Björklöven Vs Växjö Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Grek
Forumamatör

Björklöven Vs Växjö Lakers

Post by Grek »

vad ska man säga om denna matchen?

3 Poäng är det som gäller :lol:

ForZa VLH :golfclap:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Här tar det stopp. Löven vinner i sin måstematch , är vi dessutom inte med i början kan det även rinna iväg.
Förlusten kommer närsomhelst och det känns som löven har kommer vara mer taggade , hoppas VERKLIGEN jag har fel
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Äsch, jävla skitsnack.

Växjö Lakers kommer att göra vad vi alla hoppas på - nämligen vinna över Gay-Saggevalls livrädda små renjägare. Det känns som att Saggevall kan ta sitt Riktiga Ishockeylag och stoppa upp i aset.

Kom igen VLH, tre poäng skall bärgas - kissa på Majoren!

/T5!! :twisted:

(Från Lövens forum):
tor okt 16, 2008 16:10 Jack H wrote:Ok nu har jag sett Växjö lakers träna i hallen nyss I Umeå och nu förstår jag varför löven ligger i botten och VÄxjö ligger tvåa i serien.
Det är som två olika världar att se lövens och Växjös träning. VÄxjös pass sitter hela tiden på bladen. Konstant! det finns inga spelare som faller ur ramen kvaltietsmässigt. Sen har man också jävligt roliga profiler att kolla på. Alexej Fashutdinov 169 cm som är blixtsnabb. David Lundbohm transatlanten rightaren som är jävulskt bra. Men mest imponerar kanadickbacken Jos Macnevin på mig.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13397
Jag är så jävulskt avundsjuk på Växjös fans och folk runtomkring som får se spelare som Josh lira. En komplett offensiv back som har en grym teknik och skridskoåkning. Tar enormt stor plats på isen och träningen och är klass och spets rakt igenom. Ingen slump om man säger så att han har 10(!!!!!) poäng 5+5 på 9 matcher iår i Allsvenskan. Fan nu vart jag ännu mer däppig. det är precis en sådan back löven skulle behöva. otroligt att se en sådan spelare i Växjö lakers.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Man bara njuter av läsningen! Tack C 70 för glädjespridningen. :P
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Lakers har inlett över all förväntan med endast 1 förlust emot serisuveränen Leksand . Alla har rustat känns det som i alla fall kändes det så på förhand . Tornbergs VIK skulle vara med dom stora grabbarna, Malmö bygger ny arena och vill tillbaka till finrummet, AIK storsatsar, 2 lag ska bort.... Sen ser det ut så här efter 9 omgångar.

1.Leksand 27p
2.Lakers 22p
3.AIK 18p
-------------------------------------
4.Mora 16p
5.Almtuna 16p
6.Sundsvall 16p
7.Malmö 15p
------------------------------------
8.VIK 15p
9.Troja 13p
10.Nybro 11 p
11.Björklöven 11p
12.Oskarshamn 9p
13.Mariestad 9p
14.Bofors 8p
15.Huddinge 7p
16.Borås 3p

Man blir lite konfunderad men dock är det några omgångar kvar innan serien sätter sig, jag tror verkligen inte tabellen ser ut såhär i slutändan .
Lakers har lite andrum just nu men det känns ändå tryggt inför imorgon och jag tror dom står som segrare efter norrlandsturnén!

5 poäng minst .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Låter som en klok hockeysupporter :wink: Nä, nu vill jag bara att det ska tas 3 poäng i morgon :ok: Ett hett tips från Umeå, Purre avgör med 2 mål i morgon! Inside information :whistle:

Löven verkar ta hjälp http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2216 Men va fan. Vi har ju redan krossat några trojaner denna veckan. Är det inte nog ? :wink:
Once a laker, always a laker!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det känns som om Löven lirar Mopedhockey i dessa dagar. Förra säsongen körde dom över oss fysiskt, det kommer inte ske i år - Evertssons Krigararmé har denna säsongen visat att dom står upp även när det blåser hårt. Sedan är ju Björklöven ett lag man aldrig kan räkna bort, på hemmaplan brukar dom ha både publik och domare med sig innan slutsignalen ljuder.

Trevlig läsning Volvon bjuder på uppifrån norr, man bugar och tackar för infon! Jag får kontra med detta:

Lövenbloggaren Krainer på Västerbotten-Kuriren har inga höga tankar om Mopedhockey-gänget:

Trots alla gånger Fagervall under fjolåret gick ut och visade förtroende för sitt lag så var det tydligt att han och Micke Andersson innerst inne hade förlorat tron. Att 13 spelare försvann från laget var ett tungt bevis på detta. Särskilt som elva av dem inte slutade frivilligt.

Så jävla kaxiga och spydiga som vissa Lövenfans var här inne när Janne K värvades så hoppas jag såklart på att han blir den som definitivt får tyst på mopeden 8)

Men tufft blir det.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Ser Ni mönstret, :wink: Major Fag och Management By Fear, nu kommer givetvis den Riktiga Hockeyklubben att vinna över PopCornklubben, men det är inget att bekymra sig om för Vi PopLag sprider Glädje :lol:
In Hinkum Veritas
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Min uppfattning är att glädje slår klass, Lakers spelare utstrålar glädje, motivation och självförtroende detta gör att jag tror faktiskt på minst 1 poäng vid besöket i Björkarnas stad.
Vore lite skoj för Janne att sätta Majoren och övriga på plats det tror jag kan motivera grabbarna om nu inte tabellen gör det.

Over and out
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Box Play wrote:Min uppfattning är att glädje slår klass
Over and out
Menar du att Björklöven skulle stå för klassen då eller? :)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Glädje och klass slår vissnande björklöv :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

inför säsongen visste alla att det blir kalastufft o hämta hem poäng ifrån norrland,vi får inte glömma det nu om det skulle skita sig för det kommer ju komma förluster snart,kanske,eller?

hoppas inte=)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Jag tror det blir en RUGGIGT spännande match som "någon" brukade säga.
Inte kan väl lilla Lakers ha någon chans mot ett "riktigt hockeylag".
Vi skall ha poäng!!!
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Jag väntar inget annat än 36 tuffa matcher till där man kan vinna vilken som helst men också förlora vilken som helst om inte man gör jobbet fullt ut. Att vi håller oss ödmjuka och krigar är enda receptet för framgång. Playoff eller bättre är målet, vägen dit är precis lika krokig som lång. Men kul som fan skall vi ha. KRIGA :twisted:
Skacke
Forumamatör

Post by Skacke »

NEDOMANSKY wrote:Ser Ni mönstret, :wink: Major Fag och Management By Fear, nu kommer givetvis den Riktiga Hockeyklubben att vinna över PopCornklubben, men det är inget att bekymra sig om för Vi PopLag sprider Glädje :lol:
Det är nu som Fagerwalls brister som tränare kommer fram.
När han gick från Växjö till Löven kom han till ett silverfat, ett fungerande lag med bla. Lavandrar som levererade. Med spelar omsättningen som varit inför denna säsong visar det att han inte besitter egenskapen att bygga nytt, :-) 1-2 till Lakers ikväll och 3p :-)
"Once a laker, always a laker."
Forsmark
Forumproffs

Post by Forsmark »

Sitter i bussen ca 5 mil från Umeå.
Lakejerna är taggade som fanken.
Alla tror på en stabil insats av Lakers och en vinst !
Forza Lakers !!
Leifi Plomeros
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

taggade? snarare tankade :mrgreen:
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Skönt att man inte är med.

De lär ju ha hunnit kolla på "Gäddfeber" minst åtta-tio gånger på alla de milen. :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Lövens inför.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Det är en rejäl lånecircus i Allsvenskan. Det lag man möter ena dan har nya spelare nästa. Löven har lånat in ny center (tomte från väster) och Modos andre målvakt för denna matchen. Tycker det är dax att man skärper upp lånekraven så att man inte kan låna för enstaka matcher utan ha en minimigräns på antal matcher.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Ja, den här cirkusen känner vi till sedan Fagerwalls tid i Lakers. han måste ju rädda sitt eget skinn med kortsiktiga lösningar.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Grek
Forumamatör

Post by Grek »

KROSSA LÖVEN :notOK:

Fagervall = :asshole:

ForZA VLH
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Blir inte för besviken om vi inte tar med oss tre poäng från löven, men ooo va gott och slå fagervalls "riktiga hockeylag" sen för alla lakejer som hängde med också!

Kom igen nu rödagulblåååå!!! :P
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Viberg
Forumamatör

Post by Viberg »

Vi har lite problem med hemsidan, så införrapporten som jag skrev kring lunchtid slänger jag upp här också...

Inför Björklöven – Växjö Lakers

Ett Växjö Lakers med fem raka segar gästar ikväll Björklöven, som har börjat säsongen svagt och har två raka förluster.
– Jag hoppas att vi kan spela på deras desperation och vara kyliga, kommenterar Växjö Lakers tränare Janne Karlsson från Umeå.

Växjö Lakers har inlett säsongen på ett strålande sätt. Bortsett från en förlust mot serieledarna och suveränerna Leksand så har laget inte förlorat någon match. Janne Karlssons mannar har sex segrar, två segrar efter straffläggning och förlusten mot Leksand. Senast blev det en stark 3-0-seger över Troja i det första derbyt i seriesammanhang på många år.
– Jag tycker att helheten var ganska bra. För oss var det en ganska svår match på grund av att vi var stora favoriter, även om vi har rätt så jämna lag. Man vill ju inte gärna förlora den matchen, speciellt inte hemma. Det är lite som mellan Björklöven och Skellefteå när jag var i Björklöven, så jag vet hur det kan vara, berättar Lakers tränare Janne Karlsson på telefon från Umeå.
– Men jag tycker att vi klarar av matchen på ett riktigt bra sätt. Vi möter ett jättetaggat lag som även spelar bra hockey, men det gör vi också. Vi tar över matchen lite i den andra perioden och när vi sedan gör 1-0 och 2-0 går luften ur dem rätt så kraftigt. Jag tycker att vi gör en bra match och är jättenöjd, fortsätter han.

Andraplacerade Lakers har fått beröm från alla håll och kanter efter sin imponerande säsongsinledning, och efter Trojamatchen spädde inte veteranen Christian Jacobsson på orden. Då förklarade han att årets upplaga rent kvalitetsmässigt är det bästa laget han har spelat i, och då har 33-åringen varit i Lakers under sju säsonger.
– Jag tycker att vi hade ett bra lag ifjol också, men vi har lite mer riv och ett hungrigare lag i år, det är väl den största skillnaden. Vi har också ett ganska brett lag och det har också visat sig. De två senaste matcherna är det Kronobergskedjan som har producerat, men mot Borås var det Lundbohm och grabbarna som gjorde det. Sedan har vi även lite sparkapital i Patrik Carlsson och Erik Lindhagen. Känslan är bra, men det här är bara starten, kommenterade Janne årets upplaga och den fina inledningen.
– Vi vet hur vi ska spela och alla måste var hundraprocentigt koncentrerade. Alla matcher är stenhårda och det är bara upp oss själva om vi vill vara med där uppe, fortsatte han sedan.

Växjö Lakers befinner sig för tillfället i en tung period i serielunken. Under oktober månad spelar man tolv matcher och Lakers har hittills klarat av hälften av dem.
– Jag gillar det och det gäller att njuta av det, på rätt sätt. Vi ligger tvåa och man håller ju på med det här för att man tycker det är kul. Man säger det i alla fall, men många gånger är det kanske inte så jädra roligt. Det är många gånger man kan må dåligt och så, men då gäller det att njuta när det går bra. Det gäller att ta det tillfället vi har nu i akt och bevara det här.

Den här helgen spenderar Växjö Lakers i Sveriges norra delar. Kvällens motståndare Björklöven kommer från Umeå, och på söndag står Sundsvall för motståndet. Björklöven har inlett den här säsongen under förväntan med bara elva poäng efter nio matcher och en elfteplacering i tabellen. De tappade flera viktiga spelare och notoriska poängplockare under sommaren, och ersättarna har inte imponerat än så länge.
– Jag har inte sett dem, utan har bara fått rapporter. Senaste rapporten är att de har gjort två kanonmatcher, men ändå inte tagit poäng. Så kan det ju gå när man har fått en tung start, även om man spelar bra så får man inte med sig poängen. Jag är övertygad om att vi kommer få att möta ett desperat Björklöven ikväll, men ju längre matchen går så tror jag att den kommer att ramla över till vår fördel om vi klarar av det på ett bra sätt. De brukar vara ett väldigt jobbigt lag att möta borta och de har en ganska hög energi. Men jag hoppas att vi kan spela på deras desperation och vara kyliga, avslutar Janne.

Växjö Lakers ställer upp med följande lag ikväll:

Christian Magnusson – Robert Rosén – Christian Jacobsson
Anton Hedman – David Lundbohm – Daniel Åhsberg
Patrik Carlsson – Erik Lindhagen – Johan Markusson
Gustav Hjalmarsson – Erik Josefsson – Alexei Fashutdinov
Extraforward: Sebastian Magnusson

Per Helmersson – Josh MacNevin
David Holmqvist – Christoffer Persson
Jeremias Augustin – Tom Linder
Extraback: Emil Rantatalo-Thomas

Christoffer Bengtsberg (Viktor Fasth)

Visste du att?
… Björklöven har seriens näst sämsta powerplay? Det har endast blivit tre mål i numerärt överläge, vilket ger en effektivitet på svaga 6,12 procent.
… å andra sidan har seriens näst bästa spel i numerärt underläge. Man lyckas döda 88,89 procent av alla utvisningar man drar på sig, vilket kanske kan bero på att man också snittar minst utvisningsminuter i serien (12,67).
… Björklöven bara har gjort 17 mål, vilket är sämst i serien tillsammans med Oskarshamn och Bofors. Defensivt har det dock sett bra ut och deras 22 insläppta mål är exempelvis lika många som Växjö Lakers har släppt in.
… Lakers tränare Janne Karlsson har ett förflutet i Björklöven, och att Björklöven tränas av före Lakers-tränaren Joakim Fagervall.
Kiddan
Site Admin

Post by Kiddan »

Fagervall på engelska blir Beautybank för alla er språkintresserade...
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Radio Kronoberg bjuder enligt deras "puffar" på HockeyAllsvenskt webbsportextra som följer Löven - VLH.
Låter som bättre täckning än Swehockey.se
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Bengtsberg i mål, nja, känns väl inte så där jävla bra. Jag hade hellre sett Fasth mellan stolparna ikväll och Bengan som avlastning på söndag mot Sundsvall.

Bengan måste prestera på topp ikväll. Det är Löven på hemmais som gäller inte IKO på bortais...

/T5!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

swehockey är ju lika intressant som text-tv ungefär!

radio blir det =)
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

spelar bengtsberg lika starkt som mot oskarshamn så är ja lugn annnars blir det jobbigt i nervsystemet , fasth hade varit bättre ikväll
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Anders83 wrote:swehockey är ju lika intressant som text-tv ungefär!

radio blir det =)
å vad är det för fel på TextTv nu då??? ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Kan lakers röja undan framför mål lika bra som mot troja är jag inte orolig , Bengan hade en tendens till att släppa returer i taskiga lägen mot IKO men redde ut stormen likväl.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker det är bra att matcha Bengtsberg också, en jätteduktig målvakt. Grönklädda motståndare :bash:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Klart som FAN att Krigarna vinner ikväll. T.R.E points är det som gäller.

- Renjägarens förstaformation stavas:

# Wennerberg
# Gästrin
# Forsberg
--
# Heikkinen
# Svedberg

= 20 points.

- Sockervadds förstaformation stavas:

# Von Rosen
# Le Fimp
# Mäster
---
# Honken
# Persson

= 36 points.

- Sockervadds andraformation stavas:

# Åhsanisse
# Booomb
# Hedminator
---
Helmer
Mäkk

= 33 points.

Klasskillnad Kamrater. Jag hoppas att Armén visar upp sig från deras bästa sida denna afton och vinner över det Riktiga (BOTTEN) Ishockeylaget.

Skål...

/T5!! :D
Tullverket
Forumentusiast

Post by Tullverket »

http://www.sr.se/kronoberg/

Kan det vara nåt ??
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Tullverket
Forumentusiast

Post by Tullverket »

OJ 1-0 25 sekunder shiit
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Locked