Leksand IF - Växjö Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Leksand IF - Växjö Lakers

Inlägg av Lakersfan_03 »

Vad ska man säga om den här matchen ?. vi har 3 vinster och är obesegrade med 8 poäng.
Leksand har 3 vinster 1 poäng mer än oss och öst in nästan 30 mål på 3 matcher vilket är mycket imponerande och nu undrar man hur lakers står till ?. Blir mycket tufft med poäng uppe i dalarna men vi gjorde det förra året får vi en bra start i första perioden där det står 0-0 är allt möjligt.
Nu får spelarna dessutom vila en hel vecka.
Vi möter allsvenskans bästa lag
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

Tror inte vi har mycket att hämta i den här matchen tyvärr.
Får hoppas vi kan hålla siffrorna nere och förlorar med flaggan i topp.
Två-siffrigt tror jag dock inte att dom klarar göra på oss.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Dags att samla kraft lite nu, nästa vecka ser tuff ut med 3 matcher på 5 dagar. Fast å andra sidan skall man vara tillräckligt tränade för att fixa det. Knätofsjönsarna har säkert ett bra lag, tror ändå på en rimlig chans. Man kan spela avslappnat och det brukar vara bra. Vi möter inte allsvenskans bästa lag.
Senast redigerad av 1 Niles, redigerad totalt 0 gånger.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

Hur bra Leksand nu än är så ska vi inte vara i närheten utav tvåsiffrigt. Jag tror vi kan spela jämnt mot Leksand. Hoppas inte spelarna har samma inställning ''hoppas vi kan hålla siffrorna nere''.
Visst seriens bästa lag men ska vi vara uppe i toppen gäller det att vi snor något poäng borta då och då mot topplagen.
Titta på rögle som varit nederlagstippade varje match
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inlägg av Fredrik R »

Leksand är givetvis bra, men tittar man på de två tidigare säsongerna så har vi tagit poäng i Leksand båda gångerna... Ja vi är ju faktist obesegrade efter full tid i Ejendahls arena. :wink:

Lakers kan ju spela utan press, och det brukar funka bra. :)
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Leksand är ruggigt bra i powerplay och får lätt med sig utvisningarna eftersom dom är ganska duktiga på att rulla upp försvaret! Lakers har ett bra försvar och en ruggigt bra målvakt och det kommer bannemej behövas med tanke på bredden av både passningsspelare och målskyttar bla Huokko , Prestberg, bellemare, ekman-larsson ,karlberg, morten green listan är lång på spelare som redan utmärkt sig i Leksand men bedömningen kan ju vara lite sisådär med tanke på vilket motstånd dom fått möta men Leksand gör inga misstag framför mål den saken är klar.

Finns inget alternativ för Lakers utan det är ren strid som gäller på VARENDA PUCK !

Annars får vi ställa oss i skamvrån likt Troja och Borås...
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Ja skamvrån får vi nog stå i kanske efter vissas utalanden här inne. :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Flanders
Forumdemon

Inlägg av Flanders »

Den största fördelen är ju att vi förmodligen inte ska ha en chans, och därmed kan spela utan press. Och som sagt, vi har ju en historia av att göra bra ifrån oss inte bara i Ejendals, utan generellt på bortaplan och mot bättre motstånd.

Dessutom är det ett ypperligt tillfälle för Lundbohm att presentera sig för Hockeysverige, blir han inte motiverad av att möta Leksand har han inte i Sverige att göra.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

erok skrev:Ja skamvrån får vi nog stå i kanske efter vissas utalanden här inne. :wink:

som vad menar du ?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

En jävla massa optimister här inne märker jag! :wink:
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

men vad är det med folk? :D
årets upplaga av leksand tycker jag är lik den de hade ifjol,då tog vi en pinne senast vi besökte dom!det kommer vi göra igen,ingen är så bra att dom vunnit på förhand!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inlägg av Per Carlsson »

På pappret ja. Men resultatmässigt och spelmässigt så MÅSTE dom ju vara bättre än förra säsongen när dom nu lyckas leka hem segrarna så barnsligt enkelt som dom gjort mot Troja, IKO och Borås. :roll:
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Klart man hoppas på en vinst mot seriens kanske bästa lag , men risken att åka på smörj är ganska överhängande!

