Ny tränare ???

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Gretzky: Med all respekt för din åsikt, så måste jag säga att jag inte på något vis delar din åsikt. Att bestraffa och visa makt det gjorde ledarna i kommunismens tecken och där hade det kanske effekt, i den fria världen får det i 9 fall av 10 motsatt effekt. Tittar man på hur barnuppfostran ska gå till efter modell modern, så finns inte bestraffning och makt med. Så att tro att man når något positivt med detta, så tror inte jag det. Det leder snarare rakt ner i avgrunden.

Man kan lätt titta hur det fungerar på arbetsplatser där teamet fungerar bra och där resultatet är gott. Gå och lyssna på Calle Hageskog, så får ni se hur modern coaching ska bedrivas.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Skacke
Forumamatör

Post by Skacke »

Charlamov wrote: Pratade med min CHEF som bor i Skellefteå och han berättade om Wernblom... spelarna får inte en lugn stund... han peppar dom kontinuerligt, på isen, i båset och i omkl.rummet. Sen går han i bräschen på isen... rakt in i smeten som en stridsvagn. Moral. Attityd. Spelglädje. Inställning.
Klockrent Charlamov, känns verkligen som The Thorts är mannen som gör det jobbet...... ehhh eller nej så var det ju inte nä, läge för Markusson att ta över bokstaven C kanske :whistle:
"Once a laker, always a laker."
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

Räven wrote: Man kan lätt titta hur det fungerar på arbetsplatser där teamet fungerar bra och där resultatet är gott. Gå och lyssna på Calle Hageskog, så får ni se hur modern coaching ska bedrivas.

....eller Stephan "Lillis" Lundh :D
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Ok, jag försöker en gång till. :wink:

Jag är övertygad om att det finns en tydlig likhet mellan bestraffning och belöning. Båda två är ett sätt att skapa en symbol som representerar det dåliga/bra som man gjort under en längre period. I fallet belöningar får man alltså en morot, Chevrolet, klapp på axeln, stor fet check, etc för att man gjort något bra, i fallet bestraffning får man en påse ris, en bucklig C70, inget godis eller som i fall av dålig uppfostran stryk. Poängen med båda dessa saker, belöningar och bestraffningar, är att de senare är mycket lättare att komma ihåg än hela det skeende som lett fram till dem, och alltså ett effektivt sätt att hårdare inpränta och förstärka den sinnesstämning som man vill kunna återvända till senare.

För att förtydliga mig så är jag på inget sätt för att ge små barn stryk eller ens trampa en hund på baktassarna när denne försöker hoppa upp i knät på mig, detta hoppades jag skulle framgå av mitt förra inlägg, men jag var väl inte tydlig nog. Bestraffningar kan alltså som jag menar det även innefatta begränsningar, inskränkningar, helt enkelt sätt att visa att felaktigt beteende får konsekvenser.

Och jag håller med dig Charlamov, visst ska man ha ett kontinuerligt samarbete ledare och spelare emellan, men "symbolskapande" som jag talar om kan vara ett bra komplement och kan i fall som detta, när laget är i en svacka, ge snabbare resultat än att fortsätta med utvecklingsarbetet, och snabba resultat är det ju rätt många på forumet som skriker efter. Risken med det är givetvis som sagts här att spelarna missuppfattar det och bara blir förbannade på tränaren, och vad gäller det är inte jag tillräckligt insatt för att säga att Fagervall är bra eller dålig på denna punkten, och förmodligen inte nån annan här på forumet heller. :wink:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja har en undran!Eftersom det är mycket gnabb om vad som hände efter oskarshamns matchen...Är det ngn som vet vad Jocke sa till spelarna?varför etc när dom skulle få ett midnatspass?Mycket nyfiken på hur det gick till!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

c70t5 wrote: 1 - Varför blir bra ishockeyspelare SÄMRE när dom kommer till Växjö Lakers? Exemplena är ju för tillfället pinsamt många.

2 - Kan du förklara för oss som inte vet, vilken typ av ishockey står Joakim Fagervalls egenhändigt komponerade Växjö Lakers för?

3 - Kan du se några linjer överhuvudtaget i Växjö Lakers spel efter snart TVÅ säsonger?

/T5!!
1. Jag kan inte svara på den frågan då jag har dålig koll på hur spelarna var innan de kom till VLH. Är ditt uttalande fakta?

2-3. Detta är kejsarens nya kläder i sin uppenbaraste form bland hockeysupportrarna/experterna. Det snackas alltid vitt och brett om typen av ishockey och linjerna i spelet. Ingen jag hittills talat med kan nämna något annat än dump n´chase och möjligen torpedhockey/big icehockey. Det sistnämnda har ingen lyckats förklara. Kan du nämna någon mer typ av hockey eller en linje man skulle kunna se? Ta en valfri tränare och förklara vilken typ av hockey och vilka linjer denne står för.

Har jag inte begrepp för en särskild företeelse kan jag inte heller se det. Om du placerar ett kontorslandskap mitt i Borneos djungel, ber en från ursprungsbefolkningen som inte varit i kontakt med den modern världen titta på det, och sedan frågar honom hur många datorer han sett kommer svaret att vara intetsägande. Först måste man veta vad man skall leta efter för att kunna bedöma om det finns där eller inte.

Pusst! Lyckades nätt och jämnt hålla tillbaka tårarna... :wink: :lol:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Alla svenska tränare har (väl) blivit stöpta i samma form. Sen blir ngn vild och halvt galen och hyvlar till en variant av ursprunget och kallar det nåt fräckt. Förutom torpeden och tokjaget (och hur lyckade var dom??) så kan jag inte komma på nån mer benämnd stil. Lättare då med fotbollens lite fler varianter... ffa den amerikanska versionen 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag tror att en del av er har missuppfattat detta med att svetsas samman. En träning mitt i natten har inte som syfte att svetsa samman tränaren och spelaren. Det är spelarna som skall svetsas samman.
Den mest oeniga grupp kan plötsligt bli enade om det kommer ett hot utifrån, hotet kan vara en person eller en annan grupp men plötsligt är man eniga. Hotet denna natt var väl tränaren och det ispass han utsatte dem för. Att tro att Fagervall gjorde detta för att bestraffa eller vara allmänt elak är en grav underskattning av hans kunskaper. Att ni misstror militärers kunskap tyder nog också på att ni inte har hängt med i tiden utan grundar detta på den gamla stammen av officerare. Under de senaste årtiondena har militärer varit mkt bra utbildade på ledarskap. Det är många militärer som undervisar på ledarskapsutbildningar och som får ledande befattningar inom organisationer där det ställs stora krav på ledarskap.
C70 och en del andra av er är så negativa (några få som tur är) och underskattande så man blir sur när man läser era inlägg. Men något gott för era inlägg ändå med sig. Ni svetsar samman oss övriga.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Varanen - om man kollar på vissa av spelarna som Växjö Lakers värvat och deras statistik från förra säsongen, då blir man ju lite konfunderad. Uppfattningen som man fick var ju att det var snipers som hade blivit värvade. Nu påstår jag inte att dom är totalt värdelösa för det är dom inte, men jag hade nog förväntat mig lite mer av dom - Växjö Lakers måste få fram målgörarna! En av spelarna som jag tänker på tycker jag iofs börjar bli mer och mer varm i kläderna och bara han får hänga ett par kassar så kan det komma att lossna. I detta ligger nog mycket med självförtroendet också, det är knepigt detta. Potentialen finns ju där - men hur ska den plockas fram? Vem är kapabel att ta tag i det? Om man ser till matchen mot Nybro, hur många lägen har inte Växjö Lakers att trycka dit pucken - men det vill bara inte, klart som fan att det sätter sig i skallen hos spelarna, och sedan på detta åka på torsk - för att sedan kanske få göra idioten efter matchen.

Hur och vem ska Växjö Lakers lösa detta med, för uppenbarligen så är det ju något som inte stämmer?

Och vad det gäller tränare och 'riktlinjer' så väljer jag Joakim Fagervall's dump 'n' chase hockey. För det är ju just den hockeyn som Växjö Lakers förespråkar för tillfället. Dumpa ner pucken i offensiv zon och tokåk på vinst och förlust - inte så värst kreativt, och ganska så lätt för motståndarlaget att värja sig emot.

Jag har fullt fötroende för spelarna i Växjö Lakers, jag tror stenhårt på dom. Men det har knutit sig och den knutan måste Växjö Lakers agera för att lösa upp - för potentialen finns där helt klart!

Nä, det gick inte, jag kan inte hålla tillbaka tårarna...

/T5!! :cry:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

En dum fråga, men vad exakt är "idioten" - ngn typ av korkad träningsgrej?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

c70t5 wrote:Och vad det gäller tränare och 'riktlinjer' så väljer jag Joakim Fagervall's dump 'n' chase hockey. För det är ju just den hockeyn som Växjö Lakers förespråkar för tillfället. Dumpa ner pucken i offensiv zon och tokåk på vinst och förlust - inte så värst kreativt, och ganska så lätt för motståndarlaget att värja sig emot.
/T5!! :cry:
Men skrev du inte tidigare att du och dina homeboys tog en öl i helgen och att ni var överens om att Fagervall helt saknade riktlinjer... :roll:

Nåväl, jag tror vi alla vill att Lakers skall ha ett vinnande spel. Hur FagEvert och spelarna åstadkommer detta kan kvitta. Det får gärna kallas moralkärringhockey med en gul kyckling längst fram för min del. Vinner vi är det bra hockey - förlorar vi är det dålig hockey, men vi skall nog till mans akta oss för att alltför hårt kritisera det taktiska upplägget. Då åtminstone jag saknar djupgående kunskap inom området.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Tycker att från början av denna tråd så skreks det rätt mycket!!Mens senare del så diskuterar ni,å det är fan så mycket roligare att läsa.Bra grabbar :D
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det stämmer Varanen. Men om man ser strikt till Växjö Lakers spel och ta ut några riktlinjer utifrån det som lekman - då verkar det ju onekligen ändock vara som om det är just dumpa ner pucken i offensiv zon och tokåk. Så ja ok, jag böjer mig för övermakten, Växjö Lakers spel innehåller riktlinjer. Självklart så vill jag också Växjö Lakers allt väl av hela mitt röd/gula/blåa hockeyhjärta, men när det finns saker som jag anser kan ifrågasättas då gör jag det. Gnällröv eller inte, that's me.

/T5!!
Last edited by C70T5 on 22 November 2005, 18:09, edited 1 time in total.
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Om nu Fagervall skule vara så hemsk som vissa tycker så skulle väl knappast två så bra och eftertraktade spelare som Romö och Markusson följa efter honom?

Vissa verkar även hylla Wikegård och Borks metoder, märkligt då de för mig verkar ännu hårdare än det som Fagervall genomfört.

Räven: Fram med Roger igen eller? :lol: :oops:
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Charlamov wrote:Gretzky: Tillsammans med min chef har vi utvecklingssamtal... vi för en D I A L O G... förutom att vi pratar ett par ggr per vecka. På så sätt kan vi hantera problemen när dom antyds istället för att vänta tills dom briserar. Voilá!!!
Japp, FagEvert tar ett snack med alla spelare mellan 6 ögon och sen är allt bra. Vi kommer att ha HokeyAllsvenskans bästa lag sen. Eller ? Lite svårt att dra paralleller med en idrott och ett vanligt kneg, tycker jag.
Vad är det som säger att FagEvert inte pratar med sina spelare?
Charlamov wrote: Jag skrev att jag var av uppfattningen att jag tror på andra metoder än straffträningar mitt i natten för att bryta mönstret till ett positivt resultat.
Varför har alla snöat in så mycket på straffträning?? Om laget vinner resten av matcherna och FagEvert lägger in 2 x-tra träningar, är det straffträning då, eller är det bara vid förlust?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, Roger eller en annan idrottspsykolog skulle sitta som handsken just nu och varför inte väva in tränarna i detta också, för deras självförtroende lär väl inte vara fär högt heller.

Sedan är det helt uteslutet att vi plötsligt skulle bli AS bästa lag, det är heller ingen som tror det i år.

Felet är väl att lagets lägstanivå är så oerhört lågt, det är bättre att ge fan i stjärnspelet som mot AIK och hitta en jämnare nivå, men så funkar det ju inte tyvärr.

Sedan vet jag att det är viktigt ur framtidsperspektiv att ha en hög lägstanivå, för trots allt har publiken en otroligt stort värde. Mot Nybro gick en stor del av den långt innan slutsignal, det är inte bra, för några gånger till så tappas en del av den.

