Målvakterna 07/08
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Målvakterna 07/08
Händer inte så mycket just nu så jag passar på att skriva ett par rader om den viktigaste positionen i laget, målvakterna. Glädjande nog fortsätter Tuomo Karjalainen i laget även kommande säsong. Efter en bitvis konstig matchning av coach Kempe fick Fantuomo äntligen 100% förtroende och levererade efter förväntningarna. Jag gillar skarpt hans rörlighet och rörelsemönster. Han har inga direkta svagheter där och kan även använda klubban på ett ok sätt. Det som saknades när han kom var ett boostat självförtroende. I det läget är det enda rätta att hjälpa till och ge tillbaka det. Det gjorde inte VLH i början, utan helt opsykologiskt varavade man mellan målvakterna. Men Peter då? Är det inte oschysst att inte låta honom spela om han verkade hetare? Jo, det är det. Men det är inte schyssta-klubben vi bedriver utan här skulle vi direkt värnat om den insvestering Karjalainen är. Eller snarare tänkt så här: Vad kan Karjalainen när han spelar på toppen av sin förmåga? Vad kan Andersson när han presterar max? Vilket är den viktigaste framgångsfaktorn av de båda?
Ibland kan man ha 2 målvakter som sporrar varandra. Ibland skall man använda sig av en uttalad förstekeeper. Med Karjalainen i laget skall man välja det senare.
Peter Andersson är erbjuden kontrakt. Accepterar han rollen som andremålvakt är det ok. Annars bör vi se oss efter en ung talang som komplement.
1. Tuomo Karjalainen
2. (Peter Andersson) -> Peter Andersson
Ibland kan man ha 2 målvakter som sporrar varandra. Ibland skall man använda sig av en uttalad förstekeeper. Med Karjalainen i laget skall man välja det senare.
Peter Andersson är erbjuden kontrakt. Accepterar han rollen som andremålvakt är det ok. Annars bör vi se oss efter en ung talang som komplement.
1. Tuomo Karjalainen
2. (Peter Andersson) -> Peter Andersson
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror faktiskt inte Peter nöjer sig med att vara andremålis i Lakers. Frågan är bara om han är redo att ta hand om positionen som förstamålis i nån AS-klubb. Kanske nån av de lite sämre klubbarna. Vet inte hur det ser ut på målvaktspositionerna hos t ex Nybro, Huddinge, Hammarby, Sundsvall osv.
Känns för Peters del som att det är roligare att vara uttalad andremålis i Lakers än att behöva gå ner ända till div. 1 för att få spela som förstamålis.
Skulle han mot förmodan fortsätta ser vi riktigt starka ut på den sista utposten.
Känns för Peters del som att det är roligare att vara uttalad andremålis i Lakers än att behöva gå ner ända till div. 1 för att få spela som förstamålis.
Skulle han mot förmodan fortsätta ser vi riktigt starka ut på den sista utposten.
Men jag tror inte Andersson behöver få rollen som förstekeeper. Honom stör det nog inte det minsta att kriga om en plats. Alltså kan han anta en plats hos en klubb som INTE har en uttalad förstemålvakt. Borde vara en del i AS som kör det konceptet. Men som sagt, han är välkommen att signa för oss, bara han förstår att hans roll är att stötta Karjalainen. Stå när Tuomo känner sig sliten, eller har någon känning osv.
-
- Inaktiverad användare
Sebastian Jonsson
Talangfull backup?
Skulle vilja tipsa om Rögles 3:e målvakt Sebastian Jonsson, sett honom några år i Jönköping mot HV och även på andra orter. Mycket talangfull, bra kompliment till Karjalainen.
Skulle vilja tipsa om Rögles 3:e målvakt Sebastian Jonsson, sett honom några år i Jönköping mot HV och även på andra orter. Mycket talangfull, bra kompliment till Karjalainen.
Trots att vi i år satsar på en uttalad förstekeeper får vi inte slarva med den andra målvaktsplatsen. Erbjudandet till Andersson var helt korrekt. Att han vill ha mer speltid än han skulle få i Lakers är också helt förståeligt. Jag har inget hett namn, men tror inte Fasth accepterar den erbjudna rollen som backup. Och vi har ingen bra erfarenhet av värvningar från TAIF på senare år. För mycket onödig social barlast. Det är inte värt det. Kan tyckas att det är att låta några knäppgökar vinna, men samtidigt är det en realitet att de finns. Bättre att ta hit spelare som tillåts leva ett fritt liv. Lättare att koncentrera sig på hockeyn då.
- The London Observer
- Forumamatör
Viktor Fasth till Lakers. Är så gott som klart. Ska offentliggöras denna vecka.
Peter Andersson kommer troligen gå i mot satt riktning d.v.s. till Tingsryd. Parterna pratar med varandra men inget är klart. Tingsryd förhandlar även med en utländsk målvakt.
Källa: Jag själv![Whistle :whistle:](./images/smilies/whistle.gif)
Peter Andersson kommer troligen gå i mot satt riktning d.v.s. till Tingsryd. Parterna pratar med varandra men inget är klart. Tingsryd förhandlar även med en utländsk målvakt.
Källa: Jag själv
![Whistle :whistle:](./images/smilies/whistle.gif)
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
iko har Marcus svensson som spelade 35 matcher iår och hade 91.5% tror inte IKO lovar en div1 målvakt första spaden när de har en mer erfaren i laget. Dock kanske viktor ser sig ha större möäjligheter att spela mer i IKO än i Lakers eftersom Karjalainen är utalad 1:a målis här.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Eftersom jag är forumlös just nu så får jag väll passa på att skriva här nuasesaw wrote:DS blogg:
Bad news, Taif.
Really bad news.
Good news, Troja.
Really good news.
För er som skolkade från engelskan i skolan skrev jag att Taif får en kass och Troja en bra nyhet i morgon.
Kanske har något med saken att göra..
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
- Forumterrorist
Du är välkommen röd-vit. Henrik kommer göra er gott om det nu är han.röd-vit wrote:Eftersom jag är forumlös just nu så får jag väll passa på att skriva här nuasesaw wrote:DS blogg:
Bad news, Taif.
Really bad news.
Good news, Troja.
Really good news.
För er som skolkade från engelskan i skolan skrev jag att Taif får en kass och Troja en bra nyhet i morgon.
Kanske har något med saken att göra.....Låter mkt gött med nyheterna från DS, TAIF blir sämre och Troja bättre
!!
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-