Daniel Åhsberg

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stoffe
Forumdemon

Daniel Åhsberg

Post by Stoffe »

VÄLKOMMEN!
Fan vilken härlig värving Evert!
Som jag skrev redan vid jul är detta min absoluta dröm att se han i Lakersdress! Härligt
Once a laker, always a laker!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Riktigt härligt. Känns som bra plåster på såren för att vi förlorade Weinstock, Åhsberg är en rolig spelare att se. :D

Och som lök på pannbiffen bra att hemsidan är före eliteprospects och smp.

Det enda orosmolnet är att det bara är ett ettårskontrakt, vore skönt att knyta upp en sån kille på ett par säsonger åtminstone.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Riktigt kul, en spelare i min smak :D
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Haha, såg nu dessutom, om man ska vara lite NHL- och statistik-nörd, att Åhsberg var den free agent (allsvenskan) med flest gjorda mål förra säsongen.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag säger som pyromanen:
Det tar sig! :D
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Trojanr1
Forumamatör

Post by Trojanr1 »

Ojoj....här har ni verkligen gjort en bra värvning. Jag trodde inte det fanns en chans att DÅ skulle välja Växjö Lakers.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Ja detta var ingen dålig värvning. Känns mkt bra.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Hurraaaaaaa! Äntligen. Härligt för målskyttet.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Minst sagt klockrent! En sniper med excellenta offensiva egenskaper. Gott också att VLH har klart för sig hur han skall användas för att få ut maximalt. Jag är helnöjd.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Ok..*gulp*..då får jag väl ta tillbaks det jag skrev igår då, att vi skulle vara beredda på att glömma Åhsberg i och med alla klubbar som ville signa honom, t.o.m. elitserieklubbar.

Okej, ska försöka smälta det här nu.. *gulp*..eeh..jo jag är nöjd! :eeeh:

Ja se denna Evertsson..Hur gör karl´n!?
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Välkommen till Lakers Daniel!! :D :D

Var inne och kikade lite på Moore's forum och de är väl inte helt glada :lol: :lol:
91:an Hjalmarsson
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Välkommen daniel :lol: verkar finns flis i lakerskassani allafall fast många säger motsattsen :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

"ja det är våran daniel Åhsberg..ja det är våran daniel Åhsberg..", får man väl öva på i sommar.. :wink:
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

JAAAAAAAAAAAAAAAAA, UNDERBAR VÄRVNING, EN SPELARE
AV RANG .HAN KOMMER ATT BETYDA MKT FÖR VÄXJÖS SATSNING.
KÄNNS SOM ATT UPPLAGA 08/09 KOMMER ATT BLI DEN STARKASTE
HITILLS.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Detta var verkligen en oväntat bra värvning! Alltid gillat Daniels spelstil ända sen han var här på lån så välkommen tillbaka! :)
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

VÄLKOMMEN !!

nu kanske det blir lite gladare miner fårn gnällspikarna :wink:
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Fb Roligt detta..Trodde alldrig att vi skulle få signa honom.
Välkommen Daniel!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Bra värvning.

Ta hit Åsbergs kompis Kalle Olsson av bara farten också - då jäklar...

(Olsson, Åhsberg och Persson är ju bra polare - Persson borde stötta Evert i detta fallet)

/T5!! 8)
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

C70, du skulle allt må om vi fick Kalle O också va´? :lol:
Åskesfolket gnyr och går på som om Daniel Åhsberg har brutit ett livslångt kontrakt - sanning är ju den att han varit Lakerskrigare långt innan han hamnade på ostkusten. Kalle Olsson också för den delen. Jag led den gången när Frölunda kallade tillbaka grabbarna och kommer njuta av varje sekund Åhsberg är på isen i vinter.
När vi ändå spekulerar kring Persson-Åhsberg-Olsson: hur är det egentligen med Den Högerfattade Lille Kotletten? Är han kanske rent av högaktuell?

Intressant.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Wow, Kalle Olsson hade suttit som en Kung-Fu-Mr-Miyagi-Eagle-Kick på Gath's stora haka. PANG!!!

Vissa lag är avundssjuka på VLH's armé. Vissa lag är det mer än andra. Nu värvade VLH Åhsberg...

Ni som har möjlighet att kika in på Björklövens forum (TCIM) - missa inte möjligheten. Maken till mer negativa, ordbajsande, avundsjuka och scouterraggande renjägare har jag då aldrig sett på maken.

