Hur bra är våra egna målvakter.

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Hur bra är våra egna målvakter.

Post by erok »

Skulle de kunna gå in å spela några matcher på väntan på någon ny????
Tacksam på svar då jag inte har så stor koll på juniorhockeyn
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Självklart skulle de kunna gå in men som sagt just nu är vi ett topp 3 lag , vi har inga målvakter för topp 3 i Allsvenskan.hade vi varit ett lag i mitten av serien tror jag det hade varit annorlunda
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

ALLA De TRE äldsta skulle klara detta galant, skulle dessutom kunna bli succe också :wink:

Våga Vinn :!:

Rulla runt på Tex/Anton/Alexander ge dessa en chans , De skulle växa/utvecklas för NOLL pengar, VAKNA Lakers :!:
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tror Lindberg skulle kunna klara det , ge han matchning mot lagen på den undre halvan och se om han håller..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Självklart skulle alla våra egna klara det galant att gå från Div2/J-18/J20-Elit till allsvenska toppstriden, vi hade knappt behövt en enda seniorspelare. Så låter det alltid när man slipper ta ansvar för sina åsikter. Lindberg är kanske redo att ta andraspaden nästa år, de andra får nog vänta lite till.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Åter ett begåvat inlägg från Nile-sity, VEM har sagt att ALLA Lakers egna klarar steget :shocked:

Mannen med ansvar i blicken låter som Lasse Kongo, Ähh Håll käften :!:
In Hinkum Veritas
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Att som topp 3 lag rulla runt på tre oprövade juniorer låter inte särskilt seriöst. Det är väl knappast en slump att alla topplag i ES och AS lägger så mycket krut på att rekrytera målvakter. Det vi snackar om nu är ju faktiskt att fylla luckan efter en skadad förstemålvakt!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

NEDOMANSKY wrote:ALLA De TRE äldsta skulle klara detta galant, skulle dessutom kunna bli succe också :wink:

Våga Vinn :!:

Rulla runt på Tex/Anton/Alexander ge dessa en chans , De skulle växa/utvecklas för NOLL pengar, VAKNA Lakers :!:
NEDOMANSKY wrote:Åter ett begåvat inlägg från Nile-sity, VEM har sagt att ALLA Lakers egna klarar steget :shocked:

Du själv :lol:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hahahahahaha, snacka om svar på tal! :lol:
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ägd! :)
Den som inte sjunger är taifare!!!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Sicket självmål. :lol: :lol:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Linkankopia
Forumproffs

Post by Linkankopia »

Fast Nedomansky sa faktiskt i ärlighetens namn bara att de tre ÄLDSTA skulle kunna gå in ..... :wink: :whistle:
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

haha Omg...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Alla sanningar går igenom TRE steg:

1 först kommer förlöjligande fasen.
2 därefter motarbetas den våldsamt och hätskt.
3 sen slutar det med att den blir allmänt aceppterad som självklar.

" Arthur Schopenauer "

Eller översatt till LäktarSvenska, Skrattar bäst som skrattar sist :wink: eller - ser inte skogen för bara Trän 8)

Juste NU är Bengtsberg No:1, De TRE övriga sköter Båsdörren, tills Bengtsberg behöver vila. Någon här inne som minns Fasths historia :roll: Tvåstads-Cobras utan Lakers J-Målisars träningsupplägg.
In Hinkum Veritas
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

och om Bengtsberg behöver vila nu??

Om Växjö Lakers vill ha en båsöppnare som just bara ska öppna båset och aldrig behöva stå mellan stolparna så anmäler jag mig till tjänstgörning, jag är dessutom helt gratis.

Min syn på 2:a målvakten är att den ska kunna gå in och göra ett bra jobb om 1:a målvakten av ngn anledning inte kan stå eller måste kliva av.

Målvaktspositionen är en rätt så viktig och utsatt position, minst sagt, varje misstag kan lätt ödesdigra.

Vi ska använda egna spelare på dom positionerna som dom behärskar inte för att dom är just egna spelare.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tillhör nog de största extremisterna vad gäller målvaktens betydelse. Klyschan säger 50% och jag är beredd att hålla med. Jag fick en fråga en gång om jag hade varit beredd att lägga halva spelarbudgeten på målvaktspositionen om jag varit sportchef i en klubb. Antagligen inte eftersom det inte varit nödvändigt, men hade inte målvakterna löst sig med mindre så hade jag det. Och jag hade antagligen anställt en målvaktstränare.

De perioder i vår korta historia som gått sämre har oftast tangerats av perioder där vi haft målvakts-bekymmer. Inget konstigt med det om nu målvakterna är 50%. Lösningen i år var lysande. Fasth är bevisligen en topp-målvakt i AS och Bengtsberg en jätte-talang. Problemet var att Bengtsberg inte var utlånad till oss hela säsongen, utan HV hade fri tillgång till honom. En miss i avtalet och en miss chiefen måste ta på sig.

Nu vill jag att chiefen tänker till över hur vi ska göra med 50% av laget resterande säsong. Om HV vill ha fortsatt fri tillgång till Bengtsberg bör vi avbryta den dealen. Om LHC vill detsamma avseende Brage avbryter vi där också. Vi behöver en rutinerad keeper, den andre får gärna vara en talang. Precis samma upplägg som vi startade säsongen med och som vi borde fortsatt med (nu när vi har facit i hand). Talangen kan vara en egen spelare om vi gör den ärliga bedömningen att han kan stå i KS eller en avgörande match för att nå dit.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Min spontana känsla i målvaktsfrågan är följande:

Vårt Lakers har spelat överraskande bra första halvan av säsongen, och parkerar ett par-tre-fyra placeringar "för högt" upp i tabellen. Även om det aldrig finns något riktigt bra läge att chansa med en oprövad målvakt så får detta ändå anses vara ett ganska bra sådant.

Därför har man nu möjligheten att "offra" direktplaceringen till kvalserien och testa unga målvakter, oavsett om dom är egna eller utsocknes produkter. Hade det funnits ett självklart förstaval tillgängligt för en överkomlig peng så hade säkerligen Evertsson redan slagit till, men nu får man väl ändå utgå från att detta inte finns för tillfället, utan det som finns förutom yngre talanger är andrasorteringen, rutinerade målvakter som inte riktigt platsar i någon klubb just nu.

Därför anser jag att det i dagsläget är bättre att satsa på ett billigt oprövat kort som kan vara vår framtid, jämfört med att ta det "säkra" kortet och lägga pengar på en etablerad målvakt som inget lag utan skadade målvakter är intresserad av.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Henrik Evertsson:
- Vad gäller erfarna målvakter så finns inget hett på marknaden just nu. Jag förstår om folk vill ha hit en ersättare till Viktor Fasth redan idag, men vi kan inte gärna värva spelare som inte finns. Vi känner att det är jätteviktigt att vi hittar rätt när det väl blir en permanent lösning.

http://vaxjolakers.se/website1/1.0.1.0/ ... 2_grp-s1/3
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Fattar inte varför en del verka tycka att vi ligger för högt upp i serien. Laget har presterat men kanppast över sin förmåga (hur gör man det?) . Lakers har tagit bonuspoäng likaså vänt matcher som inte sett bra ut till en början.

Lakers ligger där dom förtjänar att ligga trots den nuvarande svackan.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Att prestera över Sin förmåga i idrott är ungefär detsamma som att sitta med en Zinkspann över knoppen och ändå ha rätt :P

Trea i HA är enligt Mig en HÖG placering för Lakers, sjäkvklart förtjänar dom sin placering Anders :!:
In Hinkum Veritas
Linkankopia
Forumproffs

Post by Linkankopia »

Man kan ju alltid göra som Washington Capitals om man har målvaktskris .... :lol:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article3987300.ab
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

riktigt coolt!
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Allt snack om att pröva unga juniorer mm löser ju inte vårt problem. Bengtsberg med nuvvarande upplägg med HV kan i mina ögon inte ses som en första målvakt. HV kan ju kalla hem honom till båset när de vill dessutom är han kanske väl ung när det drar ihop sig till PO eller kvalserie. Det är ju en förstemålis vi behöver. Bengtsberg måste ju ses som en andremålis med nuvvarande låneupplägg. Förstår dock att Evert har ett elände att hitta någon. Synd att norrlänningen inte var sugen, det hade ju varit en lysande lösning.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Våra egna Målisar håller en bra nivå.

VAR Fostras/Fostrades då Dagens Målisar :?:

Tittar Man på Stats så visar det sig att Målisarna i ES och HA ( 56 st )kommer ifrån dessa Regioner:(Fallande skala)

Stockholm 18 st(Största distriktet av aktiva U-J spelare)
Norrland 11 st(Luleå/Brynäs/Löven)
Utland 7 st
Småland 5 st(Näst största distriktet av aktiva U-J spelare)
Skåne 5 st
Dalarna 4 st
Värmland 3 st
Östergötland 3 st

Talangen sprids jämt av Mannen i det Blå, kunskapen att fostra är upp till Klubbarna att betämma, i Vissa delar av Landet har Man gjort sin Läxa, Listan ovan ger en antydan om VAR det brister :wink:

Lite kuriosa är att HA`s bäste Målis har AC Camelen som Moderklubb 8)
In Hinkum Veritas
Post Reply