Skatteskuld??

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Niles wrote:Tycker man känner sig rätt uppstimmad just nu..vi trimmar ju upp varandra på rykten såklart men skulle uppskatta klara besked från klubben. Som sagts tidigare finns nog ganska oanade resurser hos oss alla om man lägger korten på bordet och berättar hur läget är. Sätts elitlicensen i fara för att man inte berättat något för sina allra trognaste blir jag skogstokig. Som bekant fyra dagar kvar..

Skulle det visa sig att så är fallet.
Ja då skulle inte jag vilja vara ansvarig för det och behöva stå upp mot medlemmar, sponsorer, media m fl och förklara det nederlaget.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

aaaaaaaaahhhhhhrrrrrrrrrggggg!!!
blir tokig!!!
fram med korten nu VLH så man kan sova lungt!!!
så jävla mycket LL reser.stödjer,hejar,marknadsför VLH så är fan det minsta man kan begära att man förklarar hur det ligger till!!!
börjar bli arg.....och arg på ett grekiskt sätt....
Snart nära dig...en ny hall
GS
Forumdemon

Post by GS »

Måste ändå säga att jag har svårt att tro att man skulle mörka om man nu hamnat i en sådant här prikärt läge som vi nu med raketfart målar upp.
Jag förväntar mig att styrelsen skulle i ett sådant här läge redan varit ute och friat till oss trogna supporters likt t.ex Nybro gjort.
Det är som sagt var än bara ett par rykten som virvalar runt, men visst ingen rök utan eld brukar man ju säga, men jag har högre tankar om styrelsen att man satt passiv och bara lät det barka åt skogen med elitlicensen och allt det som byggts upp under många år.

Men som jag skrev innan så borde klubben nu vara snabb och gå ut och dementera dessa rykten så vi slapp dålig publicitet både i media och på forumet.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Kitty,nu får vi hålla stämningen uppe!

alla visar upp en enorm oro och det är ju positivt,hoppas nu klubben har ett positivt gensvar bara...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag kan bara konstatera att ni går i spinn utan att ha fått en enda faktauppgift. Det började med orre ericsson och sedan har det bara rusat vidare utan att en enda person har fått några uppgifter.
Ni är otroliga och detta superstirriga beteende är absolut inget att vara stolt över.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

puff wrote:Jag kan bara konstatera att ni går i spinn utan att ha fått en enda faktauppgift. Det började med orre ericsson och sedan har det bara rusat vidare utan att en enda person har fått några uppgifter.
Ni är otroliga och detta superstirriga beteende är absolut inget att vara stolt över.

Tack... :oops: ...många rykten är det....
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

puff,du har helt rätt,det är vansinnigt men hade det varit om en vecka framåt så hade det inte varit samma grej,
nu är det absolut fel vecka att hamna i ekonomiskt trångsmål i...

Växjö Lakersissä!!
Guest

Post by Guest »

Jag känner mig lugnare!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att det kommer att ordna sig, även om det inte verkar ha fungerat så himla bra med handhavandet av ekonomin den sista tiden
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Medgångssupportern wrote:Jag känner mig lugnare!

Jag vill bli det.
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Det senaste jag hörde var att klubben har en halv miljon i skulder och att vissa spelarlöner inte betalats ut denna månaden

Kanske därför som man skickat brev till företag om att spelarna behöver sommarjobb så att man slipper avlöna spelarna under icke säsongen.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Stanna upp, sluta med allt vad ni sysslar och bara sätt er och reflektera. Lägg papper och penna framför er. När ni reflkterat, skriv då ner alla säkra fakta som ni har i detta ärende. tag sedan ställning till om ni skall ligga vakna inatt osv.
Jag tycker att ni skall oroa er om pappret blir fullt med säkra uppgifter på obetalda skuler, skatter, löner osv. Glöm bara inte att det skall vara säkra verifierade uppgifter för att ni skall skriva ner dem.

Nu skall jag snart lägga mej och sova lungt och tryggt.
Vem vet vad som händer imorgon eller övermorgon. Som tur är ingen.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Hoppas och tror att vi alla i panik gör en höna av en fjäder just nu.
Men det jag saknar är ändå lite info från klubben om läget inför säsongen som kommer, man läste t.ex om Hammers som hade ett par nya sponsorer på gång som var villiga att satsa ganska stora pengar på klubben i.o.m. den nya Allsvenskan och exponeringen som tydligen kommer att ske via att Expressens nya sportkanal skall visa matcher från denna serie.

