Växjö Lakers - IK Oskarshamn

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers - IK Oskarshamn

Post by Lakersfan_03 »

Ny match redan på fredag gäller bara att glömma den här senaste. IK Oskarshamn som nu kommer med 2 segrar i ryggan ikväll slog man Västerås med 4-2 vilket är imponerande.
Här gäller endast 3 poäng
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nesse

Post by Nesse »

Det lär inte bli en lätt match efter att ha spelat med litet manskap mot Leksand, så lär det vara många tröttkörda huvuden och ben mot ett fomstarkt IKO.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det blir onekligen tufft i helgen först IKO sen Malmö två dagar senare!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det ska dom klara, tuffa veckor blir det många framöver. Några av sjuklingarna är nog disponibla på fredag.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja fullt manskap känns ju alltid possitivt att ha!
Nillan
Forumamatör

Post by Nillan »

Alltid spännande o tuffa matcher Lakers o IKO emellan. Detta är inget undantag..

Hoppas dock på IKO vinst, chansar på 2-3 till IKO.. :)

Tyvärr är man inte på plats själv, men hoppas Mooresupport o övriga IKO fans letar sig till hallen..

Lycka till. men inte för mkt...
*Forza IKO*
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Derby på hemmaplan finns bara en sak och det är 3 poäng.
Hoppas på lite IK fans så vi får oss en läktarmatch
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ska bli riktigt kul imorgon! Fredag och dessutom derby! som grädde på moset så har vi en riktigt schysst klubblokal att samlas i där det dessutom finns fulla rättigheter :ok:

Klacksektionen kommer ta med sig några ramsor som vi kan skråla lite på och testa dom uppe i hallen vidare så ta med er röstresurserna oxå !! och glöm inte bli medlem osv :lol:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

När öppnar klubblokalen imorgon ?
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

titta vad man hittar när man går in på www.lakerslakejer.com

"När?
Fredag den 3 oktober (VLH - Oskarshamn) kl. 16.30-18:15
Mat denna dag: Chili con carne m nachos 45:-
bokas via mat@lakerslakejer.com med namn och medlemsnummer senast onsdag 30/9

Nästa öppnings tillfälle är Söndag 5 oktober innan VLH - Malmö kl 12.00 mat går boka redan nu, pannbiff med stekt potatis och löksås serveras vid detta tillfälle."
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det hade jag aldrig listat utan din ironiska hjälp anders , tack så jätte mycket för att du tog din tid och hitta det jag inte såg
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Damn i´m good 8)
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Anders83 wrote:Ska bli riktigt kul imorgon! Fredag och dessutom derby! som grädde på moset så har vi en riktigt schysst klubblokal att samlas i där det dessutom finns fulla rättigheter :ok:

Klacksektionen kommer ta med sig några ramsor som vi kan skråla lite på och testa dom uppe i hallen vidare så ta med er röstresurserna oxå !! och glöm inte bli medlem osv :lol:
Får man störa gästerna på undervåningen? :D
Personligen så tycker jag att 1830 hade varit en bättre sluttid. Men det kanske behövs tid till att "återställa" lokalen i ett hyfsat skick. :wink:
Last edited by Lalin on 2 October 2008, 18:17, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Nillan! Ett sådant trevligt inlägg förtjänar ett trevligt svar. Lycka till IKO, men inte för mycket :wink:
Blueshirts United
ikooo
Forumamatör

!

Post by ikooo »

I morn blir det spännande match som iko vinner med 2-5 !!! Självklart är man på plats , åker nästan en full buss (45 personer) .. och sen ett bra ANTAL bilar ,
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ni är så VÄLKOMNA alltid trevligt när det finns folk på bortasektionen ,(tyvärr är den under all krtitik, hoppas att vi får bjuda på en värdig arena i framtiden)sen naturligtsvis ger jag Dej ett motbud siffrorna tvärtom :lol:

Du har PM !
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

alfax wrote:(tyvärr är den under all krtitik, hoppas att vi får bjuda på en värdig arena i framtiden)
Det ryktas att det i den nya arenan kommer att vara spegelglas på baksidan av bortasupportrarnas plexi samt att jumbotronen endast kommer att visa resultat på 3 sidor... som bara kan ses från hemmasupportrarnas platser. Screenen som kan ses av gästerna kommer istället att visa highlights från SR P2 8).
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Nillan
Forumamatör

Post by Nillan »

Tack Lalin=)

Känns riktigt surt att missa matchen.. men måste man jobba så måste man.. :(

Har alltid vart trevligt o komma till er hall, trevlig stämning o allt.. O ni i Lakers lakejer brukar vara trevliga små prickar.. :)

