Grattis Karlskrona HK

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

taifs ovänner är ju våra vänner,alltid!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

[quote="Lakersfan_03"]som nykomling i div 1 att ta sig till playoff 2 är starkt. ni var förra året bra i serien men ni tog er inte vidare till kvalserien till allsvenskan vilket innebär ni åkte ur playoff 3 eller 4 ?. där kom nu KHK inte långt ifrån.
har troja gjort en bra säsong har KHK också gjort det[/quote]

Nä det är inte speciellt starkt, hälften av lagen i div 1 F var rent ut sagt dåliga. Dessutom ska du tänka på att KHK hade som mål att ta sig till allettan vilket man misslyckades med, så så jävla lyckad var inte deras säsong. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

deras säsong var lyckad redan efter första omgången :lol:

Växjö Lakersissä!!
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

:lol: :lol: :lol:
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Ja om en ynka match får dom att känna sig lyckade så är det väl så. :lol: Jag är väldigt nöjd med säsongen trots första matchen som varit årets bottenapp.
Tingsryds AIF
since 1923
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

LasseMaja wrote:
Lakersfan_03 wrote:som nykomling i div 1 att ta sig till playoff 2 är starkt. ni var förra året bra i serien men ni tog er inte vidare till kvalserien till allsvenskan vilket innebär ni åkte ur playoff 3 eller 4 ?. där kom nu KHK inte långt ifrån.
har troja gjort en bra säsong har KHK också gjort det
Nä det är inte speciellt starkt, hälften av lagen i div 1 F var rent ut sagt dåliga. Dessutom ska du tänka på att KHK hade som mål att ta sig till allettan vilket man misslyckades med, så så jävla lyckad var inte deras säsong. :lol:
Hade man spelat i Allettan, hade man definitivt inte gått till playoff ens, så det blev ju rätt lyckat ändå till slut. Även ur ekonomisk synpunkt blev det ju bra, då man slapp de långa resorna eftersom bl.a. både KIK och OIK också missade.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja vi få väl se om KHK vinner serien nästa år då??
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Känns hyffsat meningslöst att spekulera i det nu. :D En säsong i taget.
Tingsryds AIF
since 1923
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

ja du ha rätt lassemaja.nu är de bara o köra på ...
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Pontus Hansson nära BHC.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Eller IKO
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Tragiskt om så skulle bli fallet, men jag förstår honom om han skulle lämna för Allsvenskan.
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Pontus lär väl lämna, med tanke på att beskedet dröjer. :(

Nu rycks det i Mariestads Ronny Johansson. Sämre spelare kan man hitta på vår nivå, då han vann poängligan i hela div 1 för ett par år sedan...67p

31p i allsvenskans jumbolag i år inte heller så illa...

Visst är det hemskt att gilla andra lags supportrar... :roll:
Halmstad nämndes här och det är fantastiskt vilket mottagande man kan få när man ska gå en så viktig batalj som i kvalet! Man KAN vara bröder med andra lags supportrar!
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Nu har ni värvat ersättaren Martin Pettersson

callahan
Forumamatör

Post by callahan »

J20 Superelit....igen...

Jag blev rädd när vi värvade Pontus, men jag visste inte att det var sån klass på junisarna... ;)
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Jag tror att 09-10 KHK blir bättre.

Dowden
Forumamatör

Post by Dowden »

ALLSVENSKAN HÄR KOMMER VI! JIPPIE!!!!!!!!! YEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
[i]TTT AAA III FFF HATA TAIF![/i]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

oj man värvar från olofström också =)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Det lär dröja inna vi får se Karlskrona i allsvenskan.... inte mig emot men det är nog bäst att vara realist.
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Lakersfan_03 wrote:oj man värvar från olofström också =)
Rätt brutalt ärligt talat. Simon Skoog och Erik Belin var nog deras två bästa spelare...Simon anser många vara ettans bästa back.
Gör vi nu med OIK, vad Lakers gjort med TAIF..? ;)
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kan inte se att vi värvat sönder TAIF nån gång. I dagsläget har vi väl mig veteligen bara två f.d TAIF:are i laget och de e Fasth och Jacobsson. Då är det väl betydligt mer f.d Lakersspelare i TAIF, Henrik Blomqvist, Henrik Andersson, Olof Einarsson, Johan Thelin, Tomas Lundström....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Så det är bara myter som ekat genom skogen...? :)
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

KHK i AS 2010-2011 :D

Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

när vi värvade jacobsson,mackan,johan och fredrik persson satte vi igång nåt mäktigt!vi visade att vi menade allvar till skillnad från Växjö HC vilket var nåt nytt!

Växjö Lakersissä!!
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Snart går KHK upp.

pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Hoppas att Martin Pettersson spikar igen i KHK målet :D

powerman
Forumproffs

Post by powerman »

är du khk fan eller?? pedda........bara undrar
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

powerman wrote:är du khk fan eller?? pedda........bara undrar
Va e du? LIF fan?

powerman
Forumproffs

Post by powerman »

jag kan svara på vad jag är TINGSRYD AIF....
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

powerman wrote:jag kan svara på vad jag är TINGSRYD AIF....
Jag är VLH fan och tycker att KHK ska vara i AS.

powerman
Forumproffs

Post by powerman »

varför just dom......?????
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

pedda wrote:
powerman wrote:jag kan svara på vad jag är TINGSRYD AIF....
Jag är VLH fan och tycker att KHK ska vara i AS.

Kul om Blekinge har ett lag i AS.. Bra för hockeyn i regionen och bra för svensk hockey. Dessutom har man en ganska fin arena
Once a laker, always a laker
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Gärna på bekostnad av Tingsryd.
Blueshirts United
Dowden
Forumamatör

Post by Dowden »

Hämtat ifrån OIK's forum, skratta eller gråta?
TAIF i mitt hjärta wrote:
offside wrote:ursh du Judge!!!
De ligger mycket i de du skriver.
Kan tänka mig hur TAIF kände när LAKERS ångade om.
Så är fallet här med mellan OIK och KHK tyvärr
ja och sen ser vi ju hur det verkar sluta med lakers. Dom spelar i allsvenskan och just nu i Ks till Elitserien, Dom hade 2401 personer mot södertälje medans taif hade 3400 i kvalet mot nybro från allsvenskan. Vi kan jämföra att Lakers hade fullsatt hall i kvalserien mot div2 när dom mötte sölvesborg tyringe mm mm för en ca 10 år sedan. Nu när dom kvalar mot sveriges högsta serie saknas det folk på ca 2000 platser. Det var även en stor cirkus kring klubben i sommras/våras då dom var ca 10minter från en konkurs. Hur kommer det sej? ett poplag som khk/lakers Köper avdankade spelare för dyra pengar då dom inte har erfarenhet av hur man bygger ett lag med en stark stomme och en bra grund att stå på utan köper då dyra spelare som tar dom vidare ,kanske detta funkar i en 5-10 års period,Men vad händer sen? När det är slut på framgångar och pengarna tar slut pga publiktapp.Publiken som var där när man vann i princip alla matcher i lägre serier?dom har tröttnat på dåliga framgångar(Tex är mittenlag i AS år ut och år in) KHK är somsagt inte här för att stanna.Vem vet snart kanske dom inte finns mer.? Det är bara en tidsfråga innan Tingsryds AIF har gått om Växjö Lakers igen och återupptar tronen i Kronoberg tillsammans med Troja.... FORZA OIK mot nya mål . Skit i khk låt dom köpa vad dom vill , det straffar sej i längden var så säkra.
"Hmm. Nu är ni där igen med erat"avundsjuka" och skattefusk. Växjö/Karlskrona/halmstad är föreningarna som är kända för att bara lägga sej ner och dö ut när stormen blåste över dom utan att göra ett skit. Tingsryds aif kommer däremot alltid vara känt som föreningen som inte vek ner sej, Lärde sej av sina misstag och kom tillbaka starkare än någonsin. Ni har en fin Arena som tar lika mycket som dackehallen. So what? Oskarshamn har med en arena. publiken. Ja jag är lite avis på eran publik men såfort det börjar gå tungt för laget sviktar publiksiffrorna. Såg själv när vi var i TAK i höstas när ni fått däng ett antal matcher.Publiken var ingen höjdare må jag säga. Likheten mellan TAIF och KHK är att båda är lag som köper spelare utifrån Alltså båda är köpelag. Skillnaden på köpelag och köpelag är att VI (taif) plockat unga lovande juniorer påväg uppåt i sin karriär som har en bra lön men ändå inte skyhög utan de spelar som ett lag och kämpar för varandra de kämpar för sig själva att utvecklas, att försöka ta steget uppåt i systemet så småningom. Man vet vad man får hela tiden då dom kämpar som om det vore en VM final varje match då dom vill visa sitt bästa så storklubbarna ska bli intresserade. KHK är med ett köpelag fast dom köper Gammla spelare oftast med passserade bäst före datum för en jävla bunte pengar. Såg ju klippet ni gjorde i Calle höök förra året, Ni visste han var urkass ändå skulle ni tvunget ha honom. Kan inte tänka mej att lönen ni erbjöd simon skoog på ett år räcker inte ens till tingsryds förstafemma. Problemet är khk vet helt enkelt inte hur man scoutar spelare. Tack för mej TAIF mot nya mål. och oik. Är ni snälla kanske vi kommer ner till hösten och spelar en träningsmatch mot er :tonqe:"
[i]TTT AAA III FFF HATA TAIF![/i]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

avundsjuka får man räkna med.
Faktum kvarstår
KHK DRAR mer publik än TAIF.
Lakers HAR högre snitt än TAIF.

vilka är det som har medgångssupportrar egentligen ?. de som drar fullt hus när det går bra ?.
eller de som drar 2500 hela säsongen ?. bedöm själva..
utan KHK i div 1 hade taif aldrig dragit fullsatt på en match där över 1000 personer var KHK fans.

Avundsjukan tycks aldrig försvinna , år efter år får vi höra ni blir som hammers ni kommer konka.
men vi drog ihop våra miljoner.
vi tar ett steg framåt varje år kansek inte så stort men litet , och det är ju huvudsaken .
Vad gör taif ?. jo man harverar i div 1 träsket där man tycks bli kvar ett tag.
Ska bli kul när KHK går upp , taif lär aldrig göra det =). men ni kan ju fortsätta hoppas att vi kursar det är enda chansen för taif att gå om oss.

TTT AAA III FFF VILKET SKÄMT
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Post Reply