Växjö Lakers - Leksands IF ( Enkronanmatchen )

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers - Leksands IF ( Enkronanmatchen )

Post by Lakersfan_03 »

Det man hoppas på här är nog att vi hellre ser 3800 i hallen än o ta 3 poäng. Nu ska framtiden säkras.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Bra chans till båda sakerna som jag ser det.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag Nilesar!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lakej11
Forumproffs

Post by Lakej11 »

Niles wrote:Bra chans till båda sakerna som jag ser det.
Leksand klara för kvalserien idag bra för oss.
Alltid Glad
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Belfour lär dra publik..finns nog de som vill ha en och annan autograf.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag tror inte Belfours autograf är främsta skälet till varför man går på denna matchen :!:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Blev det fullsatt förra matchen bör det bli det även denna gången. Jag tror också vi kan vinna matchen med tanke på att de är Kvalserieklara. Men spelar leksand som senast mot oss i lakerdome så har vi ingen chans.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Lakersfan_03 wrote:Blev det fullsatt förra matchen bör det bli det även denna gången. Jag tror också vi kan vinna matchen med tanke på att de är Kvalserieklara. Men spelar leksand som senast mot oss i lakerdome så har vi ingen chans.
Spelar Lakers som vi gjorde sist hemma mot Leksand förlorar vi. Vi visade för stor respekt! Hade vi bara fått göra ett mål i 5-3 i början hade vi mkt väl kunnat bjuda upp till (dala)dans. Men i stället drog vi oss tillbaka och blev lite för rädda. Åter igen tills på onsdag! Ta fram det fysiska spelet! Ingen bryr sig om vi slår 15 icings per period. Bara det står 2-1 på tavlan efter 60 min :wink:
Once a laker, always a laker!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att ett Lakers utan press och med bra självförtroende kan skapa chanser till att ta poäng i denna match, under förutsättning att det går bra mot AIK.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Stoffe wrote:
Lakersfan_03 wrote:Blev det fullsatt förra matchen bör det bli det även denna gången. Jag tror också vi kan vinna matchen med tanke på att de är Kvalserieklara. Men spelar leksand som senast mot oss i lakerdome så har vi ingen chans.
Spelar Lakers som vi gjorde sist hemma mot Leksand förlorar vi. Vi visade för stor respekt! Hade vi bara fått göra ett mål i 5-3 i början hade vi mkt väl kunnat bjuda upp till (dala)dans. Men i stället drog vi oss tillbaka och blev lite för rädda. Åter igen tills på onsdag! Ta fram det fysiska spelet! Ingen bryr sig om vi slår 15 icings per period. Bara det står 2-1 på tavlan efter 60 min :wink:
Jo visst kan det vara en kombination men där såg man att leksand var några nummer större. Spelar Leksand på sin maxkapacitet så ska vi inte ha någon chans , visst om vi hade gjort ett mål i 5 vs 3 så hade nog matchen slutat annorlunda. Men de var starkare och snabbare än oss på allt den matchen.
Anders83
c/o LL´s Forum

...

Post by Anders83 »

Hur som helst så kommer det bli en rejäl kamp och i hockey kan allt hända som bekant, ett misstag kan ändra en match så jag hoppas alltid på vinst !
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hur står det till med biljettläget inför matchen ??
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Minst lika intressant vore det med en uppdatering om hur många som har gått med i 1 - 2 eller 3 kronan.

Min gissning är runt 250.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Håller med Roggan lite info och lite inför om matchen nu m,m så den kan haussas ordentligt
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Tror infon skulle komma imorgon.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag är nöjd med runt 200 företag
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Det är tydligen 240 - 250 stycken.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Stämmer siffrorna ni anger så glädjer det mig oerhört :!: :wink:
Blueshirts United
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

är det så många så är det riktigt imponerande
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Det kommer nog att svida i vissa ögon när resultatet kommer upp..:)
Snart nära dig...en ny hall
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Man kan ju definitvt inte beskylla VLH för att ha varit för offensiva i syftet att sprida det nödiga penningbudskapet.

Inga staplar eller redovisning av signade sponsringsföretag-/personer. Lite tråkigt. Det skulle ha smäckts upp på representationssidan direkt när drevet drog igång. Det behövs så lite för att få upp hockeypulsen ett snäpp. Och nu behövs det väl verkligen. Syns man inte så märks man inte.

När 'Z' (för hundra år sedan) gjorde staplar på representationssidan så var intresset på topp och gemene man blickade in på representationssidan för att se en förändring - en ökning i staplen.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi får väl se vad som kommer på hemsidan framöver. Det kan ju finnas en bakomliggande tanke med att inte redovisa antalet sponsorer förrän efter matchen. Någon kanske tackar nej på grund av att "det behövs ju inte när ni redan skaffat så många"-argumentet. Skoj i alla fall att många verkar ha nappat! Allt stöd behövs.

LL har kontinuerligt redovisat de medel som kommit in via våra insamlingsinsatser.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

eller så tackar de nej för att de inte får synas innan matchen
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

friberg wrote:eller så tackar de nej för att de inte får synas innan matchen
Tror du på det själv el försöker du bara vara ironisk?
Blixten
Forumamatör

Post by Blixten »

Måste ju bara säga att man är oerhört förvånad att man ännu inte ser vilka som är med i "enkronan". Kan förstå resonnemanget att man väntar bra länge med att visa företagen/personerna som är med, för att man inte skall tycka att det är tillräckligt intresse, för att man själva kan strunta i det.
Nu är det EN dag till match och man undrar ju vad de som är med i "enkronan får tillbaka, då de inte verkar få någon märkbar reklam på hemsidan. Man får ju hoppas att det finns en tanke med detta eller att de får reklam på annat sätt som vi inte vet om, för annars är jag rädd att vissa av de som är med i år inte är med framöver.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Zebbe wrote:
friberg wrote:eller så tackar de nej för att de inte får synas innan matchen
Tror du på det själv el försöker du bara vara ironisk?
om man säger så här skulle du som företag vilja sponsra ett lag enligt 1,2,3 kronan P/P och inte få ditt företagsnamn att synas innan matchen? ja tror alla företag vill synas så mycket som möjligt innan, under å efter matcher och helst på bästa reklamplats åsså, ja tror inte företagena känner sig så bekväma med att bara pytsa ut pengar å inte få visa upp sina namn.
Anders83
c/o LL´s Forum

...

Post by Anders83 »

skulle det vara 200 st som satt upp sig skulle det innebära MINST 760 000!!! förutsatt att det e fullsatt då

fan är TOKLADDAD inför morgondagen!!! kan man söka bidrag för förstörda stämband och kalla det "idrottsskada" ??
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vad sägs om att göra säsongens bästa läktarinsatts imorgon mot Leksand ?. Att alla är tokladdade och vi tänder hemmaspelarna till maxnivån. Det var längesen det var bra tryck en hel match.
Imorgon visar vi Leksingarna hur tryck skapas
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Inga problem för mig. Jag kommer sjunga å skrika tills jag stupar. Nu jäklar ska det bli läktar-röj!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hoppas Bizon kommer till klacken imorgon och är tokladdad. Han behöver få igång klacken igen.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag kan kompa på min finstämda triangel, om ni vill? :headbang:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Blixten wrote:...eller att de får reklam på annat sätt som vi inte vet om...
Ofta hittar man lösningen på gåtan själv, precis som du gör Blixten. Jag tycker det är bra att flera visat engagemang för våra spnsorer, det är de verkligen värda. Men är samtidigt lite besviken på den negativa attityd till VLH som framförts i sammanhanget. Den verkar komma direkt - som en impuls utan kontroll. Sponsorerna och VLH är säkerligen överens och sponsorerna kommer säkerligen exponeras på ett eller annat sätt. Det säger jag inte för att jag vet, utan för att min reptilhjärna ger mig den impulsen. Två skilda sätt att förhålla sig till klubben, inget av de behöver vara det rätta, bara ett enkelt konstaterande.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Det blir varmt inne i Laker Dome imon, så glöm inte att packa ner linne och svettband :lol:
Last edited by Komodoödlan on 19 February 2008, 22:56, edited 3 times in total.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Blixten wrote: Nu är det EN dag till match och man undrar ju vad de som är med i "enkronan får tillbaka, då de inte verkar få någon märkbar reklam på hemsidan. Man får ju hoppas att det finns en tanke med detta eller att de får reklam på annat sätt som vi inte vet om, för annars är jag rädd att vissa av de som är med i år inte är med framöver.
Vetskapen OM att man är med och stöttar kanske räcker denna gången :?:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Varanen wrote:
Ofta hittar man lösningen på gåtan själv, precis som du gör Blixten. Jag tycker det är bra att flera visat engagemang för våra spnsorer, det är de verkligen värda. Men är samtidigt lite besviken på den negativa attityd till VLH som framförts i sammanhanget. Den verkar komma direkt - som en impuls utan kontroll. Sponsorerna och VLH är säkerligen överens och sponsorerna kommer säkerligen exponeras på ett eller annat sätt. Det säger jag inte för att jag vet, utan för att min reptilhjärna ger mig den impulsen. Två skilda sätt att förhålla sig till klubben, inget av de behöver vara det rätta, bara ett enkelt konstaterande.
Är 100% säker att företagen kommer bli nöjda !!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply