Bragd-guldet
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Bragd-guldet
Ja, så fick Anja sitt bragd-guld, får väl säga grattis, även om jag tycker att Tre Kronor överglänst henne med råger. Det går tydligen inte att få denna utnämning, trots att man vinner både OS och VM. Förbannat märkligt.
Måtte Tre kronor få Jerringpriset, vilket smäller oerhört mycket högre för mig än dessa nissars pris.
Måtte Tre kronor få Jerringpriset, vilket smäller oerhört mycket högre för mig än dessa nissars pris.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
jahupp... där tappade det priset sin prestige för all framtid!
USCH vad jag hatar när det ska vara så puttinuttigt politiskt korrekt!
USCH vad jag hatar när det ska vara så puttinuttigt politiskt korrekt!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- Forumdemon
ja detta visar väl att allt man kan tävla i som innehåller en jury eller en panel som bedömer utförandet kan läggas i facket obegripligt!
Obegripligt och meningslöst:
Konståkning,backhoppning,vattengymnastik,
tävla i musik,gång,bragdguld,Oscars och div vinteridrotter man inte kan namnet på.
Begripligt:
Ishockey(flest mål vinner),fotboll(samma här),ja alla bollsporter,friidrott,
skidåking och vattenpolo!
Obegripligt och meningslöst:
Konståkning,backhoppning,vattengymnastik,
tävla i musik,gång,bragdguld,Oscars och div vinteridrotter man inte kan namnet på.
Begripligt:
Ishockey(flest mål vinner),fotboll(samma här),ja alla bollsporter,friidrott,
skidåking och vattenpolo!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Visar väl bara hur svårt det är och bedöma en bragd ,tycker för min personliga del att Anja skulle fått det redan innan för att hon är en av de stora råder inget tvivel om .Men på många verkar det som det Stenmark gjorde det var bragd ,men när andra utför samma presentationer då är det bara som det ska vara.Det slår högre med en hemstickad mössa än utföra presentationer i en betydligt hårdare konkurrens idag.Och ska vi vara ärliga så är det en stor sport hon tävlar i,betydligt större än 7-kamp för damer där det också finns de som fått bragdmedalj.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Kan bara säga att jag tycker det är fel att inte Tre Kronor fick det. Att ta ett OS-Guld i detta OS är så bra ett hockeylag kan prestera, att sedan krydda det med ett VW-guld är för mig tämligen enormt. Det går alltså inte att prestera mer för vårt hockeylag, alltså finns det ingen möjlighet för laget att få det någon gång, möjligen om de ramlar ner i B-gruppen och därifrån pangar på direkt upp till ett VM-guld.
Men givetvis är det inte Anjas fel, hon är en enorm utförsåkare bland damerna. Det går kanske inte att jämföra, därför är det lika bra att lägga ner detta pris.
Jag har åtminstonne röstat på Tre Kronor när det gäller Jerringpriset.
Men givetvis är det inte Anjas fel, hon är en enorm utförsåkare bland damerna. Det går kanske inte att jämföra, därför är det lika bra att lägga ner detta pris.
Jag har åtminstonne röstat på Tre Kronor när det gäller Jerringpriset.
In och rösta på Jerringpriset så det blir rätt .......
http://www.questback.com/sr/jerringpriset2006/
http://www.questback.com/sr/jerringpriset2006/
serra: nu handlar det ju inte om vad som är mest värt, utan vilken som är den största BRAGDEN!
å då vinner både sprinten, curlingen och hockeyn 7 dagar i veckan...
å då vinner både sprinten, curlingen och hockeyn 7 dagar i veckan...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Tycker mog lite som Alfax! Är det mindre bragd at ta guld i slalom i tät dimma än att ta guld i hockey. Är det trots allt inte fler konkurenter i slalom än i Ishockey. För i ärlighetens namn så Kannada, Sverige, Tjeckien, Slovakien, Ryssland, Finland och USA är väl de lag det handlar om. Resten är väl lite efter även om de börjar närma sig rejält. Tycker inte att Anjas prestation är mindre bragd än tre kronors bedrift. Borde i så fal inte den handikapps simmare som slagit rekord på rekord fått bragdguldet till exempel? Bedömmningen är i betraktarens ögon vem har förmågan att se vad som är mer bragd än det andra? Bragdguldet till Aners Öhman kanske som fått fart på hockeyintresset i Växjö!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Det gör jag också Roggan ,en väldigt liten anonym gren som vi i Sverige har höjt till skyarna,vad brydde vi om oss denna gren innan det kom fram en fnittrande tjej ,tror knappast om jag kommer ihåg rätt att det visades en glimt från VM och OS i denna sport förr..kanske det stod i någon resultatlista någonstans.Min uppfattning är att det går inte att jämnföra olika sporter,Låt varje förbund rösta fram sin bästa och blanda inte ihop de olika sporterna .
Därför har jag aldrig och kommer aldrig att rösta på Jerringpriset ,tycker bara det är LÖJLIGT att ha ett sånt pris där man blandar ihop olika presentationer.
Inget ont om Carro hon gör en bra presentation i den lilla sport hon reprensenterar.
Därför har jag aldrig och kommer aldrig att rösta på Jerringpriset ,tycker bara det är LÖJLIGT att ha ett sånt pris där man blandar ihop olika presentationer.
Inget ont om Carro hon gör en bra presentation i den lilla sport hon reprensenterar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Helt riktigt ! Det intressanta är också varför Ishockeylandslagets prestation är mer eller mindre bragd än någon av de andra kandidaterna. Är det större bragd för man har fler konkurenter eller? Är det svårare att ta guld i ishockey vm och OS än att ta guld i slalom? Det finns nog inget rätt och fel jag tycker alla kandidaterna är värdiga men givetvis är ju intresset för hockey större än för slalom.Roggan wrote:Med det resonemanget så måste man starkt ifrågasätta ett bragdguld för ett guld i sjukamp för kvinnor....
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Personligen tycker jag faktiskt att man ska lägga ner dessa urlöjliga priser, där en samling personer från olika sporter ska få tycka.
Jerringpriset däremot värderar jag otroligt mycket mer, för där finns det hjärta med och det måste det finnas inom idrott annars dör den ut.
Jerringpriset däremot värderar jag otroligt mycket mer, för där finns det hjärta med och det måste det finnas inom idrott annars dör den ut.