Växjö Lakers - IF Troja/Ljungby

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Mike Modano
Forumentusiast

Post by Mike Modano »

NEDOMANSKY wrote:Jag tillhör Dem som önskar Utveckling av Lakers som Klubb, inte bara att utveckla Tränares och Sportchefers CV, då krävs att Man lyckas prestera egna spelare på HA nivå, Välkommen in i Matchen Evert.
Det gör nog de flesta klubbar. Det är ju bara det att det inte är så lätt att få fram junisar som håller...

Jag vet att du har en grym övertro på att spela med juniorer men facit finns i våra grannklubbar.

TAIF - struntade i juniorer och köpte ihop ett lag , är nu bättre än på länge. På väg till HA.

TROJA - tog sig förvisso upp med hjälp av många juniorer men urholkade organisationen på talanger (som visade att de inte höll i längden, togs upp för tidigt?) Effekten av detta: A-lag i botten & J20 i botten, sämre än på länge. På väg ur HA.
Image
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Piggelin wrote:Någon som vet hur läget är med MacNevin och Markusson inför matchen mot Troja/Jumbo.
Serra brukar ju ha full koll. :wink:
Vill ju inte riskera att tomtarnas tränare läser vårat forum..
Så ni som vill veta kan ju skicka ett pm till mig ;)
Snart nära dig...en ny hall
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Lakersfan_03 wrote:Ett råd till er som tippar. Tippa på troja mot Bofors jag är 100% säker på att troja vinner mot Bofors. Ni som vill ha säkra pengar med bra odds tippar på det ni som inte vågar.. ja ni får väl vänta o se 8)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tack lakersfans. Satte en 50 lapp på en etta. :lol:

Och självklart tog jag vägen till svenska spel från VLHs hemsida
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Satte du 50 kr för att vinna 100 erok? 8O
Grattis
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är vinsten som räknas serra. Ler nä satte en dubbel men flög på Djurgården - Assyriska. Men lite spännande var det allt.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Vet någon exakt hur många biljetter som är sålda hittils?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Någon som vet hur läget är för Josh ?!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Saxat ifrån sportens hörna :'

"Växjö i morgon och om jag säger att vi kan vinna den så höjer väl varenda Kronobergare rösten.....

Jag grundar påståendet på följande ;
Kan David Haye ( mindre än en pissmyra ) slå ut Nikolaj Valujev ( stor som Globen ) i WBA s tungviktsmatch så kan vi besegra ett topp tre lag på bortaplan. Att se bägge kombatanterna vid den klassiska invägningen och samtidigt i sin vildaste fantasi tro på seger för Britten mot Ryssen gör att det var årtiondets mest oförutsedda resultat , seger på poäng till Haye och mot ett monster minst sagt !"

Dom lär komma taggade som satan imorgon och allat annat än 100% stöd i med och motgång imorgon är otänkbart :twisted:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det är långt ifrån en säker match imorgon glöm inte att ett derby ALLTID är ett derby.
Ni som tror att det blir 3 poäng bara för att troja ligger sist, ja jag hoppas inte spelarna tycker likadant för då får vi inte ett enda poäng. Troja har förlorat många matcher med uddamålet och någon match har de även tappat i slutet.
Dom kommer vara heltända redan från start, det gäller att lakers inte ger bort en gratis millimeter för då kommer vi förlora garanterat.

Angående västra stå. nu J*vlar gäller det för oss att bevisa hur det låter i lakerdome i ett derby när laget ligger på en topp3 plats. ingen ska kunna prata på hela veckan efter matchen. Jag hoppas alla tar i och sjunger så in i helvete att vi skrämmer tillbaka trojanerna ända till Ljungby. imorgon ska de koka, de ska känna att de lever och till lakerdome åker man inte och får respekt där ska vi från minut 1 visa att det är vi som bestämmer.
Anders du gör ett lysande jobb imorgon som vanligt :ok:

KROSSA TROJA ALLA HOPPAR HEY HEY
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
m0b0
Forumentusiast

Post by m0b0 »

Fyfan vad orolig man är för defensiven imorgon! Hoppas verkligen att backarna tar sig i kragen och gör sitt JOBB :!:

Offensiven är jag däremot mindre orolig för, där brukar det vara riktigt bra jobb 8)

VS hoppas man på ett jävla tryck som vanligt i derby matcher, tror nog/hoppas att det ruttna taket i växjö ishall lyfter :twisted:

KÖR ÖVER TRÖJA!!
/m0b0
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Man börjar ju nästan bli nervös redan. Ja taggade lär de vara Ljungby spelarna och stärkta av sin senaste match med.

Kan den varit vändningen?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Ljungbyborna ska fan inte få åka hem nöjda och glada imorgon, hoppas killarna gör sitt jobb så ska vi göra vårt på läktarna!

FORZA LAKERS!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är så här det ska vara. Sittplats utsålt dagarna före match, Busslast med bortasupportrar, Taggade Lakejer. Hockey är tokskoj
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Skulle varit kul om hela hallen sålde slut innan match 8)
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Till Mike Modano vill jag bara säga, Man spelar bara med Juniorer som är bättre än medelmåttiga Seniorer.

De Tränare som håller tillbaka Juniorer gör detta bara för att de inte litar på sin förmåga att se skills, och inte vill sticka ut hakan, istället fegar de ur och kör med så kallade säkra kort med högre prislapp.

Näringskedjan i Hockey ser ut så här i normalfallet, såvida inte Klubben spelar i et HockeyReservat där viss typer av spelare skall räddas från utrotning, nämligen Den Medelmåttiga och överbetalda Rasen.

A-Laget, där spelar Klubbens bästa sen är det en fallande skala beroende på skills, finns inget stöd för Din tes om att en Klubb skall ha lika bra Lag på alla nivåer, det är en Tävlingsidrott där alla Klubbar säger sig ha som målsättning att vilja fostra EGNA talanger till A-laget.
In Hinkum Veritas
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Ni som inte börjat tagga inför morgondagens drabbning.
Börja nu för satan.

på västra stå...

En sak som alla, och då säger jag ALLA som väljer att ställa sig på västra stå ska göra. Är att hoppa sönder hela förbannade läktarn.
LAKERS vinner alla hoppar hey hey
LAKERS vinner alla hoppar hey hey

Vi ses imorgon, sjung sugna . Men framför allt HOPP sugna. Läktarn ska gunga.
I always tell the truth, even when i lie
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

vet att du inte gillar idén anders men megafon vore inte helt fel på en välfylld västra stå. det kommer vara över 1000 pers på västra stå det är inte lätt att höras. även om du inte gillar det tycker jag det vore en bra ide en match som denna. inget man behöver ha alla matcher
:ok: :headbang:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Faktum är att vi har en megafon färdigladdad tills imorgon :wink: dock för att dirigera tifot men jag LOVAR att använda den OM NI INTE SKÖTER ER :wink:

Efter lineupen vill jag ha en delning av klacken och ett "kom igen lakers" som blåser luvorna av tomtekräken !
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Härligt Anders. fan vad man längtar.
Den bästa ramsan när vi är mycket folk på västra stå utan tvekan
Fyfan kan inte tiden gå fortare
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

faktum är att det ska inte behövas megafon, då klacken kommer igång så ska väl förhoppningsvis resten komma med åsså
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det har flertalet gånger bildats 2 olika ramsor och ibland en o samma ramsa i olika takter. även när man ska informera folk så är det inte lätt att höra själva ramsorna brukar inte vara några problem. Men om man ska hoppa eller något så är det lättare och säga det via megafonen för då måste ju alla fatta.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Vi får väl se hur det utvecklar sig helt enkelt :)

Satan i gatan vad kul det är med derby , magknipen innan nedsläpp och under resan till seger alternativt den enorma sorgen efter en förlust.

Det är det här som ger en en riktigt kick :twisted: :hbang:
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

en megafon imorgon kanske skulle funka utmärkt. Vi får som sagt testa en match och se var vi tycker.
I malmö var ju tanken att den skulle med. Men efter en och en annan öl så glömdes den kvar :lol:. Där hade den verkligen behövts.
Det blir ju lätt att en ramsa sjungs i kano samt olika ramsor när vi är så mycket folk.
Så jag tror du har rätt lakersfan03 i att i en sådan match som denna så är det värt ett försök.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Absolut det lär bli svårt när det är mycket folk. i Malmö hade vi mått bra utav megafonen men tycker ändå Anders gjorde ett bra jobb. Du kan hjälpa honom lite imon malmström det är mycket folk som ska dras igång =).
Dra igång varsin halva o fullt ös medvetslös
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

de är tanken i alla fall. får se om anders är på. så då delar vi av och har varsin halva. min halva mot hans he he . fan vad vi ska krossa. Den som inte skriker på min sida får byta till anders sida :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Megafon tyder på Klass, det har ALLA Klackar i IItalien 8)

Sen följer Ni upp med Knallskott följt av Bengaler för att i riktig supporteranda vält ner en Scooter nedför Västra Stå.

Bra Jobbat Klacksektionen :golfclap:
In Hinkum Veritas
moller
Forumentusiast

Post by moller »

ÄR RIKTIGT JÄVLA TAGGAD !!!! Tifot kommer bli riktigt fett också, bra jobbat vi i klacksektionen :D
GAH tiden måste verkligen gå snabbare !
Mot Kvalserien !
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

NEDOMANSKY wrote:Megafon tyder på Klass, det har ALLA Klackar i IItalien 8)

Sen följer Ni upp med Knallskott följt av Bengaler för att i riktig supporteranda vält ner en Scooter nedför Västra Stå.

Bra Jobbat Klacksektionen :golfclap:

Haha vi bränner bengalerna och DU betalar böterna :lol:
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Anders83 wrote: Satan i gatan vad kul det är med derby , magknipen innan nedsläpp och under resan till seger alternativt den enorma sorgen efter en förlust.

Det är det här som ger en en riktigt kick :twisted: :hbang:
Ja å så hoppas många Lakers anhängare att Troja åker ur HA :?
Dessa matcher gör ju att hockeyn exploderar i stan med omnejd....
Nervöst?Så in i helvete!!!
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Kuuul men derbyyyy!:D:D

Krossa troja olé olé!
max92
Forumamatör

Post by max92 »

Helvete vad nervöst det är! Kommer inte kunna somna ikväll :D
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vi Årydbor vill ha kvar Trojanerna i alla fall, det enda som ger extra krydda i den tråkiga serielunken!! :wink:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Vad har hänt med den gula "pluppen" på bortastå på webbiljett, den är grön nu? Nått fel? Vill ju att det ska bli fullt i hallen :D
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Troja har bara fått ihop en buss. Förmodligen åker resten med bil. De lär nog bli minst 200 trojaner här i vilket fall som
Locked