Håller med Primeau i att OM troja lyckas ta sig samman och vinna mot bhc imorgon så kan man vända den negativa trenden och möjligen gå hela vägen. Men i ärlighetens namn har jag svårt att se att en vändning är trolig. Borås var bättre på alla punkter igår. Förvisso tror jag att Troja gjorde Bhc lite bättre än vad de egentligen skulle behöva vara. Men likväl är bhc det bästa division 1-lag jag har sett i år.
Några saker som måste funka för att troja ska vinna imorgon:
1. Baker-line måste inse att man inte möter Jonstorp. Att tro att man kan åka slalom från egen förlängda finns inte mot ett tungt och taktiskt skickligt bhc. Bhc's mittzonsspel är imponerande.
2. Esko måste inse att Baker/Nistas inte passar ihop med Marcus Eriksson. Eriksson ska återfinnas på bänken.
3. Petter i målet måste hitta sitt självförtroende igen. Från division 1's kanske främsta målvakt till en medelmåtta på 14 dagar. Skumt!
4. Enkelhet. Att som back, med högst mediokert spelsinne, tro att man ska lira sig ur pressade situationer i en playoff-match är både naivt och korkat.
5. Tekningar. Troja vann förmodligen inte ens 25% av tekningarna igår.
6. Farten. Att öka hastigheten på både skridskoåkning och passningsspel är en förutsättning för att ens vara nära vinst.
Som ni ser finns det en del att tänka på inför morgondagen........
Stig till Rögle (Troja - Borås)
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator