St.Anger är ju hur rå som helst , dock gör sig den skivan bäst live trots allt, låter ganska mycket plåtburk så mastringen på den skivan är fett dålig .
Men dom småklippen som ligger ute avslöjar feta solon och blytunga riff
Det är lite det som är tjusningen med Metallica de har en förmåga att skapa nytt varje gång
Jag lyssnade på länken. Skivan kommer nog att bli hur bra som helst!!
Hoppas att de kommer till Sverige och spelar igen. När de spelade på ullevi sist så var det bra ös!
Låtarna på den nya skivan är:
That Was Just Your Life
The End Of The Line
Broken, Beat & Scarred
The Day That Never Comes
All Nightmare Long
Cyanide
The Unforgiven III
The Judas Kiss
Suicide & Redemption
My Apocalypse
Jag garanterar att dom besöker Sverige igen, det måste dom bara göra. Jag minns rubrikerna efter Ullevi sist "Det finns bara 4 kungar på Ullevi och det är Metallica"
Malul wrote:tröttnade helt på Metallica efter deras giriga napsteraffärer!
men den där memory remains var ju bra(tack vare faithful);)
Finns ju lite olika synpunkter på det där, många artister har svårt att sälja sina album just pga av fildelning och det e ju inte riktigt schysst heller... Men visst med tanke på hur många dollars och deniros dom har på sina konton så kan man ju tycka det är löjligt .
Anders83 wrote: Jag garanterar att dom besöker Sverige igen, det måste dom bara göra. Jag minns rubrikerna efter Ullevi sist "Det finns bara 4 kungar på Ullevi och det är Metallica"
Ullevispelningen var ingenting i jämförelse med spelning på Sthlm Stadion förra sommaren. Trots en krasslig Hetfield så var den spelning flera gånger bättre än Ullevi.
Var aldrig på sthlm stadion så kan inte jämföra men det enda jag hade att anmärka på i gbg var att ljudet "blåste" bort när dom körde St.Anger (dubbeltrampet) annars kokade ju Ullvi för fan .
Jag var också bara på ullevi, men tyvärr så kan ljudet vara väldigt svajigt om man står en bit bort på ullevi vid konserter. Jag märkte inte det personligen, men det kan bero på att jag stod ca 2 meter från scenen
Meatrocker, Machine Head är inte att leka med. Glöm grävskopor
och järnkula vid husrivningar. Ta dit M H istället. Effekten blir
lika bra.
Såg dem på Metaltown förra året. Har aldrig varit så manglad
någon gång.
Kritiker är som eunucker i ett harem.
Dom vet hur det går till, dom ser det varje dag,
Men dom kan inte själva.
Jo man blev ju lite paff när St Anger gick igenom spelarn hemma efter att ha hört klyftiga recencenter som avslöjade "det tyngsta albumet någonsin" men som med allt annat så har man ju olika uppfattning , nu har jag inte hört några recensioner utan går endast på klippen man hört och jag personligen tyckte att solot lät väldigt 80-tal och väldigt "kirk" med massor av wah wah effekt och riffen nedstämda nåt snäpp så är låtarna i den stilen så blir det nof fett
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare