Vid ett extra kommunmöte i går kväll beslutades att det byggs en ny ishall redan under sommaren och ska stå klar till seriestarten i höst ,beslutet klubbades strax efter midnatt.
Beslutet att bygga ny ishall blev knappt en dag gammal,efter att gått igenom räkenskaperna i kommunen kom man fram till att det fanns inga pengar till idrotten ,bibloteket blev 30 milj dyrare än beräknat och simhallen likaså dessutom är det troligt att man få ta över driften av denna med mindre och mindre besökare.Så det vara bara att konstatera att till idrotten finns inga pengar och beslutet revs.
om inte lakers skaffar en riktigt bra sponsor som e villig att bygga en ny ishall lr villiga att bistå med massa pengar men det lär väl inte händå så länge vi e i allsvenskan
Jo Per, jag har ingen större önskan än att det ska bli verklighet, men råkar man stöta ihop med någon kommun-Nisse, så inte fasen hoppar jag jämfota precis. Det lär flyta mycket vatten under broarna innan hockeyarenan är färdig. Det verkar finnas en prioriterings grej också, och där verkar fotbollen komma i första rummet. Men å andra sidan förstår jag inte det resonemanget, eftersom fotbollsarenan ska ligga på ishallens nuvarande plats.
Per: Det är än så länge lite farligt att ta ut något i förskott, för det ska rinna mycket vatten under broarna innan någon Arenastad är klar. Det handlar om miljardprojekt. Men jag håller med om att det ser ljust ut så här långt.
Och jag hoppas såklart att jag ska få se arenan och det kan bli verklighet om personalen på "hemmet" kan skjutsa upp mig i min rullstol på min 90-årsdag.
Räven skrev:Per: Det är än så länge lite farligt att ta ut något i förskott, för det ska rinna mycket vatten under broarna innan någon Arenastad är klar.
Vatten under broar ska det bli ett nytt Venedig
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Vi kan alla ha kul ihop alla oavsett var vi är. Men vi får hoppas att vi kan dela en färdtjänstbuss upp till arenan, det lär väl förhoppningsvis finnas nya Lakejer som kan se till att vi får lite dricka i pausen.
Dragkampslakej: Jag tänkte på det när jag skrev, undrar om det finns några broar i stan? Knappt jag vet. Nä, jag hoppas att det blir verklighet så klart, frågan är i vilken ordningsföljd de kommer att bygga, det lär ta tid i allafall.
Dragkampar´n, då kan du nog börja putsa på astronauthjälmen.
Citat Gunnar Elm (c):"Vi ligger bra till i planeringen och skall nu komma fram till en ekonomisk lösning".
Hahaha 666, jo iåförsej
Men uttalandet av herrn ovan är väl bättre än total tystnad? Det lät ju i artikeln som att något faktiskt är på gång (men att man skyndar långsamt pga Sportbiz-soppan).
positivt att de pratar om ishallar i pluralis iaf...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.