Regler är regler... även för Zlatan, Mellberg och Chippen
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Regler är regler... även för Zlatan, Mellberg och Chippen
Hem fick dom åka... med svansen mellan benen (eller motsvarande). Undrar om det hänt om det varit Spanien istället för Liechtenstein på onsdag???
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 92,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 92,00.html
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Vad gjorde dom för fel? Dom gick på mötet men kanske bestämde sig för att gå ut ett runda (utan alkohol)?

De aktuella spelarna förstod ingenting och ansåg sig inte ha gjort något fel, eftersom flera andra spelare vid tidigare tillfällen varit ute sent.
– De förstår inte vad de har gjort för fel, säger Sportbladets källa.
Anledningen till att de gick ut var att Olof Mellberg nyligen fyllt år.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Personligen tycker jag att straffet är för hårt. Det hade räckt (denna gång) med en ordentlig varning. Att skicka hem dom riskerar bara att på sikt göra denna konflikt ännu större. Mellberg t.ex har redan gått ut med att han inte återvänder till landslaget så länge Lagerbäck är där. Snöbollen har börjat rulla, frågan är bara om det slutar med det eller om den fortsätter hela vägen ner??? Man kunde varnat dom och kanske t.o.m bänkat alla tre från start, och hade det gått bra hade dom fått sitta hela matchen, men att direkt skicka hem dom innebär bara risk för mer salt i såret!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Det måste ju ligga en hund begraven... antingen har deras utekvällar upprepats under flertalet gånger eller så har det hänt nåt allvarligare som man inte vill gå ut med. För jag tvivlar starkt på att man hade inte skickat hem dem om detta var första gången!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Om det är så, så anser jag att Lagerbäck och övriga i ledningen gör en riktig groda genom att inte förtälja hela historien. Då förutsätter man att det var denna isolerade situation som renderade straffet och inget annat! Om dom söker förståelse från övriga fotbollssverige vill säga, är det ju inte bra att mörka detta i så fall!!
Så är det med det, som det

ähh.. dessa fotbollsmiljonärer är som tjuriga j-a småungar...
"aja baja, nu var du dum och får inte vara med..."
"NÄÄÄH, jag VILL inte vara med... sådeså!!!"
Suck...
"aja baja, nu var du dum och får inte vara med..."
"NÄÄÄH, jag VILL inte vara med... sådeså!!!"
Suck...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Fjantigt att stänga av dem men klart att man förstår lagerbäck det är liechenstein vi möter och inte spanien.
Hur många av er tror han hade vågat stänga av dem om vi mötte spanien idag och inte liechenstein ?
Hur många av er tror han hade vågat stänga av dem om vi mötte spanien idag och inte liechenstein ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Efter vad som framkommit är jag fullständigt övertygad om att dom varit rökta även om det varit Spanien. Håller dessutom helt med Lagerbäck i hans beslut. Hade varit omöjligt för honom om dom tre stora, bortskämda divorna fått styra och ställa.
Saknar ärligt talat vare sig "Långa-bollar" Mellberg, "Spensliga Discodivan" Chippen eller "Jag e ju Zlatan" Zlatan. Inte det minsta.
Hur lång formsvacka har Zlatan haft? Eller snarare hur kort formtopp hade han? I dagsläget MÅSTE han vara världens absolut mest övervärderade spelare! Eller världens dyraste skugga! Hur stabil är Mellberg i försvaret? Farligare bakåt än motståndarna är! Vad har Chippen åstadkommit mer än en o annan ny tatuering? Jovisst... han sprang ju ut på Strandvallen och hotade domaren. Intelligent kille det där.
Saknar ärligt talat vare sig "Långa-bollar" Mellberg, "Spensliga Discodivan" Chippen eller "Jag e ju Zlatan" Zlatan. Inte det minsta.
Hur lång formsvacka har Zlatan haft? Eller snarare hur kort formtopp hade han? I dagsläget MÅSTE han vara världens absolut mest övervärderade spelare! Eller världens dyraste skugga! Hur stabil är Mellberg i försvaret? Farligare bakåt än motståndarna är! Vad har Chippen åstadkommit mer än en o annan ny tatuering? Jovisst... han sprang ju ut på Strandvallen och hotade domaren. Intelligent kille det där.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
- Lakejer115
- Forumproffs
Tycker det är för jävla massa obefogat kritik de 2 får.Speciellt Zlatan.
Så fort han gör nåt litet fel...så är det bara massa negativa saker som skrivs.
Och jag tror inte det är Lagerbäcks beslut,att de blev skickade,utan den *censurerat*... (man skriver inte vad som helst, inte ens om fotbollsspelare / buck) Ljungbergs beslut.
Alla vet ju att han inte gillar Zlatan som person,likaså Mellberg.
Så jag hoppas verkligen innerst inne att nån av spelarna inte kommer tillbaks,så länge den *censurerat*... är kvar i laget.
På tal om kvällens match......så tycker jag det var pinsamt och se Sveriges insats."BARA" 3-1 blåbärsnationen Liechtenstein tycker jag är PINSAMT.
Och jag tror inte det är Lagerbäcks beslut,att de blev skickade,utan den *censurerat*... (man skriver inte vad som helst, inte ens om fotbollsspelare / buck) Ljungbergs beslut.
Så jag hoppas verkligen innerst inne att nån av spelarna inte kommer tillbaks,så länge den *censurerat*... är kvar i laget.
På tal om kvällens match......så tycker jag det var pinsamt och se Sveriges insats."BARA" 3-1 blåbärsnationen Liechtenstein tycker jag är PINSAMT.
-
- c/o LL´s Forum
Jag håller med dig i det du skriver.Lakejer115 wrote:Tycker det är för jävla massa obefogat kritik de 2 får.Speciellt Zlatan.
Det är väl skillnad att göra mål mot Italien ( zlatan ) och att göra 2 mot Liechenstein ( allbäck ). allbäck kunde tryckt dit ytterligare 2-3 mål..
Om zlatan ens kommer tillbaka ( vilket jag inte hade gjort ) så tror jag han får starta mot Spanien.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
- Lakejer115
- Forumproffs
Han hade fan träffat målet i allafall....den jävla sopan Allbäck gjorde ju inte det.Missa målet,som är över 7 meter,från 5-6 meters håll,är för fan pinsamt.Per Carlsson wrote:Jag är helt övertygad om att Zlatan inte hade gjort två mål igår med den formen han har just nu.
Fast det kommer vi aldrig få veta så det behöver vi inte spekulera vidare i....
- Lakejer115
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Hade det varit en viktig match och allbäck spelat hade han fått max en chans av de han missade igår och det duger inte.bobba wrote:fan klagar du på allbäck för ?? han gjorde ju 2 mål...och sverige vann me 3-1
Han måste sätta de klara chanser han får
- Lakejer115
- Forumproffs
Fast det är ju helt onödigt att spekulera i hur många chanser han hade fått i en match mot bättre motstånd, eftersom det inte var bättre motstånd än det var!Lakersfan_03 wrote:Hade det varit en viktig match och allbäck spelat hade han fått max en chans av de han missade igår och det duger inte.bobba wrote:fan klagar du på allbäck för ?? han gjorde ju 2 mål...och sverige vann me 3-1
Han måste sätta de klara chanser han får

Goddamnit!!!
- Lakejer115
- Forumproffs
Ja ja...skitsamma,Vågar slå vad om att Sverige får ordentligt med stryk mot Spanien.Loseddos wrote:Fast det är ju helt onödigt att spekulera i hur många chanser han hade fått i en match mot bättre motstånd, eftersom det inte var bättre motstånd än det var!Lakersfan_03 wrote:Hade det varit en viktig match och allbäck spelat hade han fått max en chans av de han missade igår och det duger inte.bobba wrote:fan klagar du på allbäck för ?? han gjorde ju 2 mål...och sverige vann me 3-1
Han måste sätta de klara chanser han får![]()
Och jag hoppas verkligen att Zlatan inte kommer tillbaks.För han förtjänar inte så mkt skit efter allt han har gjort för Sverige.
-
- c/o LL´s Forum
Lakejer115 wrote:Ja ja...skitsamma,Vågar slå vad om att Sverige får ordentligt med stryk mot Spanien.Loseddos wrote:Fast det är ju helt onödigt att spekulera i hur många chanser han hade fått i en match mot bättre motstånd, eftersom det inte var bättre motstånd än det var!Lakersfan_03 wrote: Hade det varit en viktig match och allbäck spelat hade han fått max en chans av de han missade igår och det duger inte.
Han måste sätta de klara chanser han får![]()
Och jag hoppas verkligen att Zlatan inte kommer tillbaks.För han förtjänar inte så mkt skit efter allt han har gjort för Sverige.
Håller med dig. hade jag varit zlatan skulle jag inte kommit på ett par matcher. han är ändå en stostjärna som spelar i Inter och blir hemskickad för en fjantig sak enligt mig , jag hade ej kommit mot spanien heller och gud vet hur många matcher till.
Så kan alla allbäck älskare se hur många målchanser allbäck får och hur många han sätter mot Spanien

- Lakejer115
- Forumproffs
Jag håller med...regler är till att följas....
men att ta i som Lagerbäck gjorde,är för överdrivet.Jag hade gett de böter eller varning.
men att skicka hem de....det är skandal.Sverige behöver enighet inom fotbollslandslaget....och efter det här har jag svårt och se att det kommer att funka ihop i framtiden.Man kunde klart och tydligt se i senaste matchen...att nåt är fel inom laget
men att ta i som Lagerbäck gjorde,är för överdrivet.Jag hade gett de böter eller varning.
men att skicka hem de....det är skandal.Sverige behöver enighet inom fotbollslandslaget....och efter det här har jag svårt och se att det kommer att funka ihop i framtiden.Man kunde klart och tydligt se i senaste matchen...att nåt är fel inom laget
- Åryd Lakej
- Forumdemon