Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
Växjö Lakers
Kanske lika bra att inse; Vi får vara glada att vara ett allsvenskt hockeylag. Playoff o kvalserien o ES är för stort. Visst, chansen finns fortfarande kvar, men det verkar som vi inte mäktar med en hel säsong för att kvalificera oss för såna saker. Vi ska i alla fall vara ett allsvenskt lag så länge det är möjligt. Till nästa match är Steve Saviano tillbax vilket kan innebära ett visst hopp, så vi ska väl inte ge upp helt, men... 

-
- Forumamatör
Växjö Lakers
OK Anfall. Hoppas du har rätt. Det gör jag verkligen, men nu är det jävligt tungt. Det värsta är inte att dom förlorar mot topplagen utan när dom "ger bort" poäng mot "bottenlagen". Men jag hänger på.
Tycker inte det är skitsnack att känna att kvalplatsen är på väg att rinna Lakers ur händerna. Vinna alla matcher?? Har du suttit i en jordkällare senaste tiden... med 2 vinster senaste 9 matcherna är det nog fan ingen som tror att dom ska vinna alla matcherna. När sen Nyköping vinner över topplagen... Oskarshamn knappar in, så är det extra befogat att känna oro. Men du verkar vara en obotlig och naiv optimist!?!?Anfall wrote:Vad är det för skitsnack! Kom igen nu! Det är för många matcher kvar för att redan ge upp!
Alla lag tappar poäng, vi mötte ett lag som förväntas vara bland de 3 bästa i serien. Vad hade du förväntat dig?? Att vi ska vinna alla matcher?
12 matcher kvar... 36 poäng att tävla om... två av topp-tre lagen väntar härnäst... gäller att överträffa egna och fansens förväntningar och ta points mot topplagen... mot ALLA lag!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Kalla mig naiv om du vill men jag är i alla fall optimist.Charlamov wrote:Men du verkar vara en obotlig och naiv optimist!?!?

Jag tror vi tar 6:e plats och Nyköping 7:e. Almtuna och Oskarshamn missar!
Växjö Lakers, vinner mot alla!