Ja denna clown lever ju verkligen upp till Sveriges radios uppdrag att vara opartiska och neutrala.
Visst kan man tycka att det är en visst mått av humor i detta och hade detta varit första och enda gången den clownen eller den långhårige allsångsledaren från Ryd visat sin avsky mot Lakers så hade man kunnat garva åt det men så är ju inte fallet.
Licenspengar kommer också från oss som håller på Lakers och nu får snart ledningen för kanalen ta denna fjant i örat.
Finns andra kanaler att lyssna på så man slipper lyssna på denna patetiska man.
Helt rätt GS, det är inte första gången han förlöjligar Lakers. Inte det minsta roligt i det inlägget, enbart pinsamt. Men han har väl, som en del andra utsocknes människor, väldigt svårt att acceptera att Lakers är det bästa laget i länet numera.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
GS wrote:
Licenspengar kommer också från oss som håller på Lakers och nu får snart ledningen för kanalen ta denna fjant i örat.
Just detta jag reagerar på ,att det är VÅRA(licensbetalarnas) pengar denne fjant får sin lön ifrån.Bättre att de skänktes till cancerfonden för allas bästa.
Han lyckas ju med sitt agerande förstöra en seriös auktion, som är riktad till Barncancerfonden. Bra gjort av en representant för Sveriges Radio.
Enligt Sveriges Radios policy är väl detta att betrakta som tjänstefel.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Tycker inte han är ett dugg rolig, men visst gjorde han detta med en stor glimt i ögat. Lakers är respekt, och är man tomte så är det klart att det gör lite ont att dra på sig en tröja vars lag har gått om dom för längesen och dessutom ganska nyligen skickade ut dom i PO1.
Okej att herr Broleus kanske är aningen tjatig i sina aversioner mot Växjö Lakers, men så allvarligt behöver man väl ändå inte ta det, bättre försöka hitta ljusglimtarna än de regntunga molnen.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Visst var inslaget löjligt, men ännu löjligare är ju reaktionerna på inslaget, jag menar, byt så han blir insläpad med Trojas eller Taifs tröja och det hade varit jubel härinne.
Tycker inte alls den var kul. En så hemsk sjukdom som canser är så framför brolle det som om lakers skulle ge han det nån gång framöver. Å detta är inte första gången. Nä fy fan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Herre jisses vad känsliga vissa är här på forumet. Opartisk? Va fan skärp er dagisbarn och sura pensionärer... så fort någon antyder det minsta lilla negativa om Lakers så reagerar ni som om barnbidraget eller pensionen, eller för den delen Smp, är en halvtimme senare än vanligt. Vem fan har sagt att just "DIN" humor är norm för alla ???
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Charlamov wrote:Herre jisses vad känsliga vissa är här på forumet. Opartisk? Va fan skärp er dagisbarn och sura pensionärer... så fort någon antyder det minsta lilla negativa om Lakers så reagerar ni som om barnbidraget eller pensionen, eller för den delen Smp, är en halvtimme senare än vanligt. Vem fan har sagt att just "DIN" humor är norm för alla ???
Låt du folk tycka vad dom vill. Sköt din egen åsikt så blir det jättebra. Man behöver inte vara surkart för man inte tycker som du.
Last edited by Niles on 11 June 2009, 11:42, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
verkar vissa här inne ta på sig själva och livet. Spänn av och kom ner på jorden. Fan, ni tar ju er själva på ett så stort allvar att fan själv blir skrämd.
Jag tyckte det var lite småroligt och en sak är säker; Tröjauktionen fick publicitet och det var nog syftet. Mer pengar till en sjukdom som vi alla vill vara med och bekämpa. Kanske ger detta utspel någon extra krona i och med all uppmärksamhet.
Jaja kanske överdrev en aning. Men i detta fall hade det inte spelat någon roll vilken tröja han hade haft på sig å blev framförd i. Pengarna ska gå till välgörenhet vilket gagnar dom sjuka å inte hans egna intresse att göra sig löjlig över ett hockeylag som han hatar lika mycket som en cansersvulst. Som sagt inte första gången han visar sitt missnöje mot lakers
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag tycker från början att det är helt åt helvete att Per Brolléus och Pejje Johansson får ha egna radioprogram i publicservice bekostad produktion.
Jag har inte lyssnat på dom på flera år, så om dom har ändrat i sina program på senare år är det fine. Men om dom fortfarande kör på samma smutskastning mot VLH som tidigare blir jag väldigt frågande hur det kan få hålla på.
Hur faan hade ni som tycker det är ok, reagerat ifall Wikegår, Albert Svanberg, Marie Lehmann osv osv på Svt sport kört samma race som radiokronobergs bägge herrar gör?
Säg att Wikegård hatar Aik och ständigt get uttryck för detta, Svanberg hatat Brynäs och i varje program avslutat med "köpeklubben Brynäs är en svults i Svensk hockey" osv.
Jag tror inte att dom hade varit kvar där sålänge då.
Jag hade reagerat med samma oförstående vilken klubb dom än ständigt högg på.
Hade det däremot varit en reklamradiokanal hade jag inte sagt ngt, men nu är det publicservice bekostad produktion.
I just detta fallet tycker jag inte det gagnar insamlingen att Brolléus gör som han gör.
Gör som andra vettiga människor ge fan i att betala TV licensen
Vem orkar ta åt sig ärligt talat... folk svälter i afrika och Lakers blir dissade av ett fjantigt radioprogram jag tror jag vet vart jag lägger in oro någonstans!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare