Här är det bara vinst som gäller. Det kommer förmodligen bli mycket tufft eftersom oskarshamn är väldigt starka hemma. Men 3 poäng här är väldigt viktigt.
"Efter tre spelade omgångar är IKO bästa lag i serien, 0 insläppta, och Lakers näst sämst, 5 insläppta, i boxplay. När det gäller powerplay är skillnaden inte lika stor, men den finns. IKO delar tredjeplatsen medan vi får blicka ner till rad 10 för att hitta Lakers i den tabellen."
Nu måste det bli skärpning här! Jag hade gärna sett Saviano i BP. Men de vill kanske ha honom alert för offensiva uppgifter vilket jag inte kan säga emot. När det gäller 5 mot 5 så vill jag se full gas framåt med brutal forechecking!
Tror på ALLVAR att han klarar av att ta hans plats i den kedjan Serra. Gurra är inte en dålig spelare men jag anser att han är på fel plats helt enkelt och att Näslund klarar av att balansera den kedjan bättre .
ps. Angående rövslickeri bör nog vissa hålla trut eller hur smakar kansliet
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PS kansliet är bra. jag är där och tar ut lotter. har sålt 400 triss på en vecka. Något mer du ville veta?
Om du har något problem med att jag är nere på kansliet så kan väl du lösa ut trisslotterna och sedan redovisa dom också.
Lundbohm-Rosén-Fimpen
Bois-Josefsson-Åhsberg
Saviano-Tsimikalis-Gurra
4:e tycker jag J.Karlsson ska gå in och sköta tekningarna, sen kan han byta så Basse får köra med Hedman & Markusson! En kedja som enbart är inne för att mosa och krypa under pungskyddet på IKO
Skilj på sak o person Serra o Anders83. Olika åsikter är rötterna i forumet. Admin får gå in o markera om åsikt leder till personangrepp.
Är tre matcher tillräckligt innan man byter formationer? Knappast. Ge dom minst tre till innan kvasten går runt. Förstalinan funkade briljant förra säsongen... ska man flytta på Fimpen för att han inte kommit igång riktigt? Det kanske är samarbetet med BOIS som inte klickar än. Att Rosén o Fimpen funkar suveränt ihop vet vi!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
serra wrote:ok då har vi bara lite olika syn på den saken
PS kansliet är bra. jag är där och tar ut lotter. har sålt 400 triss på en vecka. Något mer du ville veta?
Om du har något problem med att jag är nere på kansliet så kan väl du lösa ut trisslotterna och sedan redovisa dom också.
Nu blev jag besviken Serra, hade väntat mig ett rejält "din mamma" påhopp men du har visst tacklat av
Jo vi ser väl helt enkelt lite olika på saken , men bara för att man skulle vilja se en spelare på en annan possition betyder det inte att man per automatik tycker att den spealren suger balle . Markusson är ju inte dålig för att han lirar 4:e line liksom utan för att han är där för att fylla en funktion. samma tänker jag med Hjalmarsson.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Per Carlsson wrote:Basse bör få spela och komma in med den energin som han tillför.
Precis det kommenterade jag och bilhandlar'n efter matchen i onsdags. Tror att Basses energi kan fungera som tändvätska åt exempelvis Bois, som verkar ha anammat glidar'n RR's uppförande på isen. Saknar gamle Bois som spelade varje byte som om det vore hans sista, tacklades, vann närkamper, jagade puck, stångades. Nu uppträder han mycket mer "etablerat" tycker jag.
Var ska då Basse in? Självklart i kedjan som lämnar isen när "första" kliver på.
Tycker oxå Hedman skött sig. Blev nästan tårögd när han INTE gick bärsärkargång efter höft/bentacklingen på BOIS.
Dessutom ska Lakers vara synnerligen tacksamma att domaren inte visade ut Hedman i gruffet som uppstod efter tacklingen då flera Lakersspelare kom in på isen. Tror inte Lindqvist vågade visa ut då han förmodligen kände att han tagit ett felbeslut.
564 – SPELARE LÄMNAR BÄNKARNA UNDER ETT BRÅK – Players leaving the benches during an alterication
Ingen spelare får lämna spelar- eller utvisningsbänken vid någon tidpunkt under ett bråk.
Den första spelaren som lämnar spelar- eller utvisningsbänken under ett bråk skall ådömas:
- Dubbla Mindre straffet + Game Misconduct penalty (2+2+GM)
Varje annan spelare som lämnar spelarbänken under ett bråk skall ådömas:
- Misconduct penalty (10)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Vill inte bara höra om ett "nytt" Lakers ikväll, vill även höra LAKEJERNA sjunga sönder hela Oskarshamn ikväll. Kör hårt nu för fan så gör grabbarna det på isan oxå. TILLSAMMANS!!!!!!!!!
Snälla titta lite djupare i varför Bois och Fimpen "inte kommer igång".
Dom är sist i kedjan back center forward. En femma som är fruktad, vad gör motståndaren om dom inte kan stoppa forwards? Kapar spelet innan dom får pucken är en variant. Dom har lyckats ganska bra med detta Oskarshamn, Borås och Almtuna.
Motståndet har givetvs LÄST IN sig på 1:a Linen som skall stoppas till varje pris, i det läget MÅSTE ett Lag skaffa nya Offensiva Hot, då duger det inte med Gurra som player och HVJK.
Basse / #38 / Hedman i DemolitionLinen och Mr Gyros med #68 och STIG samt Näslund och Josef och Åhsberg.
Hav tålamod med Stalker-serra, det blir som med Basse och Thoresen osv......