Om den listan stämmer (och det finns kanske ingen anledning att ifrågasätta) så har Växjö endast 2 matcher i Viasat t.o.m 8 nov. Lag som Malmö, AIK, Malmö, Mora, Västerås har 4-5 matcher.
Antingen har Viasat dålig koll på fjolårets tabell eller anses VLH inte vara tillräckligt intressanta att visa. Det blir nog till att INTE teckna Viasat-avtal.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Anders83 wrote:Nu är inte detta ALLA matcher utan fler omgångar kommer ju rimligtvis att visas. Jag hade Viasat sen tidigare så jag är nöjd
Sen ändras säkert matcherna emellanåt om man ska köra sann TV4 sport anda
Du är medveten Anders om att det är en ny kanal Viasat Hockey,det kommer att komma information från Lakers om deras avtal ,Lakers får en viss summa för varje som löser abbonemang.
Anders83 wrote:Nu är inte detta ALLA matcher utan fler omgångar kommer ju rimligtvis att visas. Jag hade Viasat sen tidigare så jag är nöjd
Sen ändras säkert matcherna emellanåt om man ska köra sann TV4 sport anda
Du är medveten Anders om att det är en ny kanal Viasat Hockey,det kommer att komma information från Lakers om deras avtal ,Lakers får en viss summa för varje som löser abbonemang.
Japp det är en ny kanal men den kommer att ingå i mitt abbonemang eftersom jag redan är abbonent på Viasat.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Du har parabol ja ,då ingår det medan vi som inte har det får lösa in oss för att se det även om vi har Viastkanalerna innan, priset är inte klart ännu,men skulle tro att det blir något X-tra erbjudande den första tiden..
Om dessa sändningsscheman stämmer så sänds Växjös åtta första bortamatcher på antingen tv eller webben. En på TV8(!?) en på Viasat hockey och sex på s24.se. Hoppas det fortsätter så...
Jag ringde och pratade med comhem nu eftersom jag har dom som lev.
Dom som har chanal+ kan köpa till Visasats hockeykanal.
Utan paranbol eller nåt. Dom bara lägger till den kanalen på ditt kort.
Priset för en hel säsong är 1350. Då ser man Allsvenskan och ES.
Kanon bra ju
Om jag inte är fel ute så är det en lång process för att få sända en ny kanal i marknätet genom Boxer och inte något som går att fixa under en sommar. I dagsläget tror jag inte ens det finns plats för fler kanaler. Förra gången nya kanaler tillkom i nätet var för över ett år sedan tror jag. När man kan ansöka om att få plats i nätet nästa gång vet jag inte.
Hur är det med Tele2. Någon som vet? Senast på K-O Cup sa Tele2-killen att inget var klart och att det inte finns någon garanti trots att Tele2 och Viasat tillhör samma koncern att de kan visa kanalen. SAMMA KONCERN OCH DE KAN INTE SAMARBETA! Jag formligen älskar BIG BUSINESS! Ger oss kunder al...inga val...
Jag rekommenderar alla här som skaffar sig kanalen att hålla det hemligt för mig. Risken finns annars att jag flyttar in just hos DIG de dagar Lakers inte spelar...
Du är välkommen Varanen. Min gillestuga står öppen med en 42 tummar på vägen, 5 min senare sprakar brasan lagom till nedsläpp. Barskåpet är dock på övervåningen, men det blir en ganska enkel resa upp och ner när man vet vad som hägrar!! Och soffan går att sova i ganska bra..... jag har provat!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det