Regler är regler... även för Zlatan, Mellberg och Chippen

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Guest

Post by Guest »

Fattar inte hur man skulle bära sig åt för att inte blanda in media, spelarna vistades hest öppet ute i Göteborgs nattliv.
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

serra wrote:Om man nu har haft ett möte precis innan och förklarat reglerna för ALLA, och sedan dom 3 bryter mot reglerna några timmar senare är det fan inte mer än rätt att skicka hem dom!!!
Håller med dig fullständigt Serra. Om det sedan är en megastjärna eller en i mängden är ointressant. Hur fan ska de kunna sätta upp regler i framtiden om de bryts samma dag som de tillsammans skapar reglerna.
Nu har man markerat att reglerna gäller samtliga i truppen. Tror att de tänker en gång extra innan de gör om samma sak. Någon skrev att detta hade kunnat skötas utan inblandning av media. Tro mig, det är omöjligt när det händer på svensk mark. Det kommer alltid fram. Jag är inte förespråkare för Lagerbäck, men i detta fallet gjorde han helt rätt!!!
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

Vad händer med svenska fotbollstjärnor? vissa av dem beter sig som barnungar...

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 14,00.html
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vissa av dom ÄR ju också barnungar och visar det i både ord och handling. Hoppas också dessa får den behandling dom gjort sig förtjänta av, inte minst från folket som har till uppgift att leda landslaget. Orkar inte bli förbannad då fotboll ligger för lågt på min prioriteringslista över idrotter som engagerar.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bara att konstatera vi behöver inga divor som Zlatan och Chippen för att vinna över ett Världslag som Spanien... håller med Ralf Edsröm idag,.
UNDERBART!!!
Troligen blir Zlatan petad i Inter också , jag har full förståelse för detta.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Exakt, min största önaskan är att vi slipper bäbisen Zlatan i vårt landslag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

alfax wrote:Bara att konstatera vi behöver inga divor som Zlatan och Chippen för att vinna över ett Världslag som Spanien... håller med Ralf Edsröm idag,.
UNDERBART!!!
Troligen blir Zlatan petad i Inter också , jag har full förståelse för detta.
Storlag vet jag inte om jag håller med om.
Spanien har ett bra lag på pappret men där slutar det. Spanien brukar aldrig komma särskilt långt i mästerskap och om man gör det åker man ut lika fort.
De lyckades inte vinna över den lilla nationen bosnien som är lika stort som småland och där ingår en fördelning på 1/3 av bosnien som är bosnier 2/3 är serber och kroater.
Mot bosnien lyckades de kryssa borta och hemma behövde man spela 98 minuter för att kvittera till 1-1.

Klart att inte zlatan behövs när det går bra men hade de gått sämre idag hade kritiken stigit.
VI ska absolut inte ta något ifrån sverige , det var hur fint spel som helst , men ett sverige utan zlatan och chippen som du säger det är ett lag med 2 klassspelare sämre.
Visserligen behövdes inga av dessa ikväll men de kommer behövas i framtiden det lovar jag.

Just nu hade jag satt zlatan på bänken trots att det är en spelare man avgudar och har gjort sens hans tid i malmö. Han har det lite tungt just nu men är på väg uppåt igen sakta men säkert. Han kommer igen det lovar jag sen får vi hoppas att de sker snart , jag tror att han är med i nästa uttagning och om han då är me från start återstår att se.

Riktigt riktigt bra match ikväll
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ärligt talat så hade jag inte fällt ett enda kritiskt ord om Zlatan varit med, även om det blivit förlust, för jag har knappast något större hatobjekt än just den personen och då bedömmer jag bara hans prestation som fotbollsspelare. Vi behöver honom inte i landslaget överhuvudtaget, utan bort med sånna divor för all framtid.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Räven, ville du ha bort Zlatan efter hans mål mot Italien förra EM? Zlatan har varit i en lång svacka. Han kommer tillbaks.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Räven wrote:Ärligt talat så hade jag inte fällt ett enda kritiskt ord om Zlatan varit med, även om det blivit förlust, för jag har knappast något större hatobjekt än just den personen och då bedömmer jag bara hans prestation som fotbollsspelare. Vi behöver honom inte i landslaget överhuvudtaget, utan bort med sånna divor för all framtid.
Sådana divor kommer behövas det lovar jag.
att han valde att avstå dessa 2 matcher kanske låter dumt men vi får respektera att han inte ville göra det då han säkerligen inte hade gjort det med 100%. Zlatan är zlatan han har alltid varit en kaxig person och går sin egna väg men fotboll är det han kan. många förstår inte det han ofta gör men jag tycker vi får ge han en chans.
Människan har räddat sverige många gånger , det tycker ja inte man ska glömma , han kom från rosengård till Juve och Inter det är stort.
Spelar man i inter har man en given plats i landslaget tycker jag , men dock ej i startelvan om han ej presterar.

Zlatan ibrahimovic är en spelare vi behöver om vi vill ta oss långt , när han är i form kan sverige ta sig riktigt riktigt långt. utan han i form får vi dock nöja oss med att ta oss vidare och sen inget mer med det , Mission completed..
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jo, du har väl rätt, men någonstans finns ödmjukhet och respekt med i det hela och det tycker jag att pojken saknar.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Räven wrote:Jo, jo, du har väl rätt, men någonstans finns ödmjukhet och respekt med i det hela och det tycker jag att pojken saknar.
sjävlklart.
han har dock blivit en mycket lugnare och roligare person än för några år sen då han var småtjurig hela tiden.
Men denna incidenten kunde han kanske hanterat lite bättre.
Förutom incidenten måste du erkänna att han har visat respekt för samtliga och även ödmjukheten kommer fram lite då och då.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är riktigt att han så sakteliga har förändrats tilllite åt det mer positiva hållet, men jag har aldrig gillat Zlatan och Per, jag höjde inte honom ens efter hans mål mot Italien, men jag fick det hett om öronen när jag tyckte till efter den matchen det kan jag säga. Jag är ledsen, men jag gillar inte den personligheten som han har och då blir jag tämligen fyrkantig, kanske. Jag anser att landslaget klarar sig alldeles utmärkt utan honom, och önskar att han aldrig tar på sig landslagsdräkten någon mer gång.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, faktiskt Lakersfan_03, det är inget annat än personligheten som jag ogillar. Jag bedömmer bara den faktiskt, så det har absolut inget med hans ursprung att göra.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Räven wrote:Nä, faktiskt Lakersfan_03, det är inget annat än personligheten som jag ogillar. Jag bedömmer bara den faktiskt, så det har absolut inget med hans ursprung att göra.
syftade inte på ursprunget heller..
Zlatan är trots allt född i sverige.
han verkar vara en spelare man antingen avgudar eller som du riktigt ogillar
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, så är det. Men jag kollade på Expressens och Aftonbladets nätupplaga nu och där är det ingen som saknade honom, nästan 50% har fyllt i, Vem är Zlatan, så jag tror inte han är så himla populär som landslagsspelare längre hos allmänheten.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det går fort i fotbollen och många supportrar är oförskämda tycker jag.
De glömmer det man en gång gjort och förväntar sig toppklass av spelaren varenda match det är inte så lätt när man är uppvaktat med 2 man varje match.
Kan lova dig att efter em målet mot italien skulle 99% skriva Zlatan är stjärnan i sverige och inte vem är zlatan som du skriver.
Så är det
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jo, men du måste ändå hålla med om att Zlatan alltid varit en extremt kontroversiell person. Jag har personligen alltid haft svårt för liknade personer oavsett hur duktiga de varit, jag efterlyser mer ödmjukhet på något vis.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vad vet du om hur hans uppväxt och barndom har varit.
Bor man i växjö och rosengård så lovar jag att det är stor skillnad.
Jag tycker inte det är så konstigt att han beter sig som han gör med tanke på hans barndom m.m.
jag har full respekt för människor som ej accepterar sånt , jag förstår honom på ett sätt men jag tycker han har förbättrats mycket med tiden.
Istället för att lägga sån här stor energi på denna diskussionen som inte verkar leda nånvart tycker jag vi lägger den på matchen idag mot sundsvall , eller vad säger du ?.
3 poäng
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jajamen, jag tror stenhårt på 3 poäng, jag har aldrig varit så positiv som denna säsong. Tycker faktiskt att det verkar hel bra rakt igenom, även om det blivit lite halvsnopet de två senaste matcherna.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

samma här. Hoppas bara att defensiven räcker till i dagens match mot Sundsvall.
Nu får man nog dra o lägga sig så att man hinner vakna till matchen i god tid
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

När det gäller Aftonbladet så fattar jag inte att dom bara gör en frågeställning om!Saknar ni Zlatan?Tidningar hetsar upp en stämmning av sällan skådat slag när det gäller Zlatan...Allt han gör gör han fel eller ifrågasätts.
Det Henke gjorde när han slog en motståndare i magen som alla fick se i tv...nä de var ju inget för Henke är ju landets kelgris....
Säger inte att Zlatan gjorde rätt när han gick ut.
Blir bara så f..bannad på media :evil:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

JAg håller med dig jag blir också så J*vla förbannad. Henke gjorde en brutal sak och på match också men det var inget mer med det. Sen när zlatan inte är med står det saknar ni honom. Varför inte saknar ni henke larsson ? , eller någon av de andra som var me igår ?.
Hade zlatan slagit till någon så som henrik larsson gjorde kan ja lova att det varit rubriker i veckor.
Nej de ska just vara zlatan , media är så J*vla oförskämda.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Kanske ett bra sätt detta :D Tagga upp inför matchen i eftermiddag....
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja fyfan..
jag är laddad som fan , hoppas på mycket folk idag trots lite motgång och lite ''sämre'' motstånd..
över 2500 och jag är nöjd
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Zlatan gjorde ett väldigt snyggt mål ikväll. Jag ser gärna han i landslaget igen om han är lika motiverad som han är i Inter.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Återigen är Zlatan en sådan figur som man både har positiva och negativa tankar om. De positiva är förstås att han är en duktig fotbollsspelare när han sätter den sidan till, men samtidigt är nog hans personlighet det värsta man kan tänka sig, jag vet inget som är speciellt värre än vad han har.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Gillar man idrott och människor som skojar och garvar och dessutom RIKA sådana så måste man bara ÄLSKA Zlatan :P
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nämen oj vad alla älskar zlatan igen. Zlatan är för mig alltid kung oavestt vad. En gång älskad alltid älskad.
Zlatan + henke på topp = sant ?
Forumproffs

Post by #54 »

Henke+Allbäck på topp=Mål varenda match

Eller som Mackan sa "det finns ju spelare som aldrig kan tänka sig att vara 12:e spelare, sådana blir aldrig några riktiga spelare"
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tycker vi skall köra med det landslag som är i sydamerika nu istället!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Forumproffs

Post by #54 »

HAHAHAAHA Stora Sverige. Vem fan är Gonchar trodde det var en hockey spelare. Däremot kul att gamla österspelaren Jonson fick spela i tio minuter.
Sen är det ganska kul att en div 1 spelare kommer in o är bäst i laget.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Post Reply