Hoppas att Lakers gör allt för att gå med flaggan i topp och inte vika ner sig
erok
c/o LL´s Forum

Inlägg av erok »

Vet inte hur mycket bättre Lakers är Troja IOK Borås. Men med lika många utvisningar som senast mot Almtuna kan det nog rinna iväg mot 10 i röven igen. Vi har ju redan fått bevisat för oss att dessa resultat kan komma även mot oss. Fast då i en träningsmatch. Hoppas vi kan hålla siffrorna nere för vem vet. Kan bli målskillnad i detta getingbo av årets allsvenska
Senast redigerad av 1 erok, redigerad totalt 0 gånger.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Användarvisningsbild
A-sta
Forumdemon

Inlägg av A-sta »

Per Carlsson skrev:En jävla massa optimister här inne märker jag! :wink:

De kanske varit på kurs?
PS! Då jag är normalt funtad så måste jag ge dig rätt!
Jag är utrustad med ett :asshole:
Malul
c/o LL´s Forum
Kontakt:

Inlägg av Malul »

det är huokko med :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

Jag tror inte LIF är bästa lag i serien, jag håller en peng på Rödhökarna där, även om det tar imot :lol:

Annars tror jag som Per, att vi inte har mycket att sätta imot knätofsarna i år. Och Anders83, när det gäller tvåsiffrigt i denna match hoppas jag du har rätt i din filosofi att det var sista gången mot BHC!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

*puuuh* jo tack det hoppas jag verkligen annars så kommer det väl hagla värre än någonsin :lol:
C70T5
c/o LL´s Forum

Inlägg av C70T5 »

Jag tror att VLH's Krigare har en bra chans att knipa poäng uppe i Leksand. VLH spelar på bortais (rätt fukked att det skall vara positivt egentligen...) - och VLH kan spela helt utan press. Dock så måste laget tokprestera - ALLA - spelare måste lira som om det satt en penningstinnad hockeyscout på varenda sittplats i Ejendal. Framförallt så skall dom spela för oss trogna supporters.

Flanders brukar inte vara så vass i tungan (;)) men jag håller fullt och Fast med - lirar inte Lundbohm kvalificerad ishockey och levererar, åtminstonde, en ynka poäng i denna match så kan Chief Evert bjuda honom på middag efter matchen och sedan sätta honom på en buss till...anywhere.

(Alla kommer vi väl ihåg när knätoffsarna för ett par år sedan gled ner till Lakerdome. VLH hade uppgraderat laget strongt med den simmande burväktaren Gusten Thörnqvist. Torsken blev tvåsiffrig. Det kommer ALDRIG att hända igen. Hoppas jag. Ursäkten till detta debakel får väl bli att detta skedde på hemmais...)

/T5!! 8)
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Liten tuva stjälper STORT LASS 8)
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inlägg av Primeau »

Vi fick duktigt med smörj i träningsmatchen i våras också, men det skall vi inte tala mer om här 8)

VLH skall inte ha någon chans till poäng i denna matchen. Egentligen. Men det har ju visat sig förr att hockey inte alltid är logisk, att "rätt" lag vinner. Om samtliga Lakerskrigare spelar som i trance så kan det gå vägen, men Leksand har imponerat stort och manglat varenda lag hittills i serien: Karlberg och Bergenström ångar på som aldrig förr. Till skillnad från vissa andra presumtiva poängsprutor...

