Växjö Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Marco64Hovmantorp
Forumamatör

Växjö Lakers

Post by Marco64Hovmantorp »

Kanske lika bra att inse; Vi får vara glada att vara ett allsvenskt hockeylag. Playoff o kvalserien o ES är för stort. Visst, chansen finns fortfarande kvar, men det verkar som vi inte mäktar med en hel säsong för att kvalificera oss för såna saker. Vi ska i alla fall vara ett allsvenskt lag så länge det är möjligt. Till nästa match är Steve Saviano tillbax vilket kan innebära ett visst hopp, så vi ska väl inte ge upp helt, men... :|
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Vad är det för skitsnack! Kom igen nu! Det är för många matcher kvar för att redan ge upp!

Alla lag tappar poäng, vi mötte ett lag som förväntas vara bland de 3 bästa i serien. Vad hade du förväntat dig?? Att vi ska vinna alla matcher?
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Marco64Hovmantorp
Forumamatör

Växjö Lakers

Post by Marco64Hovmantorp »

OK Anfall. Hoppas du har rätt. Det gör jag verkligen, men nu är det jävligt tungt. Det värsta är inte att dom förlorar mot topplagen utan när dom "ger bort" poäng mot "bottenlagen". Men jag hänger på.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Anfall wrote:Vad är det för skitsnack! Kom igen nu! Det är för många matcher kvar för att redan ge upp!

Alla lag tappar poäng, vi mötte ett lag som förväntas vara bland de 3 bästa i serien. Vad hade du förväntat dig?? Att vi ska vinna alla matcher?
Tycker inte det är skitsnack att känna att kvalplatsen är på väg att rinna Lakers ur händerna. Vinna alla matcher?? Har du suttit i en jordkällare senaste tiden... med 2 vinster senaste 9 matcherna är det nog fan ingen som tror att dom ska vinna alla matcherna. När sen Nyköping vinner över topplagen... Oskarshamn knappar in, så är det extra befogat att känna oro. Men du verkar vara en obotlig och naiv optimist!?!?

12 matcher kvar... 36 poäng att tävla om... två av topp-tre lagen väntar härnäst... gäller att överträffa egna och fansens förväntningar och ta points mot topplagen... mot ALLA lag!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
_Hampus_
Forumamatör

Post by _Hampus_ »

Skulle vi vunnit alla dessa uddamålsförlustmatcher istället för att förlora dem så skulle vi ligga 2-3 nu, vi ha helt enkelt jävligt otur!
LAKERS!!!!!!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Tror fortfarande på playoff.. ..IKO kommer att komma nära men inte ifatt och Almtuna gå inte heller bra. Bättre att torska mot Leksand än mot Bofors. Tror Nästan NH och Lakers blir 6 och 7 och Almtuna och IKO 8-9
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker att spelet börja komma tillbaka igen, en del pp-spel idag var till och med riktigt bra. Men det blir tufft att ta en 7:e plats tror jag. Men än är det 36 poäng att spela om, så det kan gå.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Tror att 7 platsen blir svår men det känns ändå som om vi är på vär ur djupa gropen.
Anfall
Forumproffs

Post by Anfall »

Charlamov wrote:Men du verkar vara en obotlig och naiv optimist!?!?
Kalla mig naiv om du vill men jag är i alla fall optimist. :D Man ska aldrig ha inställningen "Idag blir det svårt." för då blir det precis så svårt som man målar upp. Man måste tro på det man gör annars kan man lika gärna lämna wo. 8O

Jag tror vi tar 6:e plats och Nyköping 7:e. Almtuna och Oskarshamn missar!
Växjö Lakers, vinner mot alla!
Post Reply