(Möjligt att detta inlägg skall placerar under 'Humortråden' - men WTF)

/T5!! :lol:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Har Löven ett forum, där ser man. Coolt.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Primeau wrote:C70, du skulle allt må om vi fick Kalle O också va´? :lol:
Åskesfolket gnyr och går på som om Daniel Åhsberg har brutit ett livslångt kontrakt - sanning är ju den att han varit Lakerskrigare långt innan han hamnade på ostkusten. Kalle Olsson också för den delen. Jag led den gången när Frölunda kallade tillbaka grabbarna och kommer njuta av varje sekund Åhsberg är på isen i vinter.
När vi ändå spekulerar kring Persson-Åhsberg-Olsson: hur är det egentligen med Den Högerfattade Lille Kotletten? Är han kanske rent av högaktuell?

Intressant.

Mathias Porseland, Bofors

– Han är inte aktuell. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att han lämnar Bofors. Han siktar på Elitserien och då är det ingen vits med att hoppa mellan klubbar här.

http://www.vaxjolakers.se/website1/sd_p ... 2_grp-s1/3
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Välkommen Åsberg ,har förstått detta efter en tid tillbaka ,det var trevligt i Thailand eller hur :lol: .
Är nu hundra på att Jerimias och Rosen stannar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Anders83 wrote:
Primeau wrote:C70, du skulle allt må om vi fick Kalle O också va´? :lol:

Intressant.
Där tycker jag Evertsson har fel! Vill Porseland till ES bör han verkligen flytta rån Bofors och till en klubb som Lakers där man satsar och har visioner om ES de kommande åren.

– Han är inte aktuell. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att han lämnar Bofors. Han siktar på Elitserien och då är det ingen vits med att hoppa mellan klubbar här.

Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Komodoödlan wrote:
Anders83 wrote:
Primeau wrote: Intressant.

Där tycker jag Evertsson är helt fel ute! Vill Porseland till ES bör han verkligen flytta från Bofors och till en klubb som Lakers, som satsar och har visioner om ES under de närmsta åren.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Komodoödlan wrote:Vill Porseland till ES bör han verkligen flytta från Bofors och till en klubb som Lakers, som satsar och har visioner om ES under de närmsta åren.
Men om nu en ES-klubb, t ex Rögle 8), vill ha honom kan det ju kännas onödigt att ta omvägen via Växjö.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Primeau..Läs! Enligt Evertsson kommer han att stanna i Bofors, inte gå till Rögle.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Enligt Brynäs SF-sida är Porseland på gång dit.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Snyggt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

ett nyförvärv jag är MYCKET NÖJD MED
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Åhsberg är en riktigt vettig värvning. Dock trodde jag att han hade andra anbud som låg mycket närmare en Växjö. Men whatever,

Välkommen Daniel!

(Kan inte vara kul att vara Oskarshamnare i dagsläget) :lol:
canadiens
Forumamatör

Post by canadiens »

Inga problem att vara Oskarshamnare...är helt övertygad om att vi kommer att få ihop ett minst lika starkt lag som Lakers...och detta till en prislapp som vi klarar av att betala.

Får samtidigt passa på och gratulera till värvningen av Åhsberg. En grym målskytt! I IKO har han dock haft en oerhörd hjälp av Eetus grymma framspelningar, så det gäller att han placeras i rätt sällskap hos er.

Hans löneanspråk har efter vad jag förstått varit så pass höga, att det aldrig varit ens aktuellt för IKO att tillmötesgå dom. Känns som en liten intressant detalj med tanke på dagens Lakersnyheter...
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Bitter? Nej, jag är inte bitter 8)
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

Kan bara hålla med Canadiens.. Åhsberg är en riktigt bra spelare men jag tror i alla fall att han kostar mer än han smakar.
Jag tror de flesta oskarshamnare håller med om att det var viktigare att få behålla Eetu Qvist denna säsongen, han var vår klart bästa spelare den gångna säsongen men därefter kommer Åhsberg och även Svanberg och Engstrand.

Åhsberg är väldigt upp och ner men när han är som bäst är han helt magnifik, utan tvekan.
Det tar emot o säga det men det är en riktigt bra värvning av Lakers men IKO står verkligen inte och faller med Åhsberg.
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Åhsberg! Jag är så nöjd över denna värvning! Välkommen till Växjö, där du blommar ut! :D
Blueshirts United
Post Reply