Men som sagt finns de negativa saker me er hall o tyvärr e de den där dumma tavlan.. den sitter KORKAT till.. :(
*Forza IKO*
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

vi vet att motståndarsupportrarna ändå inte kan räkna så tavlan behöver inte synas :wink:
nejdå nejdå,den sitter hyggligt fel det håller alla med om:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Fattar inte vsrför man inte kan sätta upp en liten tavla ovanför lakejerna. En sådan där avlång som ständigt rullar. Å så lite sponsornamn inlagda som även de syns imellanåt. tror det skulle bli uppskattat å så genera det lite i reklampengar.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Nillan wrote:Tack Lalin=)

Har alltid vart trevligt o komma till er hall, trevlig stämning o allt.. O ni i Lakers lakejer brukar vara trevliga små prickar.. :)

Men som sagt finns de negativa saker me er hall o tyvärr e de den där dumma tavlan.. den sitter KORKAT till.. :(
Kom över till värmen på VS så ser du tavlan utmärkt :D
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Är det bara jag som är toktaggad idag. Idag ska vi fylla klubblokalen till bristningsgränsen. Ska bli jäkligt skoj idag. Vi ses alla på poseidon. Ska hänga på låset. :lol:
I always tell the truth, even when i lie
Nillan
Forumamatör

Post by Nillan »

Anders83 wrote:

Tack för erbjudandet.. :) Men troget IKO fans som man är så tackar jag nej till de erbjudandet... Hur skulle de se ut om en IKO fans hamnar bland er i Lakejer;)
Men må ju säga att ni e en trevlig klack:)
*Forza IKO*
Bruno

Post by Bruno »

Nillan wrote:
Anders83 wrote:

Tack för erbjudandet.. :) Men troget IKO fans som man är så tackar jag nej till de erbjudandet... Hur skulle de se ut om en IKO fans hamnar bland er i Lakejer;)
Men må ju säga att ni e en trevlig klack:)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

teddy wrote:Är det bara jag som är toktaggad idag. Idag ska vi fylla klubblokalen till bristningsgränsen. Ska bli jäkligt skoj idag. Vi ses alla på poseidon. Ska hänga på låset. :lol:
du är inte själv jag lovar teddy 8) .
Idag bär vi fram laget till 3 poäng.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

http://www.youtube.com/watch?v=BrIEhQC6Lno

Spola fram till 2.10
Så vill jag se på Västra stå när man ska ta upp händerna , det fixar du ikväll malmström 8)
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Har suttit och titta lite på Oskarshamns trupp nu, och har följande detaljer att kika på ikväll.

Finn-trion. Jag är tveksam till denna formation. Den spelskicklige Eetu Qvist matchas ihop med två spelare som inte producerat nämnvärda poäng sedan juniortiden (iofs inte så länge sedan, de är båda unga). Frågan är ju om Qvist är tillräckligt skicklig för att få igång produktionen för dessa två, eller om det bara leder till att han kastar pärlor för svinen.

Tredjekedjan. Ska bli intressant att se hur samarbetet mellan Andreas Valdix och Chris Nybeck fungerar. Dom borde få möjligheter till utrymme med hjälp av Ragnar Karlsson.

Målvaktsspelet. Kommer Christian Engstrand fortsätta att läcka som ett såll?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Lakersfan_03 wrote:http://www.youtube.com/watch?v=BrIEhQC6Lno

Spola fram till 2.10
Så vill jag se på Västra stå när man ska ta upp händerna , det fixar du ikväll malmström 8)
Inga problem :lol: Men det är inte bara min uppgift att det ska funka utan eran ckså
I always tell the truth, even when i lie
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

detta skulle kunna vara lakejer från puben till hallen :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=plan8TnLlN4&NR=1
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

teddy wrote:
Lakersfan_03 wrote:http://www.youtube.com/watch?v=BrIEhQC6Lno

Spola fram till 2.10
Inga problem :lol: Men det är inte bara min uppgift att det ska funka utan eran ckså
Självklart men det är bara att stå uppe och skrika och ge dig inte =). ikväll är det derby då ska alla vara tokladdade
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Hedman Uppgraderad :ok:
Basse Xtra-Winger :notOK:
Bengtsberg i Mål :notOK: (Skulle stått mot LIF istället)
Thelin vilar :ok:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Menar kanske att Lakers kommer trycka på så inihelvete att målvakten ändå inte kommer att ha något att göra. Även jag skulle kunna stå i denna match :lol:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Tycker kedjorna ser skitbra ut. Bra att Hedman med sin tyngd och orädda spelstil får fortsatt förtroende med Lundbohm och Åhsberg.
Basse som extra spelare är helt rätt. Han är inte bättre än någon av de som spelar. Hans chans kommer. Lugn å fin Nedomansky.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hade vi haft bengtsberg i mål mot leksand hade vi fått krypa hemm med svansen mellan bena :eeeh: bengtsberg må vara bra men inte så bra ännu .

Gillar stenhårt tanken med Åsberg-Lundbohm-Hedman det ska bli väldigt kul att se!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Gillar också att Hedman är uppgraderad! Jag är jäkligt impad över hans spel så här långt!
91:an Hjalmarsson
Locked