De ansvariga han syftar på kommer från Alvesta och TAIF.
Storleken har betydelse ! Man vet inte om man ska skratta eller gråta , men då olika tränare med ansvar för TV pucks trupper skall få ihop det så undrar man hur i h-etet de tänker ibland. Vi har spelare född 91 som varje byte tar pucken till Anfallszon och mot Landets kanske bästa lag i U 16 Elit , Frölunda , LHC , Hv 71 m fl , men i en breddtrupp till Smålands Tv Puckstrupp räcker han inte till , han är för liten idag , sett till längden , inte till spelet. Vet man inte om att 16 åringar inte är fullvuxna ? Vet man inte om att TV pucksspel är till för de som inte är fullvuxna , därav åldersregeln 16 år. Kanske spelarna ifråga ska vara glada för det , ty många av de spelare som är riktigt bra vid s k vuxenålder har lyckats slippa den kaotiska tillvaron som det innebär att vara i händerna på distriktstränare , eller vad man kallar dom. Det är ungefär som om Bäckström Brynäs inte skulle draftas då han inte sprang 3000 m under 11.30 som 15 åring ! Öppna upp ögonen ni med Distriktsansvar. Vår idag skickliga center Alexander Johansson kom inte med för att den tidens tränare ansåg att han bara hade offensiva kvaliteter ! Det är bara att konstatera , det ses med olika ögon och det är coachernas ansvar att ta ut trupper som man tror på , och därav resultatet under de senare åren. Det mest beklagliga är att man inte längre kan känna stolthet med vårt Förbund ( Småland ) i det som är en del av talangutveckling , man har helt enkelt inte kunskap om kravanalysen på spelare som skall vara bra i vuxenålder , för att vara lite generell. Lägg ner TV Pucksspelet omgående är mitt förslag. Det gagnar inte annat än förbundstränares scoutingarbete och det kan inte vara den huvudsakliga anledningen med Tv pucksspel , där jag anser att de mest intressant spelarna i landet skall representera. Inte ens i basket tar man ut de längsta spelarna i vuxenålder !
/ J A
2007-01-12
Om inte jag minns fel så hade en viss Tjeck synpunkter i ämnet tidigare