vadå wrote:Har man tur möter de ett annat lag när man väl kommit dit. Det finns inga dåliga lag i elitserien i år, sorry.
Ska något lag lura till sig en ES plats behövs nog rutinerade spelare som inte pensionerat sig ännu. Malmö, Rögle nej jag tror inte det..Leksand, ja kanske med bra mycket tur men jag tror inte på det, tyvärr.
Då blir det ett unikt år i år då inget lag från allsvenskan tar steget upp. Det har nämligen skett de senaste säsongerna i motsats till vissa experters analyser.
Primeau wrote:
Tänk om Växjö Ranger också nosar på Elitserien nästa säsong, då kanske Bois är tillbaka...?
Realism min herre...realism...
Ta bilen till Jönköping någon dag och se en elitserie match, nyttigt att få lite substans och distans i sin tillvaro.
Fast att nosa på Elitserien är ju inte direkt detsamma som att se serieledande HV71 i aktion, tycker du det?
Med nosa på Elitserien avser jag gå vidare till Kvalserien till Elitserien. Det kan mycket väl Lakers göra nästa säsong, kanske t o m. denna säsongen - i ett eventuellt playoff kan allt hända!
Och i en match där Roger Melin tycker att hela laget bidrar i det grundläggandet arbetet hittar han också två ljusglimtar.
- Jag tycker att Johan Andersson var riktigt bra idag. Han visar en härlig inställning och är dessutom bra med pucken. Sedan spelade Ari riktigt bra. Han räddade oss flera gånger, avslutar Roger Melin
å andra sidan har Bois en märklig förmåga att skapa numerära överlägen.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ville bara tillägga att mitt inlägg inte heller var riktat som en jämnföring spelarna imellan! Lauritzen har ju kanske kommit i ett lag med högre konkurrans en Andersson, och Lauritzen tycker att det är bättre att spela en säsong till i Allsvenskan medans Johan tycker tvärtom dvs lika bra att ta tjuren vid hornen på en gång!
Då båda är extremt olika i spelstilarna så går det ändå inte att jämnföra!
Anmärkningsvärt att Bois klättrat sig upp till 1:a linen i Frölunda. Tydligen har han imponerat, både under träning och match den senaste tiden. Som sagt, dröjer inte länge förrän Bengt-Åke får nys om hur nyttig våran Bois Bois Bois är..
Lite obegripligt att BOIS inte begär att få spela i HA och förslagsvis VLH? Han har kört fast i Frölunda. Det gynnar honom knappast att harva 3-4 minuter per match i Frölunda. Visst, det är säkert skoj att spela inför 12.000 i Scandinavium men "at the end of the day" måste det vara roligare att spela hockey i HA runt 20 min per match än 3-4 sura minuter med Indianerna!
Skulle tro att hans karriär kan få en skjuts med framgång i HA och därefter ev en ny chans i ett annat ES lag. BOIS är en riktigt rivig sak men jag tror inte han har den tekniska skickligheten för ES. VLH vet hur han ska användas.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Johan Andersson är en fenomenal ishockeyspelare. Jag kan inte för det blekaste begripa varför Dahlén-/Karlsson trägas med att hålla honom utanför laget. Uppenbarligen så har dom en känsla av att Bois inte håller i elitserien och dess konkurrens - men ge då för fan pajken en chans till att utvecklas. I detta nu så stagnerar Bois utveckling å det grövsta. Hur uppmuntrande och tilfredsställande kan det vara för en ishockeyspelare att få lira fem minuter per match - eller agera bänkvärmare?
Jag har dock hört av flera oberoende källor att Bois själv vill bryta kontraktet med Elitserielaget. Huruvida detta stämmer låter jag vara osagt.
Chief Evert bör per omgående lyfta luren och prata med sina Goa Gubbar uppe i Götet och ta HIT Bois omedelbart!
Vi får väl se vad som händer under uppehållet...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Frölunda var förmodligen den sämsta klubben för BOIS att gå till av alla ES lag. Att försöka ta en plats i ett storsatsande Frölunda... var med facit i hand mer en kick för egot och plånboken än gynnande för karriären.
Plan B = Växjö Lakers
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
På Frölundas SF-sida får Bois betyget "++, Osynlig" efter vinsten mot DIF.
Det skär som en kniv i mig att en sådan spelare har reducerats till... osynlig