Daniel Åhsberg
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Daniel Åhsberg
VÄLKOMMEN!
Fan vilken härlig värving Evert!
Som jag skrev redan vid jul är detta min absoluta dröm att se han i Lakersdress! Härligt
Fan vilken härlig värving Evert!
Som jag skrev redan vid jul är detta min absoluta dröm att se han i Lakersdress! Härligt
Once a laker, always a laker!
Riktigt härligt. Känns som bra plåster på såren för att vi förlorade Weinstock, Åhsberg är en rolig spelare att se.
Och som lök på pannbiffen bra att hemsidan är före eliteprospects och smp.
Det enda orosmolnet är att det bara är ett ettårskontrakt, vore skönt att knyta upp en sån kille på ett par säsonger åtminstone.

Och som lök på pannbiffen bra att hemsidan är före eliteprospects och smp.
Det enda orosmolnet är att det bara är ett ettårskontrakt, vore skönt att knyta upp en sån kille på ett par säsonger åtminstone.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Bra värvning.
Ta hit Åsbergs kompis Kalle Olsson av bara farten också - då jäklar...
(Olsson, Åhsberg och Persson är ju bra polare - Persson borde stötta Evert i detta fallet)
/T5!!
Ta hit Åsbergs kompis Kalle Olsson av bara farten också - då jäklar...
(Olsson, Åhsberg och Persson är ju bra polare - Persson borde stötta Evert i detta fallet)
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
C70, du skulle allt må om vi fick Kalle O också va´?
Åskesfolket gnyr och går på som om Daniel Åhsberg har brutit ett livslångt kontrakt - sanning är ju den att han varit Lakerskrigare långt innan han hamnade på ostkusten. Kalle Olsson också för den delen. Jag led den gången när Frölunda kallade tillbaka grabbarna och kommer njuta av varje sekund Åhsberg är på isen i vinter.
När vi ändå spekulerar kring Persson-Åhsberg-Olsson: hur är det egentligen med Den Högerfattade Lille Kotletten? Är han kanske rent av högaktuell?
Intressant.

Åskesfolket gnyr och går på som om Daniel Åhsberg har brutit ett livslångt kontrakt - sanning är ju den att han varit Lakerskrigare långt innan han hamnade på ostkusten. Kalle Olsson också för den delen. Jag led den gången när Frölunda kallade tillbaka grabbarna och kommer njuta av varje sekund Åhsberg är på isen i vinter.
När vi ändå spekulerar kring Persson-Åhsberg-Olsson: hur är det egentligen med Den Högerfattade Lille Kotletten? Är han kanske rent av högaktuell?
Intressant.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Wow, Kalle Olsson hade suttit som en Kung-Fu-Mr-Miyagi-Eagle-Kick på Gath's stora haka. PANG!!!
Vissa lag är avundssjuka på VLH's armé. Vissa lag är det mer än andra. Nu värvade VLH Åhsberg...
Ni som har möjlighet att kika in på Björklövens forum (TCIM) - missa inte möjligheten. Maken till mer negativa, ordbajsande, avundsjuka och scouterraggande renjägare har jag då aldrig sett på maken.
(Möjligt att detta inlägg skall placerar under 'Humortråden' - men WTF)
/T5!!
Vissa lag är avundssjuka på VLH's armé. Vissa lag är det mer än andra. Nu värvade VLH Åhsberg...
Ni som har möjlighet att kika in på Björklövens forum (TCIM) - missa inte möjligheten. Maken till mer negativa, ordbajsande, avundsjuka och scouterraggande renjägare har jag då aldrig sett på maken.
(Möjligt att detta inlägg skall placerar under 'Humortråden' - men WTF)
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Primeau wrote:C70, du skulle allt må om vi fick Kalle O också va´?![]()
Intressant.
Mathias Porseland, Bofors
– Han är inte aktuell. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att han lämnar Bofors. Han siktar på Elitserien och då är det ingen vits med att hoppa mellan klubbar här.
http://www.vaxjolakers.se/website1/sd_p ... 2_grp-s1/3
Anders83 wrote:Där tycker jag Evertsson har fel! Vill Porseland till ES bör han verkligen flytta rån Bofors och till en klubb som Lakers där man satsar och har visioner om ES de kommande åren.Primeau wrote:C70, du skulle allt må om vi fick Kalle O också va´?![]()
Intressant.
– Han är inte aktuell. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att han lämnar Bofors. Han siktar på Elitserien och då är det ingen vits med att hoppa mellan klubbar här.
Där tycker jag Evertsson är helt fel ute! Vill Porseland till ES bör han verkligen flytta från Bofors och till en klubb som Lakers, som satsar och har visioner om ES under de närmsta åren.Komodoödlan wrote:Anders83 wrote:Primeau wrote: Intressant.
Men om nu en ES-klubb, t ex RögleKomodoödlan wrote:Vill Porseland till ES bör han verkligen flytta från Bofors och till en klubb som Lakers, som satsar och har visioner om ES under de närmsta åren.

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Inga problem att vara Oskarshamnare...är helt övertygad om att vi kommer att få ihop ett minst lika starkt lag som Lakers...och detta till en prislapp som vi klarar av att betala.
Får samtidigt passa på och gratulera till värvningen av Åhsberg. En grym målskytt! I IKO har han dock haft en oerhörd hjälp av Eetus grymma framspelningar, så det gäller att han placeras i rätt sällskap hos er.
Hans löneanspråk har efter vad jag förstått varit så pass höga, att det aldrig varit ens aktuellt för IKO att tillmötesgå dom. Känns som en liten intressant detalj med tanke på dagens Lakersnyheter...
Får samtidigt passa på och gratulera till värvningen av Åhsberg. En grym målskytt! I IKO har han dock haft en oerhörd hjälp av Eetus grymma framspelningar, så det gäller att han placeras i rätt sällskap hos er.
Hans löneanspråk har efter vad jag förstått varit så pass höga, att det aldrig varit ens aktuellt för IKO att tillmötesgå dom. Känns som en liten intressant detalj med tanke på dagens Lakersnyheter...
Kan bara hålla med Canadiens.. Åhsberg är en riktigt bra spelare men jag tror i alla fall att han kostar mer än han smakar.
Jag tror de flesta oskarshamnare håller med om att det var viktigare att få behålla Eetu Qvist denna säsongen, han var vår klart bästa spelare den gångna säsongen men därefter kommer Åhsberg och även Svanberg och Engstrand.
Åhsberg är väldigt upp och ner men när han är som bäst är han helt magnifik, utan tvekan.
Det tar emot o säga det men det är en riktigt bra värvning av Lakers men IKO står verkligen inte och faller med Åhsberg.
Jag tror de flesta oskarshamnare håller med om att det var viktigare att få behålla Eetu Qvist denna säsongen, han var vår klart bästa spelare den gångna säsongen men därefter kommer Åhsberg och även Svanberg och Engstrand.
Åhsberg är väldigt upp och ner men när han är som bäst är han helt magnifik, utan tvekan.
Det tar emot o säga det men det är en riktigt bra värvning av Lakers men IKO står verkligen inte och faller med Åhsberg.
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..