Angående veckobrev m.m. på eastfront.net
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Angående veckobrev m.m. på eastfront.net
Normalt brukar jag inte skriva på andra lags forum/GB:s men jag gör ett undantag då det i en tidigare diskussion förekommit en hel del rena felaktigheter angående East Front och Öster.
East Fronts officiella hållning är ABSOLUT INTE att ogilla Växjö Lakers, vilka många skribenter i diskussionen verkar tro. Som webmaster och f d ordförande för föreningen gör sådana påståenden mig mycket ledsen om det skulle vara en allmän tanke om EF. Vi, precis som ni, är främst till för att stötta VÅRT lag. Vi kan även konstatera att en del medlemmar i Lakejerna gillar även fotboll och Öster och en del medlemmar i EF gillar även hockey och Lakers.
Nu skulle både ni och jag ljuga om vi sa att alla medlemmar i våra respektive supporterklubbar alltid vill hela Växjöidrottens väl, för så är inte fallet. Veckobrevsskribenten Stefan Lindstig har uppenbarligen inte mycket övers till hockey och Lakers men hör och häpna - det finns 500 aktiva medlemmar till som var och en kan ha helt andra åsikter.
Hade Stefans veckobrev varit en officiell artikel så hade den inte funnits kvar vid det här laget, för hans åsikter kan inte jämställas med EF:s egna. När det gäller veckobreven så är dock hela tanken att de skall spegla INDIVIDENS tankar och INTE föreningens.
Sen blir jag återigen yttrerst bestört när jag läste ett inlägg av någon som bl a skrev att Östers ungdomsledare inte låter sina lag stå med EF. Inget kunde vara felaktigare, i flera matcher genom åren - såväl hemma som borta - så har ungdomslagen funnits ibland oss. Jag tror att ni kan prata med vilken ledare som helst inom Öster, finns det NÅGON av dem som har ett enda ont ord att nämna om EF så blir jag MYCKET förvånad.
Som webmaster för eastfront.net är jag mån om att föra fram det fria ordet och inte censurera om det inte är nödvändigt. Därför skulle jag gärna se ett gästveckobrev på eastfront.net som är skrivet av en Lakej. Är det någon som tagit illa vid sig och som känner att han eller hon vill föra fram sina åsikter och bemöta Stefans brev eller bara vill skriva något allmänt, så är ni välkomna att maila in ert bidrag till webmaster@eastfront.net. Kommer det flera bidrag publicerar jag det som jag (som utgivningsansvarig) tycker bäst om.
Till sist vill jag framföra mina lyckönskningar i kvalet. Växjö är definitivt stort nog för oss båda, men vi måste kunna ta varandra med en nypa salt och inte skapa rena villfarelser för en publicerad artikel på eastfront.net.
Tobias Croby
Webmaster
East Front
East Fronts officiella hållning är ABSOLUT INTE att ogilla Växjö Lakers, vilka många skribenter i diskussionen verkar tro. Som webmaster och f d ordförande för föreningen gör sådana påståenden mig mycket ledsen om det skulle vara en allmän tanke om EF. Vi, precis som ni, är främst till för att stötta VÅRT lag. Vi kan även konstatera att en del medlemmar i Lakejerna gillar även fotboll och Öster och en del medlemmar i EF gillar även hockey och Lakers.
Nu skulle både ni och jag ljuga om vi sa att alla medlemmar i våra respektive supporterklubbar alltid vill hela Växjöidrottens väl, för så är inte fallet. Veckobrevsskribenten Stefan Lindstig har uppenbarligen inte mycket övers till hockey och Lakers men hör och häpna - det finns 500 aktiva medlemmar till som var och en kan ha helt andra åsikter.
Hade Stefans veckobrev varit en officiell artikel så hade den inte funnits kvar vid det här laget, för hans åsikter kan inte jämställas med EF:s egna. När det gäller veckobreven så är dock hela tanken att de skall spegla INDIVIDENS tankar och INTE föreningens.
Sen blir jag återigen yttrerst bestört när jag läste ett inlägg av någon som bl a skrev att Östers ungdomsledare inte låter sina lag stå med EF. Inget kunde vara felaktigare, i flera matcher genom åren - såväl hemma som borta - så har ungdomslagen funnits ibland oss. Jag tror att ni kan prata med vilken ledare som helst inom Öster, finns det NÅGON av dem som har ett enda ont ord att nämna om EF så blir jag MYCKET förvånad.
Som webmaster för eastfront.net är jag mån om att föra fram det fria ordet och inte censurera om det inte är nödvändigt. Därför skulle jag gärna se ett gästveckobrev på eastfront.net som är skrivet av en Lakej. Är det någon som tagit illa vid sig och som känner att han eller hon vill föra fram sina åsikter och bemöta Stefans brev eller bara vill skriva något allmänt, så är ni välkomna att maila in ert bidrag till webmaster@eastfront.net. Kommer det flera bidrag publicerar jag det som jag (som utgivningsansvarig) tycker bäst om.
Till sist vill jag framföra mina lyckönskningar i kvalet. Växjö är definitivt stort nog för oss båda, men vi måste kunna ta varandra med en nypa salt och inte skapa rena villfarelser för en publicerad artikel på eastfront.net.
Tobias Croby
Webmaster
East Front
- LaKaj
- Forumdemon
Det var ju bra att East Front tar avstånd från innehållet i nyhetsbrevet. Jag tror att det var just det vi ville höra och förhoppningsvis kan vi lämna detta nu.
De "utvecklingsområden" som jag tycker att East Front har (och de är inte "felaktiga") kommer jag att framföra direkt till er, istället för dra upp det här igen. Må idrottsstaden blomstra!
De "utvecklingsområden" som jag tycker att East Front har (och de är inte "felaktiga") kommer jag att framföra direkt till er, istället för dra upp det här igen. Må idrottsstaden blomstra!

----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Re: Angående veckobrev m.m. på eastfront.net
Är inte artikel officiell i och med att den ligger ute på EF:s hemsida??Zingo-EF wrote:Hade Stefans veckobrev varit en officiell artikel så hade den inte funnits kvar vid det här laget, för hans åsikter kan inte jämställas med EF:s egna.
.....
Re: Angående veckobrev m.m. på eastfront.net
Så kan man ju se på saken, men i det här fallet menar nog Zingo att artikeln vore officiell om det vore något som EF stod för. I det här fallet är det ju bara ett inofficiellt veckobrev på en officiell sajt.mackan wrote: Är inte artikel officiell i och med att den ligger ute på EF:s hemsida??

Jag tycker Zingos inlägg är mycket klargörande och välkommet. Därmed hoppas jag att debatten om EF och Öster tar slut. EF och Lakejerna har inga motstridiga intressen. Det finns enskilda i båda lägren som tycker att den andra sporten är lagom kul. Jag tillhör den kategorin. Vi måste lägga allt fokus på nästa match istället föt att bry oss om vad olika supporter-föreningar tycker eller inte tycker om oss. Är det något vi borde har lärt oss är att framgång och skoj skapar negativa känslor hos somliga.
instämmer helt i dettaVaranen wrote:Jag tycker Zingos inlägg är mycket klargörande och välkommet. Därmed hoppas jag att debatten om EF och Öster tar slut. EF och Lakejerna har inga motstridiga intressen. Det finns enskilda i båda lägren som tycker att den andra sporten är lagom kul. Jag tillhör den kategorin. Vi måste lägga allt fokus på nästa match istället föt att bry oss om vad olika supporter-föreningar tycker eller inte tycker om oss. Är det något vi borde har lärt oss är att framgång och skoj skapar negativa känslor hos somliga.
törstens fiende
http://www.eastfront.net/cgi-bin/web/article.cgi?651Ishockeyn har väl grävt sin egen grav. Först värvar man massa stjärnor, skriver långa kontrakt och ger dom skyhöga löner. Därefter stänger man av spelarna, men måste även i fortsättningen betala deras löner. Till råga på allt så ignorerar man spelarnas agenter. Ska man driva en förening får man inte ha Knoll och Tott som ansvariga. Det ser dock ut som om kommunen kommer att rusta upp isladan. Inga dåliga pengar att satsa på konsåkningsklubben
Återigen så har Eastfronts pajaskrönikör och "fotbollsproffessor" herr Lindstig skrivit om laget i växjö som berör, Växjö Lakers, i sin krönika. Herr Lindstig verkar veta en hel del om Växjö Lakers och klubbens åtaganden.

