Växjö ett poppis popcornställe?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Mygel
Forumdemon

Växjö ett poppis popcornställe?

Post by Mygel »

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

haha,skitställe?växjö? :D
roligt sagt :ok:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Vem fan bryr sig om vad han tycker?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

:sleeping:
Blueshirts United
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Piggelin wrote:Vem fan bryr sig om vad han tycker?
Du verkar bry dig. Varför skriver du annars i tråden? :wink:
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

För att detta är ett forum för Växjö Lakers och Lakers Lakejer.
Att Rögletränaren är stor i käften är ju ganska komiskt. I artikeln kan man ju läsa att han fick vara kvar för att man inte fick tag i någon annan.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Riktigt roligt för er! Jag bilderna av lindab arena talar för sig själv! helt fantastiskt vilket bygge, det är nog den schysstaste arena jag sett faktiskt i alla fall på bild.
Ja jag tror inte ens Malmös arena kommer stå sig emot den.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Med lite eftertanke så kan jag inte låta bli att gilla hans uttalande. Det är sällan man får läsa eller höra vad folk "verkligen" tycker. Det vågar man normalt inte säga pga av det ramaskri som oftast obönhörligen sköljer i kölvattnet efteråt 8)

Får väl tillägga för säkerhets skull att det är att han vågar sticka ut hakan som jag gillar. Alltså inte skitsnack om VLH och Växjö :wink:
Last edited by Lalin on 27 September 2008, 15:48, edited 1 time in total.
Blueshirts United
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Han har ju rätt!
Hallen är forntid.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ja visst var det tufft av honom att våga sticka ut .

Rögle är just nu i rampljuset med sin nya superarena som tydligen skall vara häftigare än att gå på hockey i New York och att det är en upplevelse att åka dit bla bla . Ja och wikegård tycker växjö har en bra platskola 8O

Roligt att ni får utrymme i media men det dröjer inte länge förrän vindarna vänder och publiciteten tar ny form ... 8)
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Nog får att du och jag har samma syn på popcorn mygel men lite ödmjukhet skadar ju inte. Tänk månne månne om det bara blir en säsong i finrummet?
Kronoberg tillhör oss
Dowden
Forumamatör

Post by Dowden »

Anders83 wrote:Ja visst var det tufft av honom att våga sticka ut .

Rögle är just nu i rampljuset med sin nya superarena som tydligen skall vara häftigare än att gå på hockey i New York och att det är en upplevelse att åka dit bla bla . Ja och wikegård tycker växjö har en bra platskola 8O

Roligt att ni får utrymme i media men det dröjer inte länge förrän vindarna vänder och publiciteten tar ny form ... 8)
Har själv varit på hockey i New York (New York Rangers - Philadelphia Flyers). Kan inte säga att det var något höjdare direkt, förutom hockeyn då. Bara en massa slipsnålar och ett ekande "LETS GO RANGERS!!!!" Ifrån högtalarna varje tekning..

Nej, då är det bättre tryck i TAK och troligtvis även i Rögles nya arena ;)
[i]TTT AAA III FFF HATA TAIF![/i]
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Troy wrote:Nog får att du och jag har samma syn på popcorn mygel men lite ödmjukhet skadar ju inte. Tänk månne månne om det bara blir en säsong i finrummet?
Det är inte jag som har sagt. Skapade enbart tråden för att se vilka reaktioner det blev. En sa att han inte brydde sig, men tydligen brydde han sig tillräckligt för att skriva i tråden ;)

Sen tycker även jag att det är bra när det uttrycks lite attityd i svensk hockey, oavsett om det är Växjös eller Rögles tränare. Den svenska mentaliteten är inte alltid speciellt häftig som vi vet. Var det inte Romö förra säsongen som sköt av en salva av tuffa uttalanden? Sånt gillar vi!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vet inte vad han syftar på egentligen, men har man ängelholm som måttstock ska man väl inte ta ordet skitställen i sin mun om andra kanske. Men dom har ju alltid varit stora i truten i den lilla byn. I skenet av det blev det ju ändå ett kul uttalande till slut :mrgreen:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Mygel wrote:
Troy wrote:Nog får att du och jag har samma syn på popcorn mygel men lite ödmjukhet skadar ju inte. Tänk månne månne om det bara blir en säsong i finrummet?
Det är inte jag som har sagt. Skapade enbart tråden för att se vilka reaktioner det blev. En sa att han inte brydde sig, men tydligen brydde han sig tillräckligt för att skriva i tråden ;)

Sen tycker även jag att det är bra när det uttrycks lite attityd i svensk hockey, oavsett om det är Växjös eller Rögles tränare. Den svenska mentaliteten är inte alltid speciellt häftig som vi vet. Var det inte Romö förra säsongen som sköt av en salva av tuffa uttalanden? Sånt gillar vi!
Felet med att visa attityd är att det lika snabbt slår tillbaka. Särkilt när det gäller resultat i lagsport.