Som jag tidigare sagt, så får vi väl se tiden an och hoppas på en vändning, efter säsongen gör ledningen med styrelsen i spetsen sin utvärdering av tränarna. Innan dess lär inget hända i någon riktning om nu inte detta spel fortsätter och laget rasar som en sten i seriesystemet.
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

Som den hockeyälskare jag är så försöker jag följa med i allsvenskan så gott det går. Därför är jag en flitig besökare på ert forum (som jag förövrigt tycker är suveränt).

Visst är det härligt med ett forum där man får vädra sina åsikter fritt och utan censur, vräka ur sig såväl positiva som negativa tankar.
Tycker man inte om det som skrivs eller att åsikter är fel är det fritt val om man vill läsa och argumentera, eller bara (blunda) för en eller flera personers åsikter.

En person som fascinerar mig är verkligen c70t5 utan en sådan debattör blir ett forum väldigt lätt dött. Tycker också att c70t5 många gånger har bra funderingar och långa läsvärda utlägg. Men ibland är jag väldigt övertygad om att han bara vill skapa en debatt utan att alltid tycka som han skriver... eller?
Inget fel med det, men ibland kanske det kan bli lite för provocerande för vissa.
Tycker att det är helt ok att fundera och analysera vad som är fel när spelet inte fungerar och förlusterna börjar komma lite väl ofta. Klart man ska agera i tid om något måste ändras.

Men att gång efter annan begära tränarens avgång och låta spelarnas huvuden rulla är varken någon konstruktiv debatt eller leder till något positivt.

Inte lätt att vara Fagervall?? eller??
Själv blev man nästan rosig om kinderna efter förra säsongen då spelare kickades hit och dit så fort man slog en felpass. Fanns ett missnöje på detta forum från flera håll då. Samtidigt hyllade ni just nämnde Fagervall efter att ni spelat ner oss (Troja) i div. 1.

Denna säsongs träningsmatcher börjar illa och på forumet sågas Fagervall och lagbygget.
För att lite senare älska honom i serieupptakten där matcherna vinns och nu.... ja, ni fattar vad jag menar.

Tyckte jag läste för några matcher sedan att Fagervall var alldeles för passiv i sitt coachande, många ville se honom skrika och visa mer känslor.
Nu när han gjorde det (det beryktade kvällspasset) så är det också fel. Då är han en tyrann och borde ta ett lugnt snack med sina spelare istället. När han nu senast gjorde det och struntade i presskonferensen... vad skrevs det här på forumet då.........

Nä.. inte alltid lätt att vara tränare.

Men ta det lugnt, jag tror vinden vänder och ni kommer hylla Fagervall för en bra (första) säsong i nya Hockeyallsvenskan.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Yunix66: vill först välkomna dig hit till forumet, nu även som en skribent.

Tycker att du har en väldigt klarsynt inlägg i debatten och kan säga att det lika gärna kunde ha varit jag som skrev det.

Hoppas att du gör Carl sällskap, även som skribent, här i fortsättningen.
Yunix66
Forumamatör

Post by Yunix66 »

dolitle: Tack för ditt välkomnande. Ja, som sagt så har jag varit aktiv på Ert forum under lång tid, men nu tyckte jag att det var dags för att äntligen registrera mig. Kommer nog att bli ett och annat inlägg här i fortsättningen också.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Yunix66: Ja, du är välkommen.

Nu vill jag också säga att jag inte föredrar en gapande och skrikande tränare i båset, det ser jag som okonstruktivt och nästan panikslaget. Nä, en tränare som är listig som en räv (hä, hä) och som analyser matchen hela tiden och gör de rätta justeringarna som behövs och visar med olika alternativ till spelarna hur de ska öppna upp motståndarnas försvar eller täppa till i det egna försvaret. Och att detta görs balanserat och lugnt, det skapar harmoni och borgar för säkerhet och trygghet i laget.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Har medvetet hållt mig någorlunda borta från forumet några dagar, man anade väl hur det skulle se ut efter söndagsmatchen..
Det enda positiva kan väl vara att några till landat och insett att det inte är så lätt som man trodde, konstigt iofs då nästan alla man pratat med var införstådda med en riktigt svår uppgift och en trolig placering en bit ner. Dags kanske att komma in i andra andningen, inse igen hur tufft det är och stötta än mer för att bli dubbelt belönad när man får lite framgång igen.. och det kommer att komma det också. Skrika om tränarbyte och spekulera om ditten och datten baserat på nåt man tror sig hört nånstans leder inte ett skit i positiv riktning. Forumet är ju för många ett sätt att få utlopp för sin frustration när så behövs, har inget problem med det. Det stora problemet man ser hos många är bristen på tålamod. Gaska upp er lite och vänd på problematiken. Vi är fortfarande ganska nya på banan i allsvenskt sammanhang. Vi lär oss och tar med erfarenheter för varje nytt år. Precis allt kan bli bättre men det innebär inte att vi är värdelösa för det. Stötta det vi har och gör det av bara fan :twisted:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Undar var alla gnällrövar var när vi var obesegrade i början i av serien?
lakejfoffe

