Jerry Andersson

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Jerry Andersson

Post by NEDOMANSKY »

Var bara TVUNGEN att lägga in Jerry Anderssons senaste krönika, Läs och njut aven Ledare som vet vad han håller på med, Finns det Fler?

De ansvariga han syftar på kommer från Alvesta och TAIF.

Storleken har betydelse ! Man vet inte om man ska skratta eller gråta , men då olika tränare med ansvar för TV pucks trupper skall få ihop det så undrar man hur i h-etet de tänker ibland. Vi har spelare född 91 som varje byte tar pucken till Anfallszon och mot Landets kanske bästa lag i U 16 Elit , Frölunda , LHC , Hv 71 m fl , men i en breddtrupp till Smålands Tv Puckstrupp räcker han inte till , han är för liten idag , sett till längden , inte till spelet. Vet man inte om att 16 åringar inte är fullvuxna ? Vet man inte om att TV pucksspel är till för de som inte är fullvuxna , därav åldersregeln 16 år. Kanske spelarna ifråga ska vara glada för det , ty många av de spelare som är riktigt bra vid s k vuxenålder har lyckats slippa den kaotiska tillvaron som det innebär att vara i händerna på distriktstränare , eller vad man kallar dom. Det är ungefär som om Bäckström Brynäs inte skulle draftas då han inte sprang 3000 m under 11.30 som 15 åring ! Öppna upp ögonen ni med Distriktsansvar. Vår idag skickliga center Alexander Johansson kom inte med för att den tidens tränare ansåg att han bara hade offensiva kvaliteter ! Det är bara att konstatera , det ses med olika ögon och det är coachernas ansvar att ta ut trupper som man tror på , och därav resultatet under de senare åren. Det mest beklagliga är att man inte längre kan känna stolthet med vårt Förbund ( Småland ) i det som är en del av talangutveckling , man har helt enkelt inte kunskap om kravanalysen på spelare som skall vara bra i vuxenålder , för att vara lite generell. Lägg ner TV Pucksspelet omgående är mitt förslag. Det gagnar inte annat än förbundstränares scoutingarbete och det kan inte vara den huvudsakliga anledningen med Tv pucksspel , där jag anser att de mest intressant spelarna i landet skall representera. Inte ens i basket tar man ut de längsta spelarna i vuxenålder !

/ J A

2007-01-12

Om inte jag minns fel så hade en viss Tjeck synpunkter i ämnet tidigare :wink:
In Hinkum Veritas
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Att Troja inte ha mer än 2 spelare i smålandslaget är en gåta för mig..Denna spelare Jerry syftar på snurra match efter match upp spelare från Frölunda, HV 71, Malmö osv på läktaren. Jag har själv sett han spelat flera gånger och han är verkligen en bra spelare...Sedan kan man ju inget annat en att älska en sådan som Jerry, utan honom hade inte Troja aldrig haft en sådan fantastsisk ungdomsverksamhet som man har idag !!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nu har Jerry även luftat sin åsikt i Radio Kronoberg, Respect Jerry :)
In Hinkum Veritas
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Av princip kan jag inte hålla med Jerry Andersson så jag tycker han har HELT FEL!!!

Jag tycker däremot att det är för j-vligt att spelare blir utelämnade från TV-pucken på grund av att de är för små. 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Man kan inte annat än imponeras av Jerry Andersson och hans krönikor på Trojas hemsida, Hans analyser inför och efter matcher är godis för en Hockeyälskare, uppskattar man sporten Hockey så är det Jerry presterar i sina krönikor inget annat än ett föredöme för Klubbar och Ledare, Jerrys krönikor är något som FLER Ledare och Klubbar borde leva upp till.

ps. Värnamo Tigers Tränare gör ett det bra också på Sin Blogg.

ps.2 Det intressanta med Jerry är att han backar inte för personlig kritik/beröm, men saklig sådan. Läs och Lär.

Önskar att Lakers försöker att hänga på i utvecklingskonkurrensen som råder i Länet.
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Med tanke på den senaste Infon från Lakers Sportschef, så blir man återigen häpen över den skillnad i intresse/kompetens för sin idrott, och förmåga att förmedla vad som det Lag respektive Sportchef värvat ihop förväntas prestera/Presterade, och analys av vad som hände.

Jerry skriver ett par gånger i veckan på Hemsidan, Evertsson gnäller i Smp.

KLASSKILLNAD Dessvärre.
In Hinkum Veritas
GS
Forumdemon

Post by GS »

Suck o pust
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Typ så ja...

Ditt gnäll börjar bli rätt gammalt nu Nedomansky....
Goddamnit!!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

NEDOMANSKY wrote:Jerry skriver ett par gånger i veckan på Hemsidan, Evertsson gnäller i Smp.
Har missat nåt eller? Är det Evertssons uttalanden 1 (EN) gång i SMP angående Kempe du syftar på? Ena stunden skall man lägga korten på bordet och stå för sina åsikter, nästa gång är man tydligen en gnällspik.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Tycker vi ser framåt nu!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

8O
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jerry Andersson fick sin önskemotståndare i Play-off,Borås hade ju spelat i en så enkel serie.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Troja kan man säga hade sin toppform lite väl tidigt kanske,TAIF tajmade lite bättre..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, jag är lite förvånad efter att de varit så överlägsna i hela serien.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Troja föll på överlägsenhetens förbannelse tyvärr, samt att klassen på Borås var bättre än Jag väntat, Mitt tips var fel, nu hoppas Jag på TAIF.

