Kvalserien 2010
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Förbundet efter skandalen:
En åskådare tog sig in i Rögles bås och slog till målvaktstränaren Magnus Wennström efter matchen mellan AIK och Rögle i kvalserien.
Tävlingschefen Mikael Lundström säger att förbundet kommer att utreda händelsen.
– Det är ingen åtgärd med omedelbar verkan men vi kommer att undersöka om något brustit i säkerheten, säger Lundström till Sportbladet.
Det kan väl inte vara möjligt, eller
En åskådare tog sig in i Rögles bås och slog till målvaktstränaren Magnus Wennström efter matchen mellan AIK och Rögle i kvalserien.
Tävlingschefen Mikael Lundström säger att förbundet kommer att utreda händelsen.
– Det är ingen åtgärd med omedelbar verkan men vi kommer att undersöka om något brustit i säkerheten, säger Lundström till Sportbladet.
Det kan väl inte vara möjligt, eller

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Löjligt. Det är väl för fan inte första gången detta händer.
Fråga dom Lakejer som fick slussas ut genom spelargången förra säsongen.
Förbundet sitter ju i knät på AIK. Ge dom riktiga straff, för helvete.
Skicka dom till Ryssland, så vi blir av med packet.
Fråga dom Lakejer som fick slussas ut genom spelargången förra säsongen.
Förbundet sitter ju i knät på AIK. Ge dom riktiga straff, för helvete.

Skicka dom till Ryssland, så vi blir av med packet.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Precis. AIK:s uppfattning är (var?) ju att alla bortasupportrar ser matcherna mot de på egen risk. Ingen säkerhet kan garanteras. Det borde redan då ha klämtat en varningsklocka hos Förbundet och AS-föreningen. AIK:s kriminella slapphet vad det gäller säkerhetsfrågor borde utesluta de från all svensk elitidrott. I vilken annan verksamhet kan en anordnare avsvära sig allt ansvar för säkerheten?
Jag vill kunna se en bortamatch mot vilket AS-lag som helst utan att riskera mitt liv. Ingen orimlig begäran enligt mig.
Jag vill kunna se en bortamatch mot vilket AS-lag som helst utan att riskera mitt liv. Ingen orimlig begäran enligt mig.
-
- Forumdemon
Men hur ända in i.... kan debatten nu ta DENNA vändning:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 6845089.ab
Ska vi verkligen acceptera att vi i majoriteten som kan ta dessa gliringar med glimten i ögat, står tillbaka och rättar oss efter dessa neandertalare som inte klarar av att en spelare driver lite med en klack? Ska vi stå tillbaka som rädda porslinsfigurer och låta dessa lågt stående kryp sätta regelschemat? Det finns till och med de som propagerar för att spelaren (!!) ska bli avstängd för detta!?! Nu får det väl ändå räcka med detta daltande med huliganer som inte begriper var skåpet ska stå! Här passar verkligen en av läktarramsorna som jag egentligen inte är särskilt förtjust i; Ut med packet!
"Att hyscha publiken är höjden av osportslighet" - Come on, Wennerholm...!?
Om ingen riktigt noterat det, så är jag riktigt förbannad!!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 6845089.ab
Ska vi verkligen acceptera att vi i majoriteten som kan ta dessa gliringar med glimten i ögat, står tillbaka och rättar oss efter dessa neandertalare som inte klarar av att en spelare driver lite med en klack? Ska vi stå tillbaka som rädda porslinsfigurer och låta dessa lågt stående kryp sätta regelschemat? Det finns till och med de som propagerar för att spelaren (!!) ska bli avstängd för detta!?! Nu får det väl ändå räcka med detta daltande med huliganer som inte begriper var skåpet ska stå! Här passar verkligen en av läktarramsorna som jag egentligen inte är särskilt förtjust i; Ut med packet!
"Att hyscha publiken är höjden av osportslighet" - Come on, Wennerholm...!?
Om ingen riktigt noterat det, så är jag riktigt förbannad!!

Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
-
- Forumproffs
Ingen risk att eventuella böter kommer i från AIK:s kassa om man ska tro på ab.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6849819.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6849819.ab
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- Forumdemon
Oavsett vad så måste aik få böter på sitt eget bord också. Allt kan inte lastas över på enskilda huliganer.
aik ansvarar för säkerheten i arenan, säkerheten brast totalt = aik's fel.
När man låter ett 40-tal fans få förflytta sig på läktaren och ställa sig precis bakom Rögles bås, då har man misslyckats totalt. Skulle det varit en fotbollsmatch matchen avbrutits ungefär 10 minuter in i tredje perioden
aik ansvarar för säkerheten i arenan, säkerheten brast totalt = aik's fel.
När man låter ett 40-tal fans få förflytta sig på läktaren och ställa sig precis bakom Rögles bås, då har man misslyckats totalt. Skulle det varit en fotbollsmatch matchen avbrutits ungefär 10 minuter in i tredje perioden
- Linkankopia
- Forumproffs
Förra säsongens KS så lyckades ett gäng AIK'are infiltrera SSK's hemmastå och vifta med batonger och andra tillhyggen. AIK's nötter fortsätter i samma andra denna säsong ....
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Att spela inför tomma läktare är inget straff för AIK
Hoppas alla målgörare för all framtid hyschar publiken i hovet!!
Sen ska det ju inte vara möjligt för publiken att komma åt spelare och ledare heller för den delen.
saxat ifrån www.sverigescenen.se
"Efter två tunga och onödiga hemmaförluster har Gnaget nu två poäng upp till en elitserieplats med sju omgångar kvar att spela av Kvalserien. För andra hemmamatchen i rad så valde en motståndarspelare att håna, provocera och uppvigla AIK-klacken efter sitt matchavgörande mål. I tisdags mot Södertälje ledde det till bråk mot polisen som använde batonger och pepparsprej mot fansen och i går mot Rögle så stormade grabbarna innerplanen och motståndarbåset. Nästa gång en bortaspelare gör samma sak på Hovet så riskerar isen att stormas.
Vi uppmanar även AIK-publiken att köpa biljett i tid till kommande hemmamatcher, sådana här incidenter har en förmåga att alltid locka lite extra folk till matcherna... Vi tar också för givet att såväl SSK-spelaren Yanick Lehoux som RBK-spelaren Daniel Rahimi stängs av och bötfälls av Svenska Ishockeyförbundet samt beläggs med tillträdelseförbud av Supporterpolisen. "

Hoppas alla målgörare för all framtid hyschar publiken i hovet!!
Sen ska det ju inte vara möjligt för publiken att komma åt spelare och ledare heller för den delen.
saxat ifrån www.sverigescenen.se
"Efter två tunga och onödiga hemmaförluster har Gnaget nu två poäng upp till en elitserieplats med sju omgångar kvar att spela av Kvalserien. För andra hemmamatchen i rad så valde en motståndarspelare att håna, provocera och uppvigla AIK-klacken efter sitt matchavgörande mål. I tisdags mot Södertälje ledde det till bråk mot polisen som använde batonger och pepparsprej mot fansen och i går mot Rögle så stormade grabbarna innerplanen och motståndarbåset. Nästa gång en bortaspelare gör samma sak på Hovet så riskerar isen att stormas.
Vi uppmanar även AIK-publiken att köpa biljett i tid till kommande hemmamatcher, sådana här incidenter har en förmåga att alltid locka lite extra folk till matcherna... Vi tar också för givet att såväl SSK-spelaren Yanick Lehoux som RBK-spelaren Daniel Rahimi stängs av och bötfälls av Svenska Ishockeyförbundet samt beläggs med tillträdelseförbud av Supporterpolisen. "
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Vet i fan vad vi är på väg?
För min egen del så får man väl se det med glimten i ögat när en spelare gör en gest av detta slag mot klacken!!
Vi som åskådare ska kunna slänga vilken skit som helst mot spelare å ledare utan att det ska tas ngn notis om detta.,å då är det inte ngn liten hysch hysch gest,nu snackar vi ju om grova ord.....
Jag går på hockey för att jag älskar det!inte för att håna motståndarna,utan för att bära fram mitt eget lag med klapp å sång.
Tycker LL är ett föredömme för alla suportrar.
För min egen del så får man väl se det med glimten i ögat när en spelare gör en gest av detta slag mot klacken!!
Vi som åskådare ska kunna slänga vilken skit som helst mot spelare å ledare utan att det ska tas ngn notis om detta.,å då är det inte ngn liten hysch hysch gest,nu snackar vi ju om grova ord.....
Jag går på hockey för att jag älskar det!inte för att håna motståndarna,utan för att bära fram mitt eget lag med klapp å sång.
Tycker LL är ett föredömme för alla suportrar.
Klurig kille som la upp den texten oxå där man vill ha rättvisa igenom att spelarna skall stängas av pga av att dom var elaka emot klacken
"Buuuuhuuuuu dom använde batonger och pepparsprej mot oss! "
Ja undra varför jävla idiot.
Är dom dumma nästa match med så spela upp det klassiska hysschandet ifrån fredagen den 13:e filmerna i jumbotrråånen så kissar dom ner sig!

"Buuuuhuuuuu dom använde batonger och pepparsprej mot oss! "
Ja undra varför jävla idiot.
Är dom dumma nästa match med så spela upp det klassiska hysschandet ifrån fredagen den 13:e filmerna i jumbotrråånen så kissar dom ner sig!

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Kan ni se rubrikerna om det varit på hovet Johan "runken" Sjödell-Wiklander hade gjort sina gester istället för hemma mot VLH?
Händelsen var som följer -
Björn Karlsson och "runken" har lite kuddkrig i runden nedanför oss. Bägge får en varsin 2.a för detta. Bägge börjar åka mot utv.båset och när "runken" passerar oss ger han oss först fingret (efteratt ha tagit av sig handsken) för att när han kommer in i båset göra runkrörelse vänd mot oss .
Runken fick en 10a för olämpligt uppförande för detta, ska man inte få mer när man gör sånt?
Efter detta vill runken spela framför oss, men man kan säga att Evert gav han fingret, haha jävla pajas.
Händelsen var som följer -
Björn Karlsson och "runken" har lite kuddkrig i runden nedanför oss. Bägge får en varsin 2.a för detta. Bägge börjar åka mot utv.båset och när "runken" passerar oss ger han oss först fingret (efteratt ha tagit av sig handsken) för att när han kommer in i båset göra runkrörelse vänd mot oss .
Runken fick en 10a för olämpligt uppförande för detta, ska man inte få mer när man gör sånt?
Efter detta vill runken spela framför oss, men man kan säga att Evert gav han fingret, haha jävla pajas.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Vilken sjukt rolig Hockeyallsvenska det kan bli för oss här nere i söder nästa säsong: VLH, IFT, IKO, TAIF, MIF och RBK i samma serie!

Både AIK och LIF har fått vittring på andraplatsen. Dessutom ligger Almtuna och lurar där bakom, vinner man mot Rögle i nästa omgång så är man en ynka match från ES!

Både AIK och LIF har fått vittring på andraplatsen. Dessutom ligger Almtuna och lurar där bakom, vinner man mot Rögle i nästa omgång så är man en ynka match från ES!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum