Vem vinner allsvenska poängligan?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vem vinner allsvenska poängligan?
Upp för diskussion,vilka glömde jag och varför kommer dom vinna hela poängligan?
Orrsten,Gynge eller BOIS? Möjligtvis!
Orrsten,Gynge eller BOIS? Möjligtvis!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
jag tror på tre stycken i Lakers före honom,kommer Lundbohm upp i sin hysteriska form,eller iaf i närheten av den,kommer han lätt utmana om att vinna poängligan.Rosén bör ha ytterligare nivåer i sig och då kommer det bli målkavalkader och Fimpen gör ju aldrig nån besviken.Bois kommer nog kunna matcha sitt "pers" på runt 45 poäng men det räcker inte uppe i toppen 

Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Olof Mårs
Nä allvarligt talat tror jag Rosén har en bra chans om han fortsätter utvecklas. Lundbohm har iallafall jag fattat det som, är väl mer en play-off typ?!
I Troja kommer som vanligt Håkansson ösa in poäng, och även då Wallin(nye Mårs). Mattias Persson med en bättre omgivning mm. kommer också göra en del poäng.

Nä allvarligt talat tror jag Rosén har en bra chans om han fortsätter utvecklas. Lundbohm har iallafall jag fattat det som, är väl mer en play-off typ?!
I Troja kommer som vanligt Håkansson ösa in poäng, och även då Wallin(nye Mårs). Mattias Persson med en bättre omgivning mm. kommer också göra en del poäng.
Nja med den (lättränade)kroppen Håkansson har så håller han nog några år till.Malul wrote:var ytterst nära o ta med edblom,han har helt klart en chans att komma högt i poängligan i år igen.håkansson måste däremot ta slut snart,dock samtidigt kul o ha med någon i sin egen ålder i nån elitidrott
Visst kan Edblom komma högt upp, men kunde inte nämna hela 1:a linen

-
- Inaktiverad användare
Jag tror att Jens Bergenström vinner poängligan denna säsongen, trots att han gjorde 44 poäng får man nog anse att han hade ett mellanår i fjol.
(Räknar vi matchavgörande poäng så blir det Robert Rosén. Tätt följd av Jimmie Kraft, Robert Kimby, Victor Ahlström, Mattias Persson, Pelle Prestberg, Daniel Olsson, Carl Söderberg, Johan Sjödell-Wiklander och Daniel Åhsberg. Häpp!
Aki Heino kommer topp 5 i backarnas poängliga
)
(Räknar vi matchavgörande poäng så blir det Robert Rosén. Tätt följd av Jimmie Kraft, Robert Kimby, Victor Ahlström, Mattias Persson, Pelle Prestberg, Daniel Olsson, Carl Söderberg, Johan Sjödell-Wiklander och Daniel Åhsberg. Häpp!
Aki Heino kommer topp 5 i backarnas poängliga

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
- Lakejer115
- Forumproffs
Efter cirka 10 matcher kan man utläsa att AIK´s mål inte görs av tvillingarna eller erfarne Sandberg utan av unge Gynge(som var nära att komma med som alternativ)
En sen ankomst av Conny Strömberg gjorde att han inte fanns med bland alternativen vilket han givetvis skulle ha varit,numera ensam ledare av poängligan.Orrsten och Löwdahl oxå med högt upp som väntat.
Överraskningar i topp är ju Bofors Jacob Blomqvist på andra plats.
Många MIF-spelare i topp med Söderberg i fronten men förvånande väldigt få Leksingar såhär långt,som istället spridit ut poängsamlandet bättre.(Prestberg först på 14-e)
RR och Landbohm ser ut förnärvarande att göra upp om lagets egna poängliga.
En sen ankomst av Conny Strömberg gjorde att han inte fanns med bland alternativen vilket han givetvis skulle ha varit,numera ensam ledare av poängligan.Orrsten och Löwdahl oxå med högt upp som väntat.
Överraskningar i topp är ju Bofors Jacob Blomqvist på andra plats.
Många MIF-spelare i topp med Söderberg i fronten men förvånande väldigt få Leksingar såhär långt,som istället spridit ut poängsamlandet bättre.(Prestberg först på 14-e)
RR och Landbohm ser ut förnärvarande att göra upp om lagets egna poängliga.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Åhsberg anser jag är ex. mer ojämn än Rosén vad rör produktionen, isf skulle man i första hand sätta en slant på den sistnämnde. Åhsberg kan vara helt borta i vissa matcher.Malul wrote:ingen som nämnt Åhsberg,kan tänkas hamna i en tredjeformation(!!) och då isf den klart bästa i en sådan formation av alla lag.Daniel har hög högsta kapacitet och med bra start och skadefri kan han komma högt högt upp!
Frågan är vad som gör Sanberg till rutinerad och Gynge till "unge Gynge" mig veterligen är båda födda 87Malul wrote:Efter cirka 10 matcher kan man utläsa att AIK´s mål inte görs av tvillingarna eller erfarne Sandberg utan av unge Gynge(som var nära att komma med som alternativ)

1 24 Strömberg, Conny ÖHK CE 51 18 46 64
2 10 Prestberg, Pelle LIF LW 52 30 31 61
3 21 Rosén, Robert VÄX CE 52 27 30 57
4 15 Löwdahl, Henrik ÖHK CE 49 27 29 56
5 18 Blomqvist, Jacob BIK CE 52 24 32 56
6 10 Gynge, Richard AIK LW 51 28 24 52
7 27 Söderberg, Carl MIF CE 51 20 31 51
8 21 Sandberg, Christian AIK CE 51 20 27 47
9 23 Orrsten, Fredrik ÖHK RW 47 17 30 47
10 44 MacNevin, Josh VÄX 48 14 32 46
Bra tippat folk!
2 10 Prestberg, Pelle LIF LW 52 30 31 61
3 21 Rosén, Robert VÄX CE 52 27 30 57
4 15 Löwdahl, Henrik ÖHK CE 49 27 29 56
5 18 Blomqvist, Jacob BIK CE 52 24 32 56
6 10 Gynge, Richard AIK LW 51 28 24 52
7 27 Söderberg, Carl MIF CE 51 20 31 51
8 21 Sandberg, Christian AIK CE 51 20 27 47
9 23 Orrsten, Fredrik ÖHK RW 47 17 30 47
10 44 MacNevin, Josh VÄX 48 14 32 46
Bra tippat folk!
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!