Våra stadgar

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Våra stadgar

Post by Per_växjö »

Jag tänker inte peka ut några personer men några behöver läsa igenom våra stadgar, och speciellt paragraf 1.

http://www.lakerslakejer.com/p188/p188_swe.php
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har fått påpekande av några:"att Du som står i klacken kan inte Du
försöka få bort att det buas när motståndarna åker in".
Igår hördes det inte myckets sånt,tycker personligen också att det låter inte bra.Vet att det finns olika meningar om detta ,men nu har jag framfört önskemålet från dessa personer..
Ingen match är spelad förrän den är slut!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det är ju bra att det finns stadgar och paragrafer, men det får ju inte gå till överdrift, då blir det ju bara löjligt. Vad ända in i glödheta är det som är så fruktansvärt med att vissla på motståndarna när dom äntrar isen-/planen? Det har man ju gjort i alla år inom alla sporter. Att man inte får skrika på domaren är ju bara befängt, rent nonsens. Det hör till tycker jag, men det får som sagt inte gå till överdrift.

Jag själv har vid flertalet tillfällen högljutt försökt få kontakt med både Morgan Johansson och Stenström - helt befogat... :oops:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Håller med Volvon..
Att "bua" ut motståndarna när dom kommer in på isen hör ju till!!! :)
bbuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!
Att folk kommer till dig Alfax och säger det tycker jag bara är pinsamt...
jag menar, är det verkligen ett problem för dom???
Snart nära dig...en ny hall
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag påpekade vad några sagt och det är personer med Lakersanknytning ,jag är medveten att det finns olika meningar om detta och har inte fördömt någon åsikt ,mot domarna var jag väl en av de största skrikande förr ,men har lugnat ner mej ,men det är klart när Morgan är på isen då har jag svårt att knipa igen käften .
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Då lär du få skrika om du väljer bort Öster och åker till Ängelholm...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Jag menade inte buningar och så. Jag syftade på när man tar till andra ord mot exempel domarn.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Charlamov wrote:Då lär du få skrika om du väljer bort Öster och åker till Ängelholm...
Dömer Morgan där??...har för mig att han inte är populär i AIA:lägret heller.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Ingen är väl felfri antar jag! Så länge klacken inte utrycker missnöje mot dommaren som enad klack kan man ju inte göra mycket mer än tala om för personerna vad som gäller och som Per mycket riktigt gör hänvisa till stadgarna. Det är ju trots allt LL som satt upp dessa stadgar! Sen kan det ju vara som Charlamov att man inte tycker lika med dommaren emellanåt men ´jag tror det är högst tveksamt om dommaren ärndrar sitt beslut på grund av detta :lol:
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
*anna*
Forumamatör

Post by *anna* »

en enad klack kränkte igår motståndare enligt mitt tycke. Att skrika sången" sehlstedt är vår idol....han släpper in så många mål. Sehlstedt är vår idol" är i mina ögon kränkning och det ska ju inte lakers lakejer hålla på med

eller hur????
harjoitus tekee mestarin
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kan ju inte kalla det kränkning.
Hade man däremot skrikit '' det rögle fansen skrek om hadelöv'' kan jag hålla med om kränkning . Men däremot sehlsted är vår idol för han släpper in så många mål är en helt ok ramsa.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Den ramsan har Lakejerna kört länge! Den får inte försvinna! "målvakt är vår idol" är en skojfrisk ramsa med glimten i ögat.
Goddamnit!!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

:sleeping: :oops:

/T5!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

håller med..
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Snart nära dig...en ny hall
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Nu håller det på att bli lite till överdrift... :sleeping:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Haha, Anna ge dig.

Den ramsan har vi ju kört måånga säsonger varje gång Lakers har haft målkalas. Det kommer vi INTE sluta med. DEt är bara at ge fan i att sjunga i den ramsan om man inte gillar den. :!:
mackeaia

Håller med

Post by mackeaia »

Måste hålla med Anna till 100 %,jag menar hur tror ni Sehlstedt sov igår? Så mobbad av er klack.nej jag tycker d är hemskt hur man som klack kan håna en målvakt så.....Usch va hemskt..
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Re: Håller med

Post by Lakersfan_03 »

mackeaia wrote:Måste hålla med Anna till 100 %,jag menar hur tror ni Sehlstedt sov igår? Så mobbad av er klack.nej jag tycker d är hemskt hur man som klack kan håna en målvakt så.....Usch va hemskt..
Hej mackeaia om du är ironisk eller ej spelar ingen roll men aia klacken hånar ju aldrig varken spelare motståndare / motståndarklackar så det är bra.
Tänk om alla vore som aia
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Om moderatorerna på detta forumet hade agerat som Pek-Pinne Belix gör inne på danskarnas forum så hade grötkäften 'mackeaia' varit bannad, portad och bannlyst för länge sedan. Men för all del, låt pubisfjunet hållas, mera, Mera, MERA...

/T5!! :oops:
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Jag kommer ihåg när vi slog Rögle med 6-2. Då sjöng vi Fransson är vår idol för han släpper in så många mål.........klockrent :ok:
2003-12-10
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Mackeaia HAR fått sitt konto raderat tidigare, men alla kan få en ny chans...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
mackeaia

hmm

Post by mackeaia »

Hur ska ni ha det,nu höll jag ju med Anna i det förskräckliga att håna en Målvakt så grovt,tycker ni borde ha ett möte med dom hemska personer som sjöng den ramsan... :) ps synd ni inte har Hadelöv kvar imorrn...väl mött..ds ps 2 öronproppar o blipknappar kanske borde medtagas....tips..:) ds2
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ska Du gå på matchen imorgon ,Du brukar ju vara inne på denna sida och skriva när Rögle spelar hemma ,men visst ja den spelas kl.16.00 så då får Du följa med pappa på matchen.
mackeaia

hehe

Post by mackeaia »

Fick ledigt från dagis imorrn så jepp ska se matchen,snällt att du bryr dig :) Hoppas nu inte du blir alldeles generad av alla fula ord imorrn,vill ju inte du ska bryta ihop alldeles...
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

hehehe.. Självironi?? mackeaia börjar ju bli en riktigt kul forumist!!
Goddamnit!!!
mackeaia

haha

Post by mackeaia »

Även fast man är en fara för samhället enligt er för att man tycker Hadelöv r en F---A betyder inte det att man inte har humor...dålig humor möjligtvis...men ändå,skoj med lite klackmatch äntligen ialla fall
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

vem har sagt att man är en samhällsfara bara för att man tycker att hade löv är en f---a ?
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Andersson är vår idol... 8)
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Putte/LL wrote:Andersson är vår idol... 8)
Ängelholm 2006-11-05 8)
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Loseddos wrote:Den ramsan har Lakejerna kört länge! Den får inte försvinna! "målvakt är vår idol" är en skojfrisk ramsa med glimten i ögat.
Vi är några stycken som motsätter sig den ramsan! Men det är ju ett sånt där fall där man egentligen inte tycker illa om målvakten i sig så då får det gå ann. Enligt stadgarna är den ju fel men som många skriver så tar nog målvakterna som drabbas det hela med ro. Men gillar man inte ramsan sjunger man inte med helt enkelt!
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

men herregud lite sånt måste man väl kunna sjunga ? hellre det än att sjunga att målvakten är en F***a
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

bobba wrote:men herregud lite sånt måste man väl kunna sjunga ? hellre det än att sjunga att målvakten är en F***a
Med det resonemanget så hellre målvakten är en f***a än du ska dö målvakstsj**el.

Man kan ju inte rättfärdiga en ramsa med att det finns värre eller hur? Men som jag skrev så är den det diskuteras om ett gränsfall då humor ligger bakom. Har bestämt för mig att saken diskuterats tidigare.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag tycker den ramsan har mycket humor och är hur harmlös som helst, den ska sjungas med glada miner och glimten i ögat. Konstigt att detta kommer nu efter att vi kört den i flera år.
Post Reply