Hyresskuld ??
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
Hyresskuld ??
Det var ju tur att lakers investerat i lakerdome så att hyresskulden till kommunen på en halv mille kunde kvittas. Men hur gör man nästa år ???
-
- c/o LL´s Forum
Re: Hyresskuld ??
Det måste väl gå för dig så fort det står något om ekonomi och Lakers i media.skogsmulle wrote:Det var ju tur att lakers investerat i lakerdome så att hyresskulden till kommunen på en halv mille kunde kvittas. Men hur gör man nästa år ???
Om man nu vetat att man skulle få betalt av kommunen för de investeringar man gjort i ladan så är det väl ganska naturligt att man kvittar utgifter mot inkomster.
Det säger väl inget om hur man ligger till ekonomiskt för kommande säsonger vad jag kan förstå.
-
- Forumterrorist
Re: Hyresskuld ??
Tengsry........skogsmulle wrote:Det var ju tur att lakers investerat i lakerdome så att hyresskulden till kommunen på en halv mille kunde kvittas. Men hur gör man nästa år ???

-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
För mig luktar det lite katt. Äger kommunen nu då allt som Lakers investerat dvs ljudanläggning etc? Låter mer som ett sätt att komma ifrån betalningsplikten så att det ser snyggt ut utåt.Det var ju tur att lakers investerat i lakerdome så att hyresskulden till kommunen på en halv mille kunde kvittas
Kommunen och Lakers har kommit överrens om en uppgörelse som båda parter är nöjda med.
Varför håller ni på och tjafsar om detta?
Man kan ju se att dom som försöker blåsa liv i denna debatt inte har varit så flitiga besökare på forumet tidigare. Varför?
Varför håller ni på och tjafsar om detta?
Man kan ju se att dom som försöker blåsa liv i denna debatt inte har varit så flitiga besökare på forumet tidigare. Varför?

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
hade sakfrågan inte förts på tal av en grönvit så hade det grönvita aldrig diskuterats...DC wrote:Japp bara vifta bort sakfrågan lite snyggt med att börja diskutera TAIF, allt är sig likt här på LL´s forum.teddy wrote:TTT AAA III FFF Ta allt i fickan
TINGSRYDS AIF BERÖR för att ta det med era egna ord.

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nu tryckte jag på tidigare inlägg från Skogsmulle i hans profil och kunde inte se att han skulle vara TAIF´are då han inte berört TAIF i något tidigare inlägg, men så kanske kan vara fallet?
Jag minns dock reaktionerna i detta forum när Tingsryds kommun köpte ut de byggnader i och i anslutning till Dackehallen som TAIF själva byggt och förvaltat. Då var ett sådant kommunköp samma sak som att mygla pengar från kommun till klubb. Det är visserligen allmänt kännt att ni är kappvändare utan dess like men hur kommer det sig att en sån deal med kommunen som innan var helt illegal och skulle hånas sönder på detta forum, nu rankas som helt korrekt av er, såfort ni var beroende av en sådan?
Har ni insett att ni hade helt fel innan eller har ni svalt stoltheten för att jobba vidare i klubbens bästa-syfte?
Jag minns dock reaktionerna i detta forum när Tingsryds kommun köpte ut de byggnader i och i anslutning till Dackehallen som TAIF själva byggt och förvaltat. Då var ett sådant kommunköp samma sak som att mygla pengar från kommun till klubb. Det är visserligen allmänt kännt att ni är kappvändare utan dess like men hur kommer det sig att en sån deal med kommunen som innan var helt illegal och skulle hånas sönder på detta forum, nu rankas som helt korrekt av er, såfort ni var beroende av en sådan?
Har ni insett att ni hade helt fel innan eller har ni svalt stoltheten för att jobba vidare i klubbens bästa-syfte?
Vad bygger du det på? I vanliga fall när en skribent använder uttryck som "Man tycker", "Det vet väl alla", "Det är allmänt känt" "Folket anser" så är det ett tecken på att skribenten inte riktigt vågar stå för sina åsikter och därför försöker gömma sig bakom ett kollektiv. Mycket vanligt bland kappvändare enligt min erfarenhet.DC wrote:Det är visserligen allmänt kännt att ni är kappvändare utan dess like...