Romö kacklade med bred käft om hur dom skulle köra över VIK och utgången blev den motsatta .

Däremot attityden som VIK´s tränare har kört med innan säsongen "vi vill slåss med dom stora grabbarna" och har målsättningen att sätta sig i kvalserien direkt är lite klokare , han VILL vara där uppe och slåss men han säger inte att dom kommer vara det .
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Anders83 wrote: Felet med att visa attityd är att det lika snabbt slår tillbaka. Särkilt när det gäller resultat i lagsport.

Romö kacklade med bred käft om hur dom skulle köra över VIK och utgången blev den motsatta .

Däremot attityden som VIK´s tränare har kört med innan säsongen "vi vill slåss med dom stora grabbarna" och har målsättningen att sätta sig i kvalserien direkt är lite klokare , han VILL vara där uppe och slåss men han säger inte att dom kommer vara det .
Det är väl just det som är problemet. I Sverige är man så f-rbannat rädd för att få fel så man säger helst ingenting om man inte är 100% säker (vilket man inte kan vara i idrott). Men är rädsla och osäkerhet en tillgång i hockey? Nop och därför kommer många kanadicker över hit och skrämmer sk-ten ur svenska spelare.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Att göra sken av att man är stor och stark för att sedan få smisk vet jag inte om det gynnar heller om jag ska vara ärlig 8O men men där har vi nog helt skilda åsikter gällande psykologi :wink:
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

3-0 till 3-4 på en period :roflol:

Undrar om han är lika kaxig i dag :roll:
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
Quasimodo
Forumamatör

Post by Quasimodo »

Ganska märkligt uttalande av herr Johansson. Matcherna mellan VLH och Rögle har iallafall i mitt tycke varit en av mer underhållande genom åren. Både spelmässigt och arrangemangsmässigt(trots vårat ruckel till ishall) med mycket publik och livligt på läktarna.

Tror bara att rivaliteten mellan VLH och Rögle gjort att Piva inte gillar VLH något vidare utan såg sin chans(och tog den) att kasta lite skit på oss.

Växjö är och förblir en poppis popcornstad.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Klart som fan han säger att vi har skitarena. Inget osant idet. Han vet ju att rögle trillar ner å hoppas på att Växjö hunnit bygga nytt till dess. Se det possitiva i utalandet. Nu vet alla om att vi har en skitarena. Företagare måste ju undra varifrån alla dessa poppande pocorn kommer ifrån och så möter de Lakejerna som är possitiva å älskar sitt lag, hatar sin hall å nu även har en egen klubblokal. Så självklart är detta bara possitivt utalande :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Quasimodo wrote:Ganska märkligt uttalande av herr Johansson. Matcherna mellan VLH och Rögle har iallafall i mitt tycke varit en av mer underhållande genom åren. Både spelmässigt och arrangemangsmässigt(trots vårat ruckel till ishall) med mycket publik och livligt på läktarna.

Tror bara att rivaliteten mellan VLH och Rögle gjort att Piva inte gillar VLH något vidare utan såg sin chans(och tog den) att kasta lite skit på oss.

Växjö är och förblir en poppis popcornstad.
Rivaliteten? Ledsen att säga det, men från Rögle håll så ses inte Växjö som någon speciell rival jämfört med övriga lag. För oss är Växjö på vissa sätt fortfarande ett nytt lag i tanken.

Lag som vi har rivalitet mot är Malmö, Troja och Frölunda. Under de senaste åren så har det hänt att Växjö är närmsta bortaresan, därav den stora uppslutningen från Rögle fans. Men spelarna och laget har inte pratat om Växjö som någon speciell match.
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Det var då självaste fan att Rögle ska passa på att gå upp nu när Troja är tillbaka i Allsvenskan.. :x
Finns inga matcher INGA! som slår matcherna mellan Troja - Rögle!! :P
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Nej dom matcherna har alltid varit speciella...Mitt starkaste minne är dock tyvärr ett negativt... Kommer ej ihåg vilket år det var men det var helt avgörande match mellan RBK-Troja...Kom till hallen 2 timmar innan match, FULLSATT på alla ståplatsdelar...vansinnigt tryck...Rögle ledde med 3-1...men sedan trädde en viss Weinhandl in i handlingen och grejade 3-3 vilket räckte för troja...hemska minne...
Post Reply