Kempe lämnar Lakers! [redigerad rubrik]
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kempe lämnar Lakers! [redigerad rubrik]
Den frågan ställer sig SMP i dagens upplaga
http://www.smp.se/article/784396_102-0-0-0
Har sedan tidigare hört att Kempe vill vara kvar om Sportchefen lämnar samt att Lakers har varit i kontakt med andra tränare, bland annat en som tidigare tränat en av grannklubbarna.
Själv hoppas jag på det första alternativet...
http://www.smp.se/article/784396_102-0-0-0
Har sedan tidigare hört att Kempe vill vara kvar om Sportchefen lämnar samt att Lakers har varit i kontakt med andra tränare, bland annat en som tidigare tränat en av grannklubbarna.
Själv hoppas jag på det första alternativet...
Kan vi inte hålla oss till den tråden som redan finns???
http://www.lakerslakejer.com/forum/view ... sc&start=0
http://www.lakerslakejer.com/forum/view ... sc&start=0
Re: Kempe på väg bort från lakers?
Eftersom att tråden inte är flyttad än så svarar jag här.
/T5!!
Skulle detta stämma så är jag inte förvånad. Återstår att se vad som händer och fötter...MEL wrote:Har sedan tidigare hört att Kempe vill vara kvar om Sportchefen lämnar.
Är det gaphalsen Lenny Eriksson som Växjö Lakers har börjat ragga på?MEL wrote:Lakers har varit i kontakt med andra tränare, bland annat en som tidigare tränat en av grannklubbarna.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Re: Kempe på väg bort från lakers?
Har också hör detta. Tydligen blev Kempe överkörd av sportchefen.MEL wrote:Har sedan tidigare hört att Kempe vill vara kvar om Sportchefen lämnar.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Satsa på Kempe, Evertsson har mer tveksamt förflutet med en tragisk officer
Kempe har presterat resultat med ett på sina håll tveksamt Material.
Som Evertsson utryckt det,- Lakers är inget Komvux, här krävs BÅDE skills och social kompetens.
ex.
Fagerwall/Evertssongate säsongen 05/06.
Yngwegate.
Nolangate.
Kempegate.
Utebliven Målvaktsträninggate.
Scoutinggate.
osv.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kempe har presterat resultat med ett på sina håll tveksamt Material.
Som Evertsson utryckt det,- Lakers är inget Komvux, här krävs BÅDE skills och social kompetens.
ex.
Fagerwall/Evertssongate säsongen 05/06.
Yngwegate.
Nolangate.
Kempegate.
Utebliven Målvaktsträninggate.
Scoutinggate.
osv.
In Hinkum Veritas
Hade man hittat en ny tränare vid juluppehållet så hade det nog skett ett byte redan då, men hur många tränare är ledig vid den tidpunkten på året. Ja, eventuella orsaker spelar kanske inte så stor roll, för sanningen brukar ändå ha svårt att komma fram. Vi får se vad det blir, som vi sagt tidigare.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Medgångssupportern
- Site Admin
- Åryd Lakej
- Forumdemon
- Ambassador
- Forumproffs
Så hade man inte fel denna gången trots allt.
Men jag är inte precis glad för det, speciellt inte när man hör att Kempe talade för kontinuitet i laget och att bygga på det inför framtiden. Detta passar faktiskt mitt tänkande också, men tydligen har Evertsson en helt annan synpunkt på detta, måtte han inte dela samma uppfattning som råder i Mif. Tydligen startade detta vid jultid och har väl inte komma till lösningens punkt förrän nu då.
Men jag är inte precis glad för det, speciellt inte när man hör att Kempe talade för kontinuitet i laget och att bygga på det inför framtiden. Detta passar faktiskt mitt tänkande också, men tydligen har Evertsson en helt annan synpunkt på detta, måtte han inte dela samma uppfattning som råder i Mif. Tydligen startade detta vid jultid och har väl inte komma till lösningens punkt förrän nu då.
Tack för säsongen 06/07 pingstpastorn, året då Växjö Lakers verkligen placerade sig på hockeykartan!!!
Jag gillar starkt filosofin med snabba spelvändningar, inte åka ner och söka burskydd varje gång man vinner pucken (försvann iofs nån gång i november) samt tänket mot slutet av säsongen, att ge spelare som haltar fortsatt förtroende och inte bänka direkt (tänker bland annat på Ström).
Lycka till i framtiden!
Jag gillar starkt filosofin med snabba spelvändningar, inte åka ner och söka burskydd varje gång man vinner pucken (försvann iofs nån gång i november) samt tänket mot slutet av säsongen, att ge spelare som haltar fortsatt förtroende och inte bänka direkt (tänker bland annat på Ström).
Lycka till i framtiden!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Har ingen som helst aning men det måste ju vara rätt MYCKET som skiljer sig i tankesättet hos tränaren gentemot klubben om hur föreningen ska drivas för att nå uppsatta mål om man låter det gå så långt att man bryter kontraktet. Detta dessutom efter en säsong där tränaren lyckats uppnå de målen som föreningen satt upp. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Är det någon som vet vad grabbarna i laget tyckte om Kempe?
Inget negativt har skrivits om honom - vad jag vet - under hela säsongen. Något som jag tolkar att han har lagets stöd.
Är det bara sportchefen och han som inte drar jämt?
Förstår inte hur man kan spela annorlunda med det lag man har idag. Dessutom nått målsättningen. Playoff.
Inget negativt har skrivits om honom - vad jag vet - under hela säsongen. Något som jag tolkar att han har lagets stöd.
Är det bara sportchefen och han som inte drar jämt?
Förstår inte hur man kan spela annorlunda med det lag man har idag. Dessutom nått målsättningen. Playoff.
Heja Lakers!!
Jag kan inte tänka mig något annat än att laget har tyckt om att ha Kempe och Custemo vid rodret, Det har nog aldrig varit så god stämning i laget på på och runt isen som denna säsong, den uppfattning har jag fått när jag pratat med spelare. Så problemet ligger inte där.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum