Regler är regler... även för Zlatan, Mellberg och Chippen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Charlamov
Forumterrorist

Regler är regler... även för Zlatan, Mellberg och Chippen

Post by Charlamov »

Hem fick dom åka... med svansen mellan benen (eller motsvarande). Undrar om det hänt om det varit Spanien istället för Liechtenstein på onsdag???
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 92,00.html
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Vad gjorde dom för fel? Dom gick på mötet men kanske bestämde sig för att gå ut ett runda (utan alkohol)?

:?
De aktuella spelarna förstod ingenting och ansåg sig inte ha gjort något fel, eftersom flera andra spelare vid tidigare tillfällen varit ute sent.
– De förstår inte vad de har gjort för fel, säger Sportbladets källa.
Anledningen till att de gick ut var att Olof Mellberg nyligen fyllt år.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det måste i rimlighetens namn finnas mer som ligger bakom detta beslut.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

förmodligen inte första gången somde dundrar hem framåt småtimmarna.
nu gick det nog inte mörka längre dock.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Personligen tycker jag att straffet är för hårt. Det hade räckt (denna gång) med en ordentlig varning. Att skicka hem dom riskerar bara att på sikt göra denna konflikt ännu större. Mellberg t.ex har redan gått ut med att han inte återvänder till landslaget så länge Lagerbäck är där. Snöbollen har börjat rulla, frågan är bara om det slutar med det eller om den fortsätter hela vägen ner??? Man kunde varnat dom och kanske t.o.m bänkat alla tre från start, och hade det gått bra hade dom fått sitta hela matchen, men att direkt skicka hem dom innebär bara risk för mer salt i såret!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Det måste ju ligga en hund begraven... antingen har deras utekvällar upprepats under flertalet gånger eller så har det hänt nåt allvarligare som man inte vill gå ut med. För jag tvivlar starkt på att man hade inte skickat hem dem om detta var första gången!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Håller med dig ruppo, det verkar ganska märkligt. I så fall vore det bättre att dom la alla kort på bordet, så att man kanske kan få mer förståelse för ledningens beslut!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

För dem hade ju bara varit ute en och en halv timma längre och inte druckit en droppe alkohol.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Jag är ganska övertygad om att det säkert har hänt vid ett flertal tillfällen och bättre match än morgondagens finns väl inte om man vill passa på att statuera exempel?
Lagerbäck har nog helt enkelt inte ansett sig "ha råd" att skicka dem innan...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Om det är så, så anser jag att Lagerbäck och övriga i ledningen gör en riktig groda genom att inte förtälja hela historien. Då förutsätter man att det var denna isolerade situation som renderade straffet och inget annat! Om dom söker förståelse från övriga fotbollssverige vill säga, är det ju inte bra att mörka detta i så fall!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

ähh.. dessa fotbollsmiljonärer är som tjuriga j-a småungar...

"aja baja, nu var du dum och får inte vara med..."
"NÄÄÄH, jag VILL inte vara med... sådeså!!!"

Suck...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

13.00 Information ifrån Lagerbäck!!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Fjantigt att stänga av dem men klart att man förstår lagerbäck det är liechenstein vi möter och inte spanien.
Hur många av er tror han hade vågat stänga av dem om vi mötte spanien idag och inte liechenstein ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Helt rätt att stänga av dom
Snart nära dig...en ny hall
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Hockeyspelarna blev ju avstända lång tid,regler som regler...och var har Chippen och Zlatan tillfört landslaget i år .Ikväll får vi se Allbäck göra mål :clap:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Efter vad som framkommit är jag fullständigt övertygad om att dom varit rökta även om det varit Spanien. Håller dessutom helt med Lagerbäck i hans beslut. Hade varit omöjligt för honom om dom tre stora, bortskämda divorna fått styra och ställa.

Saknar ärligt talat vare sig "Långa-bollar" Mellberg, "Spensliga Discodivan" Chippen eller "Jag e ju Zlatan" Zlatan. Inte det minsta.
Hur lång formsvacka har Zlatan haft? Eller snarare hur kort formtopp hade han? I dagsläget MÅSTE han vara världens absolut mest övervärderade spelare! Eller världens dyraste skugga! Hur stabil är Mellberg i försvaret? Farligare bakåt än motståndarna är! Vad har Chippen åstadkommit mer än en o annan ny tatuering? Jovisst... han sprang ju ut på Strandvallen och hotade domaren. Intelligent kille det där.

G. B. Shaw
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tycker jag också var helt rätt. Inrätta dig i ledet eller dra..
Sen lär väl inte Zlatan saknas i nuvarande form, har ju inte haft ett rätt på ett år så det finns säkert andra som levererar mer. Mest en massa tjafs på en del i landslaget i stället för att fokusera på gräsätningen.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hade Zlatan varit i form hade han inte heller vågat stänga av han , klart att ingen bryr sig om zlatan när han ej producerar.
Men för ett par år sen var zlatan allt..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Har du inte fattat grejen? Lagerbäck var TVUNGEN att stänga av dom. TVUNGEN!!!

G. B. Shaw
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

alfax wrote:Ikväll får vi se Allbäck göra mål :clap:
2 mål blev det av Allbäck ,när gjorde Zlatan mål sist?
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Tycker det är för jävla massa obefogat kritik de 2 får.Speciellt Zlatan.

Så fort han gör nåt litet fel...så är det bara massa negativa saker som skrivs.

Och jag tror inte det är Lagerbäcks beslut,att de blev skickade,utan den *censurerat*... (man skriver inte vad som helst, inte ens om fotbollsspelare / buck) Ljungbergs beslut.

Alla vet ju att han inte gillar Zlatan som person,likaså Mellberg.

Så jag hoppas verkligen innerst inne att nån av spelarna inte kommer tillbaks,så länge den *censurerat*... är kvar i laget.

På tal om kvällens match......så tycker jag det var pinsamt och se Sveriges insats."BARA" 3-1 blåbärsnationen Liechtenstein tycker jag är PINSAMT.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Lakejer115 wrote:Tycker det är för jävla massa obefogat kritik de 2 får.Speciellt Zlatan.

Så fort han gör nåt litet fel...så är det bara massa negativa saker som skrivs.

Och jag tror inte det är Lagerbäcks beslut,att de blev skickade,utan den *censurerat*... (man skriver inte vad som helst, inte ens om fotbollsspelare / buck) Ljungbergs beslut.

Alla vet ju att han inte gillar Zlatan som person,likaså Mellberg.

Så jag hoppas verkligen innerst inne att nån av spelarna inte kommer tillbaks,så länge den *censurerat*... är kvar i laget.

På tal om kvällens match......så tycker jag det var pinsamt och se Sveriges insats."BARA" 3-1 blåbärsnationen Liechtenstein tycker jag är PINSAMT.
Jag håller med dig i det du skriver.
Det är väl skillnad att göra mål mot Italien ( zlatan ) och att göra 2 mot Liechenstein ( allbäck ). allbäck kunde tryckt dit ytterligare 2-3 mål..

Om zlatan ens kommer tillbaka ( vilket jag inte hade gjort ) så tror jag han får starta mot Spanien.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Jag är helt övertygad om att Zlatan inte hade gjort två mål igår med den formen han har just nu.

Fast det kommer vi aldrig få veta så det behöver vi inte spekulera vidare i....
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Per Carlsson wrote:Jag är helt övertygad om att Zlatan inte hade gjort två mål igår med den formen han har just nu.

Fast det kommer vi aldrig få veta så det behöver vi inte spekulera vidare i....
Han hade fan träffat målet i allafall....den jävla sopan Allbäck gjorde ju inte det.Missa målet,som är över 7 meter,från 5-6 meters håll,är för fan pinsamt.
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

fan klagar du på allbäck för ?? han gjorde ju 2 mål...och sverige vann me 3-1
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

bobba wrote:fan klagar du på allbäck för ?? han gjorde ju 2 mål...och sverige vann me 3-1
Mot en blåbärsnation ja.....

Och hur mycket missade han inte då....

Pinsamt och göra bara 2 mål på 5-6 chanser han hade
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

bobba wrote:fan klagar du på allbäck för ?? han gjorde ju 2 mål...och sverige vann me 3-1
Hade det varit en viktig match och allbäck spelat hade han fått max en chans av de han missade igår och det duger inte.
Han måste sätta de klara chanser han får
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Lakersfan_03 wrote:
Hade det varit en viktig match och allbäck spelat hade han fått max en chans av de han missade igår och det duger inte.
Äntligen nån som fattar :wink:
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Lakersfan_03 wrote:
Fast det är ju helt onödigt att spekulera i hur många chanser han hade fått i en match mot bättre motstånd, eftersom det inte var bättre motstånd än det var! 8) 8)
Goddamnit!!!
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Loseddos wrote:
Lakersfan_03 wrote:
Fast det är ju helt onödigt att spekulera i hur många chanser han hade fått i en match mot bättre motstånd, eftersom det inte var bättre motstånd än det var! 8) 8)
Ja ja...skitsamma,Vågar slå vad om att Sverige får ordentligt med stryk mot Spanien.

Och jag hoppas verkligen att Zlatan inte kommer tillbaks.För han förtjänar inte så mkt skit efter allt han har gjort för Sverige.
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Nja! Jag misstänker att Spanienmatchen kommer bli en uddamålshistoria. Sen får vi väl se vilka som får spela.
Goddamnit!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Lakejer115 wrote:
Loseddos wrote:
Lakersfan_03 wrote: Hade det varit en viktig match och allbäck spelat hade han fått max en chans av de han missade igår och det duger inte.
Ja ja...skitsamma,Vågar slå vad om att Sverige får ordentligt med stryk mot Spanien.

Och jag hoppas verkligen att Zlatan inte kommer tillbaks.För han förtjänar inte så mkt skit efter allt han har gjort för Sverige.

Håller med dig. hade jag varit zlatan skulle jag inte kommit på ett par matcher. han är ändå en stostjärna som spelar i Inter och blir hemskickad för en fjantig sak enligt mig , jag hade ej kommit mot spanien heller och gud vet hur många matcher till.
Så kan alla allbäck älskare se hur många målchanser allbäck får och hur många han sätter mot Spanien :wink:
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Jag håller med...regler är till att följas....

men att ta i som Lagerbäck gjorde,är för överdrivet.Jag hade gett de böter eller varning.

men att skicka hem de....det är skandal.Sverige behöver enighet inom fotbollslandslaget....och efter det här har jag svårt och se att det kommer att funka ihop i framtiden.Man kunde klart och tydligt se i senaste matchen...att nåt är fel inom laget
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Om man nu har haft ett möte precis innan och förklarat reglerna för ALLA, och sedan dom 3 bryter mot reglerna några timmar senare är det fan inte mer än rätt att skicka hem dom!!!
Snart nära dig...en ny hall
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Lite kluven i detta!men tror att man kunde löst detta utan att media fått reda på ngt!
Tror det varit bäst för alla parter,nu har det blivit rena följetången...
Kan inte jämföra detta med hockey skandalen heller...var ju helt ngt annat.
Post Reply