Post by lakejfoffe »

Jag tycker att det börjar gå mot sitt slut nu. Skicka tillbaka han till norrland och skaffa hit någon som kan lära oss att skjuta och åka skridskor.

--------------------------------------

Lakejerna är för mesiga på hemmaplan. TA I OCH SJUNG FÖRFAN!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

serra: Det måste du väl ändå förstå, att man klagar inte när laget fungerar och resultaten trillar in, utan det gör man när det ser ut som det gör nu, eller hur? :wink:
rockport
Forumentusiast

Post by rockport »

Fagervall har inte mitt stöd !! AVGÅ

ciaoo !
|tillhör eliten|
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Räven wrote:serra: Det måste du väl ändå förstå, att man klagar inte när laget fungerar och resultaten trillar in, utan det gör man när det ser ut som det gör nu, eller hur? :wink:
Det är rätt,men man kan vara lika mycket positiv när det går hyfsat som alla negativa laddningar som hamnar här nu!men så är det ju inte riktigt.Blev lite konstigt det här :D men ni fattar nog!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

lakejfoffe wrote:Jag tycker att det börjar gå mot sitt slut nu. Skicka tillbaka han till norrland och skaffa hit någon som kan lära oss att skjuta och åka skridskor.
om inte spelarna i A-laget kan skjuta och åka skridskor när dom kommer hit, så har dom inget här att göra.

Det är långt innan serien är slut, så jag förstår inte riktigt vad det är som går mot sitt slut. Ahh du menar förstås förlusterna, helt rätt jag är helt inne på din linje.
På söndag trycker vi dit Bofors :headbang:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Tjenare Yunix och välkommen till forumet - trevligt med utomsockens supportrar!

Om jag anser att något är fel, då ska det upp till ytan och det skall ventileras. Många gånger skriver jag bokstavligen vad många andra låter stanna vid en tanke. Kanske inte så bright alla gånger, men då kommer ju aldrig det ängsliga och det känsliga på tal. Det tåls att det rörs om rejält i grytan ibland. Och det här med att hålla varandra om ryggen, agera nickedocka och dela ut en hoper med ryggdunkningar, det är inte min kopp kaffe. Debatter är roliga - obekväma debatter är ännu roligare...

/T5!! :wink:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

dolitle wrote:
Charlamov wrote:Gretzky: Tillsammans med min chef har vi utvecklingssamtal... vi för en D I A L O G... förutom att vi pratar ett par ggr per vecka. På så sätt kan vi hantera problemen när dom antyds istället för att vänta tills dom briserar. Voilá!!!
Japp, FagEvert tar ett snack med alla spelare mellan 6 ögon och sen är allt bra. Vi kommer att ha HokeyAllsvenskans bästa lag sen. Eller ? Lite svårt att dra paralleller med en idrott och ett vanligt kneg, tycker jag.
Vad är det som säger att FagEvert inte pratar med sina spelare?
Charlamov wrote: Jag skrev att jag var av uppfattningen att jag tror på andra metoder än straffträningar mitt i natten för att bryta mönstret till ett positivt resultat.
Varför har alla snöat in så mycket på straffträning?? Om laget vinner resten av matcherna och FagEvert lägger in 2 x-tra träningar, är det straffträning då, eller är det bara vid förlust?
Hmm... trodde hockey var jobbet för Lakersspelarna, i alla fall deltid. Ska man som hockeyspelare och anställd behandlas annorlunda tycker du??? Ser inte någonstans i ditt URRYCKTA citat att jag nämner att Fagervall INTE pratar med spelarna (börjar så smått bli irriterad på dig... eldar upp mig successivt)... Vad jag HAR tagit upp tidigare är att Lakersspelarna har ett dåligt självförtroende, ingen spelglädje OCH att jag "tror" att Fagervall verkar ha en "annorlunda" metod att komma till bukt med det (Midnattsidioten mm). Och att vi INTE ska sparka honom utan ge honom den hjälp han behöver (modell mental coach).
Sen ironiserar du om vikten av samtal mellan chef och spelare (mellan 6 ögon LEDER TILL hockeyallsvenskans bästa lag). Just snygg inställning av Lakejernas Ordförande :evil:

