Ny ishall
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Man kan ju hoppas att de prioriterar ett lag som är på väg uppåt och inte som i östers fall neråt.
Inget illa om öster, men de har helt enkelt inte ekomin eller djärvheten att ligga i allsvenskan , de går upp , för att sedan bli ett stryklag varje gång , istället för att när de väl går upp satsa lite och bli ett etablerat allsvenskt lag.
Finns då inte resurserna för det har man ju inte i allsvenskan att göra enligt mej.
Inget illa om öster, men de har helt enkelt inte ekomin eller djärvheten att ligga i allsvenskan , de går upp , för att sedan bli ett stryklag varje gång , istället för att när de väl går upp satsa lite och bli ett etablerat allsvenskt lag.
Finns då inte resurserna för det har man ju inte i allsvenskan att göra enligt mej.
Nu ökar vi !!
-
- c/o LL´s Forum
out4speed skrev:Man kan ju hoppas att de prioriterar ett lag som är på väg uppåt och inte som i östers fall neråt.
Du är inte så insatt i öster eller ?.
Resureserna finns spelarna finns också , det är fortfarande inte klart att vi lämnar allsvenskan.
Hade vi inte gjort en sådan urusel start på säsongen hade de gått bättre.
Stannar öster kvar och hela laget till nästa säsong kan jag lova att öster kommer klättra några placeringar.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Arenastaden, ja, ja, ja....
Om den blir verklighet undrar jag bara när!
Med lite sans och vett skulle jag tro att vi inte har nåt färdigt förrän om tidigast 3-5 år.
Hur skall det gå för våra ungdomar tills dess???
Hur många tappar inte intresset för hockey under den tiden?
Vi måste ha en alternativ lösning snarast! Ett tak över uterinken nu, så kan vi vänta in Arenastaden, när (om) den blir verklighet!
Det är katastrof som det är nu. Tre till fem säsonger till på samma sätt.....jag orkar inte tänka tanken....
Vem driver frågan från föreningen!
Om den blir verklighet undrar jag bara när!
Med lite sans och vett skulle jag tro att vi inte har nåt färdigt förrän om tidigast 3-5 år.
Hur skall det gå för våra ungdomar tills dess???
Hur många tappar inte intresset för hockey under den tiden?
Vi måste ha en alternativ lösning snarast! Ett tak över uterinken nu, så kan vi vänta in Arenastaden, när (om) den blir verklighet!
Det är katastrof som det är nu. Tre till fem säsonger till på samma sätt.....jag orkar inte tänka tanken....
Vem driver frågan från föreningen!
Heja Lakers!!
Kan ju bli så att ishallen blir hög prio, om jag inte fattat fel skall södra delen av affärsytorna och en ingång ligga där hallen är idag. Man kan inte riva den gamla innan en ny är klar. Innan man river kan man inte bygga affärsytorna klara. Hallen blir en bromskloss så länge den står kvar. Affärsytorna tillsammans med bostäderna skall väl vara boosten i projektet. Ren spekulation, vi får se vad som sker.
-
- Inaktiverad användare
Jag minns när Jonas Björkman började sin Tennikarriär i ett Barracudatält, det lär också ha funnits ett med is i Ljungby Kommun.
Ring Jonas Björkman och be honom sponsra ett Gummitält som hyllning till sina tidiga år, visserligen håller även han på Alesta SK och Bajen men med tanke på att han sett en del under åren så är han vid det här Laget mer vidsynt än en del andra med samma preferenser.
Skriv sen på tältets utsida Björkmans Gummitält.
Ring Jonas Björkman och be honom sponsra ett Gummitält som hyllning till sina tidiga år, visserligen håller även han på Alesta SK och Bajen men med tanke på att han sett en del under åren så är han vid det här Laget mer vidsynt än en del andra med samma preferenser.
Skriv sen på tältets utsida Björkmans Gummitält.
In Hinkum Veritas
Finns ju en annan gammal tennislegend/världsetta med pengar i drivor som till på köpet håller på VLH!
( edit: nej, inte Janne Gunnarsson! )
( edit: nej, inte Janne Gunnarsson! )
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
På Växjö kommuns hemsida läser man med förvåning följande:
"Om det fortsatta arbetet fortskrider på avsett sätt skall en detaljplan antas under 2007. Slutliga beslut om övriga avtal och försäljning skall tas i början av 2008. Därefter ges möjlighet att påbörja byggnation av idrottsanläggningar samt ett större köpcentra och drygt femhundra bostäder.
De nya idrottsarenorna beräknas stå färdiga senast under 2010."
Sista raden lovar ju gott. Observera senast 2010.
"Om det fortsatta arbetet fortskrider på avsett sätt skall en detaljplan antas under 2007. Slutliga beslut om övriga avtal och försäljning skall tas i början av 2008. Därefter ges möjlighet att påbörja byggnation av idrottsanläggningar samt ett större köpcentra och drygt femhundra bostäder.
De nya idrottsarenorna beräknas stå färdiga senast under 2010."
Sista raden lovar ju gott. Observera senast 2010.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Första gången tror jag försvarar våra politiker ,men kom till sans för det första har de mer att göra än ett arenabygge och om detta vore det enda så måste De väl kunna försvara varför vi bygger det .
För mej är det så SJÄLVKLART att detta bygge ska komma till !!
Men för många andra är det inte.
Senast idag kunde man läsa en insändare i SMP det det var helt vansinnigt att göra detta ,men hans argument var så dåliga att jag skrattade åt dem.
Men en sak är jag överens med Er ATT SKA HOCKEYEN I VÄXJÖ UTVECKLATS SÅ MÅSTE VI FÅ EN NY ARENA Och framförallt se till att UNGDOMARNA får IS att träna på!! 10-åringar ska inte behöva åka till Rydaholm för att utöva den sport De älskar !!!!
För mej är det så SJÄLVKLART att detta bygge ska komma till !!
Men för många andra är det inte.
Senast idag kunde man läsa en insändare i SMP det det var helt vansinnigt att göra detta ,men hans argument var så dåliga att jag skrattade åt dem.
Men en sak är jag överens med Er ATT SKA HOCKEYEN I VÄXJÖ UTVECKLATS SÅ MÅSTE VI FÅ EN NY ARENA Och framförallt se till att UNGDOMARNA får IS att träna på!! 10-åringar ska inte behöva åka till Rydaholm för att utöva den sport De älskar !!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Bobba, Fredrik.
Ni har inga barn som spelar i ungdomslagen va? Som förälder till en pojk i TEAM-99 välkomnar jag ett tak. Tänk långsiktigt inte kortsiktigt. Vi hade en Cup häromveckan och lagen utifrån Te x Åseda imponerade STORT. Bara detaljer skiljer vårt sätt att träna barnen på MEN det som skiljer är tillgången på istid. Så den som säger att ett tak över uterinken är överskattat är ute och cyklar. Nyckeln till framgång i ungdomsleden är till STOR del istid....
Nåväl åter till ämnet.
Ni har inga barn som spelar i ungdomslagen va? Som förälder till en pojk i TEAM-99 välkomnar jag ett tak. Tänk långsiktigt inte kortsiktigt. Vi hade en Cup häromveckan och lagen utifrån Te x Åseda imponerade STORT. Bara detaljer skiljer vårt sätt att träna barnen på MEN det som skiljer är tillgången på istid. Så den som säger att ett tak över uterinken är överskattat är ute och cyklar. Nyckeln till framgång i ungdomsleden är till STOR del istid....
Nåväl åter till ämnet.
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...