Ännu ett bakslag för svensk hockey

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Ännu ett bakslag för svensk hockey

Post by erok »

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Men om vi sålde 438594034853985908356904568409539405890382989043589389345 halva potten erok så skulle det väl bli bättre? ;)
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

HAHAHAHAHAHAH JA DU SERRA. Nä men allvarligt. Varför ska vi, svensk hockey inte få betalt för hockeyspelare vi har tränat i 20 år typ. Är ju dock med små medel vi får fram dessa talanger. Har följt denna diskution ganska länge å trodde faktiskt att svensk hockey skulle få igenom sina önskemål. Men strandades till slut ändå :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Så länge ES-lagen rensar AS-lagen på framtidsnamn får de Acceptera att NHL kan göra likadant.

Fattar inte att de kan lipa över att unga talanger skriver korta kontrakt för att kunna gå uppåt i systemet när de själva profiterar på detta,
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ingen bryr sig väl på allvar om ES, De Välgödda Giribukarnas ständiga Vikingablot, där Hockeyns bästa slaktas om och om igen.

Vad det innebär är att Spelarna själva är så GIRIGA, och som inte vill att, några slantar skall hamna i Sveriges Klubbar, utan ber NHLPA att maximera deras löner ännu mer, Det förklarar också varför Svenska Hockeyspelare ALLTID viker sig i Mästerskap från J-18/J20 till Tre Kronor, eftersom de inte vill riskera sin Proffsframtid i NHL, enda undantaget är OS i Turin.

Annat är det med KUNG IBRA som genom Världens största Sport föder ett antal klubbar år ut och år in, Han är större än alla Svenska Hockeyspelare tillsammans, dessvärre, det visar också att Hockeyn tyvärr är en liten Plaskdammssport som styrs från Canada. :(
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Och ändå älskar vi den så förbannat :wink: Om nu Lakers klara att ta steget upp framöver hur ser vi på saken då?? Ska vi ha billiga spelare från taif då :lol:

Eller arbeta för att de ska få bättre betalt å på så sätt hjälpa dem :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ett Delikat dilemma min Gode erok, ES för Lakers i närtid vore enligt Mig rena fördärvet, Balans på slak lina mot sannolik degradering(med oanade följder) Det saknas utrymme för ett ES Lag i Växjö med snittpublik på MINST 5000/match med biljettpriser där billigaste kostar 200kr.

I HA är allt lungt o skönt som Tjuren Ferdinand säger, mest Hockey/kr, för Min del kan det få vara så länge till, åtminstone tills De stor Gödsvinen i ES som vill leka med KHL lämnat isen öppen för en NY LIGA SVEDEZE A med 16 Lag :wink:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Detta blev svaret då jag mailade Christer och frågade om just avtalet och hur de såg på arbetet med att försöka få ner mer pengar till AS från ES.

Hej Erik
I min roll som ordförande i svensk ishockey så värnar jag alla föreningar. När förhandlingarna avbröts mellan IIHF och NHL så ville våra elitföreningar vänta till nästa år. Det var inte acceptabelt i mina ögon eftersom c:a 30% av ersättningarna från NHL fördelas nedåt i seriesystemet. Det skulle innebära att allsvenska föreningarna och underliggande föreningar skulle fått c:a 8-9 milj. kronor. Det är ett skäl till varför jag är besviken på att vi inte fick till ett avtal. Dessutom skulle vi själva kunna hitta former för fördelning av pengar.
Jag delar din uppfattning om att de är angeläget att få ner pengar till klubbarna under elitserien och vi har en uppgörelse med ligan om detta. Tyvärr så har "Bolsmandommen" satt alla övergångspengar ur spel vilket även gäller när en allsvensk förening värvar en spelare från underliggande seriesystem. Glöm inte heller bort att de behöver inte betala för en kontraktslös elitseriespelare när de värvar en sådan spelare.
Med vänlig hälsning
Cchrister Englund
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Bra att du mailar och ställer en fråga. Bra av ordföranden att svara. Vad jag förstår så var det två faktorer som gjorde att Sverige inte skrev något avtal. NHLPA:s krav på att deras medlemmar fritt kan röra sig över hela världen närsom, och att Sveriges största klubbar tycker NHL erbjuder peanuts. Även om jag är medveten om att det är klubbarna längre ner som drabbas hårdast (relativt sett) tycker jag det var rätt att inte skriva på. NHL bör vilja ha ett avtal av många skäl som jag inte orkar lista nu. NHLPA (spelarfacket) vill ha en bra relation åtminstone med NHL och jag är övertygad om att deras medlemmar förstår (kommer att förstå) att klubbarna inte kan släppa kontrakterade spelare hursomhelst. En bra åtgärd nu vore att förbjuda alla icke EU-spelare att spela i Europa from nästa säsong. Gynnar ju verkligen NHLPA:s medlemmar som inte är givna i NHL...NOT! BRING IT ON BIATCHES!! (Ja, jag har en facklig bakgrund :lol: )
Post Reply