Det positiva är att nu är Esko ledig samt Baker, passa på att fynda!
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vi ska inte ha Baker..
Håller inte i Allsvenskan
Snart nära dig...en ny hall
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men skall vi inte köpa honom bara för att försvaga tröja då?=)

Växjö Lakersissä!!
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

serra wrote:Vi ska inte ha Baker..
Håller inte i Allsvenskan
Tror mig Baker håller i allsvenskan ..
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

kanske det..har inte sett han så mycket ska jag erkänna...(några matcher bara) men det är lite skillnad på att möta Gislaveds, Panters backar mot kanske södertäje, rögles, leksands backar...
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Var det inte Baker som lekte skjortan av Lakers under träningsmatcherna på försäsongen :roll: ??
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Röd-vit, träningsmatcher ska man inte ta på alltför stort allvar.
Nu tror jag iåförsej Baker med lätthet platsar i vilket allsvenskt lag som helst, har man varit SÅ dominerande hela grundserien kan man inte vara utan en viss talang.......
Fast som Malul sa, vi kan ju alltid köpa han bara för att försvaga Troja :wink:
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Primeau wrote:Röd-vit, träningsmatcher ska man inte ta på alltför stort allvar.
Nu tror jag iåförsej Baker med lätthet platsar i vilket allsvenskt lag som helst, har man varit SÅ dominerande hela grundserien kan man inte vara utan en viss talang.......
Fast som Malul sa, vi kan ju alltid köpa han bara för att försvaga Troja :wink:
Gör ni så, men då tar vi bara upp en junior som ersätter honom :wink: !!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Ta Yngwe vettja, han platsade ändå inte här :wink:
röd-vit
Forumproffs

Post by röd-vit »

Inte i Troja heller :? !!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Försäsong är som sagt försäsong, det ska man inte lägga för stor vikt på i scoutingarbetet.

Sen har väl inte jag heller sett Baker tillräckligt mycket för att uttala mig om hans nivå, men mot Borås effektiva defensiv var han näst intill osynlig, bådar inte gott med tanke på att försvarsspelet i Allsvenskan är en klass tätare än i ettan. En spelare är inte given i allsvenskan bara för att han är dominant i ettan. Jag är tveksam... :?
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det visste vi redan 8)
(svar till röd-vit)
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Det ligger ju naturligtvis en hel del i vad du säger #99. Men varje år slussas ett antal spelare från div.1 upp till Allsvenskan, vore konstigt om inte den som i stort sett ALLA ansett vara Årets Spelare, åtminstånde i 1F, borde lyckas rätt bra. Han har varit osynlig nu på slutet, vad detta beror på vet inte jag. Kanske har han känt pressen att lagets framgång står och faller mad vad han presterar, igår lär han visst ha varit fantastiskt bra.

Just det ja, div.1-hockey är ju inte jag så intresserad av :wink:
cmb
Forumentusiast

Post by cmb »

Baker platsar med lätthet i Vxjö. Tänk han o Save vlket lir!!!!!!
Lakers mot 3dje place.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

men såhär kan man göra,vi köper mattias persson från tajf o baker från tröja,sen testar vi dom och fungerar det inte lånar vi ut dom till deras konkurrenter!

Växjö Lakersissä!!
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Oskar Andersson skulle jag vilja ha från Troja! Han blir troligen bättre än sina bröder. Kanske lite tunn nästa år men på sikt en framtidsspelare.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Serra skrev,- Han platsar INTE i Allsvenskan???, sen skriver han att Han inte sett Han så mycket :roll: :oops: 8O

Kory Baker var RIKTIGT bra i sista matchen, Han platsar LÄTT i 1:a eller 2:a Femman i Lakers, dessutom med bättre omgivning än i Troja.
In Hinkum Veritas
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

NEDOMANSKY wrote:Serra skrev,- Han platsar INTE i Allsvenskan???, sen skriver han att Han inte sett Han så mycket :roll: :oops: 8O

Kory Baker var RIKTIGT bra i sista matchen, Han platsar LÄTT i 1:a eller 2:a Femman i Lakers, dessutom med bättre omgivning än i Troja.
DET jag har sett tycker jag INTE att han platsar!!!!
Inte lätt att hänga med?
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

-> NEDOMANSKY, var du i Borås och kollade? 8O
Är du Trojan eller Lakej, jag blir inte riktigt klok på dig.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Toyspeed
Forumamatör

Post by Toyspeed »

Piggelin wrote:-> NEDOMANSKY, var du i Borås och kollade? 8O
Är du Trojan eller Lakej, jag blir inte riktigt klok på dig.
Jag har sett Baker 6 ggr i år. Han platsar inte i allsvenskan. Han e grymt duktig mot sämre motstånd. Men han pallar inte trycket när de blir lite motgång. Hamnar troja i underläge så drar han på sig utvisningar, bråkar och tjurar. Under serien gjorde han bra ifrån sig. Men när allettan kom igång så vek han ner sig tycker jag. Iallafall matcherna mot tingsryd.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Mmmm...jag har tidigare hissat en klar varningsflagg för lirarna som dominerar i ettan. Det är ett mycket, till och med internationellt sett, tätt spel i AS. Att någon leker loss i ettan innebär inte att samma spelare går rakt in i AS. Jag har ofta haft rätt men hade fel vad gäller Niklas Fogström. Han har visat att han håller. Det bevisar bara att min teori kan motbevisas. Inte att vi skall söka våra krigare från divisionen under. Därifrån skall bara framtidens löften hämtas enligt mig.
Post Reply