Nyköping

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Anders83
c/o LL´s Forum

Nyköping

Post by Anders83 »

Hur gick det för bany lagget? har missat det
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Haha, den var bra. Jag vet vad du har fått det från :P
KHK = Blekinges Stolthet!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

fAN,FOLK VERKAR PÅLÄSTA!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

på deras forum framgår det inte om licensen klarades av och på hemsidan har nya spelare skrivit på ... jaja
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Inget är klart ännu.
Vi lever i ovisshet.
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Kämpa på, håll ut.

Jag vill att Banny lagg ska finnas kvar.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tänk om vi fått lite mer av tv-pengarna som öser in över elitserien...

Växjö Lakersissä!!
carl
Forumdemon

Post by carl »

Nja......

....snarare: tänk om vi hade lärt oss att anpassa kostnadsläget utefter vilka intäkter som står till förfogande!
Troja - laget i hjärtat
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Då slapp man kreativ bokföring,Carl.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

carl,nu fick du det att låta som att jag tyckte det är bra med fiffel,så är det ju inte.jag tycker däremot det är en felaktig fördelning av pengar till hockeyns värld,det borde du hålla med om:)

Växjö Lakersissä!!
carl
Forumdemon

Post by carl »

carl wrote:Nja......

....snarare: tänk om vi hade lärt oss att anpassa kostnadsläget utefter vilka intäkter som står till förfogande!

Intressant att veta hur du fick ovanstående inlägg att tolkas som att du gillar fiffel?????

Det ENDA jag menar med mitt inlägg är att klubbarna måste lära sig att anpassa kostnaderna efter intäkterna.

Jag håller självklart med dig om att det vore bra om klubbarna skulle få en större del av tv-kakan, men så länge de inte får det kan de inte ha en kostnadsmassa som om de fick kakan.

Märkliga tolkningar av detta inlägg sker på egen risk.
Troja - laget i hjärtat
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Visst borde kanske Tv och centrala avtal fördelas bättre mellan dom två högsta serierna.

Men jag tror att ett rimligt utbildningsbidrag när en spelare går uppåt i seriesystemet vore mycket bättre, som det är i dag så kan ES-klubbarna damsuga marknade på talanger utan större kostnader En vettig ersättning till den klubb som utbildat spelaren skulle vad jag tror ge en mycket stabilare Svensk hockey än centrala reklampengar.
På det viset skulle en liten klubb med en bra ungdomsverksamhet kunna växa även på seniorsidan, i dag känns det tvärtom att ju större klubbarna blir ju mindre tänker man på smågrabbarna som ändå måste vara Svensk hockeys själ därifrån kommer alla stjärnor och många av supportrarna har spelat som små.

Oavsett hur mycket pengar klubbarna får så krävs det kompetent klubbledning annars kan det gå åt h-vete snabbare än man tror.

Tyvärr så har inte alla klubbar lika engagerade fans som ni tycks ha. Trodde aldrig jag skulle säga det men jag är faktiskt imponerad av er villja att hjälpa till att lösa er klubbs problem.

Er kultur må vara ung men ert hjärta är stort för er klubb.
Pepparkaka
Forumamatör

Post by Pepparkaka »

Belix - mycket bra inlägg! Instämmer till fullo!
Mr wee
Forumamatör

Post by Mr wee »

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Är det skattepengar?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Är inte mer eller midre alla kommunens pengar det? :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Nej, det är pengar för hallhyran.
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Alltså KOMMUNALA pengar! Eller?
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

kanon att kommunen vill ställa upp på elitidrott ! hoppas ni reder ut det oxå i framtiden så ni slipper våran härva vi nyss genomlidigt!

skattepengar eller inte idrott gynnar många i kommunen!! inte bara supportrar
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

NH betalar hyra till kommunen, ja. Vad är det som är så svårbegripligt?
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Matte! Nej det undrade jag också. Skönt att detta nu är utrett och jag gratulerar Nyköping. :wink:

Stavar dåligt nu för tiden. Därav ändringar.
Last edited by Lalin on 28 May 2008, 15:49, edited 2 times in total.
Blueshirts United
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Förstår Lalin. Mitt "Nej" var riktat mot frågan om skattepengar.

Ännu är dock inte elitlicensen klar och det ekonomiska stålbadet fortsätter hur som helst nästa säsong när man budgeterar med en vinst på över 2 miljoner.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

2millar i vinst! Väldigt tufft. Men lycka till! Jag ser er gärna som motståndare i HA :wink:
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Lalin wrote:2millar i vinst! Väldigt tufft. Men lycka till! Jag ser er gärna som motståndare i HA :wink:

ja vi måste ju har några säkra 3 poängare :wink:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Anders83, vi kan ju inte förlita oss på 3:orna mot Tröja :lol:
Blueshirts United
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Nyköping känns som lite bröder efter senaste månaden,det har varit en för jävlig period och inget vi önskar någon annan..eller jo alla dom puckona som skriver kommentarer på smp,men inga andra!

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Skattepengar är skattepengar och att efterskänka pengar som skulle gått in i den kommunala verksamheten, kan alltid diskuteras. Alla håller inte med i den kommunen det gäller, att man ska "rädda" föreningar, den saken är klar.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Lalin wrote:Anders83, vi kan ju inte förlita oss på 3:orna mot Tröja :lol:

8)
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Räven wrote:Skattepengar är skattepengar och att efterskänka pengar som skulle gått in i den kommunala verksamheten, kan alltid diskuteras. Alla håller inte med i den kommunen det gäller, att man ska "rädda" föreningar, den saken är klar.

Jag är övertygad på att kommunen tjänar llängre fram på att idrotten finns kvar , men offras det dagisplatser eller äldreboende rätt och slätt pga att rädda hockeyn så är det väl en självklarhet vad som är lämpligt .
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej, jag tycker också att idrotten är viktig, vad jag menar är att det inte är bra om man får invånare som inte är hockey eller idrottsvänner mot sig. Det kan skapa en hopplös situation för politiker, som sedan börjar ta konstiga beslut, som missgynnar klubben. Jag tycker alltid att det är bättre att hålla kommunen utanför och istället försöka hitta andra lösningar.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jo det är onödigt att trampa på svenssons tassar , tror nog kommunen är försiktig med sådana här beslut så det inte drabbar andra i kommunen, men visst jämför man med växjöborna så räcker det med att knysta skattepengar eller hjälp överhuvudtaget för att det ska gapas hej vilt om fusk, bedrägeri, röv**** som en rolig antilakersperson sa.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ärligt så förstår jag mig inte på vissa personers reaktioner överhuvudtaget, men de måste leva i en liten trångsynt värld, med överreaktioner och mindervärdkomplex.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det finns dom som tror sig veta allt och hur det funkar , som sitter i lunchrummen på jobbet och predikar hej vilt med "logiska" argument och folk nickar och håller med .... det är väl bara att inse att det funkar på det viset :roll:

kommer ihåg en gång när jag åkte bussen till ett jobb jag hade tidigare i alvesta som svetsare och drog öronen åt mig pga av en diskution strax brevid mig gällande stålindustrin idag

" ja du ska vara glad att du valde ett jobb som ger något till skillnad från industrijobb där sitter du bara och trycker på en knapp och det behövs ju knappast en utbildning för det"

ungefär den nivån är det på smp´s smarta kommentarer
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag kan hålla med dig Anders! Fåntrattar finns det gott om!
Matte
Forumamatör

Post by Matte »

Så här är det:
Dessa drygt 800k skrivs av för stunden om NH betalar in 1,3miljoner innan den sista juni. Dessa 800k får kommunen istället in genom höjda hyror. Hur detta kan påverka en skattebetalare negativt har jag svårt att förstå mig på.
Istället för att få in 0kr så får man alltså in 2,1miljoner. Och en fordran på NH går ju inte att använda inom t.ex. vården.
Ishallen (relativt nyligen köpt av kommunen) har NH som sin absolut största hyresgäst och det är alltså NH som till största delen ska finansiera detta köp genom att betala sina hyror.
(Utan NH skulle ishallen stå tom 360 dagar om året, billigt värre för kommunen!)
Att NH dessutom, tillsammans med Skavsta och polismord, är de största reklampelarna för Nyköping är också något kommunen är medvetna om.
NH betalar dessutom en hel del skatt och gynnar stadens företag (hotellnätter, mat mm) som kommer kommunen till godo.
Och så sysselsätts över 300 barn och ungdomar av NH.

Kommunen gjorde inte detta av välvilja till NH utan för sin egen vinnings skull.
Post Reply