VLH - MALMÖ
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
VLH - MALMÖ
denna match kan bli jobbig men vi plockar hem den så alla till hallen för att sjunga LAKERS till vinst!!!!!!!!!!!!!!!!
-
- c/o LL´s Forum
Re: VLH - MALMÖ
Ja hoppas att alla 10 som brukar sjunga gör det mot Mif oxåfriberg wrote:denna match kan bli jobbig men vi plockar hem den så alla till hallen för att sjunga LAKERS till vinst!!!!!!!!!!!!!!!!

Den som inte sjunger är taifare!!!
-
- Forumproffs
Miffona förlorade nyss hemma mot Björklöven med uddamålet, ledning 3-1 förvandlades till 3-4 på typ 20 minuter. Och då gjorde inte ens Löven någon vidare bra insats. Detta resultatet borde gynna VLH i kommande match, självförtroendet är nog fullständigt kört bottnen hos Percys pågar. Å andra sidan går ju numera inte en match som man har tänkt, och det är väl säkrast att inte ta ut något i förskott... 
Forza Lakers - ös på! Galet viktigt att vi vinner denna matchen!!

Forza Lakers - ös på! Galet viktigt att vi vinner denna matchen!!
Last edited by Primeau on 11 January 2009, 18:48, edited 2 times in total.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Nu måste bli full uppslutning på onsdag. Nu skall vi knäcka Rövgökarna, förlåt Rödhökarna. Kommer att bli en riktig fight.
B.t.w. C:a 8000 (åttatusen) tomma stolar i Malmö Arena i dagens match.
Gör väl snart skäl för sitt nya namn : Ekohallen.

B.t.w. C:a 8000 (åttatusen) tomma stolar i Malmö Arena i dagens match.
Gör väl snart skäl för sitt nya namn : Ekohallen.

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
-
- c/o LL´s Forum
Det är nog inga som blir överkörda, lär bli en jämn match. Vi har en stor fördel av hemmaplan som varit lika med vinst nästan alla matcher. Det är också en fördel att möta en motståndare som har ett självförtroende som knappt kan vara mätbart. Men som sagt, jämnt kan det nog bli ändå.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jag såg matchen på Malmö Arena idag.. Björklöven var riktigt bra tycker jag. Dom krigade mer än Malmö därför vann dom. Malmös backbesättning är riktigt dålig. Det märks inte bara i försvaret utan även i uppspelsfaserna. Malmö kan dock spela riktigt bra hockey stundtals märktes ikväll och kvalitéerna finns där så vill man så kan man. Det är inställningen det är fel på i Malmö. För första gången så ser Henrik Karlsson, deras målvakt, lite darrig ut oxå.
Jag tror tyvärr att den här förlusten inte är bra för Lakers del. Malmö kommer spela desperat men ändå på ett avslappnat sätt på onsdag. Dom har ju nästan ingenting o förlora längre. Känns som att dom uppträder nervöst på hemmaplan inför sin egen publik eftersom dom har sånt stor press på sig. Dt märktes tydligt idag. På bortaplan slappnar dom av.
Henrik är stor o täcker upp målet bra. Därför måste det bli mycket skott på mål på o sen snappa upp returerna om Lakers ska vinna på onsdag.
Jag tror tyvärr att den här förlusten inte är bra för Lakers del. Malmö kommer spela desperat men ändå på ett avslappnat sätt på onsdag. Dom har ju nästan ingenting o förlora längre. Känns som att dom uppträder nervöst på hemmaplan inför sin egen publik eftersom dom har sånt stor press på sig. Dt märktes tydligt idag. På bortaplan slappnar dom av.
Henrik är stor o täcker upp målet bra. Därför måste det bli mycket skott på mål på o sen snappa upp returerna om Lakers ska vinna på onsdag.
Once a laker, always a laker
Win-Win match för mig som lövare, vet inte riktigt vad jag ska hoppas på. Vinner ni så blir jag jävligt glad för att Malmö troligen missar top7 då, vinner Malmö så kan vi ta upp racet om tredjeplatsen.
Blir intressant att följa den här matchen, men hoppas nog ändå på att ni vinner så paniken blir total i skåne.
Blir intressant att följa den här matchen, men hoppas nog ändå på att ni vinner så paniken blir total i skåne.
-
- c/o LL´s Forum
Vem väljer man att lägga i mål Brage eller Bengtsberg?.
man får vara fokuserad imorgon och koncentrerad hela tiden . MIF skjuter aldrig mycket skott , när man minst anar det smäller det till. MIF kommer vara desperata imorgon 3 poäng vore underbart
man får vara fokuserad imorgon och koncentrerad hela tiden . MIF skjuter aldrig mycket skott , när man minst anar det smäller det till. MIF kommer vara desperata imorgon 3 poäng vore underbart
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag själv tycker Brage är snäppet bättre , till och med betydligt bättre i en del situationer. För det första tycker jag att han ser väldigtlugn ut, plocken är suverän, fina benparader har han bjudit hemmapubliken på. Han släpper inte returer stupalöst.
Brage hoppas jag på
Brage hoppas jag på

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
Jag hoppas på bengan av den anledningen att han stått i hockeyallsvenskan mer. vi vann mot AIK hemma med bengan i mål. brage har ej på samma sätt överraskat även om han har imponerande räddningstats.
Coach tar nog det bästa beslutet , vem vi än får se lär det bli bra om laget presterar på topp så ska vi vinna ändå
Coach tar nog det bästa beslutet , vem vi än får se lär det bli bra om laget presterar på topp så ska vi vinna ändå
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
man kan ju, om bobo och gnuttarna får sparken, kraftigt ifrågasätta hela MIF's trovärdighet då de under hela den turbulenta och föga framgångsrika vintern ihärdigt bedyrat att tränarna sitter så säkert de bara kan och att de har kontrakt och att dessa ICKE ska brytas.
den som lever får se...
den som lever får se...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
alltså är fortfarande inte tränarna det är fel på . spelarna underpresterar något enormt. överbetalda hundar är vad dom är hela bunten. sen att fansen buar ut dom mer eller mindre efter varje förlust gör det inte lättare. man vill kanske inte visa lika mycket hjärta då och omedvetet blir det ännu större press nästa match
Aj då! Då var det klart! Malmö kickar Bobbo o Peter!
http://mrmadhawk.blogg.se/2009/january/ ... ter-k.html
http://mrmadhawk.blogg.se/2009/january/ ... ter-k.html
Once a laker, always a laker
-
- Forumproffs
Helvetes skit.... En sorgens dag... Hur kan man kicka en av universums bästa tränare och dessutom göra sig av med den enda sportchefen i historien som har ett lika uselt facit som Masken förstår jag inte...total sorg....Men men, klubben är ju så genumrutten så hoppas stanken dom lämnar sitter kvar... Vinn nu mot laget med stort kök....
Det som talar för att detta blir en vändning för Malmös del är att Karlström känner till många av spelarna sen tidigare och att han faktiskt har funnits i Malmös "organisation" under längre perioder vilket är ovanligt .
NU blev jag ärligt talat nervös inför morgondagens möte .
SLUT UPP PÅ VS!!!!!!
NU blev jag ärligt talat nervös inför morgondagens möte .
SLUT UPP PÅ VS!!!!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare