Dag Larsson
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Dag Larsson
Har lakers tankar på att byta sportchef då jag sport att Dag Larsson HV gamle sportchef ligger i underhandlingar med Lakers
Då kanske vi får en sportchef som kan göra lite ordentliga värvningar, att exempelvis lägga alla "supporterspelaren" pengar på Paukannen måste varit ett grymt misstag. Likaså värvningen av Toumo Karjalainen, som kostat klubben multum. Att han skulle vara bättre än Hadelöv var ju rena hyckleriet, även att han har höjt sig några snäpp mot slutet.
Nej, jag ser gärna en mer erfaren sportchef som Dag Larsson i klubben. Med tanke på Lakers populäritet så är det nog bättre att köra på ett säkert kort, man har inte råd att chansa för många gånger. Dels för att vissa värvningar har kostat stora pengar, och varit påfrestande för ekonomin, men även därför att Lakers ledning säkerligen vill se bättre sportsliga framgångar med Lakers i allsvenskan. Man vet att det är oerhört viktigt för att behålla sina fina publik. Säg vad ni vill om medgångssupporters, men de flesta vill inte se ett lag som ligger å gäckar på strecket år efter år, då blir det till slut som i Bofors.
Nej, jag ser gärna en mer erfaren sportchef som Dag Larsson i klubben. Med tanke på Lakers populäritet så är det nog bättre att köra på ett säkert kort, man har inte råd att chansa för många gånger. Dels för att vissa värvningar har kostat stora pengar, och varit påfrestande för ekonomin, men även därför att Lakers ledning säkerligen vill se bättre sportsliga framgångar med Lakers i allsvenskan. Man vet att det är oerhört viktigt för att behålla sina fina publik. Säg vad ni vill om medgångssupporters, men de flesta vill inte se ett lag som ligger å gäckar på strecket år efter år, då blir det till slut som i Bofors.
Jag väljer att citera mig själv från en annan tråd där Dag Larsson diskuteras:
"Anledningen till att Dag Larsson fick "kicken" från HV var ju hans meritlista vad det gäller floppvärvningar, varför tror du han skulle lyckas bättre i Lakers? Lyckas man inte med värvningarna i HV med den budgeten de har till förfogande så lär det inte vara lättare Lakers, snarare tvärt om. Dag Larsson NEJ TACK!
Tycker Evertsson har gjort en klart godkänd insats som sportchef, visst några missar med så blir det alltid. Behåll stommen nu och krydda med några toppar så blir det ett kanonlag nästa säsong."
"Anledningen till att Dag Larsson fick "kicken" från HV var ju hans meritlista vad det gäller floppvärvningar, varför tror du han skulle lyckas bättre i Lakers? Lyckas man inte med värvningarna i HV med den budgeten de har till förfogande så lär det inte vara lättare Lakers, snarare tvärt om. Dag Larsson NEJ TACK!
Tycker Evertsson har gjort en klart godkänd insats som sportchef, visst några missar med så blir det alltid. Behåll stommen nu och krydda med några toppar så blir det ett kanonlag nästa säsong."
[quote="Klonis"]Vi ska satsa vidare på Henrik[/quote]
Visst kan vi göra det, bara inte som sportchef. Han skulle väl kanske i så fall kunna bli sportchefsassistent eller målvaktstränare på heltid.
Har Henrik tidigare arbetat som sportchef?, jag tänker mer erfarenhetsmässigt så kan det var bättre att gå som assistent först innan man tar på sig rollen som chef, detta gäller ju inom alla branscher.
Dels för att man bygger upp rutin då och dels för att man skaffar sig ett brett kontaktsnät genom åren.
Visst kan vi göra det, bara inte som sportchef. Han skulle väl kanske i så fall kunna bli sportchefsassistent eller målvaktstränare på heltid.
Har Henrik tidigare arbetat som sportchef?, jag tänker mer erfarenhetsmässigt så kan det var bättre att gå som assistent först innan man tar på sig rollen som chef, detta gäller ju inom alla branscher.
Dels för att man bygger upp rutin då och dels för att man skaffar sig ett brett kontaktsnät genom åren.
-
- Inaktiverad användare
Jag kan inte förstå hur ni resonerar som tycker att Evertsson är totalt misslyckad som sportchef!? Eversson har fått ihop precis ett så slagkraftigt lag som man kan förvänta sig med den spelarbudgeten han har att arbeta med. Vissa har presterat bättre än väntat, andra sämre, men så är det ju alltid när man värvar spelare.
