Idag säkrade man avancemanget till division 1. man verkar gå samma väg som lakers. klubben bildades 2001.
på 6 matcher har de 6 raka vinster i kvalserien till division 1. makalösa 46-6 i målskillnad.
Någon som tror de kan ta klivet upp till HA redan efter nästa säsong ?. snart finns de två popplag i Allsvenskan..
Grattis KHK
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Karlskrona har haft lag tidigare så det är inget nytt Malul. Sen är det ju som så, Växjö och Karlskrona tillhör också landsbygden hur gärna ni än vill vara storstadsbor.
Khk har redan påverkat Taif negativt. Denna säsong har halva deras lag Taifanknytning, nu är det iofs inte många av dom spelarna som Taif velat behålla. Lär vara ett par Taifare till som går den vägen snart. Nu har vi ju iaf fått en tränare och kanske kan Taif få ihop ett lag även nästa säsong.
Växjö tillhör faktiskt inte landsbyggden hur gärna du än vill det
Sen är det klart jobbigt för er när alla andra runt omkring går uppåt istället för neråt/står å stampar. Förstår frustrationen. Därför finns ju lakers lakejers forum, på gott och i tyvärr många fall ont. Men vi finns där!
LasseMaja wrote: Niles, hade det varit Lakers egen hall så hade det gjort stor skillnad men så är väl inte fallet.
Så kan det ju bli i en framtid. I vilket fall lär en ny kanonhall innebära en höjd omsättning med kanske 7-8 miljoner om man spekulerar försiktigt. Så man kan nog se rätt ljust på framtiden. Ishallen som den är tänkt ger Lakers närmast astronomiska möjligheter till intäkter jämfört mot nu.
de tar nog samma väg som lakers gör och med publiken blir det givetvis lättare. vet inte vad de har för snitt i div 2 men något säger mig 1500-2000 vilket imponerar
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Pengar styr ju allt, "heter det"..
Marknadsföring och pengar att handla spelare för, som är tillräckligt bra för att hjälpa ett lag upp genom divisionerna är väl tämligen nödvändigt. Det är ju på isen det sedan avgörs. De har tydligen haft "fingestoppskänsla", och lyckats med sitt material.
Hatapopcornssupportrar wrote:frågar igen, nån som har koll på hur bidragande Pilut var till avancemanget ?
Roligt att ni i Lakers vill ha upp khk. Finns ju en del som inte vill det.
Pilut har varit grym i kvalet. Den spelaren som varit bäst är Åkesson.
Utan Pilut, Åkesson och Arto skulle vi inte gått upp i 1:an. Sedan får man självklart inte glömma att vi har ett väldigt jämt lag. Tre kedjor som är lika bra.
Vi har många bra spelare i laget men det gäller att ha de spelarna som gå in och avgör i trängda lägen och det gör absolut dessa tre spelare.
Det räcker med att ha ett jämnt lag och ett par rutinerade killar som går in och avgör vilket ni gjort den här säsongen fast i kvalserien verkar ni vara helt överlägsna.
ska bli spännande att följa KHK i div 1
Lakersfan_03 wrote:Det räcker med att ha ett jämnt lag och ett par rutinerade killar som går in och avgör vilket ni gjort den här säsongen fast i kvalserien verkar ni vara helt överlägsna. ska bli spännande att följa KHK i div 1
Jo, i kvalet har vi varit helt överlägsna. Laget höjde sig 2-3 steg inför kvalet och har kört över allt. Det är 2 matcher kvar får hoppas att khk kan vinna de med. Lite tråkigt vore det om Mörrum åkte ner till 2:an.
Sillastryparna har varit med förr, lekt rommen av sig, torskat och fallit som en stenbit rätt ner i dyn. Vi får väl se om Karlskrona Herring Killers lyckas bättre.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.