TORSTEN YNGVESSON

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

fjompe
Forumamatör

TORSTEN YNGVESSON

Post by fjompe »

är det bara jag eller ser torsten ovanligt slö och oengagerad ut ?
igår åkte han bara runt och slog iväg puckar och ändå så matchas han flitigt av coach kempe. bättre låta rosén dubbla, han har ju flytet uppe.
eller vad tycker ni ?
Modano 9
Forumamatör

Post by Modano 9 »

Kan bara hålla med, han åker runt o bara petar lite.... Samma sak var det mot Nybro också. In med Robban
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, jag håller med, Torsten är långt ifrån sin topp, det blir en hel del felbeslut av honom just nu. Hoppas att han hittar tillbaka.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
mackeaia

JA TACK

Post by mackeaia »

Ni kan gärna skicka Torsten till oss,en av väldigt få anfallare av KLASS som ni har....tar gärna emot han
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

ni som sett torsten säsonger innan vet att han är trögstartad! nu såhär i början så har han inte gjort så mycket bra på isen! men han slår sina geniala passningar då och då! sen är han en oehörd viktig kugge i båset eftersom han är kapten! han peppar på hela tiden!! han kommer va inte oroliga! och man ska inte byta torsten mot robban de anser inte jag som en positiv sak,att torsten ska ner i en 4:e kedja, speciellt inte om man är kapten!
"fest med lakers lakejer;)"
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är riktigt, vi får väl vänta lite till.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

så bara för att man har ett C på bröstet så behöver man inte prestera lika bra
för att hålla sin plats

min åsikt är att de som är bäst spelar sedan vad man heter eller vad man presterat tidigare spelar mindre roll
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Torsten är alltid trögstartad! Inget att oroa sig för!
Goddamnit!!!
fjompe
Forumamatör

Post by fjompe »

jo trögstartad har han varit tidigare, men inte ALLS på samma sätt som denna säsongen, hoppas verkligen han tar tag i det snart. och jag håller med ! man ska få slita lika mycket för sin plats, trots att man har ett C på bröstet.
Tolka mig inte fel jag tycker torsten är grymt bra men han måste också kunna petas till förmån för någon som är lite hetare!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Känns som kedjan inte fungerar riktigt. Försäsongen så producerade de hela tiden men det känns mycket segare nu. På något sätt vill jag ha tillbaka Torstens line från förra året men då blir det kanske väldigt mycket pusslande runt om i kedjorna.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Torsten ser lite slö ut kan jag hålla med om, men fortfarande är han grymt skicklig med pucken och mycket bra i PP då han enkelt och smdigt ställer upp anfallet :D Han kommer snart igång på allvar.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Varför klaga så mycket på Torsten, han har ändå gjort 6 poäng på 8 matcher. Är det nån man kan kräva mer av är det väl isf Weinstock som skulle värvas som målskytt och endast gjort 4 poäng på 8 matcher...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Thorre tycker jag har varit helt okej hittills - kanske aningen långsam på grillorna, lite väl mycket petande och vattenskideåkning ibland, men det kommer väl förhoppningsvis att bli bättre. Mackorna sitter allt som oftast, framför allt vid snabba spelvändningar eller när laget fått upp ett högt passningstempo i offensiv zon.

Han radarkompis däremot, Markus Weinstock, har mycket mer att bevisa anser jag. Cheif Evertssons påstående att Weinstock skulle bli Andrée Perssons ersättare, nja, då återstår det en HEL del. Så fort inte pucken sitter på bladet eller är i närheten av honom så händer det inte mycket. Skärpning!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

Torsten är inte den kapten som lyfter sitt lag när det går tungt!
Han går INTE in och håller puck och visar vägen när alla andra är ängsliga.

Vissa byten åker han ju skriskor, typ 3st/match, annars glider han mest omkring och hakar.

Ang. hans poäng så är det ju nästan bara assass, 2:a asssist han har fått!

Johan Markussson är killen vi behöver! Kempe verka tycka det också eftersom han spelar varannat byte när det är kritiska lägen i matcherna.

Hoppas Torsten reser sig. MEN det är ingen ursäkt att åka runt och fisa på isen bara för att han är "trög startad", då får han väl starta försäsongen tidigare så att han är med när serien börjar!
Image
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Weinis måste åka skridskor även när han inte har pucken för att följa BOIS som ALLTID har fart på grillorna oberoende av vart på banan han befinner sig, det tycker jag om! Weinis är för bekväm och jobbar ojämt, han måste visa sina fina skridskoåkning betydligt oftare. Han kan mycket bättre det vet jag :D
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ja det såg vi ju på försäsongen... då jobbade han ju grymt bra, o då kom ju poängen oxå!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Torsten har spelmässigt varit bättre än han är just för tillfället, MEN han vinner TEK.

Han är numer en gammal GUBE och sådana är inte som bäst i början på säsongerna, han kommer var så säkra, minns M.Grans.
In Hinkum Veritas
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

precis. jag har för mig att exakt samma diskussion pågick förra året
Mygel
Forumdemon

Re: JA TACK

Post by Mygel »

mackeaia wrote:Ni kan gärna skicka Torsten till oss,en av väldigt få anfallare av KLASS som ni har....tar gärna emot han
Så vi har åtminstone en då, eller?
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Torsten har rutin när det "blåser snålt" om Lakers. En av de grabbar som går i Bräschen och visar de yngre orutinerade hur de ska spela när det börjar bli hönsgård.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
mackeaia

hmm...

Post by mackeaia »

så vi har åtminstone en då? va menar du?
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Vi har ju glömt att uppmärksamma att Torsten gjorde sin 100 poäng i lakersdressen mot Hudinge.
- In hoc signo vinces -
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Säger ganska mycket till alla klagare :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Mygel
Forumdemon

Re: hmm...

Post by Mygel »

mackeaia wrote:så vi har åtminstone en då? va menar du?
Jag besvarade ett fjantigt inlägg från en Rögle kamrat med ett annat fjantigt inlägg.
mackeaia

haha

Post by mackeaia »

Och det klarnade ju upp saken verkligen med ett fjantigt inlägg från din sida... hmm..har torsten kontrakt över nästa säsong också??
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

nej, men eftersom han jobbar i Lakers organisation tror jag nog inte han lämnar.
- In hoc signo vinces -
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Exakt!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Problemet när Torsten Yngvesson inte stigit in i telefonhytten och blivit The Thoorst ännu är att han även sunkar sina kedjekompanjorer. Säsongen är lång och pucken platt, det vet Yngvesson av erfarenhet, men han bör nog gasa på lite för att få igång Weinstock. Andersson kan också lugna sig lite i offensiven och jobba mer "åt" sin kedjekompis. Rollerna är nog tydliga i kedjan men Andersson gav CJ mer utrymme än vad han ger Weinstock.
Mygel
Forumdemon

Re: haha

Post by Mygel »

mackeaia wrote:Och det klarnade ju upp saken verkligen med ett fjantigt inlägg från din sida...
Förhoppningsvis klarnade det tillräckligt för dig så att du inser att vissa saker är bättre att behålla i huvudet än att ta sig tid att skriva ut på ett forum för allas beskådan. Flertalet Rögle supporters försöker bete sig relativt vuxet på diverse cyber forum. Behöver inte förstöra deras ansträngningar.
mackeaia

haha

Post by mackeaia »

Ja hemskt att fråga om Torsten har fler år kvar på sitt kontrakt...verkligen Jättehemskt...haha..herregud kom in i matchen..Fick inget klart svar på om han hade fler år kvar på kontraktet?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Nej det har han inte. Detta är hans sista år på kontraktet, men jag tror nog han fortsätter nån säsong till om Lakers vill förlänga med honom. Dock tror jag att han gör sin sista säsong som kapten.
mackeaia

ok

Post by mackeaia »

Tackar för svaret ! Hoppas verkligen RBK ger han ett förslag,en av dom mest spelskickliga i allsvenskan helt klart
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Som jag sa innan, tror jag inte att han lämnar ifall Lakers vill ha honom då han har jobb i organisationen. Skulle kanske tippa på att han får ett 2 årigt kontrakt innan säsongen är över.
- In hoc signo vinces -
Mygel
Forumdemon

Re: JA TACK

Post by Mygel »

mackeaia wrote:Ni kan gärna skicka Torsten till oss,en av väldigt få anfallare av KLASS som ni har....tar gärna emot han
Jag ser inte var du frågade om hans kontraktslängd. Ser mest en löjlig antydan att Växjö enbart har en bra anfallare som jag inte förstår varför du måste skriva på deras forum.

Over and out.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Vi har många bra anfallare likaså Rögle, nog om det.
- In hoc signo vinces -
Post Reply