NEDOMANSKY wrote:Jag tillhör Dem som önskar Utveckling av Lakers som Klubb, inte bara att utveckla Tränares och Sportchefers CV, då krävs att Man lyckas prestera egna spelare på HA nivå, Välkommen in i Matchen Evert.
Det gör nog de flesta klubbar. Det är ju bara det att det inte är så lätt att få fram junisar som håller...
Jag vet att du har en grym övertro på att spela med juniorer men facit finns i våra grannklubbar.
TAIF - struntade i juniorer och köpte ihop ett lag , är nu bättre än på länge. På väg till HA.
TROJA - tog sig förvisso upp med hjälp av många juniorer men urholkade organisationen på talanger (som visade att de inte höll i längden, togs upp för tidigt?) Effekten av detta: A-lag i botten & J20 i botten, sämre än på länge. På väg ur HA.
Lakersfan_03 wrote:Ett råd till er som tippar. Tippa på troja mot Bofors jag är 100% säker på att troja vinner mot Bofors. Ni som vill ha säkra pengar med bra odds tippar på det ni som inte vågar.. ja ni får väl vänta o se
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
"Växjö i morgon och om jag säger att vi kan vinna den så höjer väl varenda Kronobergare rösten.....
Jag grundar påståendet på följande ;
Kan David Haye ( mindre än en pissmyra ) slå ut Nikolaj Valujev ( stor som Globen ) i WBA s tungviktsmatch så kan vi besegra ett topp tre lag på bortaplan. Att se bägge kombatanterna vid den klassiska invägningen och samtidigt i sin vildaste fantasi tro på seger för Britten mot Ryssen gör att det var årtiondets mest oförutsedda resultat , seger på poäng till Haye och mot ett monster minst sagt !"
Dom lär komma taggade som satan imorgon och allat annat än 100% stöd i med och motgång imorgon är otänkbart
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Det är långt ifrån en säker match imorgon glöm inte att ett derby ALLTID är ett derby.
Ni som tror att det blir 3 poäng bara för att troja ligger sist, ja jag hoppas inte spelarna tycker likadant för då får vi inte ett enda poäng. Troja har förlorat många matcher med uddamålet och någon match har de även tappat i slutet.
Dom kommer vara heltända redan från start, det gäller att lakers inte ger bort en gratis millimeter för då kommer vi förlora garanterat.
Angående västra stå. nu J*vlar gäller det för oss att bevisa hur det låter i lakerdome i ett derby när laget ligger på en topp3 plats. ingen ska kunna prata på hela veckan efter matchen. Jag hoppas alla tar i och sjunger så in i helvete att vi skrämmer tillbaka trojanerna ända till Ljungby. imorgon ska de koka, de ska känna att de lever och till lakerdome åker man inte och får respekt där ska vi från minut 1 visa att det är vi som bestämmer.
Anders du gör ett lysande jobb imorgon som vanligt KROSSA TROJA ALLA HOPPAR HEY HEY
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Till Mike Modano vill jag bara säga, Man spelar bara med Juniorer som är bättre än medelmåttiga Seniorer.
De Tränare som håller tillbaka Juniorer gör detta bara för att de inte litar på sin förmåga att se skills, och inte vill sticka ut hakan, istället fegar de ur och kör med så kallade säkra kort med högre prislapp.
Näringskedjan i Hockey ser ut så här i normalfallet, såvida inte Klubben spelar i et HockeyReservat där viss typer av spelare skall räddas från utrotning, nämligen Den Medelmåttiga och överbetalda Rasen.
A-Laget, där spelar Klubbens bästa sen är det en fallande skala beroende på skills, finns inget stöd för Din tes om att en Klubb skall ha lika bra Lag på alla nivåer, det är en Tävlingsidrott där alla Klubbar säger sig ha som målsättning att vilja fostra EGNA talanger till A-laget.
Ni som inte börjat tagga inför morgondagens drabbning.
Börja nu för satan.
på västra stå...
En sak som alla, och då säger jag ALLA som väljer att ställa sig på västra stå ska göra. Är att hoppa sönder hela förbannade läktarn.
LAKERS vinner alla hoppar hey hey
LAKERS vinner alla hoppar hey hey
Vi ses imorgon, sjung sugna . Men framför allt HOPP sugna. Läktarn ska gunga.
vet att du inte gillar idén anders men megafon vore inte helt fel på en välfylld västra stå. det kommer vara över 1000 pers på västra stå det är inte lätt att höras. även om du inte gillar det tycker jag det vore en bra ide en match som denna. inget man behöver ha alla matcher
Det har flertalet gånger bildats 2 olika ramsor och ibland en o samma ramsa i olika takter. även när man ska informera folk så är det inte lätt att höra själva ramsorna brukar inte vara några problem. Men om man ska hoppa eller något så är det lättare och säga det via megafonen för då måste ju alla fatta.
en megafon imorgon kanske skulle funka utmärkt. Vi får som sagt testa en match och se var vi tycker.
I malmö var ju tanken att den skulle med. Men efter en och en annan öl så glömdes den kvar . Där hade den verkligen behövts.
Det blir ju lätt att en ramsa sjungs i kano samt olika ramsor när vi är så mycket folk.
Så jag tror du har rätt lakersfan03 i att i en sådan match som denna så är det värt ett försök.
Absolut det lär bli svårt när det är mycket folk. i Malmö hade vi mått bra utav megafonen men tycker ändå Anders gjorde ett bra jobb. Du kan hjälpa honom lite imon malmström det är mycket folk som ska dras igång =).
Dra igång varsin halva o fullt ös medvetslös
de är tanken i alla fall. får se om anders är på. så då delar vi av och har varsin halva. min halva mot hans he he . fan vad vi ska krossa. Den som inte skriker på min sida får byta till anders sida
Anders83 wrote:
Satan i gatan vad kul det är med derby , magknipen innan nedsläpp och under resan till seger alternativt den enorma sorgen efter en förlust.
Det är det här som ger en en riktigt kick
Ja å så hoppas många Lakers anhängare att Troja åker ur HA
Dessa matcher gör ju att hockeyn exploderar i stan med omnejd....
Nervöst?Så in i helvete!!!