Har vi nya sponsorer på gång likt detta för att öka på ekonomin?

Nu kanske det sas något om detta på mötet den 23/4 men lite allmän info från klubben skulle ju inte skada att komma med.
KITTY
Forumamatör

Post by KITTY »

Helt rätt Puff!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

dåså,känns skönt med lugnande ord.

Växjö Lakersissä!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

det enda ni skapar med alla dessa orosspekulationer är bara en massa nattarbete för daniel svensson på SMP! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Läser man på klargörandet från Elmlund på hemsidam om skatteskulden så skriver han ju där att man beroende på de kundfodringar man har på 700.000 som släpar att det inneburit att man hamnat i likviditetsproblem just nu och man beräknar att det skall vara åtgärdat inom 4-5 veckor, och då kanske det inte är så konstigt att man just nu släpar med betalningar.

Är ganska övertygad om att detta löser sig inom kort.
Men visst nu har väl SMP full aktivitet och gräver för fullt för att få något negativt att skriva om gällande Lakers.
skogsmulle
Forumamatör

Inte bara Växjö Lakers AB

Post by skogsmulle »

kaabe wrote:den senaste "grejen", som ni talar om är antagligen den post i justitia som berättar om en utebliven lev.sk. på 7000-8000.

MAO: lugna er, jäkla hobbyekonomer... :wink:

Och på samma sida i Justitia kan man läsa andra intressanta saker...
Notera dessutom att det är AB:t ,inte föreningen som häftar i skuld.
Då är det aktiebolagslagen som gäller och inte AHF eller andra organisationers stadgar
Kilroy
Forumamatör

Post by Kilroy »

Usch detta käner man igen, först mörkar klubben och sedan smäller det till och karusellen är igång...

Nej då! Jag hoppas verkligen att detta bara är ett dumt rykte och inget annat, ty vi som har varit med om detta önskar ingen annan det.
"If it bleeds, we can kill it"
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Kilroy wrote:Usch detta käner man igen, först mörkar klubben och sedan smäller det till och karusellen är igång...

Nej då! Jag hoppas verkligen att detta bara är ett dumt rykte och inget annat, ty vi som har varit med om detta önskar ingen annan det.

Nej, men precis som Kilroy säger så känner man igen hur det börjar. Något enstaka rykte om skulder här, spelarna har inte fått sina löner där. Man väljer att inte tro på det, för det känns bäst. Sen kommer allting fram till ytan. Här tog det väl faktiskt ett par år från första ryktet till att det bolmade rejält!
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Kilroy
Och med detta menar du???? Skall vi läsa det som att "eftersom du känner igen detta så är det fakta och då kommer det att ske". Täbnk vad enkelt det är för vissa att komma fram till sanningen.
Ditt inlägg läser jag bara som ett sätt att elda på i grytan och få andra till att tro att det går åt pipan eftersom du känner igen förloppet och på detta sätt skapa oro. Det sista du skriver om att du inte önskar andra att få vara med om det du känner igen ingår väl bara i dina domedagsprofetior för att du skall verka ännu mera trovärdig och insatt.

Jag förstår inte uppståndelsen, eftersom det inte har hänt något. Det är den enda slutsaten som jag kan dra.
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

puff wrote:Kilroy
Och med detta menar du???? Skall vi läsa det som att "eftersom du känner igen detta så är det fakta och då kommer det att ske". Täbnk vad enkelt det är för vissa att komma fram till sanningen.
Ditt inlägg läser jag bara som ett sätt att elda på i grytan och få andra till att tro att det går åt pipan eftersom du känner igen förloppet och på detta sätt skapa oro. Det sista du skriver om att du inte önskar andra att få vara med om det du känner igen ingår väl bara i dina domedagsprofetior för att du skall verka ännu mera trovärdig och insatt.

Jag förstår inte uppståndelsen, eftersom det inte har hänt något. Det är den enda slutsaten som jag kan dra.

Här jävlaridet analyserar vi sönder saker och ting. Du kom inte att för en sekund tänka på att han kanske gav sina sympatier i all välmening?
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Jag förstod att han menar väl men jag tror att alla Lakerssuppotrar
vill ha en förklaring från styrelsen och många är väldigt upprörda
liksom jag... man har följt Lakers sen -97 och man vill inte se
att allt som har byggts upp på flera år bara rasar som ett korthus.
Nä vi kräver en förklaring även om det inte är så farligt så man vet
hur ekonomin ser ut och om vi kan hjälpa till. Det fanns tydligen inte
tid för frågor om ekonomin i Lördags vet inte om de ens vill prata om det. :cry: :cry: :cry:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

GS
Forumdemon

Post by GS »

Tror jag inte det är, tror inte detta har och göra med hockey över huvudtaget.
Stenkistan
Forumamatör

Post by Stenkistan »

Å va fan har det med Lakers att göra.

Tagga ner. Det finns ingen fakta att ta på, klubben har inte gått ut och vädjat till sina suppar om penga support. Dem som sitter i styrlelsen brinner verkligen för Lakers men skulle aldrig äventyra dess existens. Kundfordringar finns i alla bolag och likviditetsproblem oxå, ha tilltro.

Har varit mer eller mindre hockeytokig/involverad sedan -79 och aldrig har det sköts så bra som det sköts nu.

Planen är att ha ett kapital att ta till vid tex sådan här tillfällen. Betänk den extrema expansion som Lakers har varit med om de senaste 5-7 åren det kan leda till misstag men jag tvilar i det högsta på att det skulle äventyra vår existens.

Var snälla och jämnför inte Hammers med Lakers. Det är två olika föreningar med olika människor med olika bakgrund och som med största sannolikhet inte tänker lika heller. Varför skulle då scenariot var likadant som i Hammers?
Är ni insatta i kostnadsläget i respektive förening?
Har ni koll intäkter i respektive förening?
ovs ovs.

Som sagt ha tilltro och sluta spä på illasinnade rykten. Det finns tyvärr alldeles för mycket jantelag i detta land och vi lever i dess Mecka, tyvärr.

Vissa skribenter på det här forumet som uppger sig vara suppar har jag svårt att tro att dem är. Hjärtat ligger snarare någon annnstans.... Dem njuter av att dra igång olika ämnen som ska sänka moralen och skapa misstro mot vår förening.

Det är inte speciellt svårt att se vilka det är som sprider massa dynga på detta forum.....

Jag är supporter, trogen, lojal och hela vägen in i kaklet om så behövs.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Varför skulle det ha med Lakers att göra det handlar om en
spelaragent...? Fattar inte att vissa tror att allt dåligt händer
handlar om Lakers.... Lite nedtaggning nu. Förstår allas frustrasion
men vi måste hålla modet uppe.
Lakers o Fbk i hjärtat.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag förstår inte riktigt varför denna tråd tog ny fart. Samtliga organisationer, företag och föreningar ser ALLTID till att betala skatter och löner i första hand (skatten prioriteras främst) och övriga leverantörssskulder i andra hand. Om det nu fattats pengar att betala skatten med är det självklart så att det även fattas pengar att betala löner och övriga leverantörsskulder med. Låt oss hoppas att Lakers har pengar på väg in.
Troja - laget i hjärtat
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Lugna ner er och ge det veckan ut.
Vi har inga skatteskulder.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Skatteskulden är betald men det är resterande otäcka ryckten
man hör om som oroar.... :(
Lakers o Fbk i hjärtat.
Orre Ericsson
Forumamatör

Post by Orre Ericsson »

Det jag hörde var från spelare, men det verkar vara löst nu. Dumt att skriva nåt och skapa orolig debatt.
Podein ä Kung!!
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Mycket dumt! :evil:
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag har hört mig för idag och det går tydligen många rykten som inte är något annat än lösa rykten.
stsnot
Forumproffs

Post by stsnot »

Tacka Linda!
Det känns genast bättre.
Som denna tråd skenat kändes det som konkursen var nära.....
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

Linda wrote:Jag har hört mig för idag och det går tydligen många rykten som inte är något annat än lösa rykten.

Det är helt rätt Linda :ok:

Jag har kollat med folk inom VLH idag och alla löner och skulder är betalda. Samt ca 5-10 st jobbar för fullt för att få in de uteblivna sponsor intäckterna från förra säsongen :hbang:

VLH´s verksamhetsår slutar 050430 så de nya sponsor avtalen gäller från 050501 och då börjar nya kulor rulla in igen. :clap:
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Post Reply