Lakers - Karlskrona

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stupet
Forumterrorist

Lakers - Karlskrona

Post by Stupet »

Har kollat in KHK på youtube.com och den klacken dom har.. skulle det nu komma mycket folk från karlskrona till cupmatchen på fredag så skulle det vara jäkligt kul att skrika sönder dom.....
Är det många här som är sugna på att göra det eller????
Jag är på att höjs rösten nu igen efter en lång vila hehe
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja är med på det. YYYYYIIIIHHHHhhhhhhaaaaaaaaa
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Sugna ? DET SKA VARA EN KLACK I HALLEN PÅ FREDAG OCH DET ÄR LAKERS LAKEJER!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Det är ju givet vi ska köra järnet. Behövs det verkligen en helt ny tråd för det? Men ok.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nästa match är VLH-KHK och man får snacka om det hockeymässiga också. Allt är inte klack Talismanen (även om den är grymt viktig!). :wink:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Okey thats it Varanen , nu ska inspelningen börja! "livet är en klack" , starring : Talismanen, Anders83

3 h " en klack i hallen"

8)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Just det hockey spelas ju ibland med...

Ska bli intressant att spana in de nya förvärven givetvis, det ska bli kul och se intresset för cupen oxå.

Det som är tråkigt är dock att man kan inte bilda sig några större uppfattningar om hur det kommer se ut men man kann ändå urskilja en del godis och en hint om vad som hänt under sommarens hårda träning.

Om jag får gissa lite så fick jag en känsla av att Hjalmarsson kommer vara flera snäpp hetare , både i skridskoåkningen och i fysiken han var inte feg för att smälla på på första passet stämmer det så var likadan förra passet oxå.

Rahm ska bli väldigt intressant likaså Tsimikalis är jag riktigt nyfiken på!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hehe...frågan är Hjalmarsson behövde bli så mycket starkare från förra säsongen. Risken är att han tappar i speed även om det inte verkar så. Han måste varit en av AS starkaste muskelkarlar förra året. Jag kommer särskilt ihåg en episod där två motståndare försökte dra ner honom på isen efter en tilltrasslad situation. Hjalmarsson har två motståndare hängandes i varje arm samtidigt som han oberörd snackar med domaren. De kunde inte flytta honom ur fläcken. :lol:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Haha ja han är en envis jävel, om jag inte minns fel så satte han sig på ryggen på en Mora Spelare när Basse blev avstängd och lugnt och metodiskt drog han upp tröjan över huvudet och matade slag :lol:

Nu har jag inte sett många träningspass och hur mycket man laddar på men man såg direkt hur "het" han var i vissa situationer . Såg smidigt ut på något vis när han tog sig fram.
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Stupet: Menar du att vi har en dålig klack? :?
KHK = Blekinges Stolthet!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

KHKs klack skulle klara sig bra i allsvenskan också.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Varanen wrote:Nästa match är VLH-KHK och man får snacka om det hockeymässiga också. Allt är inte klack Talismanen (även om den är grymt viktig!). :wink:
Jo sant är ju nästa match. Men va menar du allt är inte klack? Det va ju just klacken han nämnde, alltså inte det mer hockeymässiga. Va ju inte jag som tog upp klacken. Blev rörigt. Ajja, nu kör vi så det ryker.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Förvirrat är ju bara förnamnet. Vad jag menar är att det enligt mig inte är 2 trådar om samma sak (även om Stupet bara skriver om klacken). Vi har denna för matchsnack (och tydligen även om klacken) och så har vi den viktiga tråden om fredagens samling i Lakers-tältet på stan kl.16.00.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Så rätt så Varanen. Håll käften nu :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

stupet,back with a BANG! :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Jag menar inte att Karlskronas klack är dålig?
Jag menar att det skulle vara grymt kul om det var tryck både på isen och mellan klackarna?
Det är ju trots allt en Cup
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Stupet wrote:Jag menar inte att Karlskronas klack är dålig?
Jag menar att det skulle vara grymt kul om det var tryck både på isen och mellan klackarna?
Det är ju trots allt en Cup
Så som jag läste det så förstod jag som du tycker KHKs klack är dålig.

Visst skulle det var kul med tryck givetvis.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag hoppas KHK kommer med mycket folk, så vi sätter både färg och ljud i hallen!! Som nån påpekat tidigare, Popcorn vs Popcorn, kan bara bli en sak: färgsprakande!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Svartvadet, sa jag något om att jag jämförde KHK och Lakers klackar? Nej det gjorde jag inte :) .

Men eftersom du vill jämföra så kan vi göra det.

KHK:

Vi har en okej klack på hemmaplan då arenan tyvärr tar upp mycket av ljudet så det förstör (hade vi varit kvar i Wämöhallen så hade det varit hur jävla bra tryck som helst!), men när även sittplats sjunger med så är det en fantastisk stämning i arenan.

På bortaplan är det sällan många som slår oss.

Lakers:

Lakerslakejerna tillhör givetvis toppen av allsvenskans klackar helt klart, kan inte säga något annat (har varit på 2 matcher i Lakerdom). Låter mer i en hall också.

Bortaplan har jag inte varit och kollat, men det man har hört så är det typ som KHK, många hänger med och stöttar.
mace
Forumentusiast

Post by mace »

PutteA wrote:Jag hoppas KHK kommer med mycket folk, så vi sätter både färg och ljud i hallen!! Som nån påpekat tidigare, Popcorn vs Popcorn, kan bara bli en sak: färgsprakande!! :wink:
Givetvis hoppa jag också att det kommer mycket folk från Karlskrona, minst 25 vet jag :P
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Åker man till bortamatcher med så pass stor klack som 500 och uppåt så låter man i regel mer än hemmaklacken även om den är stor. Alla som åker med på bortamatcher hänger på och sjunger som normalt inte brukar det. That´s it. Så tror nog vi Lakejer kan få problem att hänga med ljudmässigt på fredag men det är bra, då får vi kämpa och ta i mer.

Ljudet i Lakerdome är totalt värdelöst. Det bara dör ut vid mittlinjen ungefär så klackarna hör knappt aldrig varandra. Många bortaklackar som varit i Lakerdome tror att dom ägt upp oss fullständigt trots att dom kanske bara varit 40 pers. Och så funkar det ju inte det vet vi ju :)

Kommer bli hur kul som helst på fredagkväll och jag är säker på att båda klackarna kommer sjunga halsarna av sig och skapa en härlig inramning. Nu kör vi!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

omkring 1000 lakejer i Malmö förnågra år sedan sitter minnet om det var går hehe då möffarna fick använda högtalarna för att ens höras, vlken stämning vore kul om det blev det på fredag fast inte för att lakejerna behöver några högtalare för att höras.

man ser verklgen fram emot att se en härlig kamp mot Karlskronas klack å Lakers MMMMUUUMMMAAAAA vilket örongodis det ska bli
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Talismanen wrote:Åker man till bortamatcher med så pass stor klack som 500 och uppåt så låter man i regel mer än hemmaklacken även om den är stor. Alla som åker med på bortamatcher hänger på och sjunger som normalt inte brukar det. That´s it. Så tror nog vi Lakejer kan få problem att hänga med ljudmässigt på fredag men det är bra, då får vi kämpa och ta i mer.

Ljudet i Lakerdome är totalt värdelöst. Det bara dör ut vid mittlinjen ungefär så klackarna hör knappt aldrig varandra. Många bortaklackar som varit i Lakerdome tror att dom ägt upp oss fullständigt trots att dom kanske bara varit 40 pers. Och så funkar det ju inte det vet vi ju :)

Kommer bli hur kul som helst på fredagkväll och jag är säker på att båda klackarna kommer sjunga halsarna av sig och skapa en härlig inramning. Nu kör vi!
Jo, en stor borta klack låter oftast mer som du skriver.

Jag trodde faktiskt ljudet inte var så dåligt. Då är det likadant i TAK, när endast klacken är igång så hör knappt dom som sitter i mitten klacken, men det beror lite på att det är isolering ovanför hemmastå och ovanför bortastå en ljudtrumma eller vad man ska kalla det, så bortaklacken har en liten fördel.

Det kommer bli mycket kul att få se första träningsmatchen och det blir inte mindre kul för det är Lakers vi möter :P . Jag startade en omröstning på KHKs forum för att se hur många som ska dit på Fredag så man kan räkna på ett ungefär hur många som kommer från Karlskrona, ca 25 vet jag i dags lägret som är klara, men vet ju inte ifall någon av dom 25 som kommer rösta ja eller nej på omröstningen. Eller hur många som kommer stå i klacken.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Rackans kul ska det bli att möta KHK.
Mycket popcorn kommer att gå åt. :)
En perfekt start på säsongen...
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

jisses i morgon smäller det ! kan ni fatta detta kommer bli galet roligt ! :)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Gillar verkligen inställningen hos alla parter, man ser fram emot en HOCKEYFEST!!

Välkomna KHK och lycka till MEN INTE FÖR MYCKET ;)

ska bli sjukt roligt!!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Coffe #800 wrote:...detta kommer bli galet roligt ! :)
Nästan så galet roligt att man skullje vilja säga TOKSKOJ!! :wink:

Underbart att det drar igång så smått. Träningsmatcher är vad de är, men just denna säsong känns även försäsongen lite mer upphetsande än tidigare. En bra känsla sitter i sedan förra säsongen, jag är mer än nöjd med årets silly, jag är helnöjd med det nya årskortsupplägget och off-season gick snabbare än någonsin. Kan inte bli bättre...

LET`S GET READY TO RUUUUMMBBLLEEEE!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det är nu vi har chansen att skapa den bästa " gamla goda tiden" någonsin så kom igen nu gott folk så river vi väggarna säsongen 09/10

:hbang:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Och lite prestige är det trots allt. Det är VÅR hemmaturnering och på hemmis kan man aldrig lalla, motståndarna kommer från serien Gud glömde och då måste vi markera vem som är vem.

Jag kräver ingen KS-hockey, men jag vill inte heller se Lastbils-Jimmie tokrida Bois som om han vore en mylittlepony... :lol:
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Varanen!

Vi är mentalt redan i Elitserien. Dessvärre är det desto svårare att ta sig dit rent fysiskt.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Shit jag tänkte på en sak , vinner Mörrum så har ju Lakers rena sillbordet denna cupen så att säga :mrgreen:
majkel
Forumproffs

Post by majkel »

fan va sugen man är satan va kul de ska bli imon!! massa roliga bortafans o en massa öl o sist men inte minst se VLH entra isen inför ett förhoppningsvis fullsatt VS! Imon ska ingen vara tyst !!!!!!!!! VLH är dem bästa!
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Nu slog det mig plötsligt att Daniel Brasar kommer få ställas öga mot öga mot Johan Andersson igen! Sist dom möttes på isen var i en träningsmatch mellan VLH och Taif och Brasar rappade Bois fult över handen i slutsekunderna av matchen. Johan var på väg att byta och pucken var långt ifrån händelsen, slaget tog illa och man befarade att lillfingret gått av.

Hoppas Brasar har blivit bättre på att ta en förlust
:twisted:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Tror inte han ger sig på nått sånt när Hedman finns med! Borde han inte göra iaf.
Post Reply