Överraskande minst sagt. Kanon! Jag kan inte vara annat än helnöjd. Fantuomo/Fasth. Vad håller på att hända? Den ena pusselbiten efter den andra faller på plats...
Fasth är klart mer meriterad än vad jag hoppats på som andre keeper. Superbt val av honom själv. Han kommer dra stor nytta av Karjalainen i sin utveckling.
Niles wrote:Wow är väl och ta i kanske, en hyfsad backup till Toumo varken mer eller mindre. Önskar dock ett redigerande av den gröna jönskostymen på bilden.
Vi ville ha en bild, men vi hittade ingen "bättre"
Till tröst för alla Taifare kan jag lova att det blir någor riktigt bra mellan stolparna. Spännande dagar för dom gröne. Blir det Peter Andersson eller lyckas dom knyta till sig ett finskt burlejon
Lite funderingar kring Viktor Fasth. Han är i behov att spela mycket för att vara riktigt bra. Gäller iofs merparten av alla målvakter. Viktor kom på tredje plats i målvaktsligan både i grundserien och kvalserien. Ligger på 91-92% när han är förste målis. Var faktiskt sämre än Oskar Fransson rent statistiskt.
Viktor Fasth kan nog bli bra om finnen skulle bli skadad på längre sikt. Karjalainen och Peter Andersson snittade 90-91% förra säsongen. Så statistisk är Viktor snäppet bättre än Tuomo. Men det är ju statistik
Fasth är bra, tror han kan utmana om förstaplatsen faktiskt. Bra med konkurrens om inte annat.
En viktig kugge i Taifs allsvenskansatsning försvann just, gynnar oss.
Vet dock inte riktigt hur jag ska ställa mig egentligen, trodde inte han skulle signa för Lakers.
Andersson till Troja imorgon?
Anar jag en svettpärla i moderatorns panna?
Kanon! Med tanke på att han faktiskt redan bor i staden och vill spela allsvenskt så är klubbytet det mest naturliga i världen
Välkommen Viktor!
tche wrote:Fasth är bra, tror han kan utmana om förstaplatsen faktiskt. Bra med konkurrens om inte annat.
En viktig kugge i Taifs allsvenskansatsning försvann just, gynnar oss.
Vet dock inte riktigt hur jag ska ställa mig egentligen, trodde inte han skulle signa för Lakers.
Andersson till Troja imorgon?
Henrik kommer ösa in mål för er, en riktig gud på skridskorna. Tyvärr så sköt han alltid utanför när han va hos oss senast.
röd-vit wrote:
Eftersom jag är forumlös just nu så får jag väll passa på att skriva här nu
Du får gärna skriva här för min del ,Du skriver ju inte för att svärta ner ,utan vill snacka hockey ,de är enligt min mening alltid välkommna till ett forum där hockeyn diskuteras!!!
statistikt kan man inte jämnföra målvakter från olika ligor knappt ens när de spelar i olika lag. Toumo hade kanske inte samma hjälp av sitt försvar jämnfört med motståndarnas anfall som viktor hade. Målvaktsduon ser lovande ut men bäst i allsvenskan kan vi glömma, MIF´s Hurme är i en klass för sig även om han kanske inte har samma backup.
Men jag får ställa mig i skaran som välkommnar Viktor till Allsvenskan och Växjö Lakers och må du slippa trakaserier från "supportrar".
Jag tänker på detta om Henrik Andersson skriskovirtous, som därav skapar mängder med frilägen som han allt för ofta bommade. Tror han kan åka åttor runt det mesta i div1 och med en lyckad säsong utomlands så kanske hans målsinne återfunnit sig. vore roligt om han skrev på för Troja.
Last edited by Lobo on 7 May 2007, 22:26, edited 1 time in total.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Primeau wrote:Anar jag en svettpärla i moderatorns panna?
Hehe...som tur är vi fler än en. Hur många är en yrkeshemlighet (som chiefen uttrycker det). Nyheter färdas inte så fort med pony-expressen så än så länge är det lugnt.
VÄLKOMMEN VIKTOR,trodde aldrig vi skulle få den målvaktsbesättningen när Peter gjorde klart att han ville lämna oss.
EVERTSSON är KUNG!!!Vänta bara tills han gjort Lakersbygget klart.....jag ryser redan!!!!!!!!
Fasth är mumma och jag instämmer i seriens bästa målvaktspar, Hurme är kanske den bästa målvakten men vad har han bakom sig vid skada en ex gnagare som jag anser håller sömre klass en Fasth
Primeau wrote:Anar jag en svettpärla i moderatorns panna?
Hehe...som tur är vi fler än en. Hur många är en yrkeshemlighet (som chiefen uttrycker det). Nyheter färdas inte så fort med pony-expressen så än så länge är det lugnt.
Ponnyexpressen har nått fram till Horseville nu.............
En mycket bra värvning, riktigt bra, eftersom jag tror att han kan utvecklas till en riktigt bra målvakt. Han kommer att kriga om målvaktsplatsen. Men oj vilket liv det blir i vår kommun lite längre söderut. Inte så kul kanske, men idrott är så numera.
NEDOMANSKY wrote:Ingen dålig målvakt, MEN en onödig värvning tyvärr.
Och på vilket sätt är detta en "onödig" värvning? Och kom inte och säg att vi har J-Målisar som skulle kunna göra den rollen lika bra, för det har vi inte!
Ingen J-Målis är ännu av Fasths kaliber, men Jag anser att A.Lindbergh hade gynnats i Sin utveckling av att ges chansen att vakta dörren åt Fauntuomen till en billig kostnad som tillika hade cementerat Lakers som en Klubb som ger Unga Lovande Spelare chansen, precis som SSK/Luleå/Frölunda/Västerås osv.
Jag måste nog tycka att man ska ha två bra målvakter om man har seriösa funderingar på att tillhöra toppen och viljan, samt målet att nå en kvalserie.
Jag vet heller inte hur utvecklande det är för en juniormålvakt att gå in i hetluften, när förstemålvakten är skadad/sjuk.
Nej, för mig är det ett bra val och jag tror inte att Karjalainen ska känna sig säker på sin plats i målet, för här kommer en bra och hungrig målvakt.
Åh vilken härlig morgon!
Skule det vara så att Viktor kommer upp i samma nivå som Tuomo har vi plötsligt isåfall en hyffsat dyr båsöppnare - mej gör det ingenting, så får det gärna bli!!!