Nyström går till attack...

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

LasseMaja wrote:Förstår inte vad ni tycker är så himla oklart?!! Lakers väljer att sparka 3 spelare som är under kontrakt, det är väl hur självklart som helst att det kommer kosta klubben en slant!! Varför ska spelarna vara snälla å strunta i sina pengar som dom har rätt till?? Lakers har ju gjort ett stort fel här, tydligen har klubben inte så mycket pengar så att man har råd med sån här skit :lol:
Växjö Lakers skulle kanske ta kontakt med tingsryds kansli och be att få låna deras miniräknare, sommarjobbare och vita blodkroppar... :lol:

/T5!!
Last edited by C70T5 on 27 May 2005, 16:28, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

carl wrote:Solklart är Lakers taktik att krama musten ur de tre spelarna genom att dra ut på processen så länge som möjligt. På det sättet hoppas Lakers att spelarna ska nöja sig med en billigare peng i rädsla för att bli klubblösa. Jag tycker inte att den taktiken är eftersträvansvärd.

Om en förening har gjort misstaget att skriva för långa kontrakt med fel spelare, så får föreningen vacker betala för sitt misstag. I detta fallet gör Lakers 2 misstag av 2 möjliga: för det första skrev de ett långt kontrakt med fel spelare och för det andra fördröjer man processen vilket kan få förödande konsekvenser för de tre spelarnas hockeykarriärer. Skärpning Lakers!
Det är inte likt dig Carl att förtala andra. Fortsätt att hålla din ribba högt, du har ett gott rykte på detta forum. Det vore synd att det skulle grusas av plumpna spekulationer.
carl wrote:På det sättet hoppas Lakers att spelarna ska nöja sig med en billigare peng i rädsla för att bli klubblösa.
Jag förstår inte hur du resonera här. Spelarna har kontrakt med VLH över nästa säsong, så de riskerar ju inte att bli klubblösa.

Mvh Håkan Sevén
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det verkar som att det skulle ha varit bättre om dessa tre spelare fått vara kvar och inväntat att deras formkurva pekat uppåt igen, eller ändra på tränarens synsätt angående dessa spelare. För nu barkar det åt helvete istället. Jag menar att det tär på ekonomin.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men i en annarn artikel i smp kunde man läsa att Lakers skulle spara pengar.Är inte detta att slösa pengar?Nu ska jag inte kasta skit men man vet ju inte vad man ska svara de som ställer frågan.Jag vill skänka pengar men det funkar inte.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Bevisligen och tråkigt nog, så har det varit en period under gågna säsongen då föreningen inte fungerade alls när det gäller den ekonomiska tillsynen. Så tolkar jag det nu.
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

En annan spelare som inte kommer få spela som har kontrakt är ju Ville Koivula, förmodligen inte helt billig heller.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det har du rätt i, hade faktiskt glömt bort honom.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Ifall man håller alla kontrakt och inte lånar in x antal målvakter så tror jag att man jämnfört med förra året sparat in nästan hela den där miljonen.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det är möjligt, men jag vet inte hur det ser ut på papperet och hur den höjda kostanden blev förra säsongen. Det enda jag hört är vad andra (inom Lakers) har sagt och det är inget värde i det, så länge som det inte kan bekräftas.
Växjö Lakers Hockey
Växjö Lakers Hockey

Post by Växjö Lakers Hockey »

Last edited by Växjö Lakers Hockey on 22 February 2006, 08:23, edited 1 time in total.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Detta lär ju bra men fårstår inte riktigt varför vi som brinner för Lakers och LL ska behöva gissa oss till saker och ting.Lägg korten på bordet direkt på hemsidan så slipper vi föra sådanahäringa diskutioner på forumet.Sen hur smp tolkar saker och ting skiter vi ishockyintresserade personer i.Bara vi får reda på fakta
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, jag kan hålla med erok, det är aldrig fel att informera.

Självklart finns det två sidor på det hela, men den som tycker att säsongen blev ekonomiskt lyckat har väl ändå fel. Sedan kan man alltid ha åsikter vem som bär den största skuldbördan.
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Rickard Andersson - VLH wrote:Växjö Lakers hoppas att SMP gör dessa svar offentliga inom kort och väljer därför att vänta med att göra några andra uttalanden i ärendet.

Rickard Andersson - Växjö Lakers Hockey
Du borde också beskriva vem du är och hur du representerar klubben för att vi skall kunna bedömma relevansen i det du skriver.

Du är med i webgruppen, eller?
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Det smidigaste hade varit om Växjö lånar ut spelarna under resterande kontraktstid - men då får nog Växjö vara beredda att pröjsa en bra bit av lönen.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Poliwag
Forumamatör

Post by Poliwag »

Puck På Pung wrote:Det smidigaste hade varit om Växjö lånar ut spelarna

Ja, Hammers kanske vill hyra dem. Det skulle ju vara en riktig win-win situation Lakers har alldeles för många spelare och Hammers alldeles för få.
:lol:
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Poliwag wrote:
Puck På Pung wrote:Det smidigaste hade varit om Växjö lånar ut spelarna

Ja, Hammers kanske vill hyra dem. Det skulle ju vara en riktig win-win situation Lakers har alldeles för många spelare och Hammers alldeles för få.
:lol:
Vi är ju intresserade av Nyström, men övriga är väl inte så jävla intressanta tycker jag.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jens Nyström lipar ut i Helsingsborgs Dagblad (HD) också - han ger där sin syn på Joakim Fagervalls spelsystem och hockeyfilosofi...
Jens Nyström, som nyligen fick sparken från Växjö, trots att han har två år kvar på kontraktet.
- Joakim (Fagerwall, tränaren) meddelade i månadsskiftet mars/april att jag inte passar in i hans hockey. Och det stämmer nog. Han vill att spelarna ska slå sarg-ut hela tiden, jag gillar att spela en offensiv hockey.
Jag personligen tycker att herr Nyströms hockeyfilosofi faller lite på eget grepp - offensiv hockey? Men ska man inte kunna bemästra den då? För när Nyström tog fart och gav sig ut på sina offensiva rejder genom egen defensiv zon för att sedan FÖRSÖKA göra EN solo - det funkar inte på denna nivån, iaf inte för honom. Nyström är för mycket isdans/snubbel/chanshockeylirare. Och MÅNGA på läktaren satte hjärtat i halsgropen och kaffet på skjortan när han började speka isen bakom egen kasse och började på med sina "fantastiska" offensiva uppåkningar match efter MATCH.

http://tidning.hd.se/27/hd0189.htm

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Räven: Jag förstår faktiskt inte ifall du är lakerssupporter eller inte, för nån support får då inte Lakers av dej nån endaste gång. Skittrist att en av de mest aktiva skribenterna på forumet även står för 90% av de negativa inläggen.

Måhända har klubben dummat sej genom att inte kontakta spelarna tidigare, men de står ju fortfarande under Lakerskkontrakt och får fortfarande lön av klubben. De vet ju dock om att de inte kommer lira för Lakers nästa säsong så inte borde det vara några problem att hitta nya klubbar om de bara ville.

Att de i svavelosande tidningsreportage berättar det mest negativa de kan om klubben är trist, men helt naturligt... hade jag åxå gjort om jag fått foten. Ganska kass att SMP inte lät Klubben berätta sin sida, men det är klart, då hade det ju inte varit lika "intressant" längre...

ang snacket om inlånade målisar mm. Vilket scenario hade ni hellre sett:
1. 100000 i vinst, men div.1 spel nästa säsong.
2. 250000 i förlust men Superallsvenskt spel nästa säsong?
Jag vet iaf att jag själv skulle svara alt. 2 åtta dagar i veckan, men det kanske jag är ensam om??? Givetvis är en ekonomi i balans en förutsättning för spel på den här nivån, men hellre göra EN mindre lyckad säsong än att stanna tåget helt...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
carl
Forumdemon

Post by carl »

dolitle wrote:
carl wrote:Solklart är Lakers taktik att krama musten ur de tre spelarna genom att dra ut på processen så länge som möjligt. På det sättet hoppas Lakers att spelarna ska nöja sig med en billigare peng i rädsla för att bli klubblösa. Jag tycker inte att den taktiken är eftersträvansvärd.

Om en förening har gjort misstaget att skriva för långa kontrakt med fel spelare, så får föreningen vacker betala för sitt misstag. I detta fallet gör Lakers 2 misstag av 2 möjliga: för det första skrev de ett långt kontrakt med fel spelare och för det andra fördröjer man processen vilket kan få förödande konsekvenser för de tre spelarnas hockeykarriärer. Skärpning Lakers!
Det är inte likt dig Carl att förtala andra. Fortsätt att hålla din ribba högt, du har ett gott rykte på detta forum. Det vore synd att det skulle grusas av plumpna spekulationer.
carl wrote:På det sättet hoppas Lakers att spelarna ska nöja sig med en billigare peng i rädsla för att bli klubblösa.
Jag förstår inte hur du resonera här. Spelarna har kontrakt med VLH över nästa säsong, så de riskerar ju inte att bli klubblösa.

Mvh Håkan Sevén
Min ambition är inte att förtala andra, vilket jag heller inte tycker att jag gör i detta fallet. Min ambition är att alltid skriva vad jag tycker och det gör jag även i detta fallet. Jag står för det jag skrev även om det kan verka aningen hårt.

Du har rätt i att spelarna inte blir klubblösa. Fel av mig. Dock lär spelarna känna sig klubblösa. Det verkar ju inte som om Lakers har tänkt sig att satsa på någon av dem. Jag tycker det är trist att Lakers inte kan stå för sitt felaktiga beslut gällande de långa kontraktskrivningarna med spelarna. Vill man som arbetsgivare inte fullfölja så är det bara att bita i det sura äpplet och köpa sig fri. Konstigare än så är det inte! Spelarna ska inte behöva lida för Lakers misstag.
Troja - laget i hjärtat
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja så har vi två sidor av det hela!Idagens smp så utalar sig Lakers å vad man läser där så kan dom ju göra precis vad dom vill/spelarna alltså/så det här klagandet är ju bara för att!!Å vad det är synd om oss!!kanske!!
Sen förstår ja inte varför Lakers skulle tala om allt om vad som händer för oss?vilket företag gör det för sina anställda?eller gör alla andra hockey klubbar det?Nä så tar det lite lungt i sinom tid så får vi nog veta det mesta men inte allt....
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

För det första läs den här artikeln http://www.smp.se/article.php?args=536885,102;0;0;0

Hur kan du påstå att du inte förtalar när du säger "Solklart är Lakers taktik att krama musten ur de tre spelarna genom att dra ut på processen så länge som möjligt" ???

Enligt artikeln i smp idag så har det funnits färdiga lösningar för spelarna och dom är fria att gå till vilken klubb dom vill. Är det att dra ut på processen?

På vilket sätt fullföljer inte VLH som arbetsgivare?
Har lönen inte kommit i rätt tid?
På vilket sätt behöver spelarna lida för VLH:s misstag?
Vilket sura äppel ska man bita i, den att man får betala lön varje månad till en spelare som inte spelar, eller vad?

Jag tycker att du lämnar många frågetecken efter dig Carl.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Buck: Jag tror väl inte att 90% av mina inlägg är negativa, men snarare att det är dessa som folk reagerar på, när jag skriver vilket jag gör, ett positivt inlägg, så försvinner det bara i mängden, ingen som ens noterar det.

Sedan ändrar jag mig lite och tror nog att en viss, eller ganska stor "tjurighet" ligger bland spelarna. Men sedan är det väl så att vi vet för lite, om vad som funnits under året, som kan vara en del av orsaken till att det inte går att lösa så enkelt.

Sedan om jag är en Lakerssupporter eller inte! Ja, det vet de personer som känner mig och de brukar undra om man kan vara mer 100% eller mer fyrkantig än jag när det gäller just Lakers. Jag missar i stort sett aldrig en match och försvarar Lakers i det mesta, dock är jag kritisk i vissa lägen, men det är inte föreningen som jag kritiserar då, utan sättet som vissa personer uttrycker eller idéer som jag inte delar. Men föreningen Lakers klagar jag aldrig på.
puff
Forumdemon

Post by puff »

En nackdel med att skriva långa kontrakt är att spelarna kan "känna sig säkra". Jag har mitt ordnat i 3 år framåt, och genast insmyger sig en känsla av trygghet som kanske gör att det inte tas i för fullt på träningar. En spelare med kort kontrakt måste mera kämpa för att få förlängt, det gäller att visa upp sig.
I den artikel som nyström med flera uttalar sig i tycker jag att man kan utläsa bitterhet. Att få sluta när man inte begärt det själv föder ofta bitterhet eller "jag duger inte". Detta leder sedan till rationaliseringar, man skyller på andra tex typen av hockey, tränaren, klubbchef osv. Men jag kan inte någonstans utläsa att någon av de drabbade rannsakar sig själv och den prestation de utfört.
När bitterhet kommer med i bilden då sägs det ofta saker som inte annars hade sagts. Att sedan som supporter gå efter detta och döma vad som är rätt eller fel, ja då är man ute på hal is.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu ska jag försvar Räven lite.Som supportermedlem man är så måste man kunna kritisera hockyklubben.Det är väl ändå så att diskuteras inte problemen så kommer de aldrig att ändras utan det körs på i samma anda.Personligen tycker jag att det har varit alltförmycket negativa vågor från Lakers sida. Båda ekonomiska men framförallt redovisningen av vissa affärer.Själv Älskar jag Lakers och det vet jag att även Räven gör.
Tror nog Lakers mår bra av att få en hel del kritik av LL medlemmar i possitiv rikning.De som är bra kan alltid göras bättre och det som är mindre bra måste Lakers bli bättre på.Det är ju det medlemmar är tillför i vissa frågor.Förändring har inte alltid varit i negativ rikning 8) Frågasätter vi aldrig saker och ting så kommer vi aldrig häller att få svar.Trevlig sommar på er alla härute.Själv kommer jag att göra en förändring.En nyker erok på läktaren :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag börjar med att säga att jag inte kan något om de uppmärksammade kontrakten, eller om idrottskontrakt över huvudtaget. De experterna har vi tillräckligt många av här på forumet.

Vad det gäller det sportsliga så gör VLH 100% rätt när man väljer att inte satsa på de tre (Nyström, Andersson och Arup) i framtiden.

Nyström avslöjar sig själv i intervjun i HD då han förklarar att han inte gillar VLH:s sätt att spela hockey. Det märktes med all tydlighet under den gångna säsongen. I stället för att proffsigt stå bakom spelidén väljer han att inta en libero-roll. Vad händer i hockey när en gubbe spelar ett eget spel och fyra gubbar följer uppgjorda ritningar? Fiasko är vad det blir för alla, inklusive för den målkåte, offensiva stjärnan. I ett läge när klubbens syn och den enskilda spelarens syn på hockey markant skiljer sig åt kan två alternativ ske:

1) Spelaren underordnar sig kollektivet, har en tillräckligt hög kompetens, för att för att kunna prestera i den roll man får av tränaren, och spelar i klubben kontraktstiden ut eller tills man kommit överens med klubben om att avbryta samarbetet.

2) Spelaren låtsas inte förstå, eller har inte tillräcklig kompetens för att förstå, sin roll. Spelar som om han vore idrottsligt autistisk, vill till varje pris själv göra mål och bli hjälte. Resultatet är att han förstör inte bara för sig själv och sin femma utan för hela laget. Trots detta vill spelaren fortsätta spela i laget (men inte underordna sig). Klubben kan i det uppkomna läget inte fortsätta som om det regnar utan måste då meddela att man vill avbryta samarbetet samt att spelaren inte ingår i framtidsplanerna för klubben.

Självklart hoppas jag att det löser sig för alla tre. VLH har tydligen erbjudit sig att hjälpa de till nya kontrakt. Kanske löser nästa veckas diskussioner alla knutar. Annars får Nygren fina nytillskott nästa säsong... :wink:
puff
Forumdemon

Post by puff »

Klokt skrivet varanen. Jag delar din syn på situationen. Men tyvärr så finns det ju personer som känner sig som förlorare och i detta fallet så är det vad jag förstår speciellt Nyström.
Det handlar också lite om "känsla" från spelaren. Att känna att man inte passar in i systemet och då välja att lämna klubben på egen begäran. det är så det fungerar i många fall ute i arbetslivet även om det kanske inte går att jämföra på samma sätt. Men om man har förmågan att känna och förstå budskapet att man inte passar in så kan man gå med högt huvud om man väljer att samarbeta och själv bryta kontraktet. Sådana förhandlingar och överenskommelser går givetvis att göra. På det sätt som spelarna nu går ut i tidningar för att rättfärdiga sig själva och peka ut syndabockar det har bara förlorare. Men när bitterhet styr det känslomässiga så kan man inte förvänta sig något annat.
Jag tror också att det som nu har skett är det bästa för Lakers om man ser det rent hockeymässigt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Du har helt rätt. Det är som natt och dag om man jämför med Olof Einarsson. Killen var missnöjd med sin roll i laget och den mjugga speltiden, men han lät inte det gå ut över sitt professionella agerande på isen. Einarsson ville inte fortsätta i VLH och i samförstånd sa han upp sitt kontrakt. Klokt av VLH att tillåta det (allt annat hade varit fel). Konstigt att det inte föranlett en liknande diskussion som den här. Inga upprörda inlägg mot Olof från någon, inte ens från Carl, Mygel eller Puckpungen. Med rätta givetvis eftersom det handlar om vikten av ömsesidighet. Men det kanske också visar att den här diskussionen inte handlar om principer, utan om att ge VLH en känga. Varför supportrar till Lakers hakar på hetsen är för mig obegripligt. Men vi är alla olika och tur är väl det.
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Tråkigt att Nyström som var kung på våran rink egentligen är en stor pajas... :o

Heja Varanen! :)
carl
Forumdemon

Post by carl »

dolitle wrote:För det första läs den här artikeln http://www.smp.se/article.php?args=536885,102;0;0;0

Hur kan du påstå att du inte förtalar när du säger "Solklart är Lakers taktik att krama musten ur de tre spelarna genom att dra ut på processen så länge som möjligt" ???

Enligt artikeln i smp idag så har det funnits färdiga lösningar för spelarna och dom är fria att gå till vilken klubb dom vill. Är det att dra ut på processen?

På vilket sätt fullföljer inte VLH som arbetsgivare?
Har lönen inte kommit i rätt tid?
På vilket sätt behöver spelarna lida för VLH:s misstag?
Vilket sura äppel ska man bita i, den att man får betala lön varje månad till en spelare som inte spelar, eller vad?

Jag tycker att du lämnar många frågetecken efter dig Carl.
Om det som står i artikeln ovan är sant innebär det att Nyström och Arup har ljugit tidigare. Det är ju helt otänkbart att parternas versioner kan vara så olika utan att en part ljuger. Om det som står i artikeln är sant ber jag om ursäkt för att jag har haft fel och dragit förhastade slutsatser.
Troja - laget i hjärtat
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Tja, Varanen, jag skiter ett rätt stort stycke i hur Lakers behandlar sina spelare som de har skrivit kontrakt med. Men visst är det roligt att diskutera och spekulera, för hur ni än ser på det så har Lakers gjort en groda, eftersom i grund och botten så har ni skrivit långa kontrakt med spelare som ni inte vill ha i klubben. Normalt sett brukar man som klubb (arbetsgivaren) skydda sig mot sådana här scenarios genom att lägga in lite klausuler i kontrakten. Tror väl inte att en klubb på den här nivån skriver 3 års kontrakt med en spelare utan förbehåll?

Intressant i SMP artikeln är dessa två uttalanden (om de är korrekt citerade)
- "Om Jens Nyström säger han:
- Han har hela tiden vetat att han är fri att gå till vilken klubb han vill. Det finns en färdig lösning till honom som gör att han kan bo kvar och jobba kvar i Växjö utan att förlora en enda krona på det."

Elmlund säger sen så här:

-"Jens hade bara kunnat lyfta på luren och berätta att han hade någon ny klubb på gång, och vi hade kunnat diskutera oss fram till en lösning, säger Elmlund"

Brist på koordination inom klubben???
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Mygel:

Vi har säker massor av brister inom klubben. Tyvärr är det nog så, anledningen till detta kan ju tänkas vara att vi är en relativt ny klubb på hög nivå. Och skall sanningen fram har nog klubben fått betala en och annan läropeng.

Det som jag tycker är synd är att vi inte har en sportchef, och jag tror faktiskt inte att vi kan hitta en som är kompetent nog inom klubben, vi har helt enkelt inte den traditionen och historian till vår fördel.

Jag vet att många Lakers annhängar inte har så mycket övers för Trojas eldsjäl Jerry, men jädrar vad han gör underverk i den klubben.
Tänk om man kan hitta en sån person till Lakers som sportchef, som verkligen brinner, i med och motgång

Beckis
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Hemsk gärna en klubbchef som brinner i både för och motgång för klubben men i övrigt vill jag nog inte ha några likheter mellan Jerry och den nya sportchefen :evil:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Mygel wrote:Tja, Varanen, jag skiter ett rätt stort stycke i hur Lakers behandlar sina spelare som de har skrivit kontrakt med. Men visst är det roligt att diskutera och spekulera, för hur ni än ser på det så har Lakers gjort en groda, eftersom i grund och botten så har ni skrivit långa kontrakt med spelare som ni inte vill ha i klubben.
Tja, Mygel, oavsett hur stort stycket är så har du framfört dina åsikter i ämnet (vilken bara är skoj) och då får du även vara beredd på att någon besvarar dig. Få personer har kunskap om innehållet i de omtalade avtalen, allra minst du och jag. Jag tror att sådant här brukar lösas på det sätt som Einarssons fall är ett bevis på. Genom dialog mellan parterna, inte snyfthistorier i media. Men jag kanske är naiv.
Grimson
Forumentusiast

Post by Grimson »

så här säger Nyström om läget i Norran

http://www.norran.se/sektion_c.php?id=5 ... elning_2=0
puff
Forumdemon

Post by puff »

Nyström är just nu mer aktiv än han varit på isen under hela föregående säsong. Om man läser vad de skriver om hans uttalande så börjar bilden att klarna lite grand. Under förutsättning att det som står i Norran stämmer.
Jens ser möjligheter att gå ur detta med en påse pengar extra, "kompensation". Han är inte intresserad av att avbryta det kontrakt han har och få ett likvärdigt med en annan klubb, alltså samma ersättning eller mer. Nej, han vill ha extra ersättning från lakers för att han skall gå. Då förstår man hur meningsskiljaktigheterna har skapats. Lakers säger att han är fri att gå vart han vill. Jens säger att han inte är fri att gå, varför då? Jo för han vill inte vara fri för då får han ingen extra ersättning.
Jag kan förstå att han försöker få ut en extra peng men det tråkiga är att han snackar så mycket skit som inte har med saken att göra som tex likviditetsproblem och skatteskulder. Om han tackar nej till klubbar för att han inte kan gå dit och därmed missa en extra ersättnig är faktiskt hans problem. det kan han inte lasta över på någon annan.
Jo, jo kung på våran is. Just nu är han kung i tidningsartiklar över hela landet och det är ingen positiv läsning. tyvärr för Jens så finns det en gräns och när han överskrider den så brukar det slå tillbaka på honom själv. Frågan är om den inte redan har överskridits. Han har lyckats skapa ett motsatsförhållande som gör att ingen vill ge sig och då finns det bara förlorare. Om han hade valt dialog (men inte med journalister) hade han nog lyckats bättre och framförallt haft ett helt annat utgångsläge i sina förhandlingar på måndag. Det är inte så svårt att gissa sig till att samförståndlösningar nu ligger ganska långt borta.
Post Reply