Tomas Kempe!?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

simonax
Forumdemon

Tomas Kempe!?

Post by simonax »

Är det inte dacks for honom att avgå!?
2 av 9 poäng på hemmaplan!!

// Ville
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ha ha ha ha ha ha :lol:
Snart nära dig...en ny hall
Elmer
Forumamatör

Post by Elmer »

Lite väl drastiskt att sparka tränaren efter tre misslyckade matcher?? Skulle nog gå åt ganska mycket tränare/spelare under en säsong med den filosofin!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Ja helt rätt nu säljer vi Kempe och drar hit Baumann tycker jag.

Skämt åsido,

Sparka Kempe är ingen bra lösning, rent komiskt faktist. :lol:

Och förresten så är det ingen panik vi är fortfarande 3 poäng före 7:an som är almtuna och som har en match mer spelad så som sagt ta det lugnt det kommer bättre tider efter julen.
Last edited by Fredrik R on 8 December 2006, 22:27, edited 2 times in total.
Kjelleman
Forumamatör

Re: Tomas Kempe!?

Post by Kjelleman »

simonax wrote:Är det inte dacks for honom att avgå!?

// Ville
Ja jäkla shit, skicka honom till Åland bara,ha ha ha
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

// Ville
HELA SVERIGE SKRATTAR :lol: :lol: :lol: :lol:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

tomas kempes egna lakejer!!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Men man kan i alla fall börja ifrågasätta Kempes kompetens och

spelarfilosofi på den här nivån. Det är ett ganska stort steg att ta, att gå

från Skövde i div.1 med 500 åskådare i genomsnitt och ett medialt

uppvaktande som är en matchnotis i den lokala blaskan dagen efter,

jämfört med helsidor, nationella tv-sändningar och kvällspress samt ett

oerhört tryck på hockeyn runtom i Växjö. Det är en omställning som är

ganska tuff att ta från att bara tränat ett och samma div.1 lag i många år.

Frågan är om han är mogen för uppgiften, eller man skulle kanske ha valt

en mera rutinerad tränare, man var ganska snabba på att fylla luckan

efter Fagerwall, kanske kommer det att visa sig att det var lite för snabbt,

jag hoppas givetvis att jag har fel...
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Tack vare skador och annat så har vi en dal i vårt spel, man hadde kanske önskat lite stolpe in som man behöver under svackorna men tycker att Lakers ändå lyft sig lite om man jämnför med svackor från tidigare säsonger.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

vi kommer igen. nu är det jobbigt för både spelare och oss supportrar. vi får hoppas att vi kan plocka poäng av sundsvall och almtuna på bortais.
för att sedan se lakers ta 3 poäng mot arboga inför invasionen mot nybro
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
puff
Forumdemon

Post by puff »

Börja inte tala om att tränaren skall gå. Laget ligger för tusan på 6:e plats.
Det känns lite patetiskt att läsa inläggen om at tränaren skall avgå.
Motgångar är till för att övervinnas.
Medgångssupportern
Site Admin

Post by Medgångssupportern »

// Ville
Nej, Kempe ska inte avgå!
Kan bli en klassisk tråd. :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nej Kempe ska inte avgå, men han kan fundera lite på att hitta nya lösningar, så att avslut, uppspel och PP-spelet fungerar bättre, samt även passningsspelet som var dåligt under en hel del stunder idag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Eller så räcker det med att spelarna får marginalerna på sin sida igen...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Vissa är ju bara för mycket! Så fort det går lite sämre än vad det gjort i början så ska man börja sparka spelare o tränare? Tror ni det gör saken bättre?

Om det nu är som du skriver furioso, att Kempe inte är kompetent nog för den här nivån, varför har du inte tagit upp det tidigare? Borde inte det visat sig tidgare än efter 35 spelade matchen (inkl träningsmatcherna)?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

:lol: Bara väntade på en sån här dråplig tråd.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Jag kom ihåg hur det lät när vi vann borta mot Leksand, när Kempe var helgonförklarad, herregud då är det väl dags att man står upp för han när det går mindre bra eller????? ha inte så jä*** stora krav på allt inom Lakers, vi ska komma 7:a iår är det sagt och inget annat och just nu ligger vi sexa och vi pratar om att sparka tränaren.

lås tråden sånt här gör mig bara förbannad! :evil:
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Knappt värt att bemöta, men jag kan inte låta bli att framföra att Tomas Kempe garanterat är den bästa tränaren/coachen vi har haft. Det är bara Lindgren som kan mäta sig med Kempes härbärgeringsförmåga. Lägg där till kunskaper, noggrannhet och ansvarsfullhet.
Och allsvenskans bästa back (ok, näst efter Kenny), tillika helyllekille, som assisterande coach.
Forza Kempemo!!! :clap:
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
furioso
Forumentusiast

Post by furioso »

Ruppo ;
Han gjorde ett bra jobb i början, det säger jag heller ingenting om,
men de senaste matcherna har både han och laget satt sig i en rävsax.

