Invasionsresa 2/10 mot Malmö
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Invasionsresa 2/10 mot Malmö
Blir det någon invasionsresa i år?
Malmö en fre är ju perfekt. Inte så långt och man slipper ta ledigt från jobbet. Skulle vara perfekt. Om man inte slutar vid fem. Men då får man ju kompa/flexa.
Tusen pers till Malmö hade varit fett.
Andra lag som ligger nära som troja orskarshamn är ju inte det minsta interessant.
Malmö en fre är ju perfekt. Inte så långt och man slipper ta ledigt från jobbet. Skulle vara perfekt. Om man inte slutar vid fem. Men då får man ju kompa/flexa.
Tusen pers till Malmö hade varit fett.
Andra lag som ligger nära som troja orskarshamn är ju inte det minsta interessant.
I always tell the truth, even when i lie
Malmö tycker jag låter bra. Flera faktorer talar för en lyckad resa..fin arena som många ännu inte varit i, rimligt avstånd och en fredag. Vore kul att sjunga malmöiterna till andra sidan sundet en gång för alla.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
massor med folk
Ja, Malmö skulle vara riktigt kul åka till med massor av folk!! Jag funderade på en invasion av Örebro, kanske .
Den matchen är också en fredag!!
Det var ju bara en halvinvasion senast i Malmö. Nog för att det räckte att sopa banan med 12.000 fågelholkar men det vore kul att göra en större version. Tror också det måste till nåt extra för att locka de stora skarorna, den finns i Malmö.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Re: massor med folk
Örebro är väll tyvärr lite för långt tror jag för marginalåskådaren. Så vi skulle nog max få ihop 2 bussar dit. allt under 8 bussar får man ju se som ett misslyckande . Tycker vi borde ha höga krav på oss själva, som den suveräna supporterförening vi faktiskt är.frecor wrote:Ja, Malmö skulle vara riktigt kul åka till med massor av folk!! Jag funderade på en invasion av Örebro, kanske .
Tanken borde ju ändå vara att varje år försöka slå föregående års invasionsresa. Att hela tiden växa som förening. detsamma borde det vara med medlemmsantalet, vilket det troligtvis redan är. Men en idé skulle kunna vara att om man lockar med ett visst antal personer till en invasionsresa eller att få ett viss antalar personer att bli medlemmar i föreningen så skulle man kunna få ett särskilt pris eller dylikt. Tex nästa års medlemsavgift betald. Eller en halsduk, en t-shirt mm.
En tanke är ju att om alla personer som är medlemmar i lakerslakejer skulle locka med en familjemedlemm, eller ur egen ficka betala sin mammas eller farbrors eller vadsomhelst medlemsavgift precis vid löning när alla har lite pengar över. Bara en person. Så om man räknar föregående års medlemsantal så skulle vi vara strax över 1000 pers det ni.
Ps. sen om alla medlemmar gav tio kronor till LL så skulle vi få in 10 000kr
Eller vad säger du erok? Ds.
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
Tja medlemsvärvning har jag alltid föruspråkat. Å blir vi 1000 medlemmar så tror jag tiotusen hit eller dit kan kvitta. Det är de övriga personerna som bor i växjö som inte är medlemmar vi ska försöka oss på så att dom ger föreningen lite extra. Det är där dom stora pengarna ligger
300.000 fick KHK in å tror inte många av dem är medlemmar
Men vart invationresan ska gå iår är väl självklart Malmö. För ingen annan förening som ligger i närheten har väl kapasitet att ta imot runt 20 bussar vilket jag tror ni kan bli med detta lag VLH har iår.
Sen har kanske LL the movie en stor inverkan så att intresset för invationen kan bli en fullkomligt succe.
300.000 fick KHK in å tror inte många av dem är medlemmar
Men vart invationresan ska gå iår är väl självklart Malmö. För ingen annan förening som ligger i närheten har väl kapasitet att ta imot runt 20 bussar vilket jag tror ni kan bli med detta lag VLH har iår.
Sen har kanske LL the movie en stor inverkan så att intresset för invationen kan bli en fullkomligt succe.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Å så trillar vi in på detta EVIGA gnat om mer folk, mer pengar och hit och jävla dit. Snälla kan inte nån enda liten tråd få innehålla det topicen säger??? Är det så sjukt svårt? Nu va det inte du erok som "spårade ur" utan kära teddy men å andra sidan hugger du ju rätt snabbt i köttbiten erok. Snälla, skärp er lite. Sprid era idéer om medlemsvärvning och ekonomi på ett bättre sätt än att sunka ner alla stackars trådar.
Den som inte sjunger är taifare!!!
-
- c/o LL´s Forum
Fel av mig. Man sitter å läser på hockeysajter så det snart går runt i skallen
Hallen kan ta mot ca: ca 4400 besökare varav ca: 1700 sittande och ca 2700 stående. Iallafall i nuläget. Kanske läste någonstanns att det bara var planer på att dom skulle bygga om.
Ja medlemsvärvning funkar inte genom att skriva här. Det får göras antingen i hallen eller utanför. Vilken grupp som ska sköta detta får vi som sagt ta i en annan tråd.
Hallen kan ta mot ca: ca 4400 besökare varav ca: 1700 sittande och ca 2700 stående. Iallafall i nuläget. Kanske läste någonstanns att det bara var planer på att dom skulle bygga om.
Ja medlemsvärvning funkar inte genom att skriva här. Det får göras antingen i hallen eller utanför. Vilken grupp som ska sköta detta får vi som sagt ta i en annan tråd.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
För att få slut på funderingarna på vart invasionen går, så kan jag avslöja att destinationen är Malmö Arena. Mer info kommer inom kort!! Och varför då inte Örebro. Lika enkelt som självklart svar. 15 mil längre till Örebro, totalt 30 mil extra i buss, innebär 3-3.5 timmes längre restid..... en fredag. Förutsättningarna för en lyckad invasion heter oftast söndagar. Men inga bra matcher finns för ändamålet, därför gör vi ett försök med Malmö en fredag.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
- c/o LL´s Forum
Ja ni har ju guldläget att informera växjöborna om denna resa nu när Karloskardagarna snart invigs.Anders83 wrote:Skitsamma vart den går! Ta er i kragen och se till att invasionen blir en invasion och har man inte kul på en bussresa med Lakejer så har jag slut på förslag att ha roligt
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
- Medgångssupportern
- Site Admin
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Bara till att söka på invasion malmö på facebook så finns denDave wrote:Eftersom inte alla är inne på LL´s forum och läser så rekommenderar jag starkt att man marknadsför aktiviteten på Facebook också!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö