NHL Draft 2009
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
NHL Draft 2009
Victor Hedman #2 -> Tampa bay Lightning
Oliver Ekman-Larsson #6 -> Phoenix Coyotes
Magnus Pajaarvi-Svensson #10 -> Edmonton Oilers
7 Kanadensare och 3 svenskar i TOP10, STORT!
Oliver Ekman-Larsson, jag lyfter på hatten åt hjonen, verkligen! Bara till att gratulera! Otroligt Stort!
Oliver Ekman-Larsson #6 -> Phoenix Coyotes
Magnus Pajaarvi-Svensson #10 -> Edmonton Oilers
7 Kanadensare och 3 svenskar i TOP10, STORT!
Oliver Ekman-Larsson, jag lyfter på hatten åt hjonen, verkligen! Bara till att gratulera! Otroligt Stort!
-
- Inaktiverad användare
Jag Citerar SpannJesus, " - När säongen är slut så är OEL TAIF`s bästa back trots åldern, och kommer så småningom att bli en ny Lidas"
Däremellan blev Han Leksands bästa Back direkt i sin Rookiesäsong i HA, fy katten va dålig koll en del har
Skaffa Linser eller sluta med Öl till Hockeyn
Det som är en aning ruggigt är den omedelbara ordern från Klubben, - det blir beordrad Viktökning
, där köttbullar ska vara basfödan, Många bullar blir det 
Däremellan blev Han Leksands bästa Back direkt i sin Rookiesäsong i HA, fy katten va dålig koll en del har

Skaffa Linser eller sluta med Öl till Hockeyn

Det som är en aning ruggigt är den omedelbara ordern från Klubben, - det blir beordrad Viktökning

In Hinkum Veritas
-
- Inaktiverad användare
Nej, givetvis inte, dock var ganska många till och med TAIF`re hyggligt skeptiska till hans roll i TAIFs A-Tröja, med samma skäl som i Lakers , inte kan väl så unga killar.....osv, Har Man sett spelare i många år så ser man skillnad på skit o Pannkaka
Killen har haft KLASS som andranamn sedan U9

Killen har haft KLASS som andranamn sedan U9

In Hinkum Veritas
-
- c/o LL´s Forum
Medan svenskarna gick i rekordantal i första rundan, funder mina landsmän på om någon finländare går i andra rundan. Senaste årens lägsta draftning av utespelarna har Jesse Joensuu med #60 (sist i andra rundan) år 2005. Totalt 6 finländare ser ut att vara säkra på att bli draftade. Klarar någon att få ett lägre draftnummer än #60? Favoriter att gå först i draften är Toni Rajala som dock anses fysiskt för vek för NHL, Joonas Nättinen, en tvåvägscenter som anses för dålig offensivt och backen Sami Vatanen som jämförs med Petteri Nummelin. Och precis som föregångaren har han storleken som nackdel. Kanske någon organisation beslutar sig för att satsa på Erik Haula som valt att gå den långa vägen via junior -och universiteshockey "over there".
Bättre att heta Oliver och ordineras köttbullar än att kallas Köttbulle och ordineras oliver.NEDOMANSKY wrote:Det som är en aning ruggigt är den omedelbara ordern från Klubben, - det blir beordrad Viktökning, där köttbullar ska vara basfödan, Många bullar blir det

Citatet ovan hämtad från: http://jamtleksing.blogspot.com/
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.