VLH - MALMÖ

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

friberg
c/o LL´s Forum

VLH - MALMÖ

Post by friberg »

denna match kan bli jobbig men vi plockar hem den så alla till hallen för att sjunga LAKERS till vinst!!!!!!!!!!!!!!!!
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Malmö är inte i bra form så att 3 poäng är inte omöjligt :D
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Talismanen
c/o LL´s Forum

Re: VLH - MALMÖ

Post by Talismanen »

friberg wrote:denna match kan bli jobbig men vi plockar hem den så alla till hallen för att sjunga LAKERS till vinst!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja hoppas att alla 10 som brukar sjunga gör det mot Mif oxå :wink: Nä mot Mif ska det bli ändring på det. Hela VS ska sjunga och då tar vi 3 poäng. KOM IGEN NU LAKERS OCH LAKERS LAKEJER!!! Det SKA va jobbigt att komma till Lakerdome som bortalag.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Alfax! Var är du? Fixa mitt själförtronde! :P
Blueshirts United
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu är det 3 poäng som gäller ,dessutom 8 poäng mot Malmö denna säsong ,det räcker som tändväska :!:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Vi har väl bara förlorat 2 hemmamatcher hittills så statistiken talar för Lakersvinst. MÅSTE vara 3 poäng på onsdag för då tar vi Leksand av bara farten sen..
Once a laker, always a laker
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

ALLA TILL VÄSTRA STÅ!!!!!!!!!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Hoppas ni fortsätter förnedringen av sveriges äckligaste blandning av hockeyhoror!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Skönt att vi har ditt stöd åtminstone 3 ggr per säsong :lol:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Miffona förlorade nyss hemma mot Björklöven med uddamålet, ledning 3-1 förvandlades till 3-4 på typ 20 minuter. Och då gjorde inte ens Löven någon vidare bra insats. Detta resultatet borde gynna VLH i kommande match, självförtroendet är nog fullständigt kört bottnen hos Percys pågar. Å andra sidan går ju numera inte en match som man har tänkt, och det är väl säkrast att inte ta ut något i förskott... :roll:

Forza Lakers - ös på! Galet viktigt att vi vinner denna matchen!!
Last edited by Primeau on 11 January 2009, 18:48, edited 2 times in total.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Hoppas de har kvar Percy efter vår match :wink:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Nu måste bli full uppslutning på onsdag. Nu skall vi knäcka Rövgökarna, förlåt Rödhökarna. Kommer att bli en riktig fight. :bash:

B.t.w. C:a 8000 (åttatusen) tomma stolar i Malmö Arena i dagens match.
Gör väl snart skäl för sitt nya namn : Ekohallen. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

jag är mer rädd nu än om malmö vunnit , de kommer vara riktigt desperata på onsdag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Risken att bli överkörda av malmö finns men åsså åt andra hållet
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det är nog inga som blir överkörda, lär bli en jämn match. Vi har en stor fördel av hemmaplan som varit lika med vinst nästan alla matcher. Det är också en fördel att möta en motståndare som har ett självförtroende som knappt kan vara mätbart. Men som sagt, jämnt kan det nog bli ändå.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Slavik
Forumproffs

Post by Slavik »

Håller tummarna för Lakers på Onsdag! Alla lag är nog lite extra taggade mot Malmö.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Jag såg matchen på Malmö Arena idag.. Björklöven var riktigt bra tycker jag. Dom krigade mer än Malmö därför vann dom. Malmös backbesättning är riktigt dålig. Det märks inte bara i försvaret utan även i uppspelsfaserna. Malmö kan dock spela riktigt bra hockey stundtals märktes ikväll och kvalitéerna finns där så vill man så kan man. Det är inställningen det är fel på i Malmö. För första gången så ser Henrik Karlsson, deras målvakt, lite darrig ut oxå.

Jag tror tyvärr att den här förlusten inte är bra för Lakers del. Malmö kommer spela desperat men ändå på ett avslappnat sätt på onsdag. Dom har ju nästan ingenting o förlora längre. Känns som att dom uppträder nervöst på hemmaplan inför sin egen publik eftersom dom har sånt stor press på sig. Dt märktes tydligt idag. På bortaplan slappnar dom av.

Henrik är stor o täcker upp målet bra. Därför måste det bli mycket skott på mål på o sen snappa upp returerna om Lakers ska vinna på onsdag.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Varje match är nu extremt viktig när serien går in i ett avgörande skede, 7 hemma och 5 bortamatcher återstår. Hoppas alla taggar till och tar sig till hallen på onsdag. :twisted:
dojjanFAN
Forumamatör

Post by dojjanFAN »

Win-Win match för mig som lövare, vet inte riktigt vad jag ska hoppas på. Vinner ni så blir jag jävligt glad för att Malmö troligen missar top7 då, vinner Malmö så kan vi ta upp racet om tredjeplatsen.

Blir intressant att följa den här matchen, men hoppas nog ändå på att ni vinner så paniken blir total i skåne.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vem väljer man att lägga i mål Brage eller Bengtsberg?.
man får vara fokuserad imorgon och koncentrerad hela tiden . MIF skjuter aldrig mycket skott , när man minst anar det smäller det till. MIF kommer vara desperata imorgon 3 poäng vore underbart
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jag själv tycker Brage är snäppet bättre , till och med betydligt bättre i en del situationer. För det första tycker jag att han ser väldigtlugn ut, plocken är suverän, fina benparader har han bjudit hemmapubliken på. Han släpper inte returer stupalöst.

Brage hoppas jag på :headbang:
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Om det nu skulle bli ett tränarbyte i Malmö så hoppas jag personligen på att det blir efter matchen mot Växjö ...
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag hoppas på bengan av den anledningen att han stått i hockeyallsvenskan mer. vi vann mot AIK hemma med bengan i mål. brage har ej på samma sätt överraskat även om han har imponerande räddningstats.
Coach tar nog det bästa beslutet , vem vi än får se lär det bli bra om laget presterar på topp så ska vi vinna ändå
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Dokusåpan fortsätter i Malmö och paniken är total. Man kan bara dra på smilbanden :lol:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

man kan ju, om bobo och gnuttarna får sparken, kraftigt ifrågasätta hela MIF's trovärdighet då de under hela den turbulenta och föga framgångsrika vintern ihärdigt bedyrat att tränarna sitter så säkert de bara kan och att de har kontrakt och att dessa ICKE ska brytas.

den som lever får se...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

alltså är fortfarande inte tränarna det är fel på . spelarna underpresterar något enormt. överbetalda hundar är vad dom är hela bunten. sen att fansen buar ut dom mer eller mindre efter varje förlust gör det inte lättare. man vill kanske inte visa lika mycket hjärta då och omedvetet blir det ännu större press nästa match
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Aj då! Då var det klart! Malmö kickar Bobbo o Peter!

http://mrmadhawk.blogg.se/2009/january/ ... ter-k.html
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Inte bra för VLH:s del, den så kallade "tränareffekten" brukar verka i ungefär två matcher....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Helvetes skit.... En sorgens dag... Hur kan man kicka en av universums bästa tränare och dessutom göra sig av med den enda sportchefen i historien som har ett lika uselt facit som Masken förstår jag inte...total sorg....Men men, klubben är ju så genumrutten så hoppas stanken dom lämnar sitter kvar... Vinn nu mot laget med stort kök....
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Det kommer bli en oerhört tuff match imorgon!!! Växjö måste vara på tårna alltså.. Malmö kommer nog "käka puck" imorgon.. Jag vill ha Hedman på isen från start imorgon, för det kommer bli mer kamp än spel imorgon det kan jag lova..
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det som talar för att detta blir en vändning för Malmös del är att Karlström känner till många av spelarna sen tidigare och att han faktiskt har funnits i Malmös "organisation" under längre perioder vilket är ovanligt .

NU blev jag ärligt talat nervös inför morgondagens möte .

SLUT UPP PÅ VS!!!!!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag tror det blir ännu värre än innan.
Välkomna till Växjö :) :twisted:
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Han är inte dum Bagdad-Bobo: "Han kände det på sig." :?
Var hade han fått dom tankarna ifrån?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

nånting säger mig att han hade det på känn :lol:
Locked