nya spelare

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
tomazzz
Forumamatör

nya spelare

Post by tomazzz »

visst vi har ett grymt lag just nu men kommer det en skada på nån så är det inte kul. har hört att folk har pratat om simon skoog tror han är en spelare som skulle vara bra för oss. sen har vi ju jonas soling som var i linköping förra säsongen men som ville utomlands han har inget kontrakt med något lag just nu spelar han div1 i vallentuna
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Man kan inte värva och betala lön till nya spelare bara för att skador eventuellt kan uppstå. Det är viktigt att Lakers gör ett ekonomiskt bra år. Tror nog vi kan glömma värvningar under säsongen om inte skador uppstår.

Vi har börjat säsongen bra, knappast läge för att ropa på nya spelare!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Finns inte en tanke på någon ny spelare, vad jag vet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Man vet aldrig! :whistle:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Finns absolut ingen anledning, lagets kapacitet är så bra att ledningens mål bör uppfyllas utan större problem.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Räven wrote:Finns absolut ingen anledning, lagets kapacitet är så bra att ledningens mål bör uppfyllas utan större problem.
Att bli bland dom 7 som väl är det uttalade målet kommer bli jävligt tufft att fixa, den saken är klar. Tror också vi fixar det och kommer till playoff, men att det skulle uppfyllas utan större problem...glöm det. Kommer bli tufft så det heter duga, med oerhört små marginaler. Kommer nog finnas anledning att titta på nya spelare också, iofs ett arbete som pågår lite i bakgrunden mest hela tiden misstänker jag.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Scouting pågår enligt Evertsson ständigt.

Att panikvärva efter mindre bra resultat visar att man inte har ett koncept att jobba efter, när en säsong börjar måste man ha en plan B och C, eftersom det ALDRIG blit exakt som man hoppas.

Har skrivet det förut, Lakers bör få kämpa som f-n för att bli 7:a och om det lyckas vara nöjda.

Att prestera på hyfsat hög nivå kräver tålmodigt hårt arbete.

Läs Kempes tankar i årets programblad(läsvärt).

Tycker personligen att målsättningen att 2011 vara aspirant till Elitserien är aningen tuff men vi får se, Lakers bör då ha ett stabilt publiksnitt på 4000/match.

Vi Lakersanhängare bör inte som Sporten traditionsbärare titta för mycket bakåt inte heller sätta målen för höga, utan NJUTA av det som NU bjuds, därmed inte sagt att riktningen är uppåt.
In Hinkum Veritas
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

"inte är" givetvis.
In Hinkum Veritas
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att laget är kapabelt som det är, men givetvis kan en skada/skador förändra denna bilden rejält, särskilt på någon av de vi ändå kan kalla för nyckelspelare.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Hur går det med all rykten? verkar sina ut...
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Varför ska värva spelare i nuläget när truppen funkar bra?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Var inte det som jag ville, jag är ganska nöjd med lagbygget dock verkade vissa så himla säkra på att en ny back skulle presenteras inom kort.
- In hoc signo vinces -
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag utgår ifrån att Chief Evertsson kontinuerligt arbetar med truppen. Olika rykten florerar ju ständigt. Skulle det vara så att någon vill flytta på sig av olika anledningar skall vi inte vara omöjliga. Jag har alltid betonat vikten av ömsesidighet mellan förening och spelare.

En defensivt skicklig back till i laget och möjligheten att nå kvalplats har ökat markant. Är det nödvändigt med ytterligare förstärkning? Går det att skaka fram ytterligare resurser? På första frågan svarar jag nej. Den nuvarande truppen har alla förutsättningar att nå de uppsatta målen På den andra, vet ej. Men visst vore det skoj med http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2564 ?

.
mackeaia

Humor..

Post by mackeaia »

nu är ni sådär Roliga igen...Han är väldigt trolig för er att värva..:)
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Konstigare saker än det har hänt. (Shjon Podein)
Goddamnit!!!
mackeaia

nope

Post by mackeaia »

Nej det går inte att jämföra på d viset överhuvudtaget egentligen,Väälivaara har mängder av erbjudande,Podein va mer eller mindre slut i NHL-sammanhang så den jämförelsen köper ja inte
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Shjon Podein hade gott om erbjudanden när Lakers lyckades knyta honom till sig. Självklart är inte jämförelsen rättvis, men som jag sa, konstigare saker än det har hänt... Nu tror jag iofs inte att Väälivaara är aktuell. Dock hade jag inte gnällt om det vore så... hehe
Goddamnit!!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag nämnde Välivaara bara för att jag visste att någon kultursnobb skulle nappa på betet. Så förutsägbart. Men fallet Välivaara visar att det går att värva hög kvalitet även under säsong. Det kan bli en kedjereaktion Välivaara-> MIF ->?
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Problemet i detta fallet är nog inte huruvida Lakers har pengar eller inte, snarare varför en meriterad elitserieback skulle välja spel i ett allsvenskt gäng :roll:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Någon sa att Bäärna var på väg bort till div1, såg inget på taifs silly om detta finns det någon som kan delge någon information om detta ? I sådant fall så måste hans plats fyllas snarast. Utan att känna till något i detta fall så kan man tycka att det är aningen förhastat att lämna redan efter 9 omgångar för att man har fått sitta lite på bänken, tror många spelare är aningen ivriga. Se bara på Gäry hur han har utvecklats.
- In hoc signo vinces -
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Vill Bäärna själv lämna Växjö Lakers så ska han göra det omedelbums - ingen skall hindra honom. En spelare som inte har en proffessionell och hundraprocentig inställning till laget tillför nada, han snarare tar energi från de andra spelarna - bort.

Innan så har det surrats om förstärkningar på backsidan, man kan ju fråga sig hur verklighetsförankrat det ryktet var egentligen. Jag personligen anser att det saknas en renodlad defensiv backklippa i laget, en Honkkanen typ som fredar egen defensiv zon på ett respektingivande sätt. Det hade verkligen varit välkommet när vi nu äntrar 'helfvetes-månaden'. Återstår att se vad Chief Evertsson tycker...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Om? Det är så att Bäärna inte anses platsa mer än som 7:e back, och han vill få speltid, hjälp honom vidare.

Som 7:e back kan vi tillsvidare ha Rantatalo, som jag tycker presterat ett modernt backspel.

Jag är inte så säker på att en tuffing framför mål som rensar likt Honkkanen är det som gäller i dagens nolltoleranshockey, däremot rörliga backar som är bra på skridskorna, typ Rantatalo, han är ung och oerfaren men kommer att bli en bra back OM han vill.

Behöver Lakers en ny back, ring till Stjernen och snacka med Blomkvist.
Vissa äpplen mognar långsammare än andra.
Tycker att livstidsdomar ska förbehållas svåra brottslingar.

Växjökille som är duktig på skridskorna, tuff spelare men med kroppen som vapen ,dessutom publikfavorit.
In Hinkum Veritas
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Tror varken Lakers vill ha Blomman eller Blomman vill tillbaka till Lakers...

Edit: Rensning av OT-inlägg i tråden. /Mod
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Håller med Nedomansky att Blomman är en bra back. Problemet verkar vara att han har svårt att anpassa sig till den nya bedömningnivån... 95 PIM på 10 matcher.
Tycker absolut INTE att vi ska ha hit opolerade spelare modell Honkanen. Anar oxå att han skulle få problem med tempot i år.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag ser ingen anledning, varför någon skulle tänka i banorna att kontakta Blomman och ställa frågan ens en gång. Fullständigt obegripligt helt enkelt.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Mmm... kan inte gör annat än o hålla med! Fanns väl anledning oxå till att man "sparkade" honom mitt under säsong...
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag vet inte vad Blomman gjort, man hör saker,pusslar lite.
Men dömd till livstid! , nej ändå inte.

Kan tänka mig att han behöver begåvat ledarskap samt omgivning, tror inte detta erbjuds i Norge, enbart slantar. Lakers har alltihop. borde kunna lösa honom.

Han har potential för mer än Norska ligan, spelar förmodligen där lite på en höft utan fullt fokus, då brukar tempo och beslut bli sämre.

Ge grabben en chans, men ställ krav, skulle kunna vara en kanonvärvning!
In Hinkum Veritas
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

* Håller ni kontakten med utflygna växjöspelare?, tänkte främst på tallanger som tex.Martin Åkesson som valde att studera i Jönköpings hockeygymnasium, men även spelare som valt andra klubbar som Omark, Blomqvist och Defauw för att nämna några men kan vara aktuella för comeback.
Evertsson svarade...
– Ja! Vi följer de här spelarna.
- In hoc signo vinces -
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Jag skulle inte säga nej till Blomman men man hoppas att har mognat lite......!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Nej men Simon Skoog, nu har ju Miffona uppdaterats!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag hoppas inte på Blomman faktiskt, jag vet vilka problem han skapade, men visst man ska förlåta, det är riktigt, men likväl tror jag inte på honom.
Post Reply