SM-Slutspel
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
SM-Slutspel
Vilket lag vinner ?.
Många tippar HV till skyhöga favoriter och att de vinner 4-0,4-0,4-0 vilket är lite väl överdrivet.
Skellefteå - Hv71 Hv förlorade MYCKET överraskande mot Skellefteå och man bör nog inte underskatta SAIK för då står det nog HV dyrt.
Frölunda - Färjestad kommer nog bli väldigt grinig me tanke på vad som hände förra matchen.
Timrå - Modo Derby och då behöver man väl inte säga mycket mer förra året var matcherna lagen emellan jämna underhållande
Djurgården - Linköping alltid heta tillställningar lagen emellan. högriskmatch
Jag tror Frölunda vinner i år
Många tippar HV till skyhöga favoriter och att de vinner 4-0,4-0,4-0 vilket är lite väl överdrivet.
Skellefteå - Hv71 Hv förlorade MYCKET överraskande mot Skellefteå och man bör nog inte underskatta SAIK för då står det nog HV dyrt.
Frölunda - Färjestad kommer nog bli väldigt grinig me tanke på vad som hände förra matchen.
Timrå - Modo Derby och då behöver man väl inte säga mycket mer förra året var matcherna lagen emellan jämna underhållande
Djurgården - Linköping alltid heta tillställningar lagen emellan. högriskmatch
Jag tror Frölunda vinner i år
Last edited by Lakersfan_03 on 13 March 2008, 20:11, edited 1 time in total.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Frölundas Erik Karlsson (-90) från Boro spelar PP som en Gammal NHL- veteran, Halleluja, se och lär Tränare Världen över
Niklas Andersson (Frölunda) Den Gubben kan BÖJA på KNÄNA, Holy Moses!!!
ps. Ni som också varit i Frölundaborg vet att en ishall med i stort sett 7000 ståplatser har en MYSIG stämning, glöm inte detta i World Trade Arena

Niklas Andersson (Frölunda) Den Gubben kan BÖJA på KNÄNA, Holy Moses!!!
ps. Ni som också varit i Frölundaborg vet att en ishall med i stort sett 7000 ståplatser har en MYSIG stämning, glöm inte detta i World Trade Arena

In Hinkum Veritas
- M.Jandelin
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Det är lika tragiskt varje gång, att se att ett bortalag börjar en match så förbannat tamt som LHC i senaste bortamötet mot HV. Varför sätter man inte igång direkt som om det var livsviktig "måste-match" på hemmaplan!?? Det här har vi ju sett så många ggr förr, eller hur?
Här gäller det för h-e att visa vilka som bestämmer i varje match!
Här gäller det för h-e att visa vilka som bestämmer i varje match!
-
- Inaktiverad användare
SM-Slutspelet är dessvärre Urtråkigt så även Finalen, Tacka vet Jag Kvalserien, spel på Liv och Död.
Enda behållningen i Finalen är Wienhandl och Johan Franssonoch Per Ledin.
Stämningen är som Prisutdelningen av Nobelpriset, stram och oengagerad dock ibland kompad av en Slavtrumma i Kinnarp, Dock LÅNGT LÅNGT ifrån den sydländska sången i Ängelholms Ishall.
VM nästa
Enda behållningen i Finalen är Wienhandl och Johan Franssonoch Per Ledin.
Stämningen är som Prisutdelningen av Nobelpriset, stram och oengagerad dock ibland kompad av en Slavtrumma i Kinnarp, Dock LÅNGT LÅNGT ifrån den sydländska sången i Ängelholms Ishall.
VM nästa

In Hinkum Veritas
Finns ingen anledning att dra ut finalspelet i bäst av 7 matcher..Varför har man inte bäst av 14 matcher??
Om man drog ner det till bäst av 3 så skulle det bli mer "krig" och uppoffring i matcherna, och att vara bäst under en kort period. Eller så är det lite för bra att hela 8 lag av 12 får gå vidare till slutspel. Ett j*a ospännande system, tycker jag.
Ha samma kvalsystem som i HA!
Eller låt bara de 4 bästa lagen spela semifinaler och final eller lämna SM-guldet direkt till det lag som vunnit serien, det lag förtjänar det bäst, som i det här fallet HV!
Om man drog ner det till bäst av 3 så skulle det bli mer "krig" och uppoffring i matcherna, och att vara bäst under en kort period. Eller så är det lite för bra att hela 8 lag av 12 får gå vidare till slutspel. Ett j*a ospännande system, tycker jag.
Ha samma kvalsystem som i HA!
Eller låt bara de 4 bästa lagen spela semifinaler och final eller lämna SM-guldet direkt till det lag som vunnit serien, det lag förtjänar det bäst, som i det här fallet HV!