Andra allsvenska lags träningsmatcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Japp, ville träna på det inför AS, ifall vi någon gång skulle behöva ta ut den i slutet av matcherna. Tycker ändå 4 insläppta mål är helt ok på en hel match utan målvakt! Ruktigt ineffektivt Borås som inte lyckas göra mer än 4 mål när dem spelar mot tom kasse!
Dum fråga får dumt svar!
Dum fråga får dumt svar!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
-
- c/o LL´s Forum
NH-aik 6-1
NH körde över aik totalt och solnaiterna ska vara glada över att det inte blev fler mål. NH imponerade ruskigt mycket på mig idag. Vilken otrolig fart killarna hade, vilket ju är nått som NH knappast är kända för...
NH körde över aik totalt och solnaiterna ska vara glada över att det inte blev fler mål. NH imponerade ruskigt mycket på mig idag. Vilken otrolig fart killarna hade, vilket ju är nått som NH knappast är kända för...
[url=http://nhsupport.egetforum.se/index.php][img]http://nhsupport.egetforum.se/images/nhsupport/files/sidhuvud.JPG[/img][/url]
- Kanonkalle
- Forumamatör
Sant Ruppo, de hade inte gott om folk. Men skall man vara ärlig mot sitt lag, i detta fallet IK, så hade nog alla spelare som var där gått in i vårt lag och haft en dominerande roll. Därför känder 1-3 som en vinst, särkillt efter 29-19 i skott.
Fortfarande namn med respekt:
Johan Åkerman, Pasi Puistola, Ola Svanberg, Niklas Hjalmarsson, Lance Ward, Per Gustafsson, Jari Kauppila, Jukka Voutilainen, Timo Vertala, Martin Thörnberg & Jens Svensson mfl
Men vi trivs med att vara underdogs, det var vi det året vi brände igenom det vidare kvalet och fick erfarenheter i kvalserien.
Roligt var även att den spelare som varit mest mål för skratt och kritik, Max Kenig var en av dem som Pelle G, Lance Ward och co hade svårast med. Duktiga backar, duktigare än allsvenskans, men med nolltolerans är det klart svårare att accelerera 100 kg jämfört med 70 kg. Därav fick Hv fler utvisningar än IK.
Fortfarande namn med respekt:
Johan Åkerman, Pasi Puistola, Ola Svanberg, Niklas Hjalmarsson, Lance Ward, Per Gustafsson, Jari Kauppila, Jukka Voutilainen, Timo Vertala, Martin Thörnberg & Jens Svensson mfl
Men vi trivs med att vara underdogs, det var vi det året vi brände igenom det vidare kvalet och fick erfarenheter i kvalserien.
Roligt var även att den spelare som varit mest mål för skratt och kritik, Max Kenig var en av dem som Pelle G, Lance Ward och co hade svårast med. Duktiga backar, duktigare än allsvenskans, men med nolltolerans är det klart svårare att accelerera 100 kg jämfört med 70 kg. Därav fick Hv fler utvisningar än IK.
Måste IKO ha örnen på detta forum? Han är ju skjuten.
Men det är ju inte så konstigt att man hånar våra finnar, Kenig speciellt eftersom han spelade i det absolut sämsta finska ligalaget förra året och inte gjorde så mycket poäng, men hur lätt är det när resten av laget inte heller gör några poäng?
Hellre en sån värvning än en amerikan som gjort 100 poäng i en amerikansk sjätteliga..
Eller?
Hellre en sån värvning än en amerikan som gjort 100 poäng i en amerikansk sjätteliga..

IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Jag syftade faktist inte på era amerikaner som ni värvat i år för dom har jag inte sett och kan därför inte ha en uppfattning om (lika lite som ni kan ha en uppfattning om Kenig ifall ni inte har sett honom) utan på vissa av Lakers förra amerikaner och även IK:s försök att värva kandensare förra året..
Så det var inget försök att reta er utan det är bara så att jag tror att en medelmåtta i finska elitserien har mer att komma med än en bra spelare i en väldigt låg amerikansk liga.
Så det var inget försök att reta er utan det är bara så att jag tror att en medelmåtta i finska elitserien har mer att komma med än en bra spelare i en väldigt låg amerikansk liga.
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Jag tror Almtuna får problem denna säsong, mycket beroende på att "Ragnarsson-effekten" nu lagt sig. Dom känns profillösa, tippar dom som 9:a i serien. AIK tror jag inte heller är bättre denna säsong, att dom fick fnatt mot Västerås i första träningsmatchen kan ha varit en engångsföreteelse. 8:e plats för Gnaget.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.