Spelarbetyg backar

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Komodoödlan

Spelarbetyg backar

Post by Komodoödlan »

Har försökt sätta spelarbetyg totalt sätt inpå säsongen. Några spelare anser jag ligger i gränszonen mellan två betyg, därav + och - tecken efter.

¤¤¤¤¤ = Outstanding!
¤¤¤¤ = Mycket bra
¤¤¤ = Bra
¤¤ = Godkänd
¤ = Underkänd

Andersson ¤¤¤¤¤ Hårt arbetande back, rejäl, elegant skridskoåkare, både defensiv och offensiv, hårt skott, kan skjuta direkt om han vill, passningssäker. Levererar assists! Har det mesta!

Heino ¤¤¤¤ + Den lille men ”store” liraren, som kan göra det lilla extra om så behövs, har ett av HA:s mest fruktade skott. Bidrar mycket till laget nu. Brister i det fysiska spelet. Han längd kan ibland vara en "Akilles häl". Trots det, mycket bra start på säsongen!

Helmersson ¤¤¤¤ Skicklig passningsspelare. Märks att han spelat på en högre nivå, så om han hade ett betydligt vassare skott hade fått högsta betyg.

Holmqvist ¤¤¤¤ Lite ”pappa” nu bland backarna, sprider lugn och harmoni i försvaret, spelar klokt och enkelt, bra skott. Gör sällan en plattmatch.

Nyberg ¤¤¤¤ Lakers har inte haft sedan Ejdepalm en back med denna skridskoåkning som han också utnyttjat på bästa sätt några gånger på säsongen. Mycket skärpt back, har även en offensiv ådra med utmärkt god teknik. Han gör inte så mycket poäng, men är väldigt pålitlig i det han gör, säker i uppspelsfaserna.

Persson ¤¤¤ + Defensiv back som jobbar stenhårt i det tysta. Placeringssäker.

Augustin ¤¤¤ Extremt defensiv back, en av våra minst konstruktiva backar, men som alltid gör ”sitt”, placeringssäker. Brister i sitt skott, går mest rakt fram, en ”Renberg”-typ. Behöver vrida på huvudet ibland då han saknar förmågan att snabbt vända på spelet.

Rantatalo-Thomas ¤ Fortfarande för ”grön” i dessa sammanhang. Behöver mogna betydligt mer i spelet för att jag ska kunna lita på honom. Ibland går det för fort.
Last edited by Komodoödlan on 14 October 2007, 17:37, edited 17 times in total.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Nybergs -8 i +/- är sämst i hela laget vilket inte kan ge honom betyget bra, visst man kan inte lasta honom på allt då det är 4 andra med på isen men betyget 4 skulle inte ja ge honom.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Ny lista ovan!
markussonfan#1
Forumamatör

Post by markussonfan#1 »

rantatalo bara en etta 8O ;D
Daniel Brieres sons fråga när briere kom med i allstar laget:kmr du få spela med sidney crosby XD
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Av diverse personliga skäl, ja. Med tanke på vilka andra backar han konkurrerar om, så tycker jag inte ens att han håller Augustin-klass. Hur ser Din lista ut?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Hur trovärdig blir din lista när den är ändrad TOLV (12) ggr???
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Tills den är klar..och det är den nu. Du har ju inte ens börjat på din än :wink:
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

buck wrote:Hur trovärdig blir din lista när den är ändrad TOLV (12) ggr???
Nu har du faktiskt fel Buck, den är ändrad 17ggr! :lol:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Tack och välkomna! Alla synpunkter beaktas..
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Ett litet tips:

Gör klart listan/inlägget i word eller nåt innan du publicerar det.

redigeringsfunktionen är till för att korrigera stavfel mm. att totalt ändra inlägg upp till 20 ggr är mest förbryllande.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag använder Word. Tyvärr kan jag inte alltid uppfylla dina önskningar så de blir exakt som du vill ha dom. Låt mig få ändra ibland, sen är det upp till er andra om ni tar mina inlägg på allvar eller inte.
Om det blir 1, 17 eller 36 ändringar, det hakar jag inte upp mig på hos andra. Det kanske finns vissa skäl till varför ändringar görs i efterhand.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Grejen att ändra för mycket i efterhand klan ju innebära att repliker på orginalposten kan verka lustiga för tredjepart som inte följt tråden.
- In hoc signo vinces -
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Grejen är den att i det här fallet så har inte ändringarna varit så stora som du vill göra sken av samt att de inte har påverkat andra inlägg.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Trodde vi diskuterade om ändringar i allmänhet och inte just din post i denna tråden. Så jag gör inte sken av nått :)
- In hoc signo vinces -
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Kära medlemmar! Om ni tycker att jag har varit anonym på ett tag så kan det bero på att buck har spärrat mig på forumet för gott, bara för att jag gjorde några små ändringar för mycket i mina senaste trådar om betyg på backar o forwards.
Jag är SÅ väldigt ledsen för det här, att jag har åsamkat er denna svindlande förvirring..jag börjar snart gråta..hö hö hö :cry:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Vafan snackar du om?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Komodoödlan, sluta snacka skit! Buck har endast moderator-rättigheter på forumet. Detta innebär inte att han har tillgång att spärra dig som användare. Det är bara vi med admin-rättigheter som har tillgång till den funktionen.

Akta dig lite för att vräka ur dig vilka anklagelser som helst.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Komodoödlan wrote:Kära medlemmar! Om ni tycker att jag har varit anonym på ett tag så kan det bero på att buck har spärrat mig på forumet för gott...
Och det är därför du kan fortsätta skriva inlägg efter inlägg efter inlägg... Ingen har spärrat någon så det måste skett i din fantasi. Lägg av med martyriet. Ger man sig in i debatten måste man klara mothugg, både avseende de åsikter man framför och sättet man framför de på.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

"Vi har kört forumet på VÅRT sätt i 5 år. Det har visat sej fungera alldeles utmärkt.
Kan du inte rätta dej efter vad vi säger så får du faktiskt acceptera att ditt konto kan spärras."

/Buck
Last edited by Komodoödlan on 16 October 2007, 15:44, edited 1 time in total.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

buck wrote:Vafan snackar du om?
Det vet du mycket väl!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Först skriver du: "Om ni tycker att jag har varit anonym på ett tag så kan det bero på att buck har spärrat mig på forumet för gott"

Men hur fan skriver du nu då?
Och Buck skrev ju bara en varning till dig. Ditt konto KAN spärras.

Att det är du som är Supporter är det nog ingen här inne på forumet som tvivlar på längre. Agneta..eller Anders...Eller ditt riktiga namn Fredrik..
Snart nära dig...en ny hall
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Via Bucks hjälp så hade jag förmodligen spärrats.

Fredrik?? Precis som du sa, jag är bara Anders.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Förmodligen????
Citerar dig igen:
"Om ni tycker att jag har varit anonym på ett tag så kan det bero på att buck har spärrat mig på forumet för gott,"

Skärp dig nu Fredrik S
norje
Forumproffs

Post by norje »

Jag säger tummen upp för ödlan. Det kommer lite konstiga inlägg ibland, ändras några gånger.
men han skriver ju ialla fall, vad jag vet den enda som betygsatt spelare, skrivit långa match-referat.
Sen har det ju blivit lite sandlåda & personangrepp när dessa diskuteras...tyvärr
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Nu blev det tyst :)
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Tyst?
Du har ju fortfarande inte förklarat dig.
Du skrev att Buck spärrat ditt konto.
Så är ju inte fallet Fredrik.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Lugn serra.Han ändra snart sitt inlägg så det passar in i kostymen :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Komodoödlan wrote:Nu blev det tyst :)
Gott så! Åter till ämnet.

Jag märkte själv att betygen ville dra åt medel som helhet, de två säsongerna jag rankade spelarna. Dessutom är de egna förväntningarna i stort sett avgörande för det betyg man avkunnar. Därför anser inte jag att det går att kritisera någon annans bedömning, med mer än att man riktar kritik mot de förväntningar skribenten haft. Det skulle vara intressant experiment att be någon skriva ner sina förväntningar om varje spelare INNAN säsong, ge ett betyg efter halva, ställa nya förväntningar och när säsongen är slut ge slutomdöme.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

serra wrote:Tyst?
Du har ju fortfarande inte förklarat dig.
Du skrev att Buck spärrat ditt konto.
Så är ju inte fallet Fredrik.
Du Berra-Ernst..det är en sak mellan Buck om mig.

Enok, du gör dig bara lustig när du säger så.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

kan du inte göra en ändrig så att mitt namn blir rätt åtminstonde :wink:
Last edited by erok on 16 October 2007, 18:12, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Att skriva att han spärrat ditt konto när han inte har det är ju ren lögn.
Att du sedan skriver ut det på forumet gör ju att det inte är bara mellan dig och Buck. Isåfall hade du PM honom tillbaka så det hade stannat mellan er Fredrik lille..
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Berra-Ernst, så du menar att jag är en liten skit?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vad fick du skit ifrån?

Men du kan komma fram och hälsa på mig på fre om du vill...
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

gemytligt,härligt när vi håller oss till ämnet..

kom igen o använd PM när det diskuteras personliga saker tack..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Chav
Forumamatör

Post by Chav »

Rensa bort de senaste 25 inläggen kanske? Från börjar är ju detta en vettig tråd.
Post Reply