Första attacken mot Huokko
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Första attacken mot Huokko
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- Forumamatör
-
- Forumamatör
Martinsson skrev:HAALå? nu gör ni LL presis som alla gör mot er, skyller hela skiten på Black Army, å Aik fansen, ni gillade väll inte när folk skyllde på er nyss?
Kan ju ha smygit sig in några andra än black army och aik fans såklart men bilden ger ganska mycket info...
Hela grejen har varigt planerad på AIK forum runt om i landet men det e klart det kanske är några andra
Men det var såklart fel av mig att skriva "black army" det håller jag med om.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Houkko skäms minsann inte... undrar om han på ålderns höst sätter barnbarnet i knät och berättar om den roliga händelsen "jo lille vän, det var som så att vi mötte AIK på Hovet 2008 och folk slängde ut dildos på isen och skrek att jag skulle sätta en i krysset... ha, ha bara för att jag tagit lite bilder med kameran och råkat tappa bort den... sen kom filmen ut på internet... ha, ha... jo det var lattjo vill jag lova"? Om han tänker på nån annan än sig själv så bör han skämmas. Absolut!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- Forumentusiast
spelarpsykningar är en del av klack-kulturen. den rasistiska varianten bör dock beivras utan pardon. vem sjutton bryr sig om några snopp-ballonger som guppar på läktaren eller några slängda gummipittar på isen? Lägg till några plakat som "bend over bitch" och "dildo-jan stick från stan!" är ju harmlösa men fyllde sin funktion - personen ifråga gick mållös men fick dock en assist
dock drog man lite på smilbanden när en leksandsspelare plockade upp en stor rackare från isen och bar den mot sargen " ge- den- till- Huokko *klapp-klapp-klapp-klapp-klapp*" tror jag att det skanderades om jag inte har fel.
dock drog man lite på smilbanden när en leksandsspelare plockade upp en stor rackare från isen och bar den mot sargen " ge- den- till- Huokko *klapp-klapp-klapp-klapp-klapp*" tror jag att det skanderades om jag inte har fel.
Ett litet utdrag av intervjun:
Vad tycker du om attacken?
– Det är AIK:s publik och de får väl hålla på som de vill. Så är det.
Jag tror i själva verket att Houkko tycker något helt annat. Tror definitivt inte att hans svar var 100% ärligt. Däremot var det ett klokt svar. Tror det hade blivit värre om han hade gått till attack mot Aik-fansen. Därför är det bättre att ligga lågt.
Personligen tycker jag att det var oerhört kränkande att slänga in en massa dildos på isen inför omgivningen av 8000 åskådare och hans lagkamrater. CHOCKERANDE!
Vad tycker du om attacken?
– Det är AIK:s publik och de får väl hålla på som de vill. Så är det.
Jag tror i själva verket att Houkko tycker något helt annat. Tror definitivt inte att hans svar var 100% ärligt. Däremot var det ett klokt svar. Tror det hade blivit värre om han hade gått till attack mot Aik-fansen. Därför är det bättre att ligga lågt.
Personligen tycker jag att det var oerhört kränkande att slänga in en massa dildos på isen inför omgivningen av 8000 åskådare och hans lagkamrater. CHOCKERANDE!
-
- c/o LL´s Forum
Förvånad kanske inte jag heller är med tanke på vad som händer på fotbollsarenor runt om i världen där man slänger in bengaliska eldar och kastar in hårda föremål på spelare att det blir blodvite så kanske inte det här är "någonting" i jämförelse. Men om man har empati över vad Aik-fansen VERKLIGEN gjorde mot en enskild individ, som i Houkko, inför 8000 åskådare och den enorma pinsamhet som borde ha spridit sig i både Houkkos tankar och i hallen i stort så tycker jag att det är chockerande att man över huvud taget får tilllåta sånt här.Lakersfan_03 skrev:Jag är inte alls förvånad
Psykisk misshandel?
Frågan är hur hockeyförbundet ska ställa sig till såna här handlingar/kränkningar mot enskilda spelare från klackar? Mer eller mindre kränkningar och glåpord mot enskilda spelare hör man ju ständigt på allehanda arenor. Var går gränsen för hockeyförbundet? Får man kränka en individ hur som helst? Vad händer nästa gång? Är det sånt spelare själv får ta ansvar för, att en klack slänger in enorma dildosar på isen för att folk ska bli påminda om hur snuskig eller äcklig Houkko är?
Är det bara sånt här som man får göra på en offentlig arena? Tänk om Aik-fans hade attackerat Houkkos bostad på liknande sätt.
Hade det varit fel att utdöma böter eller något slags förbud mot Aik-klacken för denna "attack"?
-
- Forumentusiast
"Tänk om, tänk om...." Varför inte hellre hålla sig till det som faktiskt inträffade istället för att spekulera så vilt som du gör. Det fanns inte ens några planer på att utsätta J.H för en attack i hans hem. Det fanns tom inga utarbetade och samordnade planer på att samordna en psykning av honom på arenan utan aktionen blev som den blev pga att många tyckte att privatfilmen var en skitkul grej och ett ypperligt sätt att sätta honom under press så att han inte skulle kunna leverera sitt bästa spel - och med facit i hand så lyckades det. Ingen skada skedd. Det enda våldet stod två Leksandssupportrar för när de gav sig på en småbarnsfar i AIK-tröja på läktaren efter att han slängde en plastsnopp på isen. Enligt hockeyföbundet så fördröjdes inte matchen särdeles mycket för att påföljder ska bli aktuella och det är samma förbund som gav er fortsatt Elitlicens så ni har väl inga skäl att ställa er tvivlande till det utlåtandet?
-
- Forumproffs
Det kanske inte fanns någon organiserad plan för detta, men ändå en allmän uppmuntran, annars har jag väldigt svårt att förklara ett dildos-regn i huvudstaden, när det mig veterligt inte förekommit på någon arena tidigare i höst.
Sen har jag lite svårt att föreställa mig hur denne "småbarnsfar i AIK-tröja" motiverar för sin son att kasta en dildo på isen...
Dylika reaktioner mot Houkko-filmen är fullkomligt förkastliga, är det något man ska reagera mot så är det misshandelsanklagelsen som Houkko har mot sin fru, den ser jag som betydligt allvarligare.
Sen har jag lite svårt att föreställa mig hur denne "småbarnsfar i AIK-tröja" motiverar för sin son att kasta en dildo på isen...
Dylika reaktioner mot Houkko-filmen är fullkomligt förkastliga, är det något man ska reagera mot så är det misshandelsanklagelsen som Houkko har mot sin fru, den ser jag som betydligt allvarligare.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- Forumentusiast
Flanders skrev:Det kanske inte fanns någon organiserad plan för detta, men ändå en allmän uppmuntran, annars har jag väldigt svårt att förklara ett dildos-regn i huvudstaden, när det mig veterligt inte förekommit på någon arena tidigare i höst.
Och detta kan du med säkerhet hävda fast du inte bevittnade det inträffade?
Dildo-regnet som du kallar det bestod utav att 20 till 30 kvinnoleksaker slängdes ned på isen innan nedsläpp. I övrigt så så fanns det en riktigt stor banderoll som det stod ELITSERIEN 2009 på och några fåtal banderoller som jag nämnde i mitt första inlägg.
Beträffande småbarnspappan så är han tillräckligt myndig att fatta egna beslut och förtjänar inte att bli misshandlad av två personer inför sitt barn bara för att han slänger en leksak på isen. Det var ju dessutom flera i närheten som gjorde samma sak men det var väl enklare för leksingarna att ge sig på någon som inte såg farlig ut.
Misshandelanklagelserna är inte påhittade av AIK-fansen. Vänd dig gärna till Expressen i det ärendet etftersom de var först med att offentliggöra dem.
-
- c/o LL´s Forum
Det som aik gjorde var ett sätt att häckla / Psyka Huokko något som säkert fick honom ur balans . med tanke på att detta läckte ut i media så var det bara en tidsfråga innan det skulle komma upp. Han får skylla sig själv läcker något ut av ens privatliv när man är ''proffs'' på något så får man räkna med att folk kommer göra allt för att få en ur balans och det lyckades AIK Supportrarna med.
Rätt eller fel ?
Spelar ingen roll
Rätt eller fel ?
Spelar ingen roll
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Que? Vad har jag hävdat som kräver att jag måste ha varit på plats för att veta?
"Dildo-regnet" kan jag acceptera att du reagerar på, borde ha undlåtit mig att förstärka händelsen. Men 20-30 kvinnoleksaker plus banderoller med texterna "bend over bitch" och "dildo-jan stick från stan!", jämfört med att jag inte hört något från tidigare matcher, gör ändå att jag gissar att ordet spridit sig att "vi borde göra nåt för att psyka Houkko".
Den myndige pappan får göra vad han vill, och givetvis är det fullständigt orättfärdigat av leksingarna att hoppa på honom, men jag har heller inte hävdat något annat. Att han är småbarnspappa är rätt oväsentligt i sammanhanget.
Slutligen, var hittar du någonting som antyder att jag hävdar att AIK-fans skulle ha hittat på anklagelserna??? Vänd taggarna inåt innan du skriver några kommentarer, det jag menade var att Houkko inte är något guds barn, och att det är synd att folk främst reagerar på och diskuterar dildoaffären, när den antydda misshandeln är det allvarliga i hela historien.
"Dildo-regnet" kan jag acceptera att du reagerar på, borde ha undlåtit mig att förstärka händelsen. Men 20-30 kvinnoleksaker plus banderoller med texterna "bend over bitch" och "dildo-jan stick från stan!", jämfört med att jag inte hört något från tidigare matcher, gör ändå att jag gissar att ordet spridit sig att "vi borde göra nåt för att psyka Houkko".
Den myndige pappan får göra vad han vill, och givetvis är det fullständigt orättfärdigat av leksingarna att hoppa på honom, men jag har heller inte hävdat något annat. Att han är småbarnspappa är rätt oväsentligt i sammanhanget.
Slutligen, var hittar du någonting som antyder att jag hävdar att AIK-fans skulle ha hittat på anklagelserna??? Vänd taggarna inåt innan du skriver några kommentarer, det jag menade var att Houkko inte är något guds barn, och att det är synd att folk främst reagerar på och diskuterar dildoaffären, när den antydda misshandeln är det allvarliga i hela historien.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
"Ingen skada skedd" Anser ni ja! Houkko kanske inte tyckte att det var så kul. Eller? Samordnat och planerat eller ej, men likt förbannat kom ett ösregn med dildosar in på isen. Var det en slump?Vackraste klubbmärket skrev: Det fanns tom inga utarbetade och samordnade planer på att samordna en psykning av honom på arenan utan aktionen blev som den blev pga att många tyckte att privatfilmen var en skitkul grej och ett ypperligt sätt att sätta honom under press så att han inte skulle kunna leverera sitt bästa spel Ingen skada skedd.
Åter igen..Vad ska en klack få och inte göra i en hockeyarena? Vad ska anses som "Ploj" mot en enskild individ (hur mycket ska man få tåla?) och vad ska anses som Ofredande i brottslig bemärkelse?
Går jag på stan och inte får vara privat och ifred och bevara min integritet och få ha mitt privatliv för mig själv utan att det ska spridas över hela Sverige så anser jag, att det i någon mån är brottstligt.
Senast redigerad av 2 Bruno, redigerad totalt 0 gång.
-
- Forumdemon
Huokko är proffs, en offentlig ishockeyspelare som får snuskigt bra betalt. Det vet han själv om och därför gnäller han heller inte. Att ni moraltanter går igång däremot förvånar mig inte ett skvatt.
Vilken domare som helst får utstå minst lika mycket slagord under en match som Huokko fick mot AIK, men det är helt accepterat, trots att domaren troligtvis bara tjänar 1/5 så mycket som Huokko (om ens det?)
*EDIT*
Och sluta för tusan att göra jämförelser med att bli attackerad i hemmet eller på gatan, det är ju löjligt.
Testa att sätta en hockeytackling mot en gammal gumma på stan och se vad som händer. Tror det är en viss skillnad.
Vilken domare som helst får utstå minst lika mycket slagord under en match som Huokko fick mot AIK, men det är helt accepterat, trots att domaren troligtvis bara tjänar 1/5 så mycket som Huokko (om ens det?)
*EDIT*
Och sluta för tusan att göra jämförelser med att bli attackerad i hemmet eller på gatan, det är ju löjligt.
Testa att sätta en hockeytackling mot en gammal gumma på stan och se vad som händer. Tror det är en viss skillnad.