I min hockeyfebriga hjärna pågår just nu en febril verksamhet där jag försöker reda ut för mig själv ifall det är till Lakers för- eller nackdel att laget är spelledigt ända fram till på onsdag. Ser man till hur spelet har sett ut så kanske det är bra med ett litet break? Å andra sidan är ju Sockervadds mannar inne i ett stim, trots mediokert spel så vägrar laget att förlora.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Bruno

Inlägg av Bruno »

Per Carlsson skrev:Tror inte vi har mycket att hämta i den här matchen tyvärr.
Får hoppas vi kan hålla siffrorna nere och förlorar med flaggan i topp.
Två-siffrigt tror jag dock inte att dom klarar göra på oss.
Nu ska vi inte deppa. Vi har ju den "sjätte utespelaren" = LL om det nu kommer att gå någon buss eller någon bil norrut. :wink:
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Kontakt:

Inlägg av PutteA »

LL organiserar ingen bussresa till denna match, tyvärr.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör

Inlägg av PeacE_FroG »

Äh Knätofsarna har inte mött något rejält bra motstånd ännu, hoppas att Lakers blir en riktig finne i röven för dem...men tillslut blir nog finnen klämd på slutet trots allt...men chansen finns :D
friberg
c/o LL´s Forum

Inlägg av friberg »

håller med Grodan här att de inte mött något redigt motstånd sen har vi ju som sagt plockat poäng av dem där uppe så nog faan tror ja de kan göra det igen. inget lag är OÖVERVINNERLIGT inte ens leksand el malmö det gäller bara in å riva, slita som faan i varje närkamp sen trötta ut dem ju längre matchen lider, så ska det nog gå att få med sig minst 1 pinne hem.VIKTOR FAST I MÅLET VI HAR VIKTOR FAST I MÅÅÅÅLET
Anders83
c/o LL´s Forum

Inlägg av Anders83 »

Mins när vi förlorade med 4-2 hemma mot leksand förra säsongen , det var en riktigt bra match som dock förstördes av en viss lokal stjärndomare . Där spelade Lakers riktigt bra och förde spelet ganska mycket, hoppas på en återupprepning dock med bättre utgång !
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

För # 68 så är troligen 1 veckas träning utan Match enbart positivt :wink:
In Hinkum Veritas
Användarvisningsbild
PeacE_FroG
Forumamatör

Inlägg av PeacE_FroG »

I expressen står följande på hockey bloggen

Det är lätt att glömma när Leksand och Malmö pulvriserat allt motstånd i sin väg.
Men Växjö har faktiskt vunnit samtliga sina tre inledande matcher de också.
De har helt klart imponerat.

Sådeså 8)
Toyspeed
Forumamatör

Inlägg av Toyspeed »

NEDOMANSKY skrev:För # 68 så är troligen 1 veckas träning utan Match enbart positivt :wink:

Vilken träning är det du refererar till?
För när jag gick hem från Grace så stod fortfarande Nr 68 i baren...
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Inlägg av NEDOMANSKY »

Han snackade säkert bara med Alvestas kickade 1:a Center som är Bartender :P
In Hinkum Veritas
Nesse

Inlägg av Nesse »

Det man kan hoppas på nu efter Leksands framfart med idel segrar är, att de kommer att känna av lite sviterna efter VIK-matchen när istället Lakers vilat och bara kunnat fokusera på den här matchen. Lakers kan säkert överraska här.
Men Leksand på hemmaplan samt en tränare i Kempe som nu borde ha en uppfattning om Lakers svagheter lär det bli tufft "därute"..
serra
c/o LL´s Forum

Inlägg av serra »

Fan vad du ljuger Klonis...klart LL anordnar resa till Leksan..
Står ju tom på nätet om det...

http://nyheter.se.msn.com/noje/article. ... id=9825295
Snart nära dig...en ny hall
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inlägg av Primeau »

Leksands inför.
Det blir tydligen textrapportering från matchen via deras hemsida.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inlägg av Niles »

Undrar hur en veckas matchuppehåll har påverkat laget. Vi får se i morgon, allt att vinna i alla fall. Bara ut och köra.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inlägg av Lakersfan_03 »

imorgon ska vi chocka kempe och leksand
Låst