Det är dumt att ta onödiga utvisningar, men står man upp och försvarar sina medspelare/målvakt då är det ok att gå över gränsen så att säga, annars straffar det sig bara i baklängesmål.
Blir man förnedrad, utskrattad och bitchslappad som vi blev igår, måste man agera. Skinkorna sved rött av den spanking Malmö utsatte oss för. Hedmanförsvarade bara vår ära, det klarade vi inte av spelmässigt. Helt rätt! Gott jobb Hedminator!
alfax, tre mål kan man ta in med svårt. Men efter en 5-minutare av Hedman så hade det kunnat stå både 5-0 och 6-0. Man får välja sina konflikter. Var det bättre att Hedman blev utvisad i 5min än de viktiga poängen det spelades om?
Ställ Dig Frågan 71:an, VARFÖR Man agerar som Hedman i NordAmerika, titta i kväll på NHL matchen i Globen, gårdagens match var en Formidabel Hockeyfest med bra Spel/Tacklingar och närkamper i 60 minuter.
Liten Rink med NHL regler och större D-Zon är Svensk Hockeys Framtid, gör att spelarnas få ta ett utvecklingskliv till, samtidigt som Hockeyn blir betydligt MER Sevärd.
Det var knappast svar på min fråga Nedomansky.
Men jag har inte heller kunnat undgå att se NHL-matcherna på tv. Har själv ett par gånger på forumet skrivit att Lakers har mycket att lära av Detroits fysiska spel.
Lakershjärta71 wrote:Var det bättre att Hedman blev utvisad i 5min än de viktiga poängen det spelades om?
Med facit i hand är det ganska lätt att ha rätt svar. SMART eller FEGT av Blomqvist att inte ta kampen med Hedman - det beror helt på vilken sida av pölen detta sker
Med facit i hand klarade vi 0-0 resten av första och vann andra perioden. Så nog väckte det laget. Och även om det inte skulle gjort det kan vi inte låta oss bli fullständigt förnedrade utan att att agera. Att sedan 99% av "tuffingarna" i Svedala SMS:ar sin mamma när det hettar till är inget Hedman ska lastas för.
Att slåss med kärringar som Gath är totalt meningslöst.
Idag gjorde hon (Gath) bort sig igen f.ö.
Matchstraff efter en riktigt feg och ful tackling mot LHC:s Andersson som visades i hockeykväll.
Fredrik R wrote:Att slåss med kärringar som Gath är totalt meningslöst.
Matchstraff efter en riktigt feg och ful tackling mot LHC:s Andersson.
Jo den tacklingen var rätt dum.
Men om Gath vill dansa så gör han det rätt bra. Fråga Wessner efter första matchen säsongen 05/06, om han nu minns något efter all stryk han fick
Fredrik R wrote:Att slåss med kärringar som Gath är totalt meningslöst.
Matchstraff efter en riktigt feg och ful tackling mot LHC:s Andersson.
Jo den tacklingen var rätt dum.
Men om Gath vill dansa så gör han det rätt bra. Fråga Wessner efter första matchen säsongen 05/06, om han nu minns något efter all stryk han fick
Du har faktiskt riktigt fel där. Gath kommer in som tvåa i första sekvensen Finns ej med i detta klippet) varav Mats sliter sig loss kommer runt och dammar på Gathen som nog trodde situationen var klar.