Ta en titt på tabellen, den speglar faktiskt ganska precis spelarbudgeten hos lagen. Byter man plats på Leksand och Rögle så kan man konstatera att det bara är Bofors som misslyckats helt förhållande till spelarbudget:
1 Södertälje SK 92
2 Rögle BK 86
3 Leksands IF 81p
4 VIK Västerås HK 81p
5 IF Björklöven 73p
6 Nyköpings HK 60p
7 Almtuna IS 60p
8 Växjö Lakers HC 58p
9 Bofors IK 53p
10 A I K IF 49p
11 IK Oskarshamn 47p
12 Hammarby IF 39p
13 Nybro Vikings IF 36p
14 IFK Arboga IK 36p
15 IF Sundsvall Hockey 35p
16 Huddinge IK 28p
Ta en titt på tabellen, den speglar faktiskt ganska precis spelarbudgeten hos lagen. Byter man plats på Leksand och Rögle så kan man konstatera att det bara är Bofors som misslyckats helt förhållande till spelarbudget:
1 Södertälje SK 92
2 Rögle BK 86
3 Leksands IF 81p
4 VIK Västerås HK 81p
5 IF Björklöven 73p
6 Nyköpings HK 60p
7 Almtuna IS 60p
8 Växjö Lakers HC 58p
9 Bofors IK 53p
10 A I K IF 49p
11 IK Oskarshamn 47p
12 Hammarby IF 39p
13 Nybro Vikings IF 36p
14 IFK Arboga IK 36p
15 IF Sundsvall Hockey 35p
16 Huddinge IK 28p
- Jimi Hendrix
- Forumamatör
Var inte Dag Larsson med och värvade Brian McCabe till HV under NHL-lockouten? Torontos numera bäste back som med en HV-tröja blev en kalkon. Vad hände där? Sen panikvärvade man Jarmo Myllys till slutspelet för ett par säsonger sen, å han var inte på topp.
Nä, Evertsson ska vi inte lasta för allt. Sen är sanningen den att med den spelarbudget som Lakers har, så har man fått ihop ett himla fint manskap.
Nä, Evertsson ska vi inte lasta för allt. Sen är sanningen den att med den spelarbudget som Lakers har, så har man fått ihop ett himla fint manskap.
Kritiker är som eunucker i ett harem.
Dom vet hur det går till, dom ser det varje dag,
Men dom kan inte själva.
Dom vet hur det går till, dom ser det varje dag,
Men dom kan inte själva.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
- Lakejer115
- Forumproffs
Troja bör ha stora möjligheter att kliva upp, men Örebro leder med 23 poäng, Väsby med 16 poäng, Borås och Skövde är outstanding i sin serie och var Piteå står vet väl ingen, men de leder div 1A. Men det lär vara stor skillnad till förmån för söderlagen.
Sedan får man inte räkna bort ett av de två lagen som kvalar negativt i AS. Jag räknar bort Arboga från alla chanser.
Sedan får man inte räkna bort ett av de två lagen som kvalar negativt i AS. Jag räknar bort Arboga från alla chanser.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag vill inte byta arboga mot något annat lag från mellansverige eller norrland.
Troja,sik eller borås hoppas jag på av skäl att det skulle bli roligare matcher här. Väsby eller Huddinge spelar kvitta, 2 i sådant fall bottenlag där vi har 0 på bortastå. Piteå skulle kosta oss fasligt massa pengar bara.
åter till Dag, finns det att läsa nånstans? Enda jag vet är att IK ville ha honom.
Troja,sik eller borås hoppas jag på av skäl att det skulle bli roligare matcher här. Väsby eller Huddinge spelar kvitta, 2 i sådant fall bottenlag där vi har 0 på bortastå. Piteå skulle kosta oss fasligt massa pengar bara.
åter till Dag, finns det att läsa nånstans? Enda jag vet är att IK ville ha honom.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Höll jag på Troja skulle jag nog vara något mer försiktig i mina uttalanden angående instabila backar.Träsko wrote:Nej nej nej, byt inte sportchef. Med tanke på hur stabila backar ni verkar värva så är det bara en tidsfråga innan Troja är ikapp och förbi er igen. Varför tar ni inte tillbaka Mathias Olsson förresten? Jag menar för att göra hönsgården komplett..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Imorgon klockan 17.00 ska IK presentera den nya sportchefen, och allt talar ju för att det blir Dag Larsson, han skulle svara denna veckan plus att han verkade intresserad i intervjuer när han fått frågan om han ville bli IK:s sportchef..
Bra eller dåligt
..ja.. jag ser det positivt men jag ser ingen anledning till att IK ska ha Larsson utan att satsa och jag har svårt att se vartifrån pengarna skulle komma.. men men, man får vara positiv istället o tänka att det är en rutinerad sportchef som säkert har en del kontakter 
Bra eller dåligt

IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
- Dragkampslakej
- Forumdemon