Har du sen inte förmågan att förstå att vissa (både spelare och folk på forumet... folk som läser tidningen) kan uppfatta en träning mitt i natten som ett straff så blir jag... förvånad (att bli bestört är inte min grej).
Sen skriver du så här:
"Varför har alla snöat in så mycket på straffträning?? Om laget vinner resten av matcherna och FagEvert lägger in 2 x-tra träningar, är det straffträning då, eller är det bara vid förlust?"
Ja, vad ska man säga... tror texten talar för sig själv så jag avstår.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

rockport wrote:Fagervall har inte mitt stöd !! AVGÅ

ciaoo !
Det var ju ett konstruktivt inlägg må jag säga 8O Utveckla då varför han inte har ditt stöd, har Evertsson ditt stöd då? När misste han ditt stöd och varför? Vem vill du se i hans ställe som gör det bättre?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Åryd Lakej: Jag förstod vad du menade. Det är väl så rent allmänt att oavsett var det är, hemma, föreningen, jobbet eller på fritiden så är det alltid lättare att klaga och hitta fel, än att berömma. Jag försökte dock att uttrycka min positiva överraskning , för några veckor sedan när spelet nästan var som på en lina.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Charlamov: först, varför börjat du bli irriterad på mig? har jag gjort dig något som jag inte vet om?

sen ska jag svara på dina frågor.
Dom flesta spelarna i VLH är halvtidsproffs vissa heltidsproffs. Helt rätt.
Spelarna är anställda av VLH, men det jag försöker säga är att FagEvert kan inte ta ett snack mellan 6 ögon (Fagervall, Evertsson och spelaren) och lösa alla problem så som en chef för en vanlig knegare. På ett vanligt jobb kan chefen för en montör säga att det ska vara en 4x6 skruv i det hålet och inte en 5x20.
I sporten är det så mycket svårare än att bara prata. Det räcker ju liksom inte för FagEvert att säga till Jacobsson att du ska göra så med klubban för att göra mål.

Jag tycker att det är jätteviktigt att prata med sin chef och övriga kollegor men tror inte att det går att lösa alla problem så lätt som du vill få det till. Jag tror dessutom att det är lättare på en vanlig arbetsplats än i en idrott.

Sen tycker jag att du börjar bli oförskämd, bedömer du min förmåga att förstå efter att jag inte håller med om att en träning är ett straff?

Bara för att andra(spelare(som du verkar ha pratat med) andra på forumet och tidningsläsare) tycker en sak, måste jag då tycka samma?? Jag har en egen åsikt, även ifall jag är Lakejernas Ordförande.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja visst är det så,det är mycket lättare att klaga än tala om vad som är bra.Att det har blivit så mycket negativt på bordet efter ett fall bakåt för Lakers,är väl att vi här vill så djävla mycket att det ska gå bra för dom,sen när det inte gör det så blir det som det blir.Visst är man besviken å tycker allt är tråkigt,nästan allt...Nä fan!få se framåt å hoppas på ett bättre Lakers...bara att bita ihop :D
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag är av den uppfattningen att en tränare inte ska som uppgift liksom att tala om hur en spelare ska göra med klubban, utan det handlar om att utveckla spelaren i den roll han ska ha i laget. Att jobba med det han är bra på, för att förstärka den lite sämre sidan, att stärka självförtroendet, att få spelaren att tro på sig själv i den spelarroll han har. Jag är alltså väldigt mycket mot typ idiotträning mitt i natten, gapande, skrikande, det leder aldrig till något positivt enligt min bakgrund.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Åryd Lakej: Jo, det är märkligt med att när man gett beröm så har mottagaren ibland inte kunnat ta mot den, utan ibland förnekat och misstrott att berömmet varit äkta. När man berömt någon, så har man fått svaret eller undran, vad vill jag med det, vara ledig, eller något annat. Med andra ord, svårt att ge, svårt att ta mot.
Post Reply