Nybban begär uppskov av hallhyra

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Zebbe
Forumproffs

Nybban begär uppskov av hallhyra

Post by Zebbe »

Ja nu rullar tåget. Fan det är riktigt tråkig utveckling i allsvenskan.
http://www.barometern.se/sporten/viking ... 118850).gm
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, kostnadsläget är för högt i förhållande till den krympande sponsormarknaden.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Bara bra att det sållas bort lag som ej håller, enbart positivt !!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag håller inte riktigt med dig Hatapopc....

Svenska Hockeyförbundet ville en gång starta en nationell andraliga, men man har inte varit villig att ge den resurser. Återkommer till exemplet med TV-pengar. De allsvenska lagen får tillsammans drygt 3 miljoner att dela på, elitserielagen drygt 200 miljoner. Men samtidigt ska den hålla en toppkvalitet som kan kriga i en kvalserie med föreningar som tagit del av den större potten. Ändå visar det sig att denna säsong har allsvenskan varit intressantare medialt sätt än elitserien. Jag hoppas att innerligen att Hockeyallsvenskan AB förhadlar fram ett rejält avtal för kommande års tv-rättigheter i HA. Då kanske vi kan börja slippa denna följetång om ekonomiska tråkigheter i allsvenskan. Sen är det givetvis så att man måste rätta munnen efter plånboken. Men det tror jag ändå de flesta gör, men det är tufft ändå. Malmös säsong är ju en ren chansning, man satsar allt man har på ett kort och tar för givet att man tar sig till KS. Det är lite skillnad att ha en hyresskuld på 50 papp och en total skuld på 8 mille. Jag måste säga att dagens lönesiffror från MIF var för mig en ren chock, helt overkligt att betala ut såna löner i HA.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Putte: Jag håller ABSOLUT med det horribla när det gäller skillnaden i tv-pengar osv, därför det är så underbart när vi gick upp ifjor med ett budgetlag som var byggt på lagkänsla och hjärta! Men jag tror faktiskt att för att få en skarpare allsvenska så finns det faktiskt lag som inte alls håller eller har intresse " runt " laget heller för att kunna utveckla allsvenskan.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Budgivningen på det nya allsvenska TV-avtalet skall väl öppnas efter helgen. Högst troligt att det kommer ge mer, frågan är väl hur mycket? Sen måste ju mer pengar fördelas om också, skickar vi Loobtönten & Co till Tibet kan vi kanske få ordning på hockeyn nån gång.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hatapopcornssupportrar wrote:Putte: Jag håller ABSOLUT med det horribla när det gäller skillnaden i tv-pengar osv, därför det är så underbart när vi gick upp ifjor med ett budgetlag som var byggt på lagkänsla och hjärta! Men jag tror faktiskt att för att få en skarpare allsvenska så finns det faktiskt lag som inte alls håller eller har intresse " runt " laget heller för att kunna utveckla allsvenskan.
Ja, jag tror nog att vi är av samma åsikt i grund och botten, sen vet jag ju dina känslor för MÖF... :lol:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Zebbe
Forumproffs

Skattesmäll

Post by Zebbe »

Nu drabbas Nybban dessutom av en skattesmäll enligt Fahalander.

citat:
Skatteverket har nämligen beslutat att föreningen ska eftertaxeras med över 400 000 kronor, ett mycket tungt beslut.
Det är kostförmåner och domararvoden som de inte skött på rätt sätt, och nu får de alltså bakläxa för åren 2006 och 2007. I och med att beslutet kommer nu så har förmodligen Nybro gjort samma fel under 2008, och då kan summan bli ännu större.

Ska Nybro också behöva dribbla med siffrorna för att klara licensen?

Källa:
http://hockeysverige.se/blogg_show_vars ... id=5836381
Post Reply