Det är ju så att de flesta coacher har "kontakter" inom hockeyvärlden,
de kan exempelvis ta reda på ett annat lags "svagheter" och "styrkor",
denna information kan man även få genom att titta mkt på video
eller åka runt när Lakers inte har match, för att sondera de andra
lagens spel. Det som är lite irriterande är detta verkar inte någon
av våra coacher göra (rätta mig om jag har fel), utan man satsar istället hel hjärtat på det egna spelet utan att bryr sig om något annat överhuvudtaget. Detta genomskådas förr eller senare utav de andra lagen, och blir således en utmärkt källa att utnyttja, man vet exakt Lakers svagheter för deras coach ändrar inget i sitt spel. Han kör helhjärtat på sin sak medan andra står och begrundar dess svagheter.
Jag vet inte om man kan kalla det smart coaching eller ej, men med tanke på Lakers senaste matcher så kan man ju börja undra...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det som känns mest bedrövligt i denna bedrövelse är Tomas Kempe's uttalanden i media och på presskonferanserna. Hur kan man påstå att gårddagens match var ett fall framåt och att det inte finns någonting som oroar i spelet? Till och med en lekman ser ju att det inte finns några som helst linjer i spelet och att framför allt offensiven är näst intill obefintlig. Man sågar ju inte laget om man säger precis som det är - jag hoppas att Kempe inte menar allvar med sina uttalanden. Frånvaron av Jarnonaitor, Stiig och Nolan är enorm. Även det ser en lekman.

Beträffande scoutning av de andra lagen så ligger väl det främst på Evertssons bord. Han har ju själv sagt att han åker land och rike runt för att analysera de andra lagen och hitta deras svagheter. Det som gör att det knyter sig i klockspelet är ju att det är Huddinge, Hammarby, Nyköping och Bofors som vi nu mött på hemmais - utan att ha kunnat läsa av dom nämnvärt. Inte ens i närheten faktiskt. Analyseringsarbetet har uppenbarligen misslyckats i dessa fallen. Men Evertsson har väl inte hunnit med detta pga den oerhört intensiva scoutningen på Brandon Nolan's ersättare...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tror nog att Simon har skrivit detta med ironi med tanke på vad som pågick mot tränaren förra säsongen,felet Simon var att Du inte lade till ett smilies.För nog undrar man hur många trådar det varit om avgång om det varit förra tränaren som hade haft laget.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Klart att det var med ironi som Ville drog igång den här tråden. :D Lakers ligger väl precis där man har rätt att kräva tycker jag.

Furiosos svar i tråden var riktigt rolig läsning. :D Verklighetsuppfattningen där var lite skev tycker jag. Man kunde ju lätt tro att killen tycker att Lakers är Sveriges största klubb!!!! :lol: Vafan, Kempe har "bara" tränat Skövde innan men någonstans ifrån måste ju nya tränare komma ifrån. Det är sällan som en helt ny tränare får ett ES lag som första uppgift. :lol:
Last edited by LasseMaja on 9 December 2006, 14:10, edited 1 time in total.
Tingsryds AIF
since 1923
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag kan tänka mig att Kempes uttalande om ett fall framåt, berodde på att det var lite mer tempo i matchen än i de två senaste och nog skapades det lite mer framåt, även om avsluten kom lite fel vid en hel del tillfällen. Tilläggas ska att Nyköping hade en bra målvakt.

Sedan, snälla, låt förra årets tränare vara ett färdigdiskuterat ämne, han är historia och det tillför inget att dra upp honom igen.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Får återigen hålla med Räven! Ett fall framåt tempomässigt men inte riktigt framme ännu. Fall framåt inte nöjd på långa vägar men ändå bättre! Ett lakers i svacka tog i alla fall en poäng mot ett NH på uppgång.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

det är ju ynkligt att läsa att folk tycker kempe ska avgå bara för att det gått lite grus i maskineriet skärpnning hjälp te å stötta istället så lakers kommer igång !!!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Ja du friberg kan inte göra annat än att hålla med dig. Skärpning!!!!!!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan bara skriva under på det också!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Vilka (pluralis) har påstått att Tomas Kempe skall avgå? Så vitt jag kan utläsa av denna tråden så är det en (singularis) person, trådskaparen, som tydligen med ironi påstår detta. Så snälla, skippa oneliners och ryggdunk - blir bara så pinsamt då.

Att Kempe däremot blir ifrågasatt för diverse saker är helt på sin plats.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Klart han ska ifrågasättas. Men avgå är väl att ta i så det brakar. Om nu simonax menade det med ironi så va det kul men just nu så vet jag inte om så är fallet.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Du ska få reda på senare om det var ironi,som det verkar är det en kompis till Simon (Ville) som skrivit inlägget,de är just nu och spelar SM-slutspel i innebandy i Staffanstorp ,så jag har inte haft kontakt med dem idag,men jag ska reda ut vad som menas med inlägget.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker att Kempe och Custemo har uträttat det mesta i positiv anda, det viktigaste är att de skapat en positiv anda i laget, där det är glädje på träningarna och i spelet totalt sett.

Att det kommer perioder som denna med utebliva poäng, kan man om man skojar till det lite ge tabellmakarna skulden. För att vi inte fått möta de värsta lagen gånger två, eftersom tabell vände, så skulle vi heller inte vara helt urkramade, när lite "lättare" motstånd stod på pappret.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Tillhör dem som gett Kempemo stöd, Men precis som med spelare så måste kritik kunna utdelas, Kempemo är inte felfria och slutbetyget sätts inte ännu.

Men vissa tecken tyder på viss orutin med Bra Lag med Hyfsad Ledarstab med Rutin.

Att Kempemo följer sin vision är självklart, hoppas att de upptäcker symptomen i tid och sätter in behandling innan svackan blivit en spricka.
In Hinkum Veritas
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Återigen, svackan är fullt förklarlig och ligger inte alls på Kempe eller Custemo eller laget. Det är en naturlig reaktion.
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Såg min första Lakersmatch i fredags :roll:
Tyckte att det såg ganska bra ut... Defensiven såg lite virrig ut, men annars ganska stabila backar.
Det offensiva var också ok men väldigt "darrigt", märktes att självförtroendet var lågt på många spelare.. kastade puckar rakt i bröstet på en annars duktig nyköpings målvakt.

Tycker många här inne koncentrar sig alldeles för mycket på tabellplaceringen på motståndaren.... Det är inget konstigt att "bottenlag" slår "toppenlag".. om det vore så, då vore idrott ganska meningslös.

I en jämn serie så är det ofta dagsformen som avgör, samt stolpe in eller stolpe ut. Att tränaren skulle ha en avgörande roll i detta tror jag inte är det absolut avgörande. Spelarna vet mycket väl vad som krävs för att vinna matcher. Att man skulle ha en plan B, C, D & E i PP vet jag inte riktigt vad skribenterna riktigt syftar på. Ibland går plastbiten in och ibland är det helt jä**la omöjligt att se nätet rassla till. Detta oavsett massor av inövade träningar och dylikt.

Topp 8 för Växjö tycker jag är väldigt bra och det tycker jag verkligen ni ska slå er för bröstet om ny lyckas med det.. så hade jag kännt iallafall.
Lugna er med panikvärvningar och annat som jag personligen mer förstör "kanske" för er än gör nytta.

Det är inte iår eller nästa år ni ska satsa på att gå upp... glöm inte det..

Lycka till i fortsättningen.

Tro ja de
Kenneth
Forumamatör

Post by Kenneth »

furioso wrote:Men man kan i alla fall börja ifrågasätta Kempes kompetens och

spelarfilosofi på den här nivån. Det är ett ganska stort steg att ta, att gå

från Skövde i div.1 med 500 åskådare i genomsnitt och ett medialt

uppvaktande som är en matchnotis i den lokala blaskan dagen efter,

jämfört med helsidor, nationella tv-sändningar och kvällspress samt ett

oerhört tryck på hockeyn runtom i Växjö. Det är en omställning som är

ganska tuff att ta från att bara tränat ett och samma div.1 lag i många år.

Frågan är om han är mogen för uppgiften, eller man skulle kanske ha valt

en mera rutinerad tränare, man var ganska snabba på att fylla luckan

efter Fagerwall, kanske kommer det att visa sig att det var lite för snabbt,

jag hoppas givetvis att jag har fel...
Måste bara rätta till i info i texten ovan.
För det första så var det inte 500 pers på matcherna utan snittet förra året låg på 900 och sedan var snittet året innan på ca 1700.
Sedan vill jag säga att träna samma gäng som du säger är väl sanning med viss modifikation, helt rätt är att han "bara" har tränat Skövde IK men som alla vet så byttes i stort sett hela laget ut förra säsongen så det blev en helt ny upplevelse för Kempe.
Jag tycker att ni som sågar Kempe i detta läget ska fundera en del på viklken respekterad person han egenterligen är, jag hoppas och tror att Kempe kommer att fixa så ni kommer till kvalserien, nu vet jag inte vilka mål klubben har men har man tagit sig elitserie kval så tycker jag inte man ska klaga. Ni har ett bra lag som kan gå långt. LYCKA TILL

Kämpa på Lakers, i allsvenskan klappar mitt hjärta för er i Växjö.
Post Reply