Växjö Lakers BERÖR!

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Den roligaste läsningen var ju detta, citerar Stefan Lindstig:
Säger bara en sak...KASTA INTE STEN I GLASHUS. Är säker på att Lakers kommer lösa detta och till skillnad från vissa klubbar slippa gå till Kommunen och be på sina bara ben! Hade vi oxå haft samma historik och haft en Stig Svensson (som tyvärr avlidit för nåt år sedan) i vår klubb så hade ishallen oxå varit renoverad för långesedan. Känns som han bara behövde knäppa med fingrarna så rullade det in pengar till Österkassan!
Det var allt jag hade o säga för denna gång!
Over and Out!
Då kan man ju ställa sig frågan vilka de hade som ansvariga när man drar på sig miljonskulder så man måste gå till Kommunen och tigga pengar för att inte gå i konkurs!Ska man driva en förening får man inte ha Knoll och Tott som ansvariga.

Säger bara en sak...KASTA INTE STEN I GLASHUS. Är säker på att Lakers kommer lösa detta och till skillnad från vissa klubbar slippa gå till Kommunen och be på sina bara ben! Hade vi oxå haft samma historik och haft en Stig Svensson (som tyvärr avlidit för nåt år sedan) i vår klubb så hade ishallen oxå varit renoverad för långesedan. Känns som han bara behövde knäppa med fingrarna så rullade det in pengar till Österkassan!
Det var allt jag hade o säga för denna gång!
Over and Out!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Jag pratade med Lindstig på valborgsmässoafton och då fick jag uppfattningen att han inte tyckte om lakers eftersom att han är taif:are, men tyckte det var roligt att hockeyn tagit fart i Växjö och lakejerna har stro del i det. Han kanske ändrat sig sedan dess. //Roger
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Helt rätt viktor.
Lite tjivens skall det vara, det blir ju så mycket roligare då. Fast under strikta och ordnade förhållanden. Lite ironi och sarkasm har väll aldrig skadat nån.
Tycker personligen att tjötet mellan våra båda stadsklackar inte är så särskilt allvarligt som många tror att det är. Bara alla utomstående som vill trissa upp stämningen lite. Vi själva bryr ju oss inte så mycket om vad dom andra gör utan tänker mer på vad vi själva gör.
Jag har gått och sett öster så länge jag kan minnas. är själv medlem i eastfront och har varit det i ex antal år, och säkerligen så kommer jag att vara det ett bra tag till. Tycker att de båda klackarna är rätt så lika. Sett till folket. Båda förespråkar kärleken till sin idrott inget hat, inga alllvarliga incidenter, endast kärleken till sitt lag.
Kom ihåg detta alla. Både lakejerna och eastfront har ett fantastiskt ryckte om sig runt om i idrottssverige. Eastfront är väll lite mer "kändare" än lakejerna eftersom dom har funnits lite längre. men men. det ska vi i lakejerna ändra på.
Lite tjivens skall det vara, det blir ju så mycket roligare då. Fast under strikta och ordnade förhållanden. Lite ironi och sarkasm har väll aldrig skadat nån.
Tycker personligen att tjötet mellan våra båda stadsklackar inte är så särskilt allvarligt som många tror att det är. Bara alla utomstående som vill trissa upp stämningen lite. Vi själva bryr ju oss inte så mycket om vad dom andra gör utan tänker mer på vad vi själva gör.
Jag har gått och sett öster så länge jag kan minnas. är själv medlem i eastfront och har varit det i ex antal år, och säkerligen så kommer jag att vara det ett bra tag till. Tycker att de båda klackarna är rätt så lika. Sett till folket. Båda förespråkar kärleken till sin idrott inget hat, inga alllvarliga incidenter, endast kärleken till sitt lag.
Kom ihåg detta alla. Både lakejerna och eastfront har ett fantastiskt ryckte om sig runt om i idrottssverige. Eastfront är väll lite mer "kändare" än lakejerna eftersom dom har funnits lite längre. men men. det ska vi i lakejerna ändra på.
I always tell the truth, even when i lie
Jo visst är det bra att sticka ut hakan liten för att få igång en debatt, att skriva så att andra reagerar.
Men jag tror inte det är det som är syftet med Lindstigs skriverier, utan det är ren och skär elakhet från hans sida och jag tror nog att han skulle må allra bäst om Lakers gick i graven, för han tror nog att det skulle gynna Öster ekonomiskt. Men det är bara ett löst antagande från min sida, utan direkt värde och inte angrepp på hans person utan bara hans sätt att agera på.
Men jag tror inte det är det som är syftet med Lindstigs skriverier, utan det är ren och skär elakhet från hans sida och jag tror nog att han skulle må allra bäst om Lakers gick i graven, för han tror nog att det skulle gynna Öster ekonomiskt. Men det är bara ett löst antagande från min sida, utan direkt värde och inte angrepp på hans person utan bara hans sätt att agera på.
har inte brigaden lagt ner?Malul wrote:det är ju samma folk i brigaden som i east front,inte konstigt att det blir som det blir!jag tycker vi hämnas tar över tingsryd bany lagg!!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
det verkar så,deras hemsida är offline iaf och säkert varit så ett bra tag!
sökte på google och hittade denna lysande berättelse:
http://etnhum.etn.lu.se/arkiv/A/sv_nu/Vt01/Grupp_16.PDF
sökte på google och hittade denna lysande berättelse:
http://etnhum.etn.lu.se/arkiv/A/sv_nu/Vt01/Grupp_16.PDF
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Hela deras koncept som klack är endast ironi och sarkasm. Dom kallar sig t.o.m själva för vanarter och särarter och surbukar mm. Man måste ha varit med ett tag för att förstå hela sammanhanget. Då blir allt inte så allvarligt. tex att skrika vanart till en motståndare. Har varit runt i många klackar i sverige och utomlands. Mest pga lumpen för ett par år sedan. Och likheten mellan lakejerna och eastfront är enorma. I alla andra klackar var det bara hata hata. Samt skrika på domaren konstant(alla skrek på domarn). Medans i lakejerna och östfronten så var det bara kärleken till idrotten. Visst händer det att någon ilsknar till på domarn ibland(ta mig som exempel). Men det kommer inte i närheten av hur hetsk stämmningen blir i andra klackar då dom ilsknar te.
Så i slutändan är våra två supporterföreningar några av de lugnaste och snällaste i hela stora sverige.
Så i slutändan är våra två supporterföreningar några av de lugnaste och snällaste i hela stora sverige.
I always tell the truth, even when i lie
Jag och min son skulle se en match med Öster för några år sedan och hörde EF skrika okvädesord till: Motståndarna, domarna, sitt eget lag och BOLLKALLARNA! Jag trodde bollkallarna var de kommande stjärnorna i föreningen, men frågan är om de vill vara med när de får skit från supporterföreningen redan i unga år?hum-idle wrote:Teddy jag håller med dig till viss del. Men att jämföra lakejerna och east front tar jag som en diss. Vi skriker inte avart till motståndare...
Det var inga sköna ord som hördes. Jag tog min 5-årige son, gick därifrån och har inte varit där sen dess. Ett sådant uppträdande från EF kan bara sammanfattas med ett ord. USELT!
Växjö Lakers, vinner mot alla!
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Håller med Fattar inte poängen alls ..Vill man gå på Hockey GÅ . Vill man gå på fotboll GÅ ! När jag går skiter jag i vad folk skriker Jag kollar på Hockeyn/Fotbollen. Men ändå det finns alltid en gräns !Bortsprungen Lakej wrote:Fattar inte hur ni kan hetsa upp er så mycket.
Tycker att Lindstigs krönikor är riktigt roliga att läsa och jag tycker att det är synd att han ska sluta skriva. Hade varit sköj